Vígyázni kell a csepel 250 forgalmival( nem minden arany ami fénylik) mert láttam t5-öt forgalmit is csepel 250 tipussal.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia TLF típusjegyek
Collapse
X
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz enyémeken a csavarok - legalábbis amiket gyárinak gondolok - felirat nélküliek voltak, 14-es laptávolsággal (legalábbis az M8-asok.. )
De ha már a TLF-nél tartunk: elkezdtem dolgozni a gépen ami még nem is az enyém (de már megvan az örökös, aki ma azt mondta, hogy lehet ám ő volt a tulaj, mert ő nem emlékszik mi volt a hetvenes években, de a felesége azt mondja), és némi segítséget szeretnék kérni az eredeti/nem eredeti (marad/megy) című műveletben.
Az adattábla szerint 1961-ben készült, száma T11 090166. A lámpa helyére már elkezdtem beszerezni a VT2-est (a furatai megvannak a sárfogón), a többiben kérném a segítségeteket: a szürke markolat, osztás nélküli teleszkópcsavarok, fém kormányszorító (mármint a gombja), a bakelitgomb nélküli dobozok, kovácsolt (nem hajlított) első lábtartó, kifelé peremezett sárvédők és "rózsás" hátsó rugóstagok és a piros/piros nyereg rendben vannak?
[ATTACH=CONFIG]6601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6603[/ATTACH]
Valamint próbáltam típustársak képeiről lelesni, de mindenhol horganyzottnak tűnnek a küllőanyák. Maradhat tisztítás után a jelenlegi réz, vagy illene horganyzottakat feltennem? Valahogy a réz felé húz a szívem, pedig rajtam kívül nincs a családban "roszvazsgyűjtő".
Másik hasonlóan fehér folt a súber "kupakjának" felirata, amin az áll domborítással, hogy "Tömegcikk Művek". Ezt a gyárban kaphatta vagy később?
Ha megengeditek! Én a következőket tudom mondani az alapján,hogy egy 1961 júliusi T1-esem van, és januárival is találkoztam már.
Szerintem az alumínium kormányszorító nem rá való. Az adattábla TLF-é volt még 1961-ben is,de típus januártól már T1!
A fékpedál az enyémen még alumínium,olyan mint a váltókar. Lámpakeret nem siltes.
1961 januárban még bakelitgombos a T1 oldaldoboza,a tiédre már nem az való.
A küllő,küllőanyák horganyzottak,csak lekopott róluk. A Tömegcikk Művek felirat gyári,de azt nem tudom,hogy azt mikortól gyárthatták. A többi szerintem rendben.
Üdv: Laci
Komment
-
darkside eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVígyázni kell a csepel 250 forgalmival( nem minden arany ami fénylik) mert láttam t5-öt forgalmit is csepel 250 tipussal.
Kedves Laci!
Köszönöm. Közben megtúrtam az alkatrészeket, a szorítón D-Csepel-szerű a minta, szóval valahonnan arról fújhat a szél. Nagyon meglepődni már nem tudok mióta van itthon egy lemezvillás Berva.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A visszajelzőm zöld, és egy ilyesmi jelölés van a műanyagba nyomva:
[ATTACH=CONFIG]6606[/ATTACH]
Ez a valami ez ruszki cucc...nyakamat rá ilyen van a Nyiprómon is...
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Egy másik témában tettem fel képeket a motoromról és kijött hogy T1 blokkal szerelt TLF-ül kinéző gép, http://veteran.forum.hu/beszelgetese...html#post14318 Viszont erre a hirdetésre nézzetek rá, vajon ez lett volna rajta a gyári? Eladó Pannonia TL 250F - Képes MotorYou can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close
Komment
-
ApaE
-
Üdv Mindenkinek! Nekem 1961 májusi "TLF"-em van, ami a fentieket olvasva lehet hogy átmeneti tipus. Mivel a motor végig a család tulajdonában volt, és ismert (mára) hogy mi lett cserélve, pontosan tudom gyárilag hogy nézett ki!
(Cserélve csak a hátsó rúgók lettek...)
- T11 kezdetű a motorszám is és a vázszám is (minden karakterben megegyeznek).
- bakelit gombos, baloldalon záras oldaldobozok.
- Bakelit kormányszorító
- Fékpedál, mint a sebváltó
- siltes fényszórókeret
- nem volt országúti (kék) fény visszajelző gyárilag
- a hátsó lábtartón domború zárólemez lencsefejű csavarral
- nem volt perforálva a kipufogó rögzítő bilincs
- váznyak tábla 3 nyelvű, francia, angol, német felirat és természetesen TLF de Luxe. (megkopva úgy mint mindenkinek...)
- nyereg szín barna!! (közép barna, nem túl sötét...)
- oldal dobozon 3 domború csík, piros vastag arany középen (ez a tankon is, és láncbúrán is)
- rózsás hátsó teleszkóp alsó vég, benne a "gombos tüske" az átálltásra (nem csak furat)
- kormányon a szivató, jobb szürke szinű markolatnál ( gázmarkolatnál)
- hátsó lengő villán zsirzó gomb
- zsirzó gombok mindkét fék-kulcsnál, és a fékpedál tengelyen, a pedál szerelési helye mellett.
- első teleszkóp zárócsavarok nem kereszthornyosak, hanem belső hatlapos kiképzésű
- a tanksapkát ellopták róla, vagy 45 évig egy másik volt rajta, az tuti nem gyári volt...
- fékkitámasztó alu-öntvény nutos
-"szilva"-alakú lábtartó öntvény keresztmetszet
- sárvédők peremezettek
- ives vázmerevítő-lemezek
- és "p.ö.cs." lámpa volt rajta...(nekem nem tetszett, 30 évvel ezelőtt lecseréltem..., mikor 17 évesen ujra műszakiztattam...)
hát körülbelül ennyi. De mindenkitől függetlenül, ha a gyár erre TLF-es táblát tett fel, ( - mert az volt raktáron?!) akkor épp ezt a magyarázatot el lehetne (- kellene?!) fogadni minden más alkatrészre, ami épp raktáron volt, és beszerelésre került...akár a motorszámra is... Nem?
Senki komolyabb szakértővel nem kívánok vitatkozni, de pl. a piroskönyvekben nevesítve van a T1-es tipus? vagy valamilyen a gyár által kiadott kiadványban? mert én itt a honlapon találkoztam ezzel először, és kb 47 évig megvoltam győződve, hogy TLF-em van...Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 júl. 13, 08:27.barna kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Akkor hagyjatok meg engem abban a tudatban hogy TLF de Luxe-m van!!! imádom a luxus dolgokat! a szines -szagos prospektusokat, csilli-villi dolgokat! már kezdtem megijedni, minél többet tudok...annál többet veszítek...
de azt beláthatjátok, hogy nem magyarázat az hogy " ez volt raktáron..." ez olyan gagyin hangzik, mintha a gyárnak tök mindegy lett volna mi megy ki a kapun... pláne így 40 évvel a zárás után.
egész ajrópában mindenki fényezi a multját, mi meg "lehuzzuk" a volt gyárunkat-történelmünket, mondván " ez volt raktáron oszt kész-e"....
tudatosan apróbb lépésekkel kezdték a tipus módosításokat, és mikor egy kiforrott, akkor annak adtak egy új nevet. addiglé meg a régi volt érvényben...
javaslom...
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn ilyen, a gyár által kiadott kiadványnak tekintem a T1-gyel kezdődő váz/motor számbeütéseket, illetve váznyaktáblákat (ha megfigyeled, a későbbi váznyaktáblákon csak „T” szerepelt, utána üres számmezővel), mint létező bizonyítékokat a T1-es típus létezésére
igen ez lehetséges magyarázat, de nem a T1-re.
hanem a T5, T6-7-8-9-re... mert ha igaz a T1-re, hol a T-2-3-4?
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA T5 is TLF, csak kisfékdobos !
Komment
-
Kedves ApaE! kérlek Te se érts félre, azért hitetlenkedem, mert ezek a dolgok - szerintem - messze nem köztudottak, és a 60-as hetvenes években sem voltak köztudottak...én a Te részletes és logikus magyarázatod alapján ezeket a tipus kódokat, amolyan "belső" gyári számozásnak tartanám, de lehet hogy nincs igazam.
ehhez lényeges információnak tartanám, hogy a kereskedelem milyen rendeléseket adott a gyárnak, nevezetesen lehetett-e pl. T2-est rendelni ezen a néven, és akár a kereskedelem, akár a tényleges vevő tudta-e hogy ezen a néven mit rendelt...
esetleg van erről információ?
(ha már ennyire belemegyünk a TLF kontra T1 témába...)
Komment
-
ApaE
-
Igen igazat adok Neked ApaE, elismerem amit irsz, azzal, hogy ebbe a "ködösítésbe" a gyár is besegített, azzal, hogy a kiadványaiban nem jelölte meg a tipus fejlődések kód számait.
Ezért tartom inkább belső - és nem a "piac-nagyközönség" számára nyilvántartott- kódnak, és nem tipus jelzésnek.
pl. a szentegyulában T3 helyett TLB-t ir, megjelölve, hogy "kérésre" dinamóval is szerelik. T1 ről nem ír, de dinamós TL250F-ről igen: mint TLD 250...
Valóban én már éltem akkor, amikor a T5-öt gyártották, és első "nagymotorom" a TLF/T1-em volt, 1982-től, (addig apámé) akkor vizsgáztam le A-ra. És azóta megtaláltam a piroskönyvemet is, valamint több más pannónia -kezelési útmutatót, (biztos ismered amit kétfelé lehet kihajtani, + van egy fényképes mellékletet) de sehol sem találkoztam a T1-4 jelölésekkel.
Mindazonáltal elismerem hogy igazad van, és tanultam ezzel is!
Komment
Komment