Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomba helyezés elveszett papírok esetén. De hogyan?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Már csak egy kérdésem maradt.
    Megörökölt TLF, ami elvileg apám nevén volt valahol, valamikor, de harminc éve legtöbbször a padláson. Papír és rendszám nincs.
    Csináltatok egy póthagyatékit, majd azzal belibbenek a KEKKH-hoz, hogy xy vázszámú motorról adjanak már egy papírt, hogy forgalomba lehet helyezni?
    Előzőleg adnak felvilágosítást, hogy xy vázszámú motor forgalomba helyezésének van-e bármi akadálya, illetve kinek a nevén volt?
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      én kicsit hasonló módon jutottam a motoromhoz

      megvolt a motor (papírja is, rendszám nem) de a forgalmiban szereplő tulaj elhunyt, póthagyatékit kellett csináltatni a falu jegyzőjével, mert az örökségből kimaradt a motor, s az örökössel írtam adásvételit

      míg a póthagyatékira (s jogerőssé válására) vártam, írtam levelet a KEKKHnak, küldjenek infót az adott rendszámú járműről (igaziból felesleges volt, mert a forgalmiban az elhunyt szerepelt, de biztosra akartam menni, megért 1250 Ft-ot nekem)

      Te is elindítod a póthagyatékit a jegyzőnél, s közben írsz levelet a nyilvántartásban szereplő adatokért

      ha mindkettő írás megvan, Te lettél az örökös (itt lehet több örökös, ekkor le kell nekik mondani a motorról, de ezt nem tudom pontosan), akkor biztosítás, eredetvizsga, műszaki, okmányiroda

      nálam még annyi könyebbség volt, a szürke forgalmi nem volt érvénytelenítve, csak beírva a forgalomból kivonás dátuma, így egy kihelyezett maszek vizsgáztatónál kapott műszakit, nem kellett az NKH-hoz vinni Pécsre


      de az okmányirodába ne menj szerintem, a motor rendszámát lehet már más jármű megkapta, csak az elektronikus nyilvántartásban keresnek, az meg nem segít


      bár eszembe jutott, mi van akkor, ha nincs semmi papír a motorhoz, a jegyző honnan tudja, hogy apukád nevén volt? elhiszi bemondásra, s így bármit meg lehet örökölni, az okmányait vesztett járművek megmentője lenne?
      vagy kell előbb nekik valami bizonyíték? akkor az első lépés a levél a KEKKHnak
      Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2015 dec. 17, 12:44. Oka: pontosítás
      bokor28 kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Már érdeklődtem eredetiség vizsgálónál, okmányirodánál, azonban ezek jó része sík hülye.
        Nem tudnak a múltban gondolkodni. El akarták kezdeni megnézni a villamos rendszerben, aminek sok értelme nincs, mert még a T1 se szerepelt benne a 7 éve lejárt műszakijával (új zöld forgalmival). Nagy nyálcsorgatás és telefonálás után állapodtak meg abban, hogy fel kell vinni a rendszerbe új tételként.

        Sajnos TLF még ugyanúgy áll és állni is fog, de le akarom kérni az információkat róla, hátha nem az ő nevén volt.
        Ki tudja.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          nálam még annyi könyebbség volt, a szürke forgalmi nem volt érvénytelenítve, csak beírva a forgalomból kivonás dátuma, így egy kihelyezett maszek vizsgáztatónál kapott műszakit, nem kellett az NKH-hoz vinni Pécsre
          Hogy is van ez Ha ki volt vonva véglegesen, akkor csak a NKH helyezheti vissza ! Valaki nagyon felületes volt szerencsédre .

          Komment


            #50
            Ha édesapád nevén volt az még a jobbik eset.

            Nagyapámnak volt egy TL(a nagyja meg van a motornak) de a gond ott kezdődik hogy anno papírok nélkül vette és használta. Faluban nem számított, elvégre a környező falvak összes fejese haver volt. Meg egyébként se volt jogsija...
            Egyetlen "bizonyíték" egy kopott, megsárgult fénykép amin apám és testvérei, még egészen kicsi gyerekként, ülnek az udvarra letámasztott motoron.

            Az NKH milyen adatokat közölhet róla? Utolsó tulaj nevét és címét azt ugyebár nem, csak az utolsó tulaj utolsó ismert címére küldenek egy levelet az én elérhetőségeimmel ha fel akarom venni vele a kapcsolatot.
            De azért kíváncsi lennék hogy mikor volt utoljára forgalomban(de tippem szerint majd 50 éve semmilyen nyilvántartásban nem szerepelt a gép. Vázszáma van. Rendszám még a vázba ütve)
            zahi és bokor28 kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Én hasonló problémákkal küzdöttem , csak a helyzet annyival bonyolultabb volt hogy a hivatalos tulajt sem tudtam kicsoda ...
              A visszavont szürke forgalmiban szereplő ,akkor hivatalosan is tulajdonosnak tekintett "polgár" felkutatásával kellett kezdenem , (kérdezgetés érdeklődés...) majd (mivel szerencsém volt , és a tulaj élt , és pozitívan állt a dolgokhoz ...), a motor visszavonáskori rendszámának előkeresése volt a feladat , (megint szerencsém volt , a tulaj kapásból mondta !) ami alapján, és a meglévő adatok alapján kezdeményezni lehetett az eredeti tulajdonos nevében (én így oldottam meg.) a közigazgatási eljárást , az ismételt forgalomba helyezéshez .... Vagyis a pontos rendszám ismerete az ügymenethez elengedhetetlen , sőt az sem árt , ha az ember ismeri a valamikori forgalmi engedélyben szereplő tulajdonos kilétét . Továbbmegyek , az összes okmány birtokában még az első tulajdonos kilétét is kikeresték , így kb 40-45 napot csúszott az új rendszám kézhezvétele ... Ma már csak mosolygok a dolgon , bár akkor fel tudtam volna robbanni a bürokráciától !
              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 17, 22:00.
              sepy, heeegany és St.Z.350 kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Az NKH milyen adatokat közölhet róla?
                Legfeljebb a KEK KH tud róla vmit.

                de tippem szerint majd 50 éve semmilyen nyilvántartásban nem szerepelt a gép. Vázszáma van. Rendszám még a vázba ütve
                és ha 2 betű 3 szám a rendszám akkor ők se.
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Sziasztok!

                  Nem tudom él-e még ez a topic, mindenesetre végigolvastam és lenne egy pár kérdésem hátha tudtok segíteni. Értem, hogy hogy megy az ügyintézés "ideális esetben". Arról azonban nem volt szó, hogy mi a helyzet, ha egy romhalmazt vennék, amit szeretnék felújítani. Tegyük fel veszek egy motort darabokban valakitől, legyen az az eset, hogy megvan minden papírja és szeretném átíratni. Nálam van minden papír és az adásvételi. Miként lesz ez a motor (vagy egyéb jármű) az enyém, mivel ezzel nem tudok elmenni műszakira, vagy biztosításért...
                  Másik kérdésem lenne, hogy ha esetleg vennék valamilyen gépet, aminek semmije sincs meg, csak az alváz/motor száma beleütve, hogy lehetne erről bármilyen adathoz jutni, merre induljak, ha szeretném felkutatni a tulajt? Nyilván szeretném ezt azelőtt megtenni, hogy megveszem. Mi lehet ennek a módja, vagy ki hogyan csinálta?

                  Előre is köszi!
                  Üdv,
                  Laci

                  Komment


                    #54
                    Tegyük fel veszek egy motort darabokban valakitől, legyen az az eset, hogy megvan minden papírja és szeretném átíratni. Nálam van minden papír és az adásvételi. Miként lesz ez a motor (vagy egyéb jármű) az enyém, mivel ezzel nem tudok elmenni műszakira, vagy biztosításért...
                    Műszaki csak akkor kell az átíráshoz ha nincs vagy hiányosan van a nyilvántartásban. Vagyis, ha a most használatos forgalmija van akkor biztosító eredetvizsga, okmányiroda és kész.
                    A biztosító nem foglalkozik semmi mással, mint hogy fizess. Eredetvizsgán elég a blokköntvény és a váz.
                    Viszont ha szürke vagy kétlapos forgalmid van akkor kell a műszakin kiállított műszaki adatlap,
                    Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Vagyis, ha a most használatos forgalmija van akkor biztosító eredetvizsga, okmányiroda és kész.
                      A műszaki vizsgát kifelejtetted ! Műszaki nélkül, jó esetben csak egy szélbejegyzést kapsz a régi tulaj forgalmijába. A törzskönyvet megkapod, de ehhez benne kell lenni a rendszerbe, ahogy emu is írta.

                      A második kérdésedre a válasz egyszerűbb ! Hivatalos helyre ne menj, mert nincs semmi értelme.
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Nekem a szürke forgalmi - új rendszám kombinációba gond nélkül beírták az új tulajdonost, eredetvizsga és biztosítás kellett csak. Azt mondták, ha leműszakiztatom akkor lesz új forgalmi. Azt nem értem igazán, hogy minek biztosítás, főleg ha üzemképtelen a motor. A józan ész azt diktálná, hogy ha műszakira viszem, akkor legyen biztosítás rajta. Egyébként - ha jól tudom - ha nincs műszaki a járművön a biztosítás nem is érvényes... :-(
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Hello Lac!

                          Az első kérdésre már többen megadták a választ, az viszonylag egyszerű, ha az adásvételi a rendszerben szereplő illetőtől van.
                          Amennyiben a motornak nincs meg az eredeti tulajdonosa, (akinek a nevén van a KEKKH-nél is.) úgy a papír nélküli motor inkább felejtős mint megvalósítható. (törvényes úton)
                          Minden veterános hallott már az összeépítésről, de eddig a fórumon kb egy embert olvastunk kb akinek sikerült.....
                          Papír nélküli motor csak szobadísz lesz nagy valószínűség szerint.
                          Lemezjáték, sepy és wsievers kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Minden veterános hallott már az összeépítésről, de eddig a fórumon kb egy embert olvastunk kb akinek sikerült...
                            Én már láttam olyant aki csinált ilyent.
                            Az összeépítés tudtommal csak OT vizsgával létezik. Az összeépítést arra képesített járműmérnök megtervezi (100000Ft), azt engedélyeztetik és már mehet is OT-ra. Ez nem éri meg egy olcsóbb járműnél.
                            dott és wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Az összeépítést arra képesített járműmérnök megtervezi
                              Elvileg a gépésztechnikus is megteheti! Am nincs az 100 ezer a tervdokumentáció, de a vége a procedúrának OT vizsgával, több mint 150 ezer, és ebben nincs benne a felújítás költsége.
                              Továbbá egy hiányos, típusidegen gépnek a komplettírozása is sok pénzt elvisz.
                              Az összeépítés tudtommal csak OT vizsgával létezik.
                              Csak azzal megy, keresgéltem én is kiskaput, de nincs. Egy mezei sóhivatalba még teljeskörű felvilágosítást se tudnak adni a témáról.
                              Hogy miért nem, álljon itt tanulságul ez a modern motor:
                              http://www.hasznaltauto.hu/motor/kee...akcios-9867785
                              a lényeg itt látható:
                              Click image for larger version

Name:	333.jpg
Views:	1
Size:	185.5 KB
ID:	148327
                              Szóval ha nincs bizonyíték rá, hogy valaha is volt magyar nyilvántartásban, az emissziós normák miatt nem lehet forgalombahelyezni új járműként, még ezt a relatíve modern gépet sem. És az összeépítéssel végül is új járművet hozol létre.(ezért kell hozzá az OT vizsga) Így másképp nem lehet. Én ezt a felvilágosítást kaptam.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 márc. 01, 14:41.
                              Che, dongos78 és dott kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #60
                                -Ezért nem éri meg az összeépítés ilyen összegű járműnél. Pl Pannóniánál az erre ráfordított összegből már lehet venni papírosat is!
                                sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X