Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorolajok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    A 4,2-4,3 a Pannóniának inkább szegény, mint dús. Nagyon jó fogyi. Bárcsak az mz is elmenne ennyivel... Legalább +1 liter.

    Komment


      #92
      Befektetés nélkül ne várj teljesítményt. Tehát szépen és jól menjen és keveset egyen egy ilyen korú gép mit még nem a spórolós világba csináltak.Valamit valamiért az én szisztémám menjen ha kell ahogy a csövön kifér cserébe én is megadom neki amit kér!?
      tata21 és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Sziasztok!
        Valakinek van rossz tapasztalata rajtam kivül a Narancssárga flakonos Repsol Olajjal ?
        Simson Schwalbe-ba (Star blokkos) ezt használtam egy darabig, de sosem hosszu utakra.Elmentem 2-3 kilómétert, leállitottam, hazamentem nagyából ennyi.Aztán amikor kimentem egy nagyobb körre 3-asnál, alacsony gáznál, kb 40 kilóméteres sebességnél megszorult, a hátsókerék megakadt, és szépen kifaroltam a motorral együtt.Szerencsére nem lett bajom, de a motort kint hagytam, egy keritéshez láncoltam, és elmentem ismerősömhöz, hogy hazahozzuk.Kérdezgettem néhány ismerősömet, és ők is panaszkodtak, hogy mióta ezt a Narancssárga Scooter 2t Repsol-t veszik, a motor elkezd csörögni, és vinnyogni, és nem hagyja abba.Hallottam teóriákat, hogy hamisitvány, de ezt nem akarom kijelenteni, mert lehet másnak meg tökéletes.Összevetettem a Kékes zöld flakonost, és a Narancssárga flakonost.Érintésre ÉG ÉS FÖLD ! A kék flakonos jóval lágyabb, a narancssárga, pedig inkább ragad mint sem ken.
        A Biztonság kedvéért azért átváltottam egyik veterános ismerősöm ajánlására, ő Castrol 2T-t használ az OBI-ban 2200forint, meglátjuk Azt még utólag megjegyezném, hogy a Schwalbeban alapméretes dugó és henger volt, nem volt furva, tehát, nem volt szoros az illesztések mentén.Üdv!

        Komment


          #94
          Ezzel az olajjal van valakinek tapasztalata?
          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018_105042.jpg
          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018_105102.jpg

          @Keriadam
          Nem tudom, nekem a robogóba ezt írták elő gyárilag de eddig nincs baja vele, pedig elég rendesen gyilkolom szerencsétlent...
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2014 okt. 28, 23:56. Oka: a második képet nem ide akartam -.-'

          Komment


            #95
            Gond a keverési arány nem betartásával kezdődik!,nekem is lettek ilyen gondjaim bár én nem ragasztottam meg.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Gond a keverési arány nem betartásával kezdődik!
              Ez így igaz! Nem véletlenül állapították meg a keverési arányt annyiban, ahogy a használati útmutatóban le van írva. Amúgyis milyen módosítás történt, ami indokolja a kevésbé olajos keveréket?(mondjuk a bronzpersely cseréje tűgörgőre) Mindenki jön azzal, hogy a mai olajok jobbak mint a régiek, és már lehet 1:50, 1:60 hoz is keverni. Az ilyenek járjanak hengert fúratni, meg főtengelyt felújítani évente.
              Hozzátenném még, hogy a hajtóműolajok is jobbak lettek az elmúlt 30 évben, így javaslom ezeknek az embereknek, hogy abból is csak a fele mennyiséget használják a váltóban!
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 28, 15:07.
              sepy és St.Z.350 kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #97
                Te kis rossz indulatú, persze van ki azt képzeli rosszul csinálta a keverési arányt pedig csak a főtengely simmering miatt füstöl és"fogy az olaj"a spórolós szintre.

                Komment


                  #98
                  Hozzátenném még, hogy a hajtóműolajok is jobbak lettek az elmúlt 30 évben, így javaslom ezeknek az embereknek, hogy abból is csak a fele mennyiséget használják a váltóban!
                  Hú ez most jól kiszakadt belőled!
                  Nekem a példa sántít, mindamellett védeném a jobb olaj álláspontot. Nem fogadom el, hogy semmit nem számít az olajminőség, csak a mennyiség.
                  és emu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    Hozzátenném még, hogy a hajtóműolajok is jobbak lettek az elmúlt 30 évben, így javaslom ezeknek az embereknek, hogy abból is csak a fele mennyiséget használják a váltóban!
                    Kicsit vitatkozom! Mert ugye a hajtóműolaj szintje azért fontos hogy a fogaskerekek megfelelő helyekre el tudják juttatni azt. De jó esetben nem fogy.
                    A kétütemű olaj pedig a benzinnel elhasználódik, de mert nem ég el a benzinnel együtt szennyezi a környezetet, tehát ha a szükségesnél többet keverünk jobban szennyezzük a világot. Az logikus hogy nem lehet ezt precízen kidekázni, bőven van abban biztonsági hányad mert gondolni kell nagyobb terhelésre, kopottabb illetve hideg motorra.
                    Azt is elfogadom ha számítható lenne hogy a korszerű olaj mennyivel és mivel tud többet az 50-60 évesnél akkor sem vállalná be egy olajos cég sem, de az jelent valamit hogy pl a Suzuki csónakmotoromnál bevállalta a gyár az 1:120-as keveréket mert feltételezte hogy a jelenlegi leggyengébb olajjal is el fog menni. Nem feltételezik hogy öregapám padlásán talált Arolt töltök bele.
                    sepy és demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      Nekem van tapasztalatom vele jagdtigger. Ugyanezt használjuk kb egy éve. Győrben az olaj centrumban kértem ásványi 2T olajat, ott adták jó árban van. Szorulás nem volt, mondjuk eddig másik olajjal sem. Az arányokra figyelek, mielőtt megyek tankolni kimérem a megfelelő olajmennyiséget a tervezett benzinhez egy palackba. Pannonhalmán a szomszédban Agip kút van, ott is be tudom szerezni ezért ráálltunk erre. Azt nem tudom van-e szintetikus belőle, de az ásványi ugyanilyen piros címkés. Ha a robogódba akarod abba lehet minimum fél-szintetikus kellene.

                      A gyári keverési arányt újabb gépeknél betartom, de pl a Starba nem 1:33-as hanem 1:40-es megy. Danuvia pedig 1:25 helyett 1:33-as arányú keveréket kap.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 okt. 28, 22:49.

                      Komment


                        Nem a robiba megy, abba a fentebb említett narancssárga repsol való(gyári előírás szerint). Ez a babettába megy nagyjából 1:40-be(néha sűrűbbre sikeredik de inkább mint hogy túl híg legyen ), illetve jelenleg 1:20-ba mert bejáratós.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2014 okt. 29, 00:03.

                        Komment


                          Sok éves tapasztalatomat osztom meg:a környékemen elég sok a motoros egy részüknek állandóan fúrni kell,főtengelyt cserélnek/javitanak,ezek mindenféle olajat de főleg olcsót vagy nem is 2T-t használnak...van egy másik részük a fűrészesek,azok ugyanazt a benzint teszik a motorjukba mint a fűrészbe...soha nem ragad meg és több évente kell csak fúrni.Utóbbiak Stihl(1:40) olajat használnak 2200 ft tőlem veszik és dicsérik de ez fölösleges mert én hordom az alkatrészt mindegyiknek és látom,hogy a nem stihlesek sokkal többet javitanak.
                          tata21, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Mert ugye a hajtóműolaj szintje azért fontos hogy a fogaskerekek megfelelő helyekre el tudják juttatni azt.
                            Jól van a váltóolajos tipp irónia volt, de a keverési arányt akkoriban mérnökök találták ki, és a magam részéről nem bírálom felül őket akkorsem, ha szakírányú végzettségem van. Oké, tűgörgő beszerelése vagy a csapágyazás megváltoztatása indokolja a keverési arány változtatását, más nem.
                            sepy, RedBull477 és St.Z.350 kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              Nem a robiba megy, babettába
                              Abba teljesen jó az ásványi olaj szerintem. A Babettáról jut eszembe, egyszer tankoltam Veszprémben Lukoil kúton, ott vettem olajat is. A házi olajuk elég jó, elég sűrű majdnem mint a méz. Hazafelé érezhetően jobban ment a gép. Mondjuk hozzátartozik a történethez, hogy egy másik motorból leengedett keverékkel mentem lefelé, nem tudom milyen olaj volt. Pedálos Simsonból engedtem le, szóval biztos nem 1:50-es volt csak régi. De azért megette a Babetta.

                              Komment


                                Bocs h ide pofátlankodok de a babszinak szinte mindegy h mivel megy, és hogy.Engem egyszer úgy haza hozott h menet közben lelazult a karbi lefogató anya az egyik oldalt, csak itthon vettem észre hogy lóg (kb 25 kilométert mentem vele így) de szinte megse lehetett érezni a változást. Lehet mert akkor vezettem először babettát, ugyanis akkor vettem.


                                Hozzátenném még, hogy a hajtóműolajok is jobbak lettek az elmúlt 30 évben, így javaslom ezeknek az embereknek, hogy abból is csak a fele mennyiséget használják a váltóban!
                                Wsievers! vicces az iróniád de valahogy fedi a valóságot szerintem. Még akkor is ha a motorolaj és a hajtómőolaj más feladatot tölti be. Hiába a fejlődés, nem jelenti azt hogy akkor már kevesebb olajjal is elfut a gép. Én személy szerint nem hiszem h a technikai fejlődés megengedné hogy egy 20-40- éves gép 1:30-as keverék helyett mondjuk 1:50-el menjen vígan és örülve hogy kevesebb olajat kap. Amúgy se hinném h pár megszállott feltételezésére kéne hagyatkozni ilyen téren. Bocs az erős fogalmazásért. De annak idején akik megtervezték azért fizették, hogy ez jó legyen és az olaj nem lett más azóta, ugyan onnan tör fel, max tartalmaz adalékot ami talán jobban ken, vagy se.
                                sepy és kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X