Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • bokor28
    replied
    Kicsit visszaolvastam az emlegetett témát, ott egy helyen azt találtam, hogy 12V körül termel üresen a tekercs.
    Mivel az akksik meg kb. 14 volt körül töltődnek, a tekercsről lejövő feszt nem csökkenteni kell, hanem kicsit emelni, mondjuk ezzel:

    New 8A DC DC Step Up Booster Power Supply Converter Module Boost Board | eBay

    Ezt meg kell helyben mérni az adott tekercsnél, mert emlékeim szerint 20 voltig is fel lehet pörgetni (lehet, hogy az az átsrófolt tekercsnél volt). Majd Heeegany megmondja, én már elfelejtettem ezeket.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...28/index9.html

    Itt szinte mindent kibeszéltünk. Emlékeim szerint 45w.
    Köss le minden fogyasztót a tekercsekről, tegyél rá egy feszmérőt, pörgesd meg a motort és nézd meg mit ír ki.
    Simán felszalad bőven 6V fölé. Tehát alapban többet ad ki, mint 6V, csak az első és hátsó izzó ellenállása lövi be 6V körülire.
    Igen egyszerű fesszabályzó. Épp ezért csapkodja ki a másik égőt, ha az egyik kiég, mert terhelés hiányában megszalad a fesz és ezzel együtt az áram is.

    Azt, hogy sorba vagy párhuzamosan kötöd, a fentin kitárgyaltuk már, én már elfelejtettem.
    Szerintem párhuzamosan.
    Ezek után fogsz egy graetz hidat, a két váltóáramú lábát rákötöd a tekercs lejövő kábelre és a testre. A két egyenáramú lába közé párhuzamosan raksz egy nagy kondenzátort (mondjuk 2200mikroF elég). A Graetz két egyenáramú lábát megfelelő polaritással belecsavarozod mondjuk egy ilyenbe:

    Red Step Down Converter Regulator LED Volt Meter 20W DC D C4 5 24V to 0 93V 20V | eBay

    Van ennél nagyobb teljesítményű is, ez csak példa. Beállítod az akksinak megfelelő maximális feszültségértéket. A két pólust felkötöd az akksira és lényegében kész. A két oldaldobozba megveszed a lehető legnagyobb zselés akksikat, szerintem két darab 10Ah körüli biztosan belefér.

    Durva költségtervezet:
    graetz: 250Ft
    dc conv: 2-3000Ft
    Zselés akksi: 3-4000/db.
    Kondér: 250Ft
    Szerintem kicsit fölé terveztem.

    Hibája: Megfelelő fordulat alatt nem fog tölteni, azaz alapjáraton nem. Ezért kell hajtani.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    Meg tudja valaki mondani, hogy hány wattos a Pannónia világítótekercse?

    Ha a Pannónia 2 világítótekercset sorba kötném, az elvileg 12 Voltot tud, jól gondolom? (Tudom, ezzel az össz. teljesítményük nem nő, nem is erre irányul a kérdésem...)

    A tirisztoros fesszabályzó bekötésénél, ami 2 tekercses lendkerékmágneses Simsonhoz való, a fesszabályzó melyik lába hová kötendő, tud valaki segíteni?

    A végére hagyom a lényeget:

    Többféle útkeresés van a Pannónai modernizáláshoz (NSR, MZ dinamó, Heegany-féle, VAPE, Müller, stb.), és hol ezzel, hol azzal gond van, ha más nem az árával...

    Én új utat keresek, és ehhez kérek együtt gondolkodást, segítséget!!!

    Arra gondoltam, hogy a ledesítek minden izzót, beleértve a fényszórót is, és ezzel lényegesen csökkentem a fogyasztást. A lényeget nem mondtam: plusz ledes indexet is szeretnék, az index miatt van ez az egész cécó részemről.
    Úgy gondolom, a redukált fogyasztáshoz elég lehet a 2 világítótekercs töltőtekercsnek használva, és egyenirányítva, szabályozva.
    Ehhez gondoltam a lendkerekes 2 világítótekercses Simson (nem tudom pontosan a típusát) akku töltéséhez használatos fesszabályzójának (gondolom van benne, vagy külön hozzá egyenirányító is) beszerzését.

    Alapból 6 Voltban gondolkoztam, de esetleg ha a 2 világítótekercs sorba kötésével ki tudnék csiholni 12 Voltos akksi töltéséhez feszültséget, áramot, akkor még jobb volna a helyzet.

    A gyújtás külön kezelendő kérdés, azon még gondolkozom...

    Pontos energia mérleget még nem készítettem, mivel nem tudom a Pannónia világító tekercs adatait???
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 25, 11:27.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    A honda nsr lendkeréken a kúp fordítva van. Ezen felül a kúp alapja szélesebb, mint a Pancsi kúpjának a legnagyobb szélessége. Kifaragható belőle és működni fog.
    Ezen felül biztos van még jó néhány modell, ami alkalmas lenne, csak ez a pár típus forog közszájon.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Már írtam de leírom mégegyszer.Piaggio X8.Tehát ez a tipusa.Piádzsó iksznyolc.Én a kisblokkosét használtam.De van 500-as is annak nagyobb a lendkereke,szerintem a pannoniához az is jó.Blokkot főtengelyt nem faragunk.
    Jóvan na, mosmá értem

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Blokkot főtengelyt nem faragunk
    Csak ha muszáj...

    Leave a comment:


  • fulton
    replied
    Már írtam de leírom mégegyszer.Piaggio X8.Tehát ez a tipusa.Piádzsó iksznyolc.Én a kisblokkosét használtam.De van 500-as is annak nagyobb a lendkereke,szerintem a pannoniához az is jó.Blokkot főtengelyt nem faragunk.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyrobi,mint nagy robogó.Ducatim nincs de p125/csk03 van.Pl.Piaggio x8-at tettem már fel ilyen régi szarra és szerette.Külső jeladós,olyan cdi-t meg trafót hajtasz meg vele amilyet akarsz+bármilyen 3 fázisú szabályzó.Jó cucc és ha bármi elromlok azonnal tudsz cserélni mert minden kapható.Árat a jófogás tud.
    Na de milyen típusú nagy robogó? Abból is van egy rakat fajta, és gondolom van sok amit csak igen komoly faragások árán lehetne a Pannóniára eszkábálni.


    zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Főtengely faragás nélküli megoldásban én is benne lennénk!
    Írtam a napokban már egy rakat hirdetőnek. Yamaha jog, Honda NSR és Swift alkatrészekkel kapcsolatban is.
    Aztán majd kiderül hogy mi lesz. Ha normális árban tudok venni valamilyen motorra való gyújtást akkor annak a kúpját akarom átfaragtatni hogy passzoljon a főtengelyre. Aztán egy közdarab a blokk és a gyújtásalap közé és kb ennyi.

    Leave a comment:


  • zelenacs
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Csak kellene valami amit megfelelő áron be lehet szerezni és a főtengelyt nem kell hozzá faragni. És persze ami legalább 100W-ot tud.).
    Főtengely faragás nélküli megoldásban én is benne lennénk!

    Leave a comment:


  • fulton
    replied
    Nagyrobi,mint nagy robogó.Ducatim nincs de p125/csk03 van.Pl.Piaggio x8-at tettem már fel ilyen régi szarra és szerette.Külső jeladós,olyan cdi-t meg trafót hajtasz meg vele amilyet akarsz+bármilyen 3 fázisú szabályzó.Jó cucc és ha bármi elromlok azonnal tudsz cserélni mert minden kapható.Árat a jófogás tud.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A lelkesedést értékelem, a problémát maximálisan átérzem és magaménak is vallom.
    Viszont egy olyan motorról beszélünk, ahol - ha már a krómozásokat megeszi az idő - fontosak a stílusjegyek. Ennek elengedhetetlen része a blokk. Máskülönben már rég kivágtam volna és bele lenne faragva valami japán.
    (Öregapám bicskája. Csak a nyél és a penge lett cserélve.)
    Ezen felül - sajnos - az anyagminőségre és a kidolgozásra nem fordítottak jelentős időt a tervezéskor, de arra kiemelten ügyeltek, hogy minden fedésbe legyen mindennel és a legapróbb, csavar szintű változtatáshoz is már öntvényt kelljen faragni, mert belelóg valamibe.
    Ezek tudatában - bármilyen rosszmájú felhang nélkül - esz a kíváncsiság, hogyan képzelted el egy téglányi swift generátor beépítését?
    Dekli kifúr, főtengő meghosszabbít és szíjhajtás?
    Dekli kivág és generátor kilóg?
    (Nem beszélve arról, hogy gyorsan leszedhető legyen műszaki előtt.)
    Én is valahogy úgy voltam vele hogy főleg belülről, elrejtve modernizálok. De kezd beletörni a bicskám ebbe az egészbe. (bár még a robogó gyújtást se vetettem el teljesen. Csak kellene valami amit megfelelő áron be lehet szerezni és a főtengelyt nem kell hozzá faragni. És persze ami legalább 100W-ot tud.)

    Suzuki generátor esetén a főtengelyt és a mostani gyújtás maradna. Valahova az egész mellé eszkábálnám fel. Természetesen a deklit faragni kellene hozzá.

    Leave a comment:


  • zelenacs
    replied
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Folytatva a 173-as hozzászólásomat: találtam egy feszültségszabályzót: LM317

    LED display LM317 Adjustable Voltage Regulator Step-down module AC/DC to 5v 12v | eBay

    Ilyennel nem lehetne rávenni a 2 Pannónia világító tekercset, hogy töltsön mondjuk egy 6 Voltos akksit?

    (Vagy ha ez nem jó, akkor valami mással???)
    Azzal szerintem annyi a baj, hogy:
    1. csak max. 2A-t tud, ami az akku töltéshez ugyan elegendő lenne, de a 35W első +5W hátsó világításhoz kevés.
    2. ha pedig csak az akkut töltené ahhoz bőven elegendő lenne, de az csak lefelé tud 'transzformálni', mivel Step-down, vagyis nagyobb fesz-ből tud kisebbet csinálni, ami a Pannóniánál sajnos nem nagyon teljesül. Létezik olyan ketyere is ami step-up/step-down is egyben (3 5 28V to 1 25 26V DC DC Voltage Converter Step Up Down Module LM2577S LM2596S | eBay), azzal már esetleg jobb lehetne a helyzet.

    Mellesleg nekem egyelőre nincs gond a 6V 35/35W H4 izzó + Lada fényszóróbetét párossal (bár este még nem mentem vele, talán majd szombaton Agárdról hazafelé), most az irányjelzőn dolgozom a T5h-n. Egyelőre 6V 10W-os izzók vannak az indexekben, és mivel az az akkuról megy, azokat akarom LED-esíteni. A LED-ek (1pcs COB 1156 BA15S P21W Reverse Light Bulb LED White Parking Light 12V | eBay) már megjöttek csak azok 12V-osak, így rendeltem miniatűr step-up konvertert (DC DC Converter SX1308 2A Step Up Adjustable Power Module Booster M122 | eBay) hozzá, így a Pannónia alapvetően maradna 6V-os, de a LED-es indexek 12V-osak lesznek. Asztalon már tökéletesen működik a dolog, már csak be kellene szerelni a motorba.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    És ha a Kuli kereke ékszíjon hajtaná? Abban elférne minden. Az a baj,amikor az ember gyorsabb akar lenni mint ahogy a fény terjed. Csak azér jutott eszembe : szakmunkástanuló voltam...egy srác Babettával járt suliba. Az volt a bibbi,minél gyorsabban ment,annál inkább halványodott a lámpa fénye.. Nem sikerült kijavítani a hibát. Végül beletörődött,mert felismerte hogy megelőzte a fényt..

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hogy és hova kérdést meg majd képekkel megválaszolom ha sikerül. Ha nem akkor meg úgyis tárgytalan.
    A lelkesedést értékelem, a problémát maximálisan átérzem és magaménak is vallom.
    Viszont egy olyan motorról beszélünk, ahol - ha már a krómozásokat megeszi az idő - fontosak a stílusjegyek. Ennek elengedhetetlen része a blokk. Máskülönben már rég kivágtam volna és bele lenne faragva valami japán.
    (Öregapám bicskája. Csak a nyél és a penge lett cserélve.)
    Ezen felül - sajnos - az anyagminőségre és a kidolgozásra nem fordítottak jelentős időt a tervezéskor, de arra kiemelten ügyeltek, hogy minden fedésbe legyen mindennel és a legapróbb, csavar szintű változtatáshoz is már öntvényt kelljen faragni, mert belelóg valamibe.
    Ezek tudatában - bármilyen rosszmájú felhang nélkül - esz a kíváncsiság, hogyan képzelted el egy téglányi swift generátor beépítését?
    Dekli kifúr, főtengő meghosszabbít és szíjhajtás?
    Dekli kivág és generátor kilóg?
    (Nem beszélve arról, hogy gyorsan leszedhető legyen műszaki előtt.)

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    nagyrobi gyulát
    Az a Magyar rotációs kapa? Neked volt (van) Ducattid? Lehet ismerjük egymást.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X