Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Hát ha úgy csinálom meg ahogy most elképzeltem, akkor egyik sem egyszerű. A TLF most még nagyon messze van az OT-től, ahogy fent írtam a torka is véres. De abban igazad van, hogy a T1-et gyorsan ráncba lehetne szedni, ha csak egy motorozható valamit szeretnék, igaz perpillanat üzemképtelen. De pont azt szeretném úgy megcsinálni, hogy egy stabilan üzemképes motor legyen. Lehessen vele nagyobb távokat is utazni, a lehetőségekhez képest tempósabban anélkül, hogy besülne, legyen rajta normális világítás, és akár napi használatra alkalmas legyen. Új fényezés, amennyire lehet típusazonosság, etc. Kuplungja össze van rohadva, elvileg az orvosolható, Fóti Gyuszitól beszereztem már egy bakelit szettet. De még nem tudom milyen meglepetések várnak ha lejön a henger, remélem ebben nem kell blokkot bontani, stb. Így már az is kemény dió! De valahol majd el kell kezdenem...
    movisz, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      De valahol majd el kell kezdenem...
      Szervusztok! Osumi! Talán kell majd egy kipufogó tisztítás, kiégetés is. Elvégre kétütemű gépről beszélünk, amibe a keverék olaj tud kokszolni rendesen. Anno a Riga 16-osom kipufogóját égettem ki. A Szomszédság egy darabig tűrt. Egy darabig...

      Komment


        #48
        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        De pont azt szeretném úgy megcsinálni, hogy egy stabilan üzemképes motor legyen.
        A gyári világítás az akkor kevés lesz. Valami modernebb, 12 Voltosat kell szerezned hozzá, viszont ezzel a hosszú távú használatot ki is pipálhatnád. Ha nem túl kopott a henger akkor ne fúrasd meg, bejáródott henger-dugattyú páros nehezebben szorul. De sajnos a régi dugók sem mind tökéletesek, szóval így sem mehetsz biztosra. Legyen tartalékban egy másik, fúrt henger és ha kell cserélheted közben is, mondjuk a műszaki után.

        Komment


          #49
          Sziasztok,

          Ígértem, hogy töltök fel képeket az 1960-as TLF-ről. Kérlek titeket szakértsétek meg egyesével a rajta lévő alkatrészeket, mit kell cserélnem ahhoz hogy tipúsazonos legyen és milyen alkatrészre. Kérem csak akkor írjatok, ha biztosak vagytok a válaszban, "lehet hogy-gyal" tele a padlás!

          Ha van bármilyen egyéb észrevétel, pl festést vagy a krómozást illetően, vagy pl. a csavarokra vonatkozóan, akkor azt se tartsátok vissza!

          Előre is Köszönöm!
          Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 dec. 22, 17:11.

          Komment


            #50
            Hátsó teleszkóp.

            Szinte biztos, hogy ez nem rá való! Ahogy én tudom, ezen az állítható fajtának kellene lennie, abból is a szarv nélküli fajtának.

            Ha ez így van, akkor kérdés, hogy ez mire való? TL?

            Illetve eredetileg az alsó szegmens krómozott volt ha jól tudom...
            Attached Files

            Komment


              #51
              Ülés

              Azt látom, hogy áthúzták, és sajnos nem hozzáértő módon. Az oldalán lévő ferde varrás lemaradt, stb.

              Melyik ülés való 60' TLF-re?

              Ez a vasalás még lehet eredeti?

              Melyik részén fekete, melyik részén piros, hol vannak a varrásban a csíkok és azok milyen színűek?
              Attached Files

              Komment


                #52
                Fékdobok

                Nekem a nagy fékdob tetszik! Úgy tudom eredetileg nem voltak felpolírozva...

                A hátsó fékkar nekem le van festve, ez eredetileg nem volt?
                Attached Files

                Komment


                  #53
                  Lánc tokozás

                  Ezen szegecselt lánctok van (harmadik kép)
                  Nincs rajta csík. Lehet, hogy újra lett festve?
                  A lánctok és a blokk közti elemből kivágtak egy darabot? Ez megszokott?
                  1960 TLF?
                  Attached Files

                  Komment


                    #54
                    Szerszámos dobozok

                    Mindkettő bakelit csavaros, bal oldal kulcsos, jobb oldal sima.
                    Szerintem ez is át festett, nem eredeti festés?
                    Csíkok nincsenek rajta...
                    1960 TLF?
                    Attached Files

                    Komment


                      #55
                      Kipufogó

                      Én ezt kétszer hajlítottnak látom, és ha minden igaz, ez a szalámivégű.

                      Szeretném megmenteni, hátha sikerül valahogy visszarestaurálni az eredetihez közeli állapotba.

                      Ez erre való?
                      Dob, furulya, bilincs, könyök és hollander?
                      1960 TLF?
                      Attached Files
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 dec. 22, 17:02.

                      Komment


                        #56
                        Hátsó lámpa

                        Hát ez az egyik indoka annak, hogy ezt a motort vettem meg. Ez az a VT2-es lámpa, lánykori nevén pöcslámpa, amiért beleszerettem ebbe az évjáratba...

                        Remélem erre való és rendbe tudom hozni majd. Ezen a piros és a sárga rész külön van.
                        Kérem a keretet, a tömítést és a csavarokat is nézzétek meg!
                        Attached Files

                        Komment


                          #57
                          Lábtartók

                          Első és hátsó lábtartók nekem eredetinek és típusazonosnak tűnnek...
                          Melyik részen voltak ezek eredetileg festettek és hol voltak krómozottak?
                          Alátét ide való?
                          Attached Files

                          Komment


                            #58
                            Berugókar és váltókar?

                            Ez a duci berugókar való erre?
                            Hozzá való acél csavart már vettem...

                            Ez a vártókar 1960 TLF?
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 dec. 22, 17:22.

                            Komment


                              #59
                              Duda

                              Ez eredeti, 1960 TLF?
                              Csavarok, festés?
                              Eleje krómozott vagy festett?
                              Attached Files

                              Komment


                                #60
                                Blokk, henger, hengerfej


                                Henger - Erről már beszéltünk ebben a fórumban, ez vélhetően egy későbbi henger. Oldalán egy 4-es van beütve. Melyik modellre való?

                                Mi a helyzet a hengerfejjel? Vannak benne lukak, az miért van? Egyébként 1960 TLF?

                                És a blokkal és a többi részével pl deklik, stb? Száma szerint TLF60/6 2016. Ezen kívül van még beütve egy háromszögben egy 13-as, és egy ovális keretben a "KÖZP:MEO CsM 9." felirat. Eredetileg csak a csíkok voltak polírozva vagy az egész dekli?

                                Csavarok?
                                Attached Files
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 dec. 22, 17:49.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X