Intrepid eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia km-órák
Collapse
X
-
Köszönöm a segítséget! Természetesen próbálkoztam csavarlazítóval. Az a baja, (vagyis nem biztos, hogy csak az) hogy a 2. tulaj sikeresen belefestett a burába és a menetbe is, ezt orvosoltam nitro hígítóval, nagyon szépen festékmentesítettem a kérdéses alkatrészt, de moccanásnak semmi jele. Nincs elrohadva sem a menet sem az anya, de mégsem indul meg. Mertem feltételezni, hogy az U alakú vas alatti és feletti anya van összekontrázva, de a higítózás után az U alakú vas elforgott, tehát a kontrázás lehetőségét is kizártam. Sajnos viszont szerszámügyileg nem vagyok túlzottan eleresztve, és nincs olyan keskeny 22es villáskulcsom ami beférne az alsó anyához. Gondolkodtam én is az U vas elhajlításán, de egyelőre még nem mertem megtenni.
Amúgy 2 okból is szeretném kiszerelni az órát, az egyik, hogy a burát normálisan le tudjam festeni, és a kilóméteróra karimáját meg tudjam takarítani (persze ha lusta lennék simán kimaszkolnám, aztán hagy szóljon). A másik ok pedig, hogy a számlapom törött és meg kéne javítani, meg akkor már megvizsgálnám kicsit az órát is, mert valami csörög benne. Nagyon remélem, hogy csak a számlap 1 darabja, de addig elég nehéz kideríteni míg szét nem szedem.
Ja nem tudom kiderült-e az irományból, de nem sikerült kiszerelnem az órátChe kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése'Tépd le' nyugodtan, nem nagy érték.
Van ilyen vasam kb. 'fél köbméter' (de tényleg, nyolc-tíz biztosan), adok szívesen egyet, fizetned nem kell érte, csak találd ki, hogy jut el hozzád.
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kibontottad, és teszel fel képeket, segítek megszakérteni .
Amúgy nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én azt vettem észre, hogy folyamatosan nő a motor térfogata ahogy haladok a javítgatással. Eleinte egyben volt, akkor nem sok helyet foglalt, aztán szétkaptam, úgy már kialakult 2 nagyobb kupac alkatrész de bőven elfértek egymás hegyén-hátán, most, hogy festegetem sorra a darabkákat már nem férek el a kócerájba ahol dolgozok, mert ugye a frissen festett dolgokat nem fogom egymásra dobálni. Ráadásul a megjavított alkatrészeket is gondosan jól láthatóan elkülönítve teszem le, hogy ne keveredjen a többivel, így meg már kiszorult a váz 1 külön helységbe, meg már 1 szekrényt is ki kellett tenni
- 3 likes
Komment
-
Ha lehajlítod róla a vasat vagy akár óvatosan letöröd akkor felfelé ki kellene hogy tudd nyerni az órát... A festéssel teljesen igazad van ahogy haladsz előre egyre kevesebb helyed marad a motor meg egyre több felé van Nekem is van már a padlástól kezdve a terasz alattól a különféle tárolókon át mindenhol... De ez még mindig kisebb baj mintha nem is lenne...
szerk.: ez lemaradt az előbi gondolat menetemből, amikor majd rakod össze az mekkora élmény lesz, ahogy fogy a cucc a motor meg egyre inkább egyben lesz és gyönyörűen csillog!Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2012 máj. 27, 21:38.
- 3 likes
Komment
-
OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez lemaradt az előbi gondolat menetemből, amikor majd rakod össze az mekkora élmény lesz, ahogy fogy a cucc a motor meg egyre inkább egyben lesz és gyönyörűen csillog!OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kérlek segítsetek! Tudom, hogy gagyi kérés, de mivel még nem csináltam ilyet nem akarok fejjel a forró levesbe ugrani aztán meg jól megégetni magam. Tehát a lényeg, hogy a kilométerórám felújításához lenne szükségem minden információra, a leges legegyszerűbb dolgoktól kezdve. Nem vagyok teljesen hülye, csupán csak nem akarom a még talán menthető órámat menthetetlenné tenni. Tehát az első kérdésem (vigyázat! csak erős idegzetűeknek, tényleg nagyon gagyi)
Hogyan szedjem le a keretet és az üveglapot úgy, hogy ne tegyem tönkre és vissza is tudjam tenni mindenféle speciális beavatkozás nélkül?
előre is köszönöm a segítséget!
Komment
-
ApaE
-
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemégiscsak szét kell szedni
Takarítás utáni visszaszerelésnél még óvatosabbnak kell lenni, hiszen egy (nagyjából) jó keretet teszel vissza. Ha a perem annyira kitágult hogy nem fogja az órát, akkor vissza kell varázsolni, na ez a nehézkes, ha a látható részével akarod összenyomni (mármint fogóval alul-felül megnyomva), annak sérülés lesz a vége, és mindig a legfeltűnőbb helyen (a lá Murphy-törvénye). Ha most kellene csinálnom, akkor valószínűleg gumilapra/filcre fektetném az órát (számlapjával lefelé) és a már egyébként kicsit meghajtott peremet finoman ütögetném felülről, a korábbi hajtásnál fog engedni talán annyit amennyire szükségünk van. De csak finoman ütögetni, különben megint a keret látja kárát... Így sem biztos hogy túléli a beavatkozást a "páciens", de a spitzfogónál kisebb kockázatot jelent.
Nem kérdezted, de két tanács: az óralap (meg az óra fénynek kitett festett részei) általában vékonyan voltak festve, így a fény amit azóta kapott olyan jól kezelte, hogy a festék a legkisebb karcolásra is lejön. Szóval csak a peremén fogd meg az óra lapját és szerszámmal ne is érj hozzá. Második: ha az óra elfogadhatóan (kis csalással vagy pontosan) mér, akkor véletlenül se bántsd a rugót, de annak is jobb ha meg sem piszkálod. A gyakrabb műveleteket meg lehet csinálni az órán utóbbi bántása nélkül is, szóval nem éri meg kockáztatni - ha elrontod utólag házi módszerekkel visszaállítani hosszadalmas és türelmet próbáló dolog.
Van itthon pár km-óra, de én az egy darab gyáriból akartam másik megbontása nélkül egy darab működőképeset csinálni, úgyhogy nem keveset szivattam magamat. De nem őrültem bele teljesen, úgyhogy nem annyira vészes...
--- és ApaE-nek igaza van: ha csak a keret kívánja a takarítást, ráadásul nem akarod cserélni, akkor kíméld meg magadat. ---Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 máj. 31, 23:39., OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
-
Na akkor ezek szerint nem működött a link a képről. Természetesen köszönöm az összes segítséget, ennyire részletes válaszokat nem vártam
Tehát említettem már 1-2 oldallal ezelőtt, hogy a számlapom darabokban van, illetve, hogy valami nemkívánatosan csörög az órában. Íme a kép
Sajnos a csörgést nem tudom illusztrálni, de szerintem betekintést érdemel. Nem akarok semmi rossznak az elrontója lenni ezért csak annyira szeretném szétszedni, amennyire szükséges, semmivel sem jobban. Ezért is kértem a segítségeteket, nehogy valami olyanhoz nyúljak amivel aztán játszhatok sokáig. Bár a makettezésből sok türelmet tanultam, de feleslegesen nem szívesen csinálok magamnak munkát.
Ja amúgy találtam 1 régi topicot amiben van már hasonló témáról szó, de az magasabb röptű beszélgetés volt és ott már elég mélyen jártatok az órákban. Találtam 1 dokumentumot is a kilométerórákról, de abba csak annyit írnak, hogy "karbantartást nem igényel"
Köszönöm még1x a válaszokat. Amint eljutottam a számlapig teszek fel képeket és leírom, hogy mit találtam belül
Ui.: amennyiben a képek mégsem jelennek meg itt sem, akkor az albumomba fellelhetőkUtoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2012 jún. 01, 00:34.
Komment
-
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa akkor ezek szerint nem működött a link a képről.
Komment
-
A számlap miatti kérdésedre a válasz amit fel fogsz tenni, igen javítható Két módszer áll a rendelkezésedre amit én tudok.
1. ezt ApaE mondta nekem is /idegen tollakkal nem ékeskedünk / amikor szétszedted az órát lesz benne egy réz lemez közvetlen a számlap alatt na erre szépen rá tudod ragasztani a törött óralapot hogy szép legyen. Említetted a makettezést is így gondolom nem fog gondot jelenteni a repedés eltüntetése sem.
2. módszer az ApaE ötlete kicsit fejlesztve annyiból hogy én egy vékony műanyagra ragasztottam fel a számlapomat mert a TL órájában nincs olyan réz lap amit ő mondott. Ilyen műanyagot pl parfümös doboz csomagolása, vagy gyerekjátékok nagy átlátszó műanyagdoboza tökéletes, pl amiben azok a sok kis autós kamionok vannak pl. Tesco /nem reklám/ jó vadászmező, pláne ha van mondjuk kis gyerek is a családban. Neki ajándék neked pedig dupla örömUtoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2012 jún. 01, 01:01.
- 2 likes
Komment
Komment