Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomba helyezés elveszett papírok esetén. De hogyan?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Összeépíteni muzeális járművet lehet. Az az "összeépítés", amiről ti beszéltek, az az egyedi gyártás. Két külön dolog. Ami miatt szinte lehetetlen a dolog, hogy a rendelet nem fogalmaz egyértelműen, valamint nincsenek meg a végrehajtási ügymenetek hozzá. Innentől pedig az ügyintéző bevállalósságán múlik minden. Az ügyintéző meg nem bevállalós, mert nem akarja, hogy kirúgják.
    Titus, heeegany és mátéapu kedvelte ezt.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #62
      Üdv!
      Köszi a válaszokat, igen sajnálatos, hogy ez ennyire nehezen megy, persze valahol megértem a tulajdonosi lánc ellenőrzésének meglétét, de rengeteg veterán korú járműnek nincs már semmiféle papírja, meg kellene ezt oldani valahogy... Valójában nálam is ez a helyzet jelenleg, gondolkodtam motor vásárláson, de semmi papírja sincs. Teljesen még nem mondtam le a dologról azért, de például ti hol kezdenétek utánanézni(rendszám nincs csak alvázszámot tudok megérdeklődni (azzal meg sokra nem megyek ahogy nézegettem a lehetőségeket)? Valamint, ha esetleg meg is tudom, hogy ki a hivatalos tulaj és megveszem a motort akkor adásvételi (a nem hivatalos eladóval) ide vagy oda, a motor jogilag nem is lesz az enyém, így elvileg a tulaj akivel felveszem a kapcsolatot vissza is igényelheti a motort jogilag?

      Hallottam, hogy külföldön egyszerűbben intézhető az ilyesmi, persze ez nem tudom pontosan mit jelent, de olyan csel is eszembe jutott ezzel kapcsolatban, hogy eladom egy kedves külföldi ismerősnek a járművem jelképes összegért papírok nélkül, ő forgalomba helyezi külföldön, majd visszavásárolom tőle jelképes összegért (itt persze nem konkrét kifizetésre gondolok...) és átiratom itthonra... Persze ez rengeteg pénz, nagy valószínűséggel meg sem éri, és még hurcibálni is kell országok között a gépet (nomeg az sem biztos, hogy ilyet lehet.... csak folyton ezen agyalok, hogy is lehetne megoldani... )
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        , ő forgalomba helyezi külföldön, majd visszavásárolom tőle jelképes összegért (itt persze nem konkrét kifizetésre gondolok...) és átiratom itthonra...
        Ez Király megoldás!
        Főleg ha a vámon,megkérdeznék,hogy a"Kovács Pista-bácsi"motorja miként került a kezedbe???Ők is bele tudnak nézni a rendszerbe...............
        Che kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #64
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Főleg ha a vámon,megkérdeznék,hogy a „Kovács Pista-bácsi” motorja miként került a kezedbe???Ők is bele tudnak nézni a rendszerbe...
          nem nagyon van (még) VÁM.
          Viszont így legombol egy forgalomba helyezést ott, majd egy forgalomból kivonást, majd egy reg.adót, majd egy forgalomba helyezést itt. Szóval ne legyen ez egy óccsó motor mert akkor már qrvqadrága.
          Che, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            Építsetek versenymotort. Vagy ahhoz is kell papír joker?
            Che kedvelte ezt.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #66
              Papír nélküli motor felejtős.Ha megvetted dobozban darabokban papír és: biztosítás, eredetiségi vizsgálat átiratás és egy nagyon lényeges azonnal mint új tulajdonos ki kell vonatni ideiglenesen a forgalomból. Így vissza utalják a biztosítást, nincs teljesítmény adó csak míg el nem készül addig mindíg ki kell vonni a forgalomból!! Ha kész újból élő biztosítás és mehet műszakira. ezután lesz törzskönyv is. Én így tudom és így tettem.
              Lemezjáték, Titus és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Építsetek versenymotort.
                Azt is olyanból éri meg építeni, hogy azért lehessen közúton is használni. Az enyém legalábbis ilyen lesz.
                Az az „összeépítés”, amiről ti beszéltek, az az egyedi gyártás.
                Amit én leírtam, az az összeépítés menete. Az egyedi gyártás más. Tervdokumentáció nélkül nincs összeépítes. Ez annyi papír, ami után nem kevés ideig kell járkálni. Egy OT-s Dnepr összeépítési engedélyét tartottam a kezemben, és az ahhoz kötődő paksamétákat. Csak a tervdokumentáció volt 30 oldal. Továbbá a összeépítési engedély kiadásakor többször kivágták a tulajt, amíg végre megkapta.(nem egyszerűen adják meg)
                Sokkal-sokkal egyszerűbb egy forgalmis-tulajdonosi láncos vázat venni, és kicserélni. Ha nem egy ritka járműről van szó, nincs értelme ebbe belekezdeni.
                sepy és Che kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #68
                  "Hol szőke sellő,lenge szellő,játszik a Tiszán
                  Ott él egy nép.Legendák népe,ott az én hazám.
                  Az ősi Kárpát őrzi álmát,hű Csaba vezér
                  Ki csillagoknak égi útján vissza-,visszatér


                  Szép vagy,gyönyörű vagy Magyarország,szebb vagy mint a nagyvilág.
                  Ha zeng a zeneszó,látom ragyogó szép orcád.
                  Táltos paripákon tovaszállunk,hazahív,fű,fa ,lomb virág.
                  Úgy hí hegedű,vár egy gyönyörű,szép ország."


                  Miközben olvasgattam a tárgyban a hozzászólásokat,ez a dal jutott az eszembe.Szomorú dolog ez nagyon,hogy ennyi akadályt gördítenek minden elé,pedig mennyi jó dolog születhetne,az egyéni kezdeményezések és munka után,melytől gazdagabb lenne ez a tényleg gyönyörű,de nehezen élhető ország.

                  Úgy gondolom,hogy az országban található íróasztalok háromnegyedét,szét lehetne osztani tüzelőanyagként a rászorulóknak,de akkor mi lenne a mögöttük terpeszkedő bujtatottakkal?

                  Üdvözlettel:Che
                  Lac-, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    Amit én leírtam, az az összeépítés menete. Az egyedi gyártás más. Tervdokumentáció nélkül nincs összeépítes. Ez annyi papír, ami után nem kevés ideig kell járkálni. Egy OT-s Dnepr összeépítési engedélyét tartottam a kezemben, és az ahhoz kötődő paksamétákat. Csak a tervdokumentáció volt 30 oldal.
                    Basszus igazad van. 2011-ben ezt javasoltam a tárcának:
                    "A muzeális járművek összeépítése esetében javasoljuk, hogy a kérelemhez ne jármű műszaki szakértő által ellenjegyzett műszaki dokumentációt kelljen csatolni, hanem a Magyar Veterán Autós és Motoros Szövetség Muzeális Minősítő Bizottságának előminősítő igazolását, hiszen ebben az esetben egy régi, meglévő járműtípus alkatrészekből, fődarabokból történő összeszereléséről van szó."

                    El is készítettem az összes jogszabálymódosító javaslatot, ami az egyedi-kis sorozatú-gyártás-összeépítés katyvaszt faszán tisztázta volna, anélkül, hogy megerőszakolta volna a jelenlegi szabályozást, csak ez is mint sok más asztalfiókban végezte és helyette valami fos megoldás született, ami nem kezelte ezt a kérdést. 94 oldalnyi tanulmányt csináltunk, végig elemezve azon országok jogszabályait és gyakorlatát, ahol működik ez a dolog: Hollandia, Egyesült Királyság és Németország. Ezt egészítette ki egy 151 oldalas melléklet, ami a konkrét jogszabály módosításokat tartalmazta. Lehetetlen időintervallumon belül kellett elkészíteni, a semmiért, merthogy semmi nem lett belőle. Szerintem nem is lesz, mert hamarosan az EU harmonizált szabályokat fog hozni ezekre a dolgokra, ahol - hazai normális szabályozás nem lévén - nem fogjuk tudni képviselni az érdekeinket. De ezt valamiért döntéshozói szinten nem fogják föl.

                    - - - Updated - - -

                    Úgy gondolom,hogy az országban található íróasztalok háromnegyedét,szét lehetne osztani tüzelőanyagként a rászorulóknak,de akkor mi lenne a mögöttük terpeszkedő bujtatottakkal?
                    Sokáig nem hittem az alapjövedelemnek nevezett dologban, de ez lenne az egyetlen megoldás a fölösleges munkakörök megszüntetésére. De erről - ha érdekel valakit - akkor Chemotoxnál, vagy a Hide Parkban beszéljünk.
                    Lemezjáték, wsievers és 5 további látogató kedvelte ezt.
                    Everything is better when you decide you don't care.

                    Komment


                      #70
                      mi lenne a mögöttük terpeszkedő bujtatottakkal?
                      Semmi!Ki venné észre a hiányukat?
                      Titus, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #71
                        Semmi!Ki venné észre a hiányukat?
                        Ajjajjj... Hát mindenki.. De jó vólna..
                        sepy, emu és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #72
                          Üdv, egy kis segítséget kérnék, bár végigolvastam, de nem találtam konkrétumot. Van egy k55 a nyakában benne a két betűs négy számos rendszám, tudom a települést és tudni fogom kié volt a motor (valószínű már nem él) papír (forgalmi ill rendszám) az már nincsen elvileg. Csak adásvételit írtam az eladóval, aki nem a tulaj.. Érdemes belekezdenem a felderítésbe vagy ez így full felejtős? Motorszám vázszám egyezik amúgy a táblán szereplővel. Ha ez nem megy, vajon az OT-ra így elvihető (ha oda van készítve)? Köszi

                          Komment


                            #73
                            Szia!
                            Nekem egy kicsit "könnyebb" dolgom volt/van, mert családban maradt a motor. Viszont a papírjai szintén elvesztek/hagyatéki nyilatkozatba se lett felvéve.
                            Adtam be okmányirodába egy adatszolgáltatási kérelmet, de nem jártam sikerrel... Aztán ősszel találkoztam egy öreg úrral, aki kikerülte az okmányirodát és a Belügyminisztériumnak (https://nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_kozlekedesi) írt levelet. Megpróbáltam én is, decemberben érkezett is a gépjármű nyilvántartó lap. Jövőhéten indítom a póthagyatéki eljárást. Ez nálad kicsit macerásabb, mert az eredeti tulaj rokonaival kell majd intézned ezeket.
                            Röviden ennyi.

                            Ha meg van a gépjármű nyilvántartólap a BM-től, már látni a fényt. Az meg csak 1 levél.
                            Titus, ritt74 és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              vöri11 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szia!
                              Nekem egy kicsit "könnyebb" dolgom volt/van, mert családban maradt a motor. Viszont a papírjai szintén elvesztek/hagyatéki nyilatkozatba se lett felvéve.
                              Adtam be okmányirodába egy adatszolgáltatási kérelmet, de nem jártam sikerrel... Aztán ősszel találkoztam egy öreg úrral, aki kikerülte az okmányirodát és a Belügyminisztériumnak (https://nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_kozlekedesi) írt levelet. Megpróbáltam én is, decemberben érkezett is a gépjármű nyilvántartó lap. Jövőhéten indítom a póthagyatéki eljárást. Ez nálad kicsit macerásabb, mert az eredeti tulaj rokonaival kell majd intézned ezeket.
                              Röviden ennyi.

                              Ha meg van a gépjármű nyilvántartólap a BM-től, már látni a fényt. Az meg csak 1 levél.
                              Uhh nagyon köszönöm, akkor ha jól értelek a rokont kell megtalálnom és úgymond neki (illetve a nevében) írni.

                              Komment


                                #75
                                vöri11 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szia!
                                Nekem egy kicsit "könnyebb" dolgom volt/van, mert családban maradt a motor. Viszont a papírjai szintén elvesztek/hagyatéki nyilatkozatba se lett felvéve.
                                Adtam be okmányirodába egy adatszolgáltatási kérelmet, de nem jártam sikerrel... Aztán ősszel találkoztam egy öreg úrral, aki kikerülte az okmányirodát és a Belügyminisztériumnak (https://nyilvantarto.hu/hu/adatszolgaltatas_kozlekedesi) írt levelet. Megpróbáltam én is, decemberben érkezett is a gépjármű nyilvántartó lap. Jövőhéten indítom a póthagyatéki eljárást. Ez nálad kicsit macerásabb, mert az eredeti tulaj rokonaival kell majd intézned ezeket.
                                Röviden ennyi.

                                Ha meg van a gépjármű nyilvántartólap a BM-től, már látni a fényt. Az meg csak 1 levél.
                                Ajaj,, baj lesz.. elvileg a tulajnak nem maradt hozzátartozója.. na ilyenkor mi van?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X