Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horror a bázison - a flexelő vizsgabiztos

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A fékezésről annyit, maradva a motorkerékpárnál: max 30% fékerő ingadozás. (dob ütés). Emellett tudni kell egy bizonyos fékerőt elérni, általában azt, hogy meg tudjon blokkolni a kerék. Némelyik öreg motornak ez fel adja a leckét.
    Jártam úgy egy gyönyörűen restaurált Mercedes 170D esetében, hogy sehogy nem sikerült az ingadozást 30% alá küzdeni. Pedig az autó 110%-ban rendben volt. Na, ilyenkor kell egy kis emberség, na meg szaktudás, meg egy pici dörzsöltség is. Van aki, segít, van aki nem. Ezért mondom: KIVÉTELEK MINDIG VANNAK.
    OdinHEM és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Visszatérve arra, amit a joker mondott.
      Teljesen igazad van, ellenőriznem kellett volna az alvázszámot még elötte. De az ég adta földön az eszembe se jutott volna, hogy egy olyan motort amit a közvetlen rokonomtól vettem, aki közvetlenül a gyárból vette, össz-vissz 6 évet ment és csak 4919km-van benne, hogy ellenőrizzem az alvázszámot. Sosem merült volna föl bennem, hogy ezzel problémám lehet.
      De igen, tanultam így már egy 0 km-es csodajárgánynak sem fogok hinni amíg meg nem győződöm a két szememmel.
      Írták egy páran, hogy ügyet kellett volna csinálnom ebből. De ha ügyet csinálok mivel járok jobban? Várhatok 1 évig amíg lefolyik az ügy és addig nézegethetem a motort a garázsban? Kiderül, hogy ő a bűnes vagy akár még azis lehet belőle, hogy nem bűnös és a végén ugyan ott tartanék, hogy új alvászám és csak a rengeteg idő és pénz ment el az egészre. Úgy gondoltam, hogy nem éri meg. Inkább magamba folytom és elintézem, hogy élvezhessem a motorozást, a kemény munka gyümölcsét, a veterános találkozókat. Szerintem ez többet ér.
      OdinHEM, mir-mur és Gabó_Racing kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Igazad van! Felül tudtál emelkedni ezeken, higgadtan átgondolni, nem indulatból cselekedni. Én biztos nem tudtam volna, a tiszteletem a Tiéd!
        Esetleg van képed a régi vázszámról? Már baromira érdekel, hogy nézhetett ki...

        Komment


          #34
          ....látod még a rokonokban sem bizhat az ember

          Komment


            #35
            Üdv. Flex az valóban horror. Nem szándékom embereket riogatni de mellékelek két képet. A történetem körvonalakba körülbelül ez volt régen.
            A p10-emnél tudtam hogy a szám már nem az igazi. "nagyon halvány fényképen nem vehető ki." Eredetiség vizsgán jeleztem is hogy azért nem találja + le is van festve új számot kérek. Neki a semmit is le kell fényképezni így jött a festék lemarása és kicsi drótkorong... Ezt követően lefotózta a semmit és leírta papíron is hogy nem rongált. Legközelebbi közlekedési felügyeletnél kérhetek újat.
            1. kör utánfutón be várakozás majd vizsgabiztos jött a kalapáccsal és a két jellel. A vázon két helyen beütötte a szám eleje és vége jelet. Majd papírozás fizetés és várakozás otthon.
            2. Megjött a szám a felügyelethez. Utánfutóra fel és be. Sok sok várakozás majd végül én jöttem. Páran nem értették a főnök miért ennyire a nép elé akarja. De végül ráhagyták legyen úgy. Jött a véső festék le és 2*17 karakter kalapálás. Mikor beleverték nevetségesen könnyű műszaki "Gumin az E betű és világítás csak úgy szemre". Majd okmány....

            Röviden ennyi a történet. Itthon amennyire tudtam helyre állítottam sebet.
            p21-es vázam még a garázsban álmodozik a felújítás rá vonatkozó részére de a vázszámára rá tettem egy adag zsírt
            "halvány számokat Pannónia terén még meg lehetne oldani de ezt nem publikus mert nem hinném hogy ha tudnák szeretnék a biztosok "
            Click image for larger version

Name:	DSC01207.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	129683 Click image for larger version

Name:	DSC01208.jpg
Views:	1
Size:	197.5 KB
ID:	129684
            soveny és kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              A beütést nézve ügyes volt a vizsgabiztos, sokkal rosszabbul is szokott nekik sikerülni. Ez biztos bírja egy darabig.
              „halvány számokat Pannónia terén még meg lehetne oldani de ezt nem publikus mert nem hinném hogy ha tudnák szeretnék a biztosok”
              Tudjuk, hidd el....
              soveny és kedvelte ezt.

              Komment


                #37

                Komment


                  #38
                  Érthetetlen okok miatt ütnek kettőt. Biztos nem sokat kell ütni és ilyenkor lelkesek
                  A váznyaknál található laposvasba könnyebb lett volna beütni. De oda nem nem mert az leflexelhető "mondta biztos"
                  De sebaj túl lehet élni.
                  Kérdeztem, hogy ha van egy ilyen helyzetem felelt állapotba járható e az út és azt követően felújítás. Nem lehetséges mert ott helyben műszakit is kell tennie.

                  Komment


                    #39
                    Ez egy nemzetközi megállapodás. Mivel utólagos alvázszámról van szó, ezért kell kettő.
                    Valaki magyarázza el nekem, miért kell kétszer beleverni a számot, amikor a váz részei össze vannak hegesztve, tehát egy szétbonthatatlan egységet alkot ?
                    Szétbonthatatlan???? Nem csak kulccsal, meg csavarhúzóval lehet bontani! Ott van a barátunk, a flex!
                    Szerinted a lopott autók nagy része hol végzi? Mondjuk ott, hogy egy összetört autó új hátulja lesz. Magyarul donor. Viszont ha két helyen van, kicsit kevesebb az esély a visszaélésre. Persze ki lehet játszani ezt is.
                    Ha műszakira jön egy ilyen jármű, aminek "téescés" alvázszáma van, le kell fotózni mindkettőt.
                    Van aki ezt nem tudta, és az új "szerzeményébe" csak egyet ütött be otthon. Kérdeztem, hol van a másik szám. Mire ő a pislogások után elszólta magát: -A régibe is csak egy volt.. -Ja, persze.. (ez egy utánfutó volt)
                    Na, mindegy. Ez nem magyar találmány. A beütésről is fotókat készítenek, amit a vizsgaanyaghoz lementenek.

                    Komment


                      #40

                      Komment


                        #41
                        Flexxel akárhány vázszámot ki lehet játszani.
                        Ezért értelmetlen már a kettő is, semmivel nem csökkenti a visszaélés esélyét, mert aki már flexel('csalási célzattal'), azt nem állítja meg a két helyen beütött vázszám - legfeljebb az általad leírt tudatlanok 'borulnak meg' könnyebben.
                        Azért írtam úgy, hogy kicsi—¹t kevesebb az esélye a sumákolásnak.
                        Aki profi módon csal, az mindig a hatóság előtt van egy lépéssel.
                        Azt esetleg tudod, hogy valamilyen konvenció szerint ütik, vagy csak kérnek egy soron következő számot valamilyen szervtől?
                        Az alvázszámról annyira emlékszem a régi "szép" időkből:
                        -az első 3 karakter az Magyarország utólagos alvázszám kódja (TSC)
                        -az L3 a jármű kategória, esetünkben a motorkerékpár
                        -BeniP10&P21 alvázszámát nézve2008-as beütés, ami a 10. karakterből derül ki.

                        A hatósághoz beadott alvázszámbeütési kérelmet, elküldik valahova, és ott generálnak egy soron következő számot.
                        A sorozatszám az utolsó 6 vagy 7 karakter
                        Elnézést a tudatlanságomért, hétfőn pontosan utána nézek a folyamatnak, és a többi szám jelentésének.

                        Komment


                          #42
                          Csak hogy oldjam a feszültséget: 1979-haverom garázsa-(életem elsö és utolsó P 20 asa) figyu tegyükmá ide le a gyujtáskapcsolót az annyira menő,meg külömben sincs hely a teherautó hátsó lámpából készült müszerfalban...akkoriban a tervezés és a kivitelezés közt csak egy cigi szünet telt el--aztán ugyanazzal a lendülettel persze ráhegesztettük a vázszámra a kapcsolótartót....
                          Aztán hazamentem és már nem volt motorom...

                          Komment


                            #43
                            Hatósági alvázszám helye
                            A közlekedési hatóság látja el a járművet azonosító jellel, ha:
                            a) az azonosítójel természetes elhasználódás (korrózió), vagy roncsolódás következtében nem állapítható meg, az előzetes eredetiségvizsgálat megállapításának figyelembevételével, illetve a közlekedési hatóság a jármű műszaki megvizsgálása során ezt megállapítja;
                            b) a jármű azonosító jele gyártásra visszavezethető okból hibás vagy hiányos;

                            c) az előzetes eredetiség vizsgálat eredménye alapján indult büntetőeljárást a rendőrség, ügyészség, bíróság bűncselekmény hiányában megszünteti, megtagadja, vagy a feljelentést elutasítja;

                            d) a Hivatal ( a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal) a jármű azonosító jellel történő utólagos ellátását engedélyezte.

                            A hatósági alvázszámot elsődlegesen a jármű gyártója által meghatározott eredeti helyen kell elhelyezni.

                            A jármű hatósági alvázszáma

                            A hatósági alvázszám adatai



                            A másodlagos alvázszám helyei

                            Komment


                              #44
                              Szervusztok . Mindig röhögnöm / szó szerint / kell , amikor rakosgatom a " kincseimet " - amelyek természetesen teljesen véletlenül kerülnek hozzám - és a mellékelt fotókon látható forgalmi engedély a kezembe kerül. Hogy miért? Többször elgondoltam, hogy bemegyek az Okmányirodába, hogy szeretmém a forgalmiban szereplő mkp-t átiratni ,természetesen a tulajdonosi " lánc " / vagy közvetlen a tulajdonostól ? / egyidejű beadásával. Szerintem az ügyintéző / akinek egyébként is szíve csücske vagyok / biztosan ideges lenne . Adatbázisban semmi, Vaskapuban semmi ,de a legnagyobb az eladó ( a forgalmiban szereplő tulajdonos ) pontos lakcíme ! Ez az egész , hogyan működne ? Üdvözlettel.Click image for larger version

Name:	Rába 002.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	129693Click image for larger version

Name:	Rába 014.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	129692

                              Komment


                                #45
                                Szerintem vissza kellene menned a flex-es paraszthoz elvenni tőle a gépet,és lecsiszolni vele az ujjlenyomatát mondjuk vállig!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X