Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz?
    Tekerős kapcsolós, DC 20-nál szerintem bőven belül van tartományon.
    De azért írtam, hogy gagyi, mert gondolom képtelen a változásokat lekövetni, éppen ír amit ír...alapjáraton stabil a fordulat, ott 6,18-6,21-6,18-6,22, így mutogat.



    A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban, de a felső értéket inkább csak alulról közelítse, meg ne haladja. Másik fontos szempont a töltőáram - ha jól emlékszem, te riasztó akkut tettél be, azzal semmiképp se menj 0,5A fölé (gondolom, a 4 Ah-s zselés van benne).
    Heeegany szabályzóját most építettem vissza, a feszültségtartománnyal gond nem lehet.
    6V 12Ah a riasztó vagy szünetmentes(?) akksi, 1 A a biztosíték. Ha az nem megy ki, akkor nem lehet probléma feltételezem.



    alapjárattól ne is várjuk el hogy 7V-ot tartsa.
    Csak amiatt kérdeztem az alapjárati 6,2 voltot, mert ugye adott eszközzel ennyit tudtam biztosra mérni. Ez egy '78-ban gyártott, alig használt lendkerék. Talán bebizonyosodott, hogy nem mindegy vagy darab-darab a lendkerék, hanem ki lehet választani egy delejezés nélkül is megfelelőt.

    Komment


      #92
      Ezekből az írásokból bebizonyosodott számomra hogy volt olyan lendkerék amiket egész jó mágnesekkel szereltek. És volt olyan amit nagyon silány minőségűvel.
      Aztán épp milyet fog ki az ember...

      Aztán ott van még a szórás a vasmagok minőségét illetően is gondolom. Na és persze a tekercselés minősége is elég változékony lehet. De lehet hogy még a tekercshuzalok anyagösszetétele is?

      Komment


        #93
        Na igen, ebből esetleg lehetne delejeztetni 18 voltosat, amilyet ApaE ír.

        Komment


          #94
          Mi lenne ha minden darabból összeválogatná az ember a legjobbat?
          Aztán még azt a mágnest delejezné. Na akkor még a 12v-os égők is égnének ki sorra az tuti

          Komment


            #95
            Hát olyanon már gondolkodtam hogy a világitó tekercseket használni töltésnek és akkurol menne minden ,de azse lenne valami egyszerü . A kapcsolon énis gondolkotam hogy azt kéne átalakitani de nincs sok ötletem.

            - - - Updated - - -

            A zener diodás ketyere az nekemis elkéne a mociba ,mert hosszutávon fárasztó odafigyelni és váltáskor a fordulatott vissza venni ha távolságirol tompitottra váltok.

            Komment


              #96
              t1-rider78 kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Pannoni TLB gyujtásrol nemsokat hallani ,azok nem nagyon váltak be? Click image for larger version

Name:	p10limaori.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	140844

                Komment


                  #98
                  Ezeket bizonyára elírtad, csak az utókor hozzá nem értőinek kedvéért javítanám, hogy a V az feszültség.
                  Hát az valóban töltőfeszültség kellett volna hogy legyen. Tudom én hogy mi mi, csak gyakran nem azt mondom és írom amit gondolok (Sajnos tényleg elég gyakran, szóval az ilyeneket nézzétek el nekem )


                  Nem egyszerű a dolog. Először is, váltakozófeszültségről beszélünk, tehát egy zéneres feszültségstabilizáló alkalmazásához először egyenirányítani kellene a teljes rendszert (taglaltuk korábban valahol, nem nagyon éri meg, akkor már inkább egy modernebb akkumulátoros gyújtás, a hozzá tartozó elektronikával).
                  Én kicsit máshogy közelítem meg a dolgot.
                  A világítás rendszert hagyom úgy ahol van. Viszont a fényszóróval párhuzamosan(persze a fényváltó kapcsolót kihagyva) bekötök egy kis ketyerét. Ami először egyenirányít, aztán jönnek a zener diódák amik, valamin keresztül némi plusz terhelést adnak a rendszernek. De mindezt csak akkor ha 7,5V fölé menne a feszültség.
                  A kérdés jelenleg hogy min legyen elfűtve a felesleg.

                  Kerestem képleteket a zener után kötendő ellenállás méretének kiszámítására. Találtam/kaptam is. Csak épp nem működnek... Szóval most próbálok majd kísérletezni(bár a zener dióda a karakterisztikája miatt elég érzékeny rá) aztán ha bejön akkor ellenállás lesz a zener diódák után. Ha nem akkor bekötök utánuk egy 6 vagy 12V-os égőt.
                  Eddigi tesztek alapján 6V-os égővel vígan elvolt a dióda magának(bár labortáppal hajtottam, a motorban lehet kevés lesz a 6V). Míg ellenállással gyorsan közeledett a hőhalálhoz. Vagy épp nem csinált semmit...

                  Az ujjamon meg még mindig ott a zener dióda nyoma pár hét után is. Mert persze rá kelletett fognom hogy megnézzem mennyire melegszik

                  Szóval készül a ketyere. Ami egy ilyen dobozban lesz az ülés alatt. Mellette, szintén a dobozban egy akkutöltő(az is kínai cucc.) amivel a kimenő feszültséget és max áramot is lehet korlátozni. Töltőtekercs is ezen keresztül fogja tölteni az aksit. Valamint lesz egy tápcsatlakozó rajta. Így egy, akármilyen, legalább 7,5V-ot tudó tápegységgel lehet majd tölteni a motor aksiját (ez lesz a csepptöltő, ami azért tud majd rendesen is tölteni ha kell)

                  Komment


                    #99
                    Üdvözlök mindenkit !
                    Végigolvastam a témát, ha megengeditek én is hozzászólnék mint elektronikai szaki, mielőtt sok fölösleges költségbe és időtöltésbe bonyolódna bárki.
                    A 7 V vagy 14V töltőfeszültség előállítása kizárólag kapcsolóüzemű fázishasítási elven szokott történni a minimális veszteségek (hőtermelés) miatt. Erre legalkalmasabb és egyben legegyszerűbb a tirisztor alkalmazása, mai napig minden nagyobb motoron is ezt alkalmazzák, ahol az összes fogyasztót és a töltést ez működteti akár 10...20 A-es terhelés alatt. Az akku töltőárama - főleg merült állapotban - az indítás után több A is lehet rövid időre, amit egy savas ólomakku minden gond nélkül elvisel (főleg önindítós motoroknál ! )
                    Kitérnék egy kicsit a 7V-os rendszerekre: itt külön probléma a nagy áramok miatt a fesszabályzóban felhasznált tirisztor és diódahíd szaturációs feszültsége (kinyitott állapotban a belső ellenállás miatt fellépő káros feszültségesés), amely az adott töltőtekercs behatárolt teljesítményéből jelentős részt hővé alakít. Ez 14V-os rendszernél a feleakkora áramok miatt kevésbé jelentős
                    Pl: 7V x 3A = 21W, ha a fesszabályzón 2V a szaturációs veszteség akkor 9V x 3A = 27W -ot kell teljesíteni a töltőtekercsnek. Ez
                    14V esetén: 14V x 1,5A = 21W, ugyanúgy 2V veszteségnél 16V x 1,5 A = 24W a töltőtekercsből kivett teljesítmény.

                    A lámpa kiégése ellen a Simson S51-ben láttam először tirisztoros söntszabályzót, ami melegedés nélkül határolta a világítótekercs feszültségét . Sajnos már rég nincs meg a motor, pedig ezt a kapcsolást jó lett volna kirajzolni...

                    Remélem kicsit hozzá tudtam járulni a tisztánlátáshoz
                    supermax, heeegany és demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      Komment


                        zgyula eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Pl: 7V x 3A = 21W, ha a fesszabályzón 2V a szaturációs veszteség akkor 9V x 3A = 27W -ot kell teljesíteni a töltőtekercsnek. Ez
                        14V esetén: 14V x 1,5A = 21W, ugyanúgy 2V veszteségnél 16V x 1,5 A = 24W a töltőtekercsből kivett teljesítmény.
                        Hasznos írás. De ennek van egy állandó vesztesége, ha jól értem. Tehát a Pannónia, amúgy is gyenge, elektromos rendszerének ez nem tenne valami jót szerintem. Fő probléma hogy alapjáraton a 6V-sincs meg a világítás körben. És alacsony fordulaton is csak parázslik a fényszóró emiatt. Ezért egy pici plusz veszteség is nagyon rossz hatással lenne rá alacsony fordulatnál. (bár nagyobb fordulaton meg nagyon is jó lenne egy ilyen ketyere)
                        Itt persze egy átlagos elektromos rendszerrel rendelkező motorra gondolok. Nem egy olyanra ami 18V-on ketyeg
                        De javítsatok ha tévedek!
                        kedvelte ezt.

                        Komment


                          Persze az is igaz, hogy a Pannónia nem egy folyamatos 6V-ot generál, hanem ez 5-12 (14) V között akárhol előfordulhat. Persze ez számomra rejtély, hogy miért, talán amiatt, hogy állandó mágnesek járják a "körtáncukat" és egy 500-as alapjárat valamint egy 5500-as max fordulat között azért van némi különbség.

                          Komment


                            Univerzális töltésszabályozó és váltakozó feszültség stabilizátor 1 fázisú robogókba
                            Ez vagy ez jó lehet a Pannoniára. Nem drága és ez a gyerek jó dolgokat gyárt.
                            12V-os feszültségszabályozó Simsonba és más tekercses töltésrendszerű motorkerékpárba (állítható feszültségű)

                            Müller Elektronics



                            - - - Updated - - -

                            Nézzétek meg a Müller Elektronics honlapját.
                            Ott a 6 és 12 voltos állítható, egyfázisú fesszabályzókat, pont aminél a világítás maradhat váltón, a töltés viszont értelem szerűen egyenirányított, azokat nézzétek át. Szerintem ez megoldás a stabil 7,2 voltra.
                            Egyébként a tirisztoros megoldást általában a három fázisú rendszerekhez használják de egyfázisúban is megoldható.
                            Attached Files

                            Komment


                              bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Univerzális töltésszabályozó és váltakozó feszültség stabilizátor 1 fázisú robogókba
                              Ez vagy ez jó lehet a Pannoniára. Nem drága és ez a gyerek jó dolgokat gyárt.
                              12V-os feszültségszabályozó Simsonba és más tekercses töltésrendszerű motorkerékpárba (állítható feszültségű)

                              Müller Elektronics

                              Kérdés hogy menyi a vesztesége. Valamint, egy fő szempont a Pannóniánál hogy a töltőtekercs csak egy kivezetéses! A másik rá van forrasztva a vasmagra, tehát graetz hidas egyenirányító nem használható!
                              (persze, meg lehet oldani. De ahhoz át kell alakítani a tekercset.)

                              Komment


                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X