Közlemény

Collapse
No announcement yet.

K-750 gyújtásállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    K-750 gyújtásállítás

    Van valakinek tuti tippje kézi előgyujtásszabályzós K-750 gyujtásának beállításához? A kipufogóba beköltözött egy komplett orosz hadosztály, és lőnek is kifelé, még a torkolattüzet is látni XD Eddig úgy csináltam, hogy 0.35 megszakítóhézag felső holtponton, utógyújtásra húzva a előgyújtás állító kart. Valaki jobb megoldást tud javasolni? Esetleg gyári adatokat?
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    Nem tudom hogyan kell csak "hangosan" gondolkodom.

    Optimális esetben a gyújtásnak a felső holtpontban kellene történni, de mivel a robbanáshoz is idő kell, ezért előbb kezdik a szikraadást, hogy a robbanás felső holtpontban következzen be.
    Ennek ugye a fordulatszámmal emelkedni kellene, optimális esetben egy röpsúlyos előgyújtás szabályzónak ezt tudnia kellene. Kézinél ezt a gépésznek kell megoldania. Bizonyos gépeknél a gáz és az előgyújtásszabályzó karja egymás felett van hogy egyszerre is tudja variálni.
    A fenti okoskodásom szerint a felső holtpontban kellene megszakítónak nyitni, mert a fordulatszám 0, majd ha a motor beindul adni kellene rá kis előgyújtást.
    Ézért én úgy kísérleteznék amíg biztos tudás birtokában nem kerülünk, hogy a megszakítóhézagot ami a zárásszöget határozza meg beállítanám max 0,35-re majd a visszatolt előgyújtásszabályzónál a nyitás időpontját állítanám a felső holtpontra.
    merthogy csak fejben tudok kísérletezni érdekelne az eredmény.
    wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Hali! Én úgy állítanám, hogy beállítanám a teljes (tehát egy bütyökfordulat alatti) megszakítóhézagot 0,4-0,5mm-re. Teljesen előretolt állítókar mellett beállítom a megszakítást a felső holtpont előtt 15mm-re a henger felső síkjától mérve!
      Click image for larger version

Name:	ignition.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	129535
      Click image for larger version

Name:	ignition 2.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	129534
      Van egy leírásom, de sajnos hollandul:
      Click image for larger version

Name:	onsteking1.jpg
Views:	1
Size:	66.1 KB
ID:	129536
      Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2011 dec. 23, 07:32.
      wsievers és sricsi70 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusztok. Típus adataim nincsenek, de a beállításhoz az előgyújtási érték -mm-szükségeltetik. A megszakítóhézag pontos beállítása , jó gyertyák / adott hőérték és megfelelő mechanikai paraméterek /, kompresszió, jó gyújtótrafó és a hozzávaló kábel és nem utolsósorban a gyertyapipában az ellenállás / ha van benne / -ezek elengedhetetlenül kellenek. Gyakorlat : a megszakító pontos beállítása - de ez így nem igaz, mert az alaplap elmozdításával ez a beállított érték megváltozik, ha kopott az alaplap mozgásának útja. Az előgyújtás-szabályzókarját " koppanásig " működtetjük -akkor kell az alaplapot a főtengely forgási irányával ellentétben- a maximális értékig / a " hasíték " hosszáig /. A megszakító elszigelt / általában a kalapács / részére rácsiptetni egy 21W-os megfelelő izzót / 6 vagy 12 volt / a hálózatnak megfelelően .A bekapcsolt gyújtásnál, ha forgatjuk a főtengelyt az égő működésének pillanata a szikraképződés. Ezt a pillanatot kell úgy beállítani, hogy az előgyújtás mértéke gyári adat legyen. Gázadáskor " csilingel " a motor, akkor nagy az előgyújtás , picit vissza kell venni belőle. Az ideális gyújtás, akkor jó / elvileg / , ha a az égés kezdete és befejezése ( a benzin-levegő megfelelő keveréke ) a felső holtpont előtt és után szinkronban van ( azonos magasság ). A durrogás az elégetlen üzemanyag ( keverék ) meggyulladása a kipufogócsőben a kipufogószelep nyitásának pillanatában, ami a karburátor(ok ) vizsgálatát is szükségessé teszik. Az előgyújtás kézi müködtetésének nagyon fontos szerepe van " munkavédelmileg" : a megálláskor a kar előgyújtáson marad , akkor az is történhet, ami velem. Egy hétig sántikáltam és senki nem hitte el az arcomon lévő kék foltok magyarázatát , miután egy ilyen indítási kisérlet után a motor és az oldalkocsi között találtam magam ( most kell nevetni - de belegondolva csak a látvány volt mulatságos ). Leírva lehet , hogy zavaros az egész állítás, de remélem gondolatébresztőnek jó lesz. Mindenkinek Békés Karácsonyt kívánok. Az előgyújtás maximalizálása / behatárolása / két módon lehet megoldva : az állítókaron van csavar, vagy az alaplapnál ( típustól függően ). Ez még eszembe jutott. Üdvözlettel.
        Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 dec. 23, 10:05.
        Igor, emu és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kössz szépen a válaszokat, akkor ezekkel felvértezve ismét megpróbálkozom....
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 dec. 23, 17:39.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            bazsimoci...megpróbáltam az általad leírtak alapján kivitelezni a dolgot...A motor jár, valamivel jobb a helyzet, de nem az igazi még. Az a gondom, hogy nem tudok akkora megszakítóhézagot állítani amit leírtál. Ha a megszakítás időpontja jó teljes előgyujtáson, akkor a maximum amíg kiemel az 0.2 ez az alaplap lógása miatt néha "el is veszik" ha a kar utógyujtásra van húzva. Ha a maximális megszakítóemelés 0.4-0.5 -re van állítva, akkor semmiképp sem jön össze a 15mm. Megpróbálom egy másik megszakítókalapáccsal a dolgot(bár nem tűnik kopottnak) Lehet a vezérlésben hiba ez esetben?(pedig a jelölés igy pozícióban van,annak jónak kellene lennie-bár mintha 1 foggal a jel mellett lett volna szétszedés előtt-gondolom a szelepváltás helyét kellene néznem, hogy kiderüljön a turpisság)
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 dec. 31, 03:29.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Hát igen, láttunk már olyat, hogy nem stimmelt a gyári jel a fogaskeréken... Ellenőrizd le a vezérlést is!

              Komment


                #8
                Összejöttek az adatok...a vezérlés jó volt. A sikeres indítás után megvolt a próbaút. Kellett még egy kis karburátorállítás, de a gyujtás így már jaó A karbira még ráfér egy kis hangolás de rámsötétedett, így mára a játék befejezve. A motor jár, mint a Doxa, vagyis inkább mint egy 17 köves Poljot A fesszabályzót még megnézem és rendben lesz minden! Kösz a segítséget!
                soveny, Che és kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Csak hogy teritsem az eszet, ha az ember az uralba, itt érthető a 750 model, nem a gyári dugót teszi ahanem a almot lengyel dugót akkor azon a csapszeg már el van tolva azért hogy ne rugjon vissza a gépezet, ott már mindegy az előgyújtás mindig beindul. csak akkor szoktam lejjebb venni ha hosszabban várakozom.
                  Egyébként a gyújtás alaplapot is lehet állítani egy csavarral hogy mennyire tojam vissza az előgyújtást ezt az emberek nem szokták észre venni.

                  Komment


                    #10
                    Üdv wsievers !Sokat jártam arra felétek.A bükkábrányi külszininél.Monumentális a bánya.Kérdésem van feléd,a Dnepr motorral kapcsolatban.Nagyapámnak volt egy régen,de eladta ,mert állandó gyújtás ,és elektromos baja volt a gépnek.A mai technikákkal lehet valamilyen szinten üzembiztossá tenni?Most kóstolgatok egyet.

                    Komment


                      #11
                      Nekem nincs ilyen problémám vele...a K-750 nekem gyári elosztós gyujtással, gyári fesszabival és 6v dinamóval üzemel. Nem is volt vele gondom egész nyáron, sőt most is jól indul( a multkor kitoltam játszani kicsit a hóba)
                      Ha MT-9, MT-11-est nézel, ahhoz van elektronikus gyujtás is(viszont az utángyártott 2 szikrás trafó szar, és a régi is épp csak felül emelkedik ezen a kategórián). A 10 -est nem javaslom, nem a legjobb széria(sok panaszt hallottam rá).
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Összejöttek az adatok...
                        Hello!

                        Végülis melyik módszer vált be neked? Most járok a gyújtásállításnál, de ahogy olvastam van vagy 2-féle módszer:

                        -A ternai-féle könyv alapján állítottad, és akkor a max előgyújtásod lesz akkora amekkora, meg a megszakítóhézag se lesz mindig 0,4 mm, vagy

                        - fordítva, beállítod a maximum előgyújtást 15 mm-re, és akkor indításkor levéve az előgyújtást lesz valamekkora, de nem biztos, hogy holt ponti gyújtás lesz.

                        Komment


                          #13
                          A Ternai-féle módszer itt rossz! Nekem az vált be amit bazsimoci javasolt 15mm re a henger peremétől(fhp-9mm) , és így üzem közben kb 10 mm-t előretolva minden erőlködés(és csörömpölés) nélkül jól ment. Kellett hozzá egy új megszakító hogy meglegyen az egy fordulat alatti emelés mértéke.( a régi megszakítóval nem is emelt annyit, később az be is égett, így cserélve lett) Koppig hátrahúzva pedig soha nem rúg vissza, csak ha elfelejtem hátrahúzni a kart.
                          A két ütközővel( a képen a 2a és az 1) tudod beállítani a alaplap pontos elfordulásának a mértékét.(így nem lesz esetleges az előgyujtás mértéke) Az egyik az alaplapon van és egy excentert mozgat, a másik pedig alul ferdén(én erre kötöttem még egy testet is pluszban, közvetlen az akksi testelési pontjától: a gyujtás és a lámpafej is innét kap testet).
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 aug. 06, 14:34.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Igen, azzal a kis excenteres állítócsavarral már szórakoztam, viszont a másik állító csavarom nem is volt, így azt pótolom.
                            Ma meg is próbálom ezt a beállítást, köszönöm!

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X