Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLT 1959.05.?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia TLT 1959.05.?

    Sziasztok!

    Vásároltam egy 1959. 05. havi Pannónia TLT-t! Az első kérdésem mindjárt az, hogy tudomásom szerint 1958-ig gyártották ezt a típust, de a vázon valamint a forgalmiban PTLT szerepel lehet ez? A nyereg bal oldalánál gyárinak tűnő kapaszkodó található, mely a T1 -nél jelent meg talán.
    Kérlek benneteket aki tud a késői TLT-röl, azok kinézetéről valamit, akár linket ossza meg velem.

    Köszönettel: egy kezdő Pannóniás

    #2
    Szia!
    Tudtommal 1958 márciusig gyártották TLT jelzéssel a Pannóniákat. 1959-ben a TLF-ek készültek és más típus abban az évben nem volt gyártásban nagy szériában.
    Attól tartok valami keveredés lehet a Te motorodnál.
    Ha tudnál feltenni képeket az sokat segítene.
    Adattáblát,motorszámot egyebeket kéne lefotózni,hogy valamit lehessen mondani,mi az ami nálad van.
    A forgalmiba bármit beírhattak tévesen.
    Milyen a tankod, van rajt szerszámos doboz,kipufogód,sárvédő peremezésed milyen,motor színe milyen?
    üdv.Laci
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Iker József, Che és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm az infokat!

        A motort cserélték, de az előzőleg benne lévő motor is nálam van. Ennek a hengere sem körbe bordás, az oldaldekniken egy csík fut. Motorszámot nem találni, csak egy 729 -es szám van beütve a blokközép jobb tetejébe. a váltókar vas. Az első kereket is cserélték kisfékdobosra. Az első sárvédő műanyag. Ezek után azt gondolom, lehet hogy vázcserés volt egy baleset miatt és azért nincs rajta nyaktábla? Van egy nagyfékdobos kerekem a másik leváltására. Kérdezném, hogy nagyfékdobos kerékből csak egyféle létezik? Beszereztem egy peremes első sárvédőt is, mivel a hátsó is ilyen. Küldöm a képeket hátha ez többet segít.
        Kérlek benneteket segítsetek kideríteni mit kéne milyenre cserélni, hogy visszaálljon a "rend"!
        Attached Files

        Komment


          #5
          Szia!
          Ha azt feltételezzük,hogy TLF akkor a következők a nem rá való alkatrészek.
          Mindkét sárvédő!! Ezeket a kifelé peremezett sárvédőket 1961-től használták a T1-es szériától.
          Mindkét hátsó teleszkóp.KM óra,jobb oldali oldaldoboz,hátsó lámpa,karburátor,üléshuzat.
          Ha TLT-nek gondoljuk,akkor még a tank és a kipufogók,henger is.
          Nagyjából ennyi!

          Valószínűleg a másik blokk lesz az eredeti,amin egy csíkos oldaldeknik vannak.
          Ha jól látom ez a blokk az első felfogatásnál hűtőbordás?Ha jól tudom 1967-től készültek ilyen blokkok.

          Nagyfékdobos kerékből van vékonyabb küllős és vastagabb küllős, a tiédbe a vastagabb való.
          Ha jól emlékszem 3mm-es a vékonyabb,de ha tévedek majd javítanak a kollegák
          Írj,ha még valami érdekel.

          Baráti üdv:Laci
          Iker József kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia Laci!

            Ha a TLF-nél maradunk, akkor kérdezném, hogy milyen sárvédő való hozzá?Perem nélküli? Teleszkópból az jó ami nem állítható?
            Hátsó lámpa gondolom a VT2-es. Km órából van egy 140-es fehér számlapos, jó lesz az? A karburátornak milyennek kell lenni? Az ülés piros műbőr felül fehér kéderrel? Keresztben bőr kapaszkodó?
            Kérdezném, hogy van-e valamilyen szakirodalom, leírás ahol meg tudnám nézni egy-egy típusra mi jellemző. Az Ocskay- féle típuskalauz ehhez kevés.

            Köszönettel
            Utoljára szerkesztve a következő által: Iker József; 2011 okt. 31, 08:26.

            Komment


              #7
              Üdv!
              Én is nemrég vásároltam egy 56.03. havi TLT. Ezen is van egy pár tipusidegen alkatrész (kipufogó, henger), meg amiket még az én szakavatatlan szemem nem lát, de a sárvédők az első-hátsó telók, teleszkópburkolat rávalók. Egyébbként nálam a vázban és a blokkban is még csak TL van beütve, gondolom ekkortájt volt a váltás
              Képek itt: joshbono Albuma: TLT

              remélem tudtam segíteni!
              Zsolt
              nyuszifül kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Köszönöm Zsolt!

                Azt hiszem igaza van Apae-nek, hogy az enyém vázcserés lehetett és talán -korából adódóan- TLF a donor.

                Józsi

                Komment


                  #9
                  Szia!

                  Joshbono albumában megnézheted a a perem nélküli sárvédőket,hátsó teleszkópokat,a 1959-es TLF -re is ilyenek valók.
                  Km óra 120-as kell,karbi eredetileg a külön úszóházas.De mondjuk az enyémen sem az van sajnos.
                  Az ülést lámpát jól tudod.
                  Talán a Régi ,szép Pannóniák című könyv adhat még támpontot,a Típuskalauzt nem ismerem.
                  Üdv:Laci
                  Iker József kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Köszi Laci!
                    Sokat segítettél! Kérdezném, hogy a váltó és fékpedál megegyező és alumínium mindkettő? Van tipped vagy ismerősöd akinek esetleg van a szükséges dolgokból? (Börze mostanában nem lesz a közelünkben tudomásom szerint, a Vaterát és a veterán aprót sűrűn nézem.)
                    Üdv: Józsi
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Iker József; 2011 okt. 31, 14:38.

                    Komment


                      #11
                      Iker József kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Szia!
                        Igen,mindkettő alumínium és egyforma.
                        A másik blokkodban akkor milyen számok vannak? A motorszám helyén nincs semmi?
                        A motorblokk eleje milyen az egycsíkos deknisnek? Ha hűtőbordás akkor az nem lehet TLF-é.
                        Esetleg fotó róla?
                        Iker József kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Szia!

                          A szürke forgalmi már nincs meg, zölddel vettem, friss műszakival. A forgalmiban ez szerepel: Típus:Pannónia TLT 250. Alvázszám:
                          PTLT 1731. Gyártási év: 1959.



                          Szia Uxa!

                          A másik blokkon a blokk közép tetején jobb oldalon van egy 729 -es szám, a motorszám helyén semmi nincs beütve. A motorblokk eleje hűtőbordás, tehát ez sem az eredeti blokk! Egyébként világosszürkére van lefestve a blokk. Később teszek fel róla képeket!

                          Komment


                            #14
                            Szia Józsi!

                            Akkor sem a blokk sem a váz nem eredeti szerintem,de a forgalmi alapján megadott azonosítókkal tudod használni majd a motort.
                            Ettől még összeállíthatod egy TLF-nek ezekkel az azonosítókkal,mert a forgalmi valószínűleg ahhoz lehetett valamikor,ha 1959-es
                            a gyártási év megjelölése.
                            Csak érdekességképp említem,hogy a hűtőbordás blokkok alján a hűtőbordák mögötti részen alul is szokott lenne a blokkfél párosító szám. De valójában ez most nem lényeg.
                            No és mi van megadva motorszámnak a forgalmiban,mert az nem írod???Az ami a benne lévő blokkon szerepel?

                            Különben látom Te is Tolna megyei vagy,Paksi? Én Tamásiban lakom.

                            Üdv:Laci

                            Komment


                              #15
                              Szia Laci!

                              És igazad van, valóban fejre állítva a blokkot ott van mindkét oldalon a 729-es szám a hűtőbordák mögött. Azt viszont nem értem, hogy miért nincs motorszám. A forgalmiban az a motorszám szerepel ami jelenleg a vázban van és a képen is látható. Igen így forgalomképes a motor de szeretném az 1959-es állapotot visszaállítani. Az körvonalazódik bennem is, hogy TLF-et kell csinálni belőle!
                              Igen Pakson élek, én láttam már, hogy Tamásiban laksz, örültem is neki!
                              Csatolok pár képet a blokkról. Click image for larger version

Name:	P1100968.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	129331Click image for larger version

Name:	P1100967.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	129330Click image for larger version

Name:	P1100966.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	129329
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Iker József; 2011 nov. 01, 20:43.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X