Kedves öregöcsi
Köszönöm a segítségedet sikerült megoldani a problémát,Amint beraktam az aksit beállt a feszültség.Már volt helyzetjelző,duda és féklámpa is.Csak tompított és fényszóró nem.De ez is megoldódott mint kiderült az alaplapba nem oda volt bekötve a világítás tekercs ahová kellett volna.Így most már minden oké,megpróbálom minél előbb levizsgáztatni.Mégegyszer köszi a segítséget.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia világítás
Collapse
X
-
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni nemrégiben vásároltam egy T1-es típust melynek első lámpatestjén utólagosan van 2 visszajelzőlámpa egyik a reflektor az működik hála istennek viszont a másik egy piros kupakos visszajelző gondolom a töltés visszajelző lenne vagy nem tudom melyhez semmi vezeték nincsen kötve műszakira készítem fel éppen és elvileg úgy tudom, hogy ami rajta van annak működni kell.
Szeretném megkérdezni hogy aki találkozott már hasonlóval az leírhatná, hogy hova kössem be a visszajelző lámpát.
Az üzit privátba is szeretném kérni, ha megoldható!
Köszönöm előre is a segítséget.
Leave a comment:
-
Köszönöm a gyors válaszodat megprobálom így .Remélem megoldódik így a problémám mert már nagyon szeretném vizsgára vinni de amig a töltéssel gond van nem mertem bekötni az akksit és így nem volt se féklámpa se kürt.
Leave a comment:
-
Kedves Flakonos !
A töltőfeszültség normális értéke 12V-os hálózatnál 13,8-14,2 V.(rákapcsolt akksival) Tehát nyugodtan kösd rá az akkumulátort, majd mérj feszültséget.
Ha az említett értékek közé esik akkor minden rendben, ellenkező esetben a feszültségszabályzón beállítható (többnyire) a helyes érték.
Üdv. Öcsi
P.S.
Most látom, hogy valószinüleg Pannóniáról van szó, lendkerékmágnessel, meg 6 V-os áramkörrel. Itt az előzőek fele a helyes érték.
Általános szabályként elfogadható, hogy az egy cellára eső feszültség ne haladja meg a 2,36 V-ot (2,4 V-nál erős gázfejlődés kezdődik) de legyen nagyobb 2,2 V-nál.
(Ha kisebb mindegyre lemerül az akksi)"Pannóniában nem vagyok otthon", de azt hiszem ,hogy a helyes töltőfeszültséget a töltőáramkör terhelése, vagyis a rákötött akkumulátor állítja be. Tehát nyugodtan kösd rá, majd mérj feszültséget. Ha esetleg nagyobb néhány volttal,pár percig semmi baja nem lesz. (Terhelés alatt a több mint 12 V mindenképpen csökkenni fog.)Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2012 szept. 09, 17:17.
- 1 like
Leave a comment:
-
Sziasztok
A kérdésem a következő miért van az ,hogy a töltőáramnál ha rámérek felpörgetett motornál több mint 12 voltot mérek.Nemmerem bekötni az akkumulátort félek hogy tönkre megy.A világítás tekercsnél is ugyanez áll fent.Ha tudtok valami megoldást osszátok meg velem.
Köszi
Leave a comment:
-
Azt hiszem hogy az előző tanácsokkal még egy óvodás is meg tudná oldani a problémát,lényeg hogy ne csüggedj mert nincs annál jobb érzés mikor TE tudod megoldani a problémát sok sikert ird meg ha sikerült.
Leave a comment:
-
Kedves Jjzoli!
Nagyon jó volt olvasni a hozzászólásodat és egyáltalán nem baj,ha előjön az érzelmes éned.Az meg,hogy szakács vagy,-nagyon jó,-legalább ha végre összejön egy fórumos találkozó,melyen remélem te is jelen leszel,már tudjuk kit kérjünk meg,hogy készítsen számunkra egy jó,-mondjuk fokhagymás pirítóst.Természetesen segíteni fogunk,a kenyérszeletelést,zsírozást magamra vállalom.
Természetes dolog,hogy az ember nem születik úgy,hogy mindenhez értsen,nem is olyan nagy gond ez,-hidd el mindent meg lehet tanulni.Számomra nagy öröm,hogy vannak ilyen fiatalok,akik felvállalják a múlt értékeinek megőrzését,ápolását és továbbadását.Tapasztalatom szerint, a kudarcok edzik az embert,csak az akarat számít,ha komolyan akarod,meg fogod tanulni.Tanácsolnám,hogy az elektromosság alapjainak elsajátításához,tanulmányozd át,valamilyen szakmunkásképző tankönyv,áramkörökre vonatkozó leírásait,melyből rengeteget meríthetsz!
Szeretettel Üdvözöllek:Che
- 1 like
Leave a comment:
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmihez nem értünk, attól ösztönösen idegenkedünk.
Látom, nálad az elektromosság nincs fő helyen, de ez nem baj, sokan vannak így. Próbáld meg leegyszerűsíteni a feladatot, hátha akkor sikerül megtalálni a hiba okát. A logikus gondolkodás akkor is átsegít, ha nem éppen a szakmád.
De még előtte egy fontos kérdés: milyen indexről, meg reléről írsz? Át van alakítva a motorod? Mert ha igen, akkor miről beszélgetünk? Senki nem tud látatlanban tanácsot adni egy egyedi kialakítású villamos rendszer javításához.
Ha nincs, csak akkor olvass tovább ...
Visszatérve: az akkumulátort felejtsd el. A Pannónia nagyszerűsége, hogy akkumulátor nélkül is megy, sőt, világítása is van! A féklámpa és a kürt pedig teljesen különálló szekció, megint csak motorkami kapcsolási rajzát tudnám javasolni a jobb megértéshez.
Szóval, a további tesztekhez csak vedd ki az akkumulátort, tedd el jó messzire, és felejtsd el a szelént, a kürtöt, a féklámpát. Koncentrálj az első világításra (tompított és országúti), ha az rendben van utána lépj tovább.
A metódus továbbra is ugyanaz, szisztematikusan egyesével, csak akkor továbblépni, ha az éppen vizsgált rész garantáltan hibátlan. Legyen kéznél legalább egy próbalámpa, anélkül sokkal nehezebb a dolog. A multiméter sem mutat ám ki minden hibát! Miért? Mert túl nagy a belső ellenállása, nem viselkedik 'igazi' terhelésként.
A korábbi két tesztet azért javasoltuk, mert azokkal viszonylag gyorsan be lehet határolni a főbb hibaforrásokat (gyújtáskapcsoló, világítótekercs), egyéb műszerezettség nélkül is. Amit nem írtunk le (vezetékek lekötése, gyújtáskapcsoló állása), azzal nem is kell foglalkozni, ha kellett volna, leírtuk volna
De próbáljuk tovább.
Tehát, akku nincs, motor jár, és szeretnéd, ha lenne első világításod. Ezeket csináld végig (bátyád sem kell hozzá):
1. fogsz egy 15...21W-os izzót, ráforrasztasz két, kb. 1-1 m-es vezetéket (de ne telefonzsinórt, hanem valami rendeset, olyat, ami a motorban is van), az izzó fém részét és a kábelek első 1-2 cm-ét szigetelőszelaggal körbetekered, a kábelek másik végeit megtisztítod, megónozod, majd kipróbálod - jó (!) akkuról, másik motoron, stb. Lényeg, hogy teljes fénnyel világítson.
2. a próbalámpa egyik vezetékét fixen kösd 'tuti' testre, pl, a gyújtásalaplap egyik rögzítőcsavarja alá. Fontos, hogy az ilyen apróságokra figyelj, hogy ne vigyél újabb változót, bizonytalansági faktort = hibalehetőséget a rendszerbe.
3. a másik vezetékkel - járó motornál - indulj el a kapcsolási rajznak megfelelően, és figyeld, hol alszik ki a lámpa, illetve hol érzel ingadozást a fényéban. Vizsgálandó pontok:
- világítótekercsek közösített alaplapi kivezetése (51-es pont) - ezzel vizsgálod a tekercseket
- gyújtáskapcsoló 51-es pontja - ezzel vizsgálod a 'feljövő' vezetéket
- biluxkapcsoló 56-os pontja - ezzel vizsgálod a gyújtáskapcsolódat, ami balra legyen fordítva
- fényszóróizzó foglalatának 56a és 56b csatlakozási pontja - ezzel vizsgálod a biluxkapcsolódat illetve a hozzá tartozó vezetékezést, értelemszerűen próbálsz átkapcsolni
- kiveszed a fényszóróizzó foglalatát a foncsorból, vigyázol, hogy ne érjen a lámpafejhez vagy más fém alkatrészhez, kiveszed az izzót is, két kis érintkezőnyelvet is leellenőrzöd (itt is kellhet a fényváltó kapcsoló átkapcsolni) - ezzel vizsgálod, nincs-e zárlat a foglalatban
4. megírod nekünk a tapasztalataidat. Ha mindenhol normális fénnyel világított a próbalámpa, és mégsincs rendes világításod, akkor onnan folytatjuk.
Egyelőre ennyit, hidd el, a Pannóniáénál nincs egyszerűbb villamosság!
Üdv
ApaE
UI.: ne sértődj meg, mi itt segíteni próbálunk (különben minek írkálnék itt oldalnyi hozzászólásokat ...). Abból tudunk 'főzni', amit te leírsz, szóval ha szerinted 'félrement' valamelyik értelmezés (pl. 'összevisszaság'), az nem kizárólag a mi oldalunknak róható fel.
UI2: a szelén témához: ha jó a szeléned, nincs dolgod az ott leírtakkal. Ha nem jó a szeléned, akkor nincs dolgod a szelénnel, mert beteszel egy diódát. Kész, passz. Az olvadóbiztosító meg 1A-es, bárki bármit mond.
Na ez már egy számomra is könnyen értelmezhető, szájbarágós (jó értelembe véve) elmagyarázás. Az általad leírt módon végigmegyek a próbalámpával és utána leírom ide a tapsztalataimat.
Bocs, az indexet, meg a relét a Simsonnál gondoltam (természetesen ezek hiányoznak a Pannoniámról), csak kicsit túlzásba estem mikor a bonyolultságról írtam. Mert a Simsonnál még ezek is csak 'felesleges plusszok'.
Ja és ha már írtad, hogy abból tudtok főzni, amit én ide leírok, az én foglalkozásom - és most bizonyára mindenki a fejéhez kap, hogy "Így már mindent értek!" - szakácsés csak a 'munkábajárós' Simsonom végett kezdtem el foglalkozni (olyan hobbi célból) a motorokkal. (Mondjuk a Simson rá is kényszerített, hogy foglalkozzak vele, meg hogy megismerjem, mert mindig volt - van - valami baja
. De hát pont ezért nem vettem annó robogót. Mondjuk néha szívás a bizonytalansága, de amúgy szeretem
).
Szóval jól elkalandoztam, de a lényeg az, hogy (mindezek ellenére) szeretek motorozni (még ilyen szutyok időben is jól felöltözve) és szeretem a motorokat (főleg a veteránokat és a 'szocimotorokat') és büszke vagyok rá, hogy egy darabka történelem van a tulajdonomban, amin (egyenlőre) még mindig csak hobbi szinten, de dolgozhatok, és remélem, hogy egyszer (ha már végre pontot tehetnék a papírozás végére, meg ha leteszem rá a jogsit
, akkor) újra 'csatasorba' állíthatom.
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikerültMár megint előjött az érzelmes énem
- 3 likes
Leave a comment:
-
Guest replied
- 4 likes
Leave a comment:
-
A fenti leírások már-már egy új "Így gondozd Pannóniád" könyvbe is megállnák a helyüket. Bár csak gyorsan futólag néztem át a topic-ot annyit fűznék talán ide még, hogy. Arról nem láttam most utalást, hogy ha nem jut el a negatív a blokktól. Régen is volt olyan, hogy a lámpafejből kivezették a negatívot és egy jó ponton rögzítették. Tömören csak ezt akartam felvetni.
- 5 likes
Leave a comment:
-
Guest replied -
Kedves Jjzoli!
Nincs rosszabb dolog,mint a kedv nélkül végzett munka,-gondolok itt a bátyádra,soraidból így értelmezem.Úgy gondolom,hogy,hogy ilyenkor legjobb dolog a kétkezi munkát egy kicsit félre tenni és inkább az elmélettel foglalkozni.magam sem vagyok az elektromosságban profi,de úgy gondolom,hogy a Magyarországon jelenleg futó Pannóniák,többsége a gyári kapcsolási rajzon ábrázolt alkatrészekkel és vezetékeléssel működik.Javaslom neked,hogy nézd át a témában született összes hozzászólást,rajzot,-gondold át,ha kell többször is,-tanulj,és akkor tiszta fejjel fogj ismét a munkához,de saját magad.A Pannónia konstruktőrei jó munkát végeztek,nem kell azon semmi átalakítást végezni,-jó az úgy ahogy van,csak a tieden sántít valami,-lehet,hogy csak a testre leérő egyetlen szál vezetékdarab a "pásztmából",vagy valahol nincs test.
Ne keseredj el,tanulj,nagyon sok értelmes tanácsot,dokumentumot kaptál,-értelmezd őket,-ettől lehetsz szakember!
Üdvözlettel:Che
- 5 likes
Leave a comment:
-
Üdv!
Szerintem ebben semmi össze-visszaság nem volt. Nyilvánvalóan végignéztük elejétől végéig (többször is) az egészet, de minden jónak tűnt. Elsőként kipróbáltam 'sebokricsi' tesztjét, de nem vezetett eredményre. Most kipróbáltam a Te teszted is (hogy az akku pozitív részét érintsem a gyújtáskapcsoló 56-os, majd az 58-as pontjához), de semmi. Nem vagyok biztos a tesztek hitelességében (mármint hogy jól csináltam-e, le kell-e közben kapcsolni valamelyik vezetéket, vagy hogy is álljon a gyújtáskapcsoló a tesztek közben), de majd ha végre úgy jön ki a lépés, hogy én is bátyám is szabadnaposak leszünk (és rábírom venni, hogy segítsen), akkor átnézzük az egészet újra. Majd elolvastatom vele is az itt leírtakat, mielőtt hozzáfognánk.
Ő már nagyon unja, engem meg egyre idegesebbé tesz a dolog.
Nálam már az egyszerűség ott el bukik, hogy akkus a motor. Akkor volna igazán egyszerű, ha meg lehetne csinálni úgy, mint most a Simsonom: gyújtás, világítás elől és hátul, féklámpa (ami nem akkuról működik, hanem valószínű egy másik világítótekercsről és nem alszik el fékezéskor a világítás, mint például egy Star-nál). Na EZ egyszerű. Sosem szerettem volna túlbonyolítani akkuval, meg indexekkel, meg indexrelével, meg biztosítékokkal, meg kürttel, meg akkutöltővel, meg fénykürttel stb. Az a rengeteg vezeték...
A Pannoniánál is mikor olvastam a szelén egyenirányítóról szóló hozzászólásokat, hát... Nem egyszerű. Tehát dióda kellene szelén helyett (de nem mindegy milyen). De ha már dióda, akkor kondenzátor is jó volna (de az se mindegy milyen). Meg a biztosítékról is megoszlanak a vélemények, hogy most 1, vagy 2 amperes.
Szóval én elismerem, hogy nem igazán értek ezekhez a villamossági dolgokhoz (mondhatjuk úgy is hülye vagyok hozzá), de lehetne még ennél is egyszerűbb.
Nem lehetne a Pannoniát a Simsonhoz hasonló megoldással bevezetékelni? Tehát hogy semmilyen esetre se kelljen akku a motorba. Mondjuk a töltő tekercs helyére egy másik világítótekercset rakni. (Amúgy lehet, hogy ezt már kérdettem egyszer).
Leave a comment:
Leave a comment: