Van valakinek tuti tippje kézi előgyujtásszabályzós K-750 gyujtásának beállításához? A kipufogóba beköltözött egy komplett orosz hadosztály, és lőnek is kifelé, még a torkolattüzet is látni XD Eddig úgy csináltam, hogy 0.35 megszakítóhézag felső holtponton, utógyújtásra húzva a előgyújtás állító kart. Valaki jobb megoldást tud javasolni? Esetleg gyári adatokat?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
K-750 gyújtásállítás
Collapse
X
-
Nem tudom hogyan kell csak "hangosan" gondolkodom.
Optimális esetben a gyújtásnak a felső holtpontban kellene történni, de mivel a robbanáshoz is idő kell, ezért előbb kezdik a szikraadást, hogy a robbanás felső holtpontban következzen be.
Ennek ugye a fordulatszámmal emelkedni kellene, optimális esetben egy röpsúlyos előgyújtás szabályzónak ezt tudnia kellene. Kézinél ezt a gépésznek kell megoldania. Bizonyos gépeknél a gáz és az előgyújtásszabályzó karja egymás felett van hogy egyszerre is tudja variálni.
A fenti okoskodásom szerint a felső holtpontban kellene megszakítónak nyitni, mert a fordulatszám 0, majd ha a motor beindul adni kellene rá kis előgyújtást.
Ézért én úgy kísérleteznék amíg biztos tudás birtokában nem kerülünk, hogy a megszakítóhézagot ami a zárásszöget határozza meg beállítanám max 0,35-re majd a visszatolt előgyújtásszabályzónál a nyitás időpontját állítanám a felső holtpontra.
merthogy csak fejben tudok kísérletezni érdekelne az eredmény.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
-
-
Szervusztok. Típus adataim nincsenek, de a beállításhoz az előgyújtási érték -mm-szükségeltetik. A megszakítóhézag pontos beállítása , jó gyertyák / adott hőérték és megfelelő mechanikai paraméterek /, kompresszió, jó gyújtótrafó és a hozzávaló kábel és nem utolsósorban a gyertyapipában az ellenállás / ha van benne / -ezek elengedhetetlenül kellenek. Gyakorlat : a megszakító pontos beállítása - de ez így nem igaz, mert az alaplap elmozdításával ez a beállított érték megváltozik, ha kopott az alaplap mozgásának útja. Az előgyújtás-szabályzókarját " koppanásig " működtetjük -akkor kell az alaplapot a főtengely forgási irányával ellentétben- a maximális értékig / a " hasíték " hosszáig /. A megszakító elszigelt / általában a kalapács / részére rácsiptetni egy 21W-os megfelelő izzót / 6 vagy 12 volt / a hálózatnak megfelelően .A bekapcsolt gyújtásnál, ha forgatjuk a főtengelyt az égő működésének pillanata a szikraképződés. Ezt a pillanatot kell úgy beállítani, hogy az előgyújtás mértéke gyári adat legyen. Gázadáskor " csilingel " a motor, akkor nagy az előgyújtás , picit vissza kell venni belőle. Az ideális gyújtás, akkor jó / elvileg / , ha a az égés kezdete és befejezése ( a benzin-levegő megfelelő keveréke ) a felső holtpont előtt és után szinkronban van ( azonos magasság ). A durrogás az elégetlen üzemanyag ( keverék ) meggyulladása a kipufogócsőben a kipufogószelep nyitásának pillanatában, ami a karburátor(ok ) vizsgálatát is szükségessé teszik. Az előgyújtás kézi müködtetésének nagyon fontos szerepe van " munkavédelmileg" : a megálláskor a kar előgyújtáson marad , akkor az is történhet, ami velem. Egy hétig sántikáltam és senki nem hitte el az arcomon lévő kék foltok magyarázatát , miután egy ilyen indítási kisérlet után a motor és az oldalkocsi között találtam magam ( most kell nevetni - de belegondolva csak a látvány volt mulatságos ). Leírva lehet , hogy zavaros az egész állítás, de remélem gondolatébresztőnek jó lesz. Mindenkinek Békés Karácsonyt kívánok. Az előgyújtás maximalizálása / behatárolása / két módon lehet megoldva : az állítókaron van csavar, vagy az alaplapnál ( típustól függően ). Ez még eszembe jutott. Üdvözlettel.Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 dec. 23, 10:05.
- 6 likes
Komment
-
bazsimoci...megpróbáltam az általad leírtak alapján kivitelezni a dolgot...A motor jár, valamivel jobb a helyzet, de nem az igazi még. Az a gondom, hogy nem tudok akkora megszakítóhézagot állítani amit leírtál. Ha a megszakítás időpontja jó teljes előgyujtáson, akkor a maximum amíg kiemel az 0.2 ez az alaplap lógása miatt néha "el is veszik" ha a kar utógyujtásra van húzva. Ha a maximális megszakítóemelés 0.4-0.5 -re van állítva, akkor semmiképp sem jön össze a 15mm. Megpróbálom egy másik megszakítókalapáccsal a dolgot(bár nem tűnik kopottnak) Lehet a vezérlésben hiba ez esetben?(pedig a jelölés igy pozícióban van,annak jónak kellene lennie-bár mintha 1 foggal a jel mellett lett volna szétszedés előtt-gondolom a szelepváltás helyét kellene néznem, hogy kiderüljön a turpisság)Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 dec. 31, 03:29."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Összejöttek az adatok...a vezérlés jó volt. A sikeres indítás után megvolt a próbaút. Kellett még egy kis karburátorállítás, de a gyujtás így már jaó A karbira még ráfér egy kis hangolás de rámsötétedett, így mára a játék befejezve. A motor jár, mint a Doxa, vagyis inkább mint egy 17 köves Poljot A fesszabályzót még megnézem és rendben lesz minden! Kösz a segítséget!"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Csak hogy teritsem az eszet, ha az ember az uralba, itt érthető a 750 model, nem a gyári dugót teszi ahanem a almot lengyel dugót akkor azon a csapszeg már el van tolva azért hogy ne rugjon vissza a gépezet, ott már mindegy az előgyújtás mindig beindul. csak akkor szoktam lejjebb venni ha hosszabban várakozom.
Egyébként a gyújtás alaplapot is lehet állítani egy csavarral hogy mennyire tojam vissza az előgyújtást ezt az emberek nem szokták észre venni.
- 2 likes
Komment
-
Üdv wsievers !Sokat jártam arra felétek.A bükkábrányi külszininél.Monumentális a bánya.Kérdésem van feléd,a Dnepr motorral kapcsolatban.Nagyapámnak volt egy régen,de eladta ,mert állandó gyújtás ,és elektromos baja volt a gépnek.A mai technikákkal lehet valamilyen szinten üzembiztossá tenni?Most kóstolgatok egyet.
Komment
-
Nekem nincs ilyen problémám vele...a K-750 nekem gyári elosztós gyujtással, gyári fesszabival és 6v dinamóval üzemel. Nem is volt vele gondom egész nyáron, sőt most is jól indul( a multkor kitoltam játszani kicsit a hóba)
Ha MT-9, MT-11-est nézel, ahhoz van elektronikus gyujtás is(viszont az utángyártott 2 szikrás trafó szar, és a régi is épp csak felül emelkedik ezen a kategórián). A 10 -est nem javaslom, nem a legjobb széria(sok panaszt hallottam rá)."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÖsszejöttek az adatok...
Végülis melyik módszer vált be neked? Most járok a gyújtásállításnál, de ahogy olvastam van vagy 2-féle módszer:
-A ternai-féle könyv alapján állítottad, és akkor a max előgyújtásod lesz akkora amekkora, meg a megszakítóhézag se lesz mindig 0,4 mm, vagy
- fordítva, beállítod a maximum előgyújtást 15 mm-re, és akkor indításkor levéve az előgyújtást lesz valamekkora, de nem biztos, hogy holt ponti gyújtás lesz.
Komment
-
A Ternai-féle módszer itt rossz! Nekem az vált be amit bazsimoci javasolt 15mm re a henger peremétől(fhp-9mm) , és így üzem közben kb 10 mm-t előretolva minden erőlködés(és csörömpölés) nélkül jól ment. Kellett hozzá egy új megszakító hogy meglegyen az egy fordulat alatti emelés mértéke.( a régi megszakítóval nem is emelt annyit, később az be is égett, így cserélve lett) Koppig hátrahúzva pedig soha nem rúg vissza, csak ha elfelejtem hátrahúzni a kart.
A két ütközővel( a képen a 2a és az 1) tudod beállítani a alaplap pontos elfordulásának a mértékét.(így nem lesz esetleges az előgyujtás mértéke) Az egyik az alaplapon van és egy excentert mozgat, a másik pedig alul ferdén(én erre kötöttem még egy testet is pluszban, közvetlen az akksi testelési pontjától: a gyujtás és a lámpafej is innét kap testet).Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 aug. 06, 14:34."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
Komment