Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Változik a műszaki vizsgáztatás rendszere
Collapse
X
-
Szervusztok!
"A boldogságtól ordítani tudnék", olvastam már valahol erről,hogy az EU,közlekedésbiztonsági nem tudom pontosan mije,változtatni akar,az eddigi vizsgarendszeren,-hát be fog jönni.Talán jól is van ez így,mert idáig sem rajongtam az egészért,de remélem ezután,még csökken a rajongók száma.
Amennyiben,úgy gondoljátok,hogy én az elhanyagolt,szétrohadt karosszériájú járművek híve vagyok a közutakon,hát tévedtek,de azért azt is túlzásnak tartom,hogy befejeztem a műszakit és máris készüljek a következőre és a két intervallum között megtettem,mondjuk három ezer KM.-ert,mert a jelenlegi üzemanyagárak miatt többre nem telik.
Nem tudom eldönteni,mi az oka ennek,de úgy gondolom,a fogyasztói társadalomtól,ez ismét egy arculcsapás,a fogyasztók felé,-dobd el az ócskát vegyél újat és akkor négy évig nyugton hagyunk,vagy esetleg,valahol,tudják és belátják,hogy a mai termékek,hat év elteltével,minden tekintetben,de főleg közlekedés biztonságilag nullára íródnak.
Itt vidéken,a végeken,főleg egy olyan faluban,ahol semmi munkalehetőség sincs,másfél millióért már egy olyan házat lehet kapni,amely,nem mondom,hogy kacslábon forog,de azért,-születni,-élni és halni lehet benne,-mondjátok meg nekem,hogy a fenti összegért,milyen új autót lehet kapni és azért az autó csak autó,ha összecsuk két kamion,még azonosítani sem lehet,hogy milyen gyártmányú és típusú volt.
Gyakran elgondolkodom rajta,hogy mi változott,napjaink és a középkor óta és az a végkövetkeztetésem,hogy szinte semmi,adminisztratívan "röghöz kötnek",ugyanakkor elvárják légy mobilis,-ne légy rest ha ötven KM.-re adódik munka,ugyanakkor csak minimálbért kapsz,de azért örülj hogy demokráciában élhetsz és csontig kizsákmányolhatnak.Azután csodálkoznak,hogy fogy a népesség,de az nem jut az eszükbe,hogy a lét peremén tengődő embernek,-felelősségteljesen,csak a szexhez és nem a szaporodáshoz van kedve.
Az úgynevezett rendszerváltozás hajnalán,gyakran hangoztatták az ilyen-olyan pártokhoz tartozó politikusok,teljesen mindegy,hogy melyik,hogy,-Bibó István megfogalmazásában,a demokrácia,a "félelem nélküli élet",-mit mondjak,ti félelem nélkül éltek?
Üdvözletel:Che
- 8 likes
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEU,közlekedésbiztonsági nem tudom pontosan mije,változtatni akar,az eddigi vizsgarendszerenChe kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ezekkel a dolgokkal talán nincs is akkora gáz-hisz ez a robogós valóság tényleg röhej----engem inkább az zavar hogy senki ,rajtam kívül , nem ágál az ellen hogy nem a motor-autó-utánfutó fizeti a fizetni valókat, és egyik sem megy ki az utcára magától.
Tehát mi a francnak kell nekem biztosítást fizetnem minden jármüre külön-külön ....hiszen csk egy seggem van , azzal minig csak egy ülésen ülök !!!
Ezt a mocsok disznóságot kell népszavazással megszüntettetni !----persze ezt ki lehetbővíteni--a másik kedvenc témakörömmel is : UTÁNFUTÓ ez meg a mocsokság legteteje !Che kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése--persze ezt ki lehetbővíteni--a másik kedvenc témakörömmel is : UTÁNFUTÓ ez meg a mocsokság legteteje !
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Egyébként a cikk egy halom marhaságot is tartalmaz. Főleg mikor a B-C jogsi, és az orvosi érvényesség témáját boncolgatja. ( Vagy tud valamit, amit én még nem is sejtek )Che kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
röviden a véleményem: a jó édes húha anyukájukat!
hirtelen csak ennyit tudok hozzáfűzni a témához, mert kicsit ideges lettem, hogy megint a pénzre mennek az évenkénti vizsgáztatással (is)!!!
mert hogy sok a kókány motor, meg az átlag 17év felett van, ja, de azért, mert az embereknek nincs pénze újabbra, ahogy sokminden másra sincs!
van egy 7éves Yamahám, színte mint az új, mert vigyázok rá, és még szeretném is megtartani sok-sok évig (habár most gondolkodóba estem, de kinek adnám el, mert pénze senkinek sincs!), első évben, mikor vettem, 2e ft volt a súlyadó, következő évben kitalálták, hogy teljesítmény után kell fizetni, ami rögtön 22e lett!
most meg évenként menjek, és több mint 2x annyiért, mint eddig?! az meg méginkább felidegesít, hogy a cikkíró is egy idióta!!!
"az idősebb gépek tulajdonosainak költségei némileg emelkedni fognak, bár ez a havi ezer forintos tétel aligha lesz perdöntő, ha valaki motorozni akar..."
a Pannóniámat nem akartam (egyelőre) teljesen felújítani, csak rendberakni, és használni, de ezek után, ahogy mir-mur is írta, muszáj leszek rendberakni, és OT vizsgára vinni, de ehhez színtén sok pénz kell, mert ezek után lehet, hogy helyben a vizsgaállomáson fejbe lőnének, hogy egy ilyen motorral odaállítok!
- 2 likes
Komment
-
Ez tényleg kemény. Genyó dolog egyszerre árat duplázni (vagy inkább triplázni) és felezni az időszakot.
A'szem lassan elkezdem én is olvasgatni az OT szekcióját a fórumnak...Kakas és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz tényleg kemény. Genyó dolog egyszerre árat duplázni (vagy inkább triplázni) és felezni az időszakot.Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 aug. 03, 10:23.
- 1 like
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése„A boldogságtól ordítani tudnék”, olvastam már valahol erről,hogy az EU,közlekedésbiztonsági nem tudom pontosan mije,változtatni akar,az eddigi vizsgarendszeren,-hát be fog jönni.Talán jól is van ez így,mert idáig sem rajongtam az egészért,de remélem ezután,még csökken a rajongók száma.
Engedjétek meg, hogy megosszak veletek pár gondolatot, bár a képem a dologról még nem teljes, majd igyekszem aktualizálni, ahogy haladok az olvasással.Első gondolatom az egésszel az volt, hogy itt megint valamilyen félinformációkra építenek komolynak látszó cikkeket az újságírók, hisz nekik feladatuk, hogy új-ságokat írjanak. Ráadásul mai internetes kattintás vadász világunkban sok nemtelen dolgot elkövetnek portáljuk látogatottságának növelésére.
Nem tisztem az Európai Unió megvédése, de olyan emberként, aki több-kevesebb bepillantást nyert a mindennapi működésébe, csak támogatni tudom hazánk tagságát, még akkor is, ha az EU egy-egy intézkedésével bizony csúnyán mellélő. Arról már csak és kizárólag mi tehetünk, ha nem ismervén, vagy nem véve tudomást az ott levő működési mechanizmusokról nem képviseljük rendesen érdekeinket. Sajnos az is igaz, hogy az EU még mindig számos gyerekbetegséggel küzd, de...
...visszatérvén a műszaki vizsga kérdésére, ez a rendelet tervezet nem most esett ki a kalapból. Már legalább két éve megtörtént a véleményezése, folyamatos egyeztetések során és ekkor bizony mi is, egyszerű magánemberként hozzászólhattunk volna a témához. Borzasztó nagy hibának tartom, hogy ezek az előkészítő munkák feltételül szabják az angol nyelv alapos ismeretét, hisz valamilyen okból kifolyólag - és ide most bárki bármilyen összeesküvés elméletet képzelhet - az angol az EU hivatalos munkanyelve. Ezekben a munka fázisokban tehát a tagállamok felelőssége óriási, hisz nekik kell(ene) eljutattni állampolgáraik számára az információkat különböző erre a célra kialakított és megteremtett csatornákon. Ebből a szempontból nekünk még sokkal több a gyermekbetegségünk, és ez csak sok-sok munkával hosszú idő alatt küzdhető le.
Szóval a műszaki vizsgáról szóló EU rendelettervezet valóban indokolatlanul szigorú, sőt túlzó némely ponton, mint ami például az időszakos műszaki vizsgálatok periódusára vonatkozik. Véleményem szerint ez egyértelműen abból adódik, hogy sörétes puskával álltak a vonalhoz a légpuska versenyszámban. Viszont számos olyan eleme is van a készülő szabályozásnak, ami kifejezetten jó. Például előírja, hogy a tagállamoknak lehetőséget kell nyújtani arra, hogy az időszakos műszaki vizsgálat elvégzésére többhetes időszakot szabhassanak meg. Vagy, hogy a műszaki vizsgára egyfajta szakvéleményként tekint, ami azt jelenti, hogy elviszi az ember a járművét és a szakemberek megmondják, hogy mi jó rajta mi nem jó, tisztelt uram, ha biztonságosan akar közlekedni ezt és ezt tessék megjavíttatni, kicseréltetni. Ez nincs egyértelműen leírva, de ez praktikusan azt jelenti, hogy bukás csak abban az esetben van, ha a közúti biztonságra közvetlen és azonnali veszélyt jelentő veszélyes hiányosságok vannak, amelyek miatt a jármű részvétele a közúti forgalomban semmilyen körülmények között nem engedhető meg. Ez azért igencsak hihetetlenül hangzik a világnak ezen a felén élettapasztalatot szerzetteknek. Hát milyen kenőpénzekből fognak ezentúl élni szegény vizsgabiztosok? Ráadásul mindez központi nyilvántartásba kerül, így a felelősségük igencsak megnő, mondjuk ha bekövetkezik egy baleset valami miatt, amit hanyagságból vagy oda nem figyelésből nem vettek észre.
Én sem gondolom, hogy nálunk ezt a rendeletet jól fogják alkalmazni. Sőt szinte biztos vagyok benne, hogy nekünk csak rosszabb lesz. De erről nem az EU tehet.
És most térjünk át valamire, ami minket talán jobban érint. Ez az egész nem vonatkozik a muzeális járművekre. Még mielőtt mindenki rohanna bejelentkezni OT vizsgára, azt hozzátenném, hogy a rendelet definiálja is mit jelent a muzeális jármű.
„muzeális jellegű gépjármű”: bármely, az összes következő feltételt teljesítő gépjármű:- legalább 30 évvel ezelőtt gyártották,
- karbantartásához olyan cserealkatrészeket használnak,amelyek híven tükrözik a jármű eredeti alkatrészeit;
- fő alkatrészein (például a motor, a fékek, a kormányvagy a felfüggesztés) nem hajtottak végre változtatást, valamint
- megjelenése nem változott.
Hogy ebből mi lesz?
Hát, gyermekbetegségek azok vannak.
Elnézést, ha hosszú voltam.
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseengem inkább az zavar hogy senki ,rajtam kívül , nem ágál az ellen hogy nem a motor-autó-utánfutó fizeti a fizetni valókat, és egyik sem megy ki az utcára magától
Nagy esélyt adok annak, hogy a nem túl közeli jövőben ezt felváltja majd a személyhez kötött biztosítás, azaz én kötöm a biztosítást és az nem függ attól, hogy milyen nehéz vagy hány köbcentis, lóerős stb. az az autó, ami történetesen az én tulajdonomban van. Sokkal inkább a sok év balesetmentes közlekedéssel, kevés szabálysértéssel és hasonlókkal lehet majd kedvezményeket elérni. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amikkel ez magvalósítható, így bátran kölcsönadhatom majd az autómat, ha más okoz kárt vele nem az én biztosításom fog emelkedni, sőt lehet több autóm is, mert jogosítványom csak egy van, így biztosításom is csak egy lesz. Ez nyilván sokaknak nem fog tetszeni mert saját személyes szabadságuk korlátozását látják benne, a zsebben hordott mobil ellen mégsem emel szót senki.Everything is better when you decide you don't care.
- 6 likes
Komment
-
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNagy esélyt adok annak, hogy a nem túl közeli jövőben ezt felváltja majd a személyhez kötött biztosítás
- 3 likes
Komment
-
Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem akarom letörni a lelkesedésed, de szerintem nálunk az fog megvalósulni, amelyikből több pénzt tud magának csinálni az állam...Everything is better when you decide you don't care.
- 1 like
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért ez még csak tervezet. És nem az Unió , hanem a Magyar idióták találták ki. Erre Uniós szinten kell rábólintani. Ha jól gondolom. (Nem ettől Európai ?)
BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz OT-n meg olyan marhaságokat fognak kitalálni amitől falat kezdem kaparni.Everything is better when you decide you don't care.
- 2 likes
Komment
-
Egyébként már volt ilyen a nyolcvanas években. 3 x kapott 3 évet, 2 x 2évet, utána pedig évente volt műszaki vizsga.
BeniP10&P21 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak attól félek, hogy az OT-n meg olyan marhaságokat fognak kitalálni amitől falat kezdem kaparni.
Komment
Komment