Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MPM 210 kapálógép.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Az új gyertya ma nem azt jelenti,hogy jó!


    A jó gyertyát vedd ki a motorból és addig cserélgesd amíg nem találsz másikat amivel ugyanúgy működik! Ezeket jegyezd meg és tedd el,és keress olyat ami szintén jól szuperál és azzal járj.....!!!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #62
      Sziasztok!
      Azthiszem erre az évre végeztem a gépekkel, Donornak vettem egy másik ilyen gépet, de közbe rábukkantam gyári berántószerkezetre is fillérekért Most van bőven alkatrészem, összetudok rakni mégegy ugyanilyen gépet!
      Csak most más dolgom is akadt, Felraktam a motor burkolatot is, a motor szépen ketyeg,
      Szeretnék a géphez alakítani egy alternálókaszát, ezen elkeépzelés még folyamatban van...
      Keresek hozzá berántószerkezethez rácsot ami kiszűri a nagyobb szenyeződéseket...

      Komment


        #63
        Az összekapcsolódás is megtörtént, még világitó dolgokat kell beszereznem.

        Komment


          #64
          Sziasztok fórumozók!
          Ide hozott egy problémával az élet.
          Van egy Mpm 210-em és nem tudom a kuplungrészt szétszedni. A motort levettem róla. Levettem a zégergyűrűt,utána azt a porvédő tárcsát, van alatta egy sülyesztett fejű csavar, de sehogy nem birom megindítani, balos lehet, vagy jobbos? Tudnátok-e segíteni?

          Komment


            #65
            Szia!
            Hát bizony olyan berántó szerkezet nekem is jól jönne, csak úgy félve merem megkérdezni, nem lenne belőle még egy?
            Üdv.

            Komment


              #66
              László2 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de sehogy nem birom megindítani, balos lehet, vagy jobbos? Tudnátok-e segíteni?
              Jobbos,de ha jól megnézed pontozással le van rögzítve a hornyolás végein..(a rozsdán kívül ).

              Legbiztosabban ütve csavar-huzóval indulna meg!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #67
                De jó, már van is reagálás! (pedig csak úgy becsöppentem ide)

                Mi is úgy saccoltuk, hogy jobbos, próbáltuk csavarhúzoval-kalapáccsal ütögetni, elöbb finoman,aztán nem finoman, aztán...adtunk a pofájának, aztán melegítettük,fagyasztósprayztük, néha imátkoztam, néha durvábban fogalmaztam. Nem sikerűlt megindítani, pedig még csak nem is rozsdás. Volt úgy hogy fuggőlegesen vertünk rá széles csavarhúzóval, attól meg inkább rányitelődik, de mit tudtunk mást kitalálni. Már azon is gondolkodtam, hogy megpróbálom kifúrni, csak félő, hogy a menet megsérül.
                Már ezzel is okosabb lettem, hogy biztos jobbos.
                Köszi a tanácsot.

                Komment


                  #68
                  Sziasztok!
                  Igen az a menet jobbos, éppen néhány napja szedtem szét a komplett kuplungot, nekemis nehezen indúlt meg, melegítettem és aztán hírtelen lehűtottem, megindult kis kocogtatásra!
                  Elkezdtem boronálni 2 levél és betonoszlop rajta, elején csak induláskor nyikorgott, azt hittem az ékszíj laza, de nem az volt a ludas, 2-3 indulásnál már sokáig csúszott, majd megállt és nem indult el többet, kilazitottam a bovdent hogy jobban rányomódjon,
                  levált a kuplungról a betét,
                  Elvittem megcsináltatni, kapott új kopóréteget összeigazítva az ellendarabbal, és azóta működik! ha már szétszedtem a csapágyakat is kicseréltem

                  Komment


                    #69
                    pityesz001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    éhány napja szedtem szét a komplett kuplungot, n
                    Egy biztos nedvességérzékeny, nem illik nagy-nyomással mosni és nem illik kint hagyni ázni sem,érzékeny a kiemelője....Elfogadnék egyet ajándékba én is ,igaz többet állna mint dolgozna.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #70
                      Üdv, remélem még nem halt ki ez a fórum Adott egy Brumit 10, 204 köbcentis kapálógép, gyújtást ellenőriztem szikra van, gyertya tiszta karburátor tiszta nagyon szép állapotba megmaradt. Kuplung lett állítva rajta és már az is jó, következő a probléma: karburátor tisztításkor nem jegyeztem meg hogyan voltak a csavarok, inkább a nagy levegő szabályzó (alapjárati) csavar és a keverék szabályzó pici csavar. Első próba indítási folyamat előtt ismerősömmel tisztítottuk ki a karbit és ő csavarta vissza a dolgokat, nos akkor nem tudtam hogyan voltak a dolgok, de sokadik rántásra szépen elindult kb 1-2 percig járattam 1:20-as keverékkel, a leállítója nem nagyon akart működni ezért kisebb pánikhelyzetbe túlszivattam és leállt lassan... Utána 1 hétig nem néztem rá picit hagytam, hogy ne rögtön túlszivatás után rángassam, letelt az a kb 1 hét újra nekilódultam egy indításnak, nem indult hiába így hiába úgy próbáltam sehogy... szikra még mindig jó gyertya tiszta dugattyú palást rendben nincs nagy kokszolódás. Sokat töprengtem mi lehet a baj, és először a karburátorra gondoltam, hogy biztos el van állítva, innentől rövid leszek: egy csoportba mondták jó az 1:20, ismerősöm is azzal használja de valaki 1:40-et mond, 1:40-el semmit nem csinál 1:20-al valamit produkál kis füstfelhőket de nem indul, írták hogy a keverék állító csavart tökig be majd 1.5 fordulattal ki, ez így mennyire helyes? Kompressziót nem mértem de legyen annyi elég ha nem fogom le akkor magával rántom az egészet

                      Komment


                        #71
                        holdmybeer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        de nem indul, írták hogy a keverék állító csavart tökig be majd 1.5 fordulattal ki, ez így mennyire helyes? Kompressziót nem mértem de legyen annyi elég ha nem fogom le akkor magával rántom az egészet
                        Igy hejes !

                        Hajlamos a bing kikopni veszettül a tűszelep átfolyik... szellőztetni a kartercsavar kitekerésével és a gyertya kicsavarásával lehet elzárt benzincsappal egy száraz gyertyával próba,ha nincs igéret szivató és két próbaa,ha nem igér:szellőztet,száraz gyertya.....amig használható (kopásra értem)mennie kell ! A gyertyára kényes és a túlfolyásra is,a keverési arány az indulást nem igazán befolyásolja ,én is 25-33-keverési arányt javaslok,füstöléstől függően....ajánlom a koromtalanitást ,ha nem ismered a gép előéletét kipufogó kiéget,és a nyílás kitisztit...
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #72
                          Kicsit hozzá nem értő vagyok, ezért megpróbálom kiszedni a lényeget: tisztítsam meg a gyertyát, szedjem ki, forgassam át párszor a dugattyút, előtte zárjam el a benzin csapot, tegyem vissza a gyertyát majd csináljak egy próbaindítást majd ha nem megy ismét tisztitsam meg? Alapjárati csavar mindegy hogyan van ki és betekerve? Illetve van a karburátor túloldalán egy másik csavar az be van teljesen tekerve az alján meg egyértelmű számomra is hogy be legyen csavarva, levegő szűrő tiszta és van benne olaj is megfelelő mennyiségben, minden része ép sehol repedés a kábelek bowdenek sérülésmentesek, eredeti alkatrészek vannak rajta bele értve a karburátor is

                          Komment


                            #73
                            holdmybeer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            tegyem vissza a gyertyát majd csináljak egy próbaindítást majd ha nem megy ismét tisztitsam meg?
                            Azért írtam száraz gyertyát,mert ha lucskos akkor nagy eséjel félreszikrázik nem a pólusok között,tisztítás drótkefével,nitróhigitóval féktisztítóval kimosatni kifuvatni szárazra,régen a gáztüzhelyen kiégettük a gyertyákat és utánna tisztítottuk meg,érdemes több gyertyával próbálkozni.A rézcsavar fuvóka meg kell húzni,az alapjárati csavart csak érintőlegesen kell betekerni(kicsit emeljen a síberen,a levegőcsavart amelynek a rugója belül van azt betekerjük és 1,5-vissza.Indításkor kicsi gázt huzunk(ezt tapasztalatból kell...)
                            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 máj. 10, 06:08.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #74
                              Érthető, köszönöm a segítséget

                              Komment


                                #75
                                Üdv ismét, újra közel férkőztem a kis MPM-hez, cseréltem gyertyát, megnéztem milyen a szikra, és azt tapasztaltam, persze nem új gyertyával próbáltam de az történt, hogy a csere gyertya minden egyes rántáskor ad szikrát és jó méreteset vastagot, míg a régi nem minden rántásnál, őszintén minden 3.-5. rántásra lead valami szikrának nem nevezhető történetet, ez jelenthet valami jót? Esetleg gyertya hőértékének milyennek kell lennie? ha esetleg újat vennék, Brumit 10 motoros változat ugye

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X