Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Milyen 125 cm3-es veteránt célszerű venni normál használatra, papírosan?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Milyen 125 cm3-es veteránt célszerű venni normál használatra, papírosan?

    Sziasztok!


    A kérdés adott, tanácsokat várnék szívesen, hogyha írtok azt megköszönném - hiszen sokatoknak lehet tapasztalata ilyen gépekkel. "Erősebb", 4 sebességes, valamelyest "vicces-kedves" gépre gondoltam volna... A forgalomban még állja meg a helyét, ne legyen vele életveszélyesebb a közlekedés, mint egy mai géppel. Lehessen jól szerelni otthon is - ezt gondolom sok veterán teljesíti Tapasztalataim alapján ezzel nem lehet baj, egy jó kis kétüteműnél. Azért lehetőleg legyen gazdaságos az üzemeltetése...

    Sajnos az MZ RT 125 (olyan szép DKW-s dizájnú) papírosan lehetetlen eset, illetve drága, ám használatra rendben lehetne gondolom és a formája is szép. Nem valószínű, hogy ilyenre lelhetnék.

    Esetleg ES 125 Trophy? Az gondolom kiforrott, megbízható, olcsó fenntartású konstrukció. A vicces kritériumot lefedi, a szépet közel sem... Ez lehet elmegy simán 150-es hengerrel és tudja tartani a forgalom tempóját normálisan még ma is tán. Olyan nagy konstrukciós hibája csak nem lehet... A felfüggesztése is különleges, ilyet nem látni más motoronMennyi lehet a reális ára egy nem fészer-szökevény, nem azonnal felújítandó, relatíve szép, rendezett papíros példánynak?

    A K55 Moszkvára gondoltam még, de az itthon nagyon ritka madár, papírosan szintén lehetetlen (mondjuk ez igaz sok még kerekded formájú motorra, ami nem magyar gyártású...)

    Csepel volt a családban, szerintem mai használatra már kissé nehézkes - ez persze személyes vélemény. Nincs kmh alaphelyzetben, 3 sebesség, alacsony végsebesség, nehéz lenne megbízhatóvá tenni - olyan szerelős veterán, meg akad a családban elég már...

    A Danuviával kapcsolatban szintén hasonló érzéseim vannak, ráadásul nem tetszik a formaterve kifejezetten - míg a Csepel formája természetesen kedves nagyon.

    Üdvözlettel
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 jún. 20, 18:26.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Én a figyelmedbe ajánlom a Cz 125-öst is. Igaz nem oly régiek mint az általad felsorolt márkák de mindennapos használatra alkalmasabbnak tűnik. Persze ez csak egy általam szőtt javaslat.A ritka madár nem alkalmas szerintem napi használatra ha nincs egy garázsnyi pótalkatrészed és sok-sok időd szerelni.Én is szeretek szerelni de motorozni sokkal jobban csak erre van kevesebb időm pedig próbálok időt csalni különböző ürüggyel!
    Ricsi95D és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Én a figyelmedbe ajánlom a Cz 125-öst is. Igaz nem oly régiek mint az általad felsorolt márkák de mindennapos használatra alkalmasabbnak tűnik. Persze ez csak egy általam szőtt javaslat.A ritka madár nem alkalmas szerintem napi használatra ha nincs egy garázsnyi pótalkatrészed és sok-sok időd szerelni.Én is szeretek szerelni de motorozni sokkal jobban csak erre van kevesebb időm pedig próbálok időt csalni különböző ürüggyel!
      Köszönöm, ebből a kerekdedebb formájú is fenntartható amúgy könnyen? Mert a veterán formavilág nekem sokkalta jobban tetszik, mint a szoci
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        A Csepellel mi a gond? Szépnek szép. Picit kényelmetlenebb mint mondjuk a Danuvia vagy az Mz de simán el lehet menni 30-40 km-re megállás nélkül. 60-nal tud menni tartósan. És ha kap egy robogó gyújtást szerintem megbízható is.
        Ricsi95D és stalker kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A Trophy-val vigyázz javaslom kérj egyet kölcsön kipróbálásra.
          Ezt azért bátorkodom mondani, mert még a '80-as években vettem egyet az apámnak dolgozni járni, Ő addig napi használatban tépte a gázt Danuvián Pannónián CZ350-en Rometen stb.
          A Trophyt azért kapta mert akkoriban Rometeken járt dolgozni és mert akkor már súlyos egyén volt (140kg) szinte állandóan javítottunk, és mert a Trophy olcsó volt igen megkímélten.
          Két nap múlva azt vettem észre, hogy a környékbeli gyerekek azzal hősködnek a hegyen, mert az apám úgy döntött Ö ezt képtelen megszokni. Gondolt itt az első rugózásra és a nem forduló első lámpára. (Mindjárt az első nap megtalálta a kukát ahogy sötétben hazeért, bár hozzáteszem az ott volt ahol addig is szokott lenni.)
          stalker kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            a nem forduló első lámpára.
            A motorok nagy része ilyen manapság. Továbbá inkább döntöd a motort, mint kormányzod.
            dongos78, UK és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Stalker bocs de a Szoc. formavilágban is vannak szép gépek, persze ez azért a fenntartási költség függvénye is, hogy ki mit szeretne!

              Komment


                #8
                A Csepellel mi a gond? Szépnek szép. Picit kényelmetlenebb mint mondjuk a Danuvia vagy az Mz de simán el lehet menni 30-40 km-re megállás nélkül. 60-nal tud menni tartósan. És ha kap egy robogó gyújtást szerintem megbízható is.
                A gyújtás és az elektromos rendszer gyerekkori emlékeim szerint nem volt igazán kellemes (Édesapámnak volt egy még akkoriban). Vashengeres. Persze ettől még lehetne jó, de 60-as utazó szerintem nem elég, ha tényleg használni is akarom, 80 azért nem ártana, sőt... azért a biztonság nagyon fontos. Azon nem is "telidobfék" van emlékeim szerint.

                A Trophy-val vigyázz javaslom kérj egyet kölcsön kipróbálásra.
                Ezt azért bátorkodom mondani, mert még a '80-as években vettem egyet az apámnak dolgozni járni, Ő addig napi használatban tépte a gázt Danuvián Pannónián CZ350-en Rometen stb.
                A Trophyt azért kapta mert akkoriban Rometeken járt dolgozni és mert akkor már súlyos egyén volt (140kg) szinte állandóan javítottunk, és mert a Trophy olcsó volt igen megkímélten.
                Két nap múlva azt vettem észre, hogy a környékbeli gyerekek azzal hősködnek a hegyen, mert az apám úgy döntött Ö ezt képtelen megszokni. Gondolt itt az első rugózásra és a nem forduló első lámpára. (Mindjárt az első nap megtalálta a kukát ahogy sötétben hazeért, bár hozzáteszem az ott volt ahol addig is szokott lenni.)
                Ez érdekesen hangzik, de ilyen motorom volt már, aminek az eleje nem fordul. A rugózás valóban érdekes, de ez a vicces voltához hozzá is járul. Kipróbálom persze mindenképpen mielőtt vennék egy ilyet.

                Stalker bocs de a Szoc. formavilágban is vannak szép gépek, persze ez azért a fenntartási költség függvénye is, hogy ki mit szeretne!
                Értem én, de ez évjárat függvénye is lehet. Meg a nagyon hétköznapi használatnál a megbízhatóság is fontos és ott már eredendően a gyári megvalósítás is fontos... vashenger-aluhenger persellyel, féldobfék-teli-netán tárcsa, gyújtás (persze mókolni mindent lehet...)

                Plusz szubjektív ez a szépség. Nekem leginkább az 50-es évekbeli kinézetek tetszenek persze.


                Ám én szívesen vennék ETZ-t is, de az nem akkora kuriózum... meg azoknak lehet, hogy nagy százaléka pizzafutár motor lett, meg hasonlók...
                Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2014 jún. 21, 17:28.
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #9
                  Bocs de lehet én vagyok az értetlen de az 50-es évek beliek közül nem nagyon találsz tárcsa fékest és a másik pedig a megbízhatóságot emlegeted!?. Azokhoz alkatrészt és jót találni csak a" patika" körül találsz főleg ahogy kiérzem Neked a tőlünk akkortájt nyugatra esők tetszenek.Gyönyörűek és jók az akkori BNW-k is csak azokkal én nem járnék napi szinten meg az oldalkocsiba ne a családot hanem 2 Rotweilert kell ültetni szájkosár nélkül!!

                  Komment


                    #10
                    Bocs de lehet én vagyok az értetlen de az 50-es évek beliek közül nem nagyon találsz tárcsa fékest és a másik pedig a megbízhatóságot emlegeted!?. Azokhoz alkatrészt és jót találni csak a „patika” körül találsz főleg ahogy kiérzem Neked a tőlünk akkortájt nyugatra esők tetszenek.Gyönyörűek és jók az akkori BNW-k is csak azokkal én nem járnék napi szinten meg az oldalkocsiba ne a családot hanem 2 Rotweilert kell ültetni szájkosár nélkül!!
                    Azt kinézetre írtam, egy másik bekezdés, másik gondolat kapcsán -leírva, hogy az 50-es évek motorjai tetszenek kinézetre- egy pillanatra sem terveztem 50-es évekbeli motort venni napi használatra...

                    Abból a korszakból, amúgy mindegy milyen származék, kinézetre kellemes mind nagyjából

                    Ámde használósnak azért jóval fiatalabbat akarnék természetesen.
                    sepy kedvelte ezt.
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #11
                      Aprilia Red Rose. 125 ös, egyszerű mint a faék(kétütemű), és csepptankos. Vagy Honda cb 125.
                      Ha kuriózumot akarsz, akkor Sachs Hercules K 125,
                      Click image for larger version

Name:	image_url-29560-1350852661.jpg
Views:	1
Size:	204.3 KB
ID:	140266
                      vagy Puch 125 T vagy SV.
                      Click image for larger version

Name:	puch-125-t.jpg
Views:	1
Size:	96.7 KB
ID:	140267
                      Click image for larger version

Name:	Puch 125 SV grün_1.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	140268
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jún. 21, 19:22.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        Aprilia Red Rose. 125 ös, egyszerű mint a faék (kétütemű), és csepptankos. Vagy Honda cb 125.
                        Ha kuriózumot akarsz, akkor Sachs Hercules K 125,

                        vagy Puch 125 T vagy SV.
                        Hú, ezek gusztusos motorok, de ritkának tűnnek.

                        A Red Rose chopperes érzése meg kicsit "erős" 125 köbcentisnek tán... de a CB jó mese, csak 4 ütemű

                        Maradjunk annyiban, hogy nehéz eset vagyok... szívem szerint nagyobb mocit vennék ez a 125 problémás kategória (a választék a nagyobbaknál kibővül és jobb is lesz), de most nem lesz időm letenni jogsit nyáron nagyon...
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #13
                          Puch 125 T ből jelenleg 2 restaurált is van eladó a Veterán Fórumon(ezek fellelési helye Ausztria).

                          Puch 125 cm3 Motor Eladó!
                          Puch 125 cm3 Motor Eladó!
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Puch 125 T ből jelenleg 2 restaurált is van eladó a Veterán Fórumon (ezek fellelési helye Ausztria).

                            Puch 125 cm3 Motor Eladó!
                            Puch 125 cm3 Motor Eladó!
                            Húha, azért ennek van ára. Végül ennyit nem hiszem, hogy egy használós motorra rá tudnék szánni.
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              #15
                              Vagy lehet, hogy a "félveterán" ETZ 125 a legjobb járós motornak? Olyan szoci kinézet, de nem csúnya végül. Akár még szerethető is lehet, olyan Simsonos...
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X