Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyerünk veteránnal motorozni! De miben?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    ... a tegnapi sikeres képfeltöltésem csak véletlen volt. Mindegy, elhelyeztem a hivatkozást, osz' jonapot.

    Komment


      #32
      Ismételten kiderült hogy van mit mondanunk egymásnak!Egy feldobott téma beindítja a beszélgetést!Egyet értően és kissé ellenkezően is nyilatkoztok egymás megszólalásairól,ami helyén való is!Csak ez a ,,hülyézés" fáj egy kicsit!Nagyjából én is e hülyék csoportjába tartozom.Az én kissé bugyuta világ nézetem szerint a motorozásban a szabadság(ami a legszentebb nálam!) ami lélekemelő és fantasztikus érzés!!!!!Az agyon sorompózott hétköznapi életünk talán utolsó megmaradt függetlensége!!!ÉN személy szerint minden két (3.)keréken közlekedőt tesómnak tartok és nagyra becsülök,legyen az bármilyen járgánnyal és öltözetben!A szabadság és fiatalság zászló vivői ők!!!!!(mi!)Nem tartanak(unk!)a nyájjal és ha bármiféle extrém meg nyílvánulásukat le is szólják a nyáj tagjai.......ÉN NEM!!!!!.........és 44 évig nem öltöztem páncélba akkor erre a néhán bolondos évre már nem is fogok................legyen annyi szabadságom(legalább!)hogy a saját bőrömet én vigyen a cserző műhelybe!(persze csak ha minden kötél szakad!)Jó motorozást (dongózást,bringázást,stb!)..barátaim(ha szabad így szólítanom benneteket?!) ....suhanjatok a széllel szabadon és érezzétek e nemes tevékenység testet és lelket fiatalító és frissítő csak talán a költészettel felérő hatalmát!!!!!(akár becsomagolva akár nem.....ezt is mindenki dönthesse el szabadon..............!!!!).........ja! Kérlek benneteket ha az úton szembe találkozunk ahogy lobogó pólóban felétek suhanok............ne nagyon ,,hülyézzetek"-le!!!!Örültem nektek!

      Komment


        #33
        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Csak ez a ,,hülyézés „fáj egy kicsit
        Apacsávó, ezt egyáltalán nem Neked szántuk! Mondom ezt egész nyugodtan Taluga nevében is.
        Te sem viselsz agyonbiztosított ruhákat, DE ahogy írtad is, póló, farmer...
        Másrészt a motorod sem egy többszáz kilós, mégtöbb lóerős szörnyeteg.
        A megjegyzést azokra tettük, akik bitang erős, iszonyat gyors, nehéz, ennél fogva sokkal balesetveszélyesebb gépszörnyek hátán ülnek, indokolatlanul alulöltözve, akik sok esetben még csak bilit sem tesznek a fejükre. Csak félrefordított arccal, menetszéltől csorgó könnyekkel mennek 3 számjegyű tempóval, a lábukon pedig egy vacak papucs, rövidnadrág...
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 08, 10:38.

        Komment


          #34
          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Apacsávó, ezt egyáltalán nem Neked szántuk!
          Tudom!Nem is nagyon vettem magamra!.....................de az élet felfogásom marad az előzőekben leírtakban!
          Attached Files

          Komment


            #35
            Szia Apacsávó!

            Nem gondolom, hogy bárki rád értette volna személyesen a negatív jelzőt és biztos vagyok benne, a többieket sem ez motiválta. Bár hadd jegyezzem meg és értelmezzem korábbi hozzászólásod:


            "Saját ruhánkban gyakoroltunk,versenyre pedig még nem is engedtek 18 alatt!Estünk-keltünk!!!...de ami nem nyír ki az keményebbé tesz!!!A síránkozással meg tele a padlás!!!" - én olvasatomban: Minek siránkoztok itt régen semmit sem vettünk fel ami a biztonságunkat elősegítette volna és még mindíg itt vagyok!

            "Mert régen ahogy már említettem (de látható a régi filmeken is ahol néhány szalma bála a pálya védelem!) a ,,hőskorban” általában FÉRFIAK szórakozása és sportja volt és nem úri kis asszonyoké!!!" - első olvasatomban: Aki beöltözik az úri kisasszony? vagy: Azért volt férfias mert nem érdekelte, hogy 40 év múlva tudja-e a kezét lábát mozgatni?

            Összefoglalva, én egy kicsit konfrontatívabbnak éreztem a Te általad leírtakat.

            Persze megértem és elfogadom hogy Te úgy látod, korábban sem kellett "komoly" védőruha, minek változtassál ezen. Evvel számomra semmi gond nincs, hiszen nem fogom emiatt megváltoztatni a motorozási szokásaimat.

            De hogy igazat is adjak, valóban nagyon nehéz - ha nem lehetetlen - a korhűséget a biztonsággal összehozni.

            üdv, Zombi




            Sziasztok!

            Hogy tovább gondoljam a korabeli Magyarországi valamint Európa, gyarmatokkal rendelkező nemzeteinek viseletét (50-es, 60-as évek), nálunk inkább a szükség hozta az öltözéket, mintsem a praktikusság.

            Ezért is nehéz kérdés eldönteni eleve azt, nálunk mi lenne a "hozzáillő" viselet.

            Ha kérhetem, segítsetek virtuálisan összeállítani egy korabeli motoros öltözékét, utána jöhet a biztonság!

            Üdv, Zombi

            Komment


              #36
              Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              nem érdekelte, hogy 40 év múlva tudja-e a kezét lábát mozgatni?
              ilyen volt a 60-70-80-as évek világa!Jártam olyan Csepel billencsel télen aminek nem volt bal oldali ablaka!Most mondjam azt hogy azért fáj a bal vállam?!(a jobb is!)A Csepeli csőgyárban előlről a hőséget kaptuk a tüzes vastól,hátulról a jeges szelet!!!Azért van most csípő protkóm?...............dehogy is!Az összkép ilyen és így nőttem fel!!!De elfogadok mindent és persze nem adok mindenkinek igazat,de elfogadom és élvezem az életet és a motorozást,a motor építést!Aki ismer tudja hogy nem ilyedek meg pár száz kilóméteres úttól(minden készülődés nélkül!)Ehhez szoktam!(sajnos!)Régebben télen is motoroztam de ma már nem merek mert ha elcsúszom,több hónapos kórház lehet belőlle(azt meg utálom!)Köszi hogy elemezted az írásomat!Persze a lényeget nem említetted:A végtelen szabadság és motor szeretetemet!!!!Ami még csak ahogy öregszem úgy erősödik!!!!!Vigyázzatok magatokra és motorozzatok sokat!Üdv!(Egyáltalán nem vagyok konformista.........................SŐT!)

              Komment


                #37
                Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ha kérhetem, segítsetek virtuálisan összeállítani egy korabeli motoros öltözékét, utána jöhet a biztonság!
                Keresztapám viharkabátban jött hozzánk,nyakában kötött sál,ha nem volt rajta felvolt kötve hátra,szarvasbőr béléses kesztyüje volt.A lábán sima bőrbakancs,a nadrág valami nagyon vastag szövet,a sisak simlis üvegszálas bili,plexi szemüveg (sárga)fekete-szárral archoz simuló,

                és a lényeg 125.ös Danuvia-Csepellel-járt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Csak ez a ,,hülyézés „fáj egy kicsit!
                  Elnézésed kérem, tényleg nem neked szántam!
                  ... de egy 200 ló körüli sportgépre... pláne, ha mögötte ül a barátnője is ... topban, miniben, tűsarkúban. Azt hiszem erre a kategóriára a hülye szóval elég finom voltam


                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mondom ezt egész nyugodtan Taluga nevében is.
                  Köszi Dongos! Jól látod!




                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Másrészt a motorod sem egy többszáz kilós, mégtöbb lóerős szörnyeteg.
                  A megjegyzést azokra tettük, akik bitang erős, iszonyat gyors, nehéz, ennél fogva sokkal balesetveszélyesebb gépszörnyek hátán ülnek, indokolatlanul alulöltözve, akik sok esetben még csak bilit sem tesznek a fejükre. Csak félrefordított arccal, menetszéltől csorgó könnyekkel mennek 3 számjegyű tempóval, a lábukon pedig egy vacak papucs, rövidnadrág...
                  Na pont ezt írtam föntebb


                  apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem tartanak (unk!) a nyájjal
                  Ez a birka gén belőlem is hiányzik... a sorba beállósdi nekem nem megy valahogy

                  A szabadságot, pedig NAGYONNAGYON SOKÁIG akarom még élvezni és ezért védem magam! Mert sajna nem csak az én motoros tudásomon múlik, hogy a gumi marad az aszfalton, vagy a fém (és a bőröm) sikít rajta...
                  De ez az én véleményem, és Apacsávót követve: nem baj, ha másnak más.



                  Tényleg jó beszélgetés kerekedett ebből!
                  Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ezért is nehéz kérdés eldönteni eleve azt, nálunk mi lenne a „hozzáillő” viselet.
                  Hát, a stílushoz szerintem annak a kornak a külföldi viseletei között érdemes nézelődni, ahol nem a szükség hozta. Az apám is végig motorozta felnőtt élete jelentős részét... utcai ruhában. Csak sisakot vett védőszerelésnek, meg télen sálat és bőr munkás kesztyűt.
                  Emlékszem a körzeti orvosra, aki után az MZ-n (ha nem a Volgával ment) Lobogott a fehér köpeny, orvosi táska meg a kormányra akasztva!

                  Komment


                    #39
                    taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    körzeti orvosra, aki után az MZ-n (ha nem a Volgával ment) Lobogott a fehér köpeny
                    MZ-vel ment az MZ osztályra?
                    Még régebben hallottam egy orvostól, hogy anno volt MZ osztály (vagy a sebészetet hívták MZ osztálynak?), amikor bejöttek hozzánk ezek az akkor szokatlanul gyors és erős gépek, és sokan potyogtak lefelé a nyeregből...

                    Komment


                      #40
                      A védőruháról: Suhanc koromban mikor /64/ motorom nemvolt és a ruszki bicajommal robogtam és egy alkalommal elcsúsztam egy nagy kulcs csomó volt a farmer zsebben az aszfalt rögtön megette a nadrág zsebét meg elfogyott a bőr az ujjaim külső részéről. Keserves tápászkodás után nyugtáztam a sebesség mámorának következményét! Vissza kanyarodva mikor még én is a világos szürke és világos kék szélű alu. sisakban / simlis volt a sisak nem én!/, barna műbőr /NDK-s/ dzsekiben és az elmaradhatatlan farmerban és bőr kesztyűben rótam az utat a haverokkal. Akkortájt minimum 50 km- volt egy hétvége de inkább lényegesen több, pedig akkor sem nagy vasaink voltak mert a költségvetés szűkös volt a családban. Danuvia- Simson Stár. Bocsánat de én jobban szerettem a Stárt még ha kisebb is volt.Nagyon sokat kergettem de mindíg haza vitt. Két személlyel nem szerettem de egy személlyel felvettem a harcot a nagyobbakkal főleg nyáron hosszú távon. Shell benzin, ricinus olaj a gyógyszertárból és a jellegzetes szag jellemezte a gépet. No ez már megint megemlékezés a régi időkről. Mivel én nem szeretem így nem régi idők focijáról szól - mindíg jobban érdekelt a technika.

                      Komment


                        #41
                        Szervusztok!


                        Jaj de finom is volt az a ricinus olaj illat, jól be tudta gyógyítani a gyűrűket a horonyba,de azért azt az illatot semmiért nem adnám,-talán még mindig az orromban van,-pedig fújtam már azóta egy néhányszor.

                        Miben is motorozzunk,-a bukósisakos felül semmi lányokat nézve,mehetnénk,-akár"egyszál gumiban" is,de azért mindenki tegyen meg mindent a családjáért és ki-ki pénztárcája szerint,öltözzön motorra,mert az veszélyes üzem,-mint a "rúdtánc".

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          #42
                          Teljesen igazad van. nagyon oda kell a arra figyelni, hogy mit veszünk fel egy veteránhoz. Igaz nehéz beszerezni, de szerintem előbb-utóbb az egyedi gyártók, de a nagy gyártók is észbe kapnak, s biztos vagyok benne hogy megjelennek majd ruházatok, kiegészítők is. Addig marad a padlás, az itt-ott elfekvő és megmaradt darabok.
                          Most készülök Pannóniát venni. Már van három korabeli sisakom. Ócskásoknál szereztem be, pár száz forintért. Kel hozzá szemüveg is, mert ezeknek nincs plexi előlapja. Egyszerű munkavédelmi szemüveget vettem, ez teljesen olyan mint a néhai motoros szemüvegek. Amúgy édesapám is motorozott, kocsira nem telt, így az nem szórakozás volt, hanem közlekedési eszköz. Különleges ruhát nem vettek fel, hanem az akkor utcai viseletben motoroztak, erre sem húztak semmiféle védőruhát, hanem ahogy voltak. Mi is így utaztunk utasként. Arra nagyon emlékszem, hogy volt neki egy keki színű sátorvászonból készült eső kabátja, az jó hosszú volt. Esős időben azt használták, de nemcsak a motorosok, hanem minden úton levő férfi ember -a nők nem vezettek semmilyen járművet akikor, nem volt szokás - akár biciklivel volt, akár fogattal. Na ez bírta lét, ami felülről jött, cserébe volt vagy 10 kiló.

                          Komment


                            #43
                            Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Esős időben azt használták, de nemcsak a motorosok, hanem minden úton levő férfi ember -a nők nem vezettek semmilyen járművet akikor, nem volt szokás - akár biciklivel volt, akár fogattal. Na ez bírta lét, ami felülről jött, cserébe volt vagy 10 kiló.
                            Na,ezt hívták viharkabátnak!!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #44
                              Szerintem nektek a legjobb megoldás(már persze annak aki korhűen és biztonságosan akar öltözködni) protektoring, meg lábra is valami védőfelszerelés, legalább térdvédő aztán ezekre mehet a korhű ruházat Motoros oktatáson már kötelező a gerinc, váll, könyök és térdvédő(a megfelelő bukó, amin van plexi vagy van hozzá szemüveg, a magas szárú zárt cipő és a protektoros kesztyű mellett), ezekből ruházat alá/fölé felvehetőt adnak annak akinek nincs.

                              Bár én azon a véleményen vagyok (lehet azért mert még 22 se vagyok, de már volt részem ízületi gyulladásban meg nem egy sérülésben, és a legkisebb huzattól is sajog mindenem már most...) hogy a megfelelő védelem fontosabb mint a kinézet. Estem olyat bicajjal is hogy még az alu fékkarból is lekopott 2-3mm, hát még belőlem rövidnadrágba meg pólóba. Mi maradt volna belőlem ha egy 100+kg-os gép is nyom az aszfalthoz, meg gyorsabban is megyek? Sok bőröm nem maradt volna. Na meg amilyen szerencsétlen vagyok alap helyzetben is mindig sikerül hozzányomni a lában a könyökhöz, azon meg elég randán néz ki a rákozmált bőr Szóval én még akkor is beöltözök ha nyáron 30°C-ba megyek a boltba. Biztos ami biztos. (főleg minél jobb az idő annál több a közveszélyes ember az utakon...)

                              Komment


                                #45
                                Én pl. így öltözöm:
                                https://lh5.googleusercontent.com/-r...5A9vtelen2.JPG
                                Ehhez:
                                https://lh3.googleusercontent.com/-a...o/PB170003.JPG
                                Attached Files
                                Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2013 nov. 17, 18:25.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X