Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
egy kis-Csepel (T) rendesen felújított és beállított fékkel tudja teljesíteni a „sima” műszaki vizsga feltételeit?
Bármilyen fék meg tud felelni , mivel motoron nem mérik a nyomóerőt , csak az a lényeg hogy az előidézett fékhatás növekedése folyamatos legyen , NE LEGYEN TOJÁS a fékdob , ne libegjen a mutató . Ezért kell a saját csapágyán , felszabályozni a fékdobot . Ha már a fékpofát nem is.Bár csak ugy a tökéletes .
Meglátjuk hogy alakul majd a dolog, ma délelőtt átfutott az agyamon, hogy nem is próbálom meg csilli-villi állapotúra hozni, hanem összerakosgatom olyan állapotú (persze még használható) alkatrészekből amiket börzén/hirdetésben találok vagy éppen van itthon - akkor pedig nem is kérdés, mert a külleme nem felelne meg várhatóan a minősítési elvárásoknak.
A fékes tanácsoknak mindenesetre hasznát fogom venni.
A krétás módszert ismerem, amikor régen odaáig voltam egy helybeli fehér 2101-ért akkor olvastam a zsiguli.hu-n először.
Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 nov. 24, 22:22.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Ezt ismételtem addíg, amíg a kréta teljesen el nem tűnt a fékbetétekről. Eredmény: vizsgát simán vette, és - eredeti fékbetétekkel (!) - egészen elfogadható fékhatás (modernebb fékekhez viszonyítva, nem önmagához képest!).
Úgy látszik régen jártam suliba. Ezt a módszert nem ismertem. Köszönöm a tippet!
Sziasztok!
A héten vinném műszakira a 125 D Csepelem! Az előző tulaj gondoskodott fényszóró visszajelzőről (kék színű), és féklámpa kapcsolóról a hátsó kerékre. Így ment forgalomban, jelenleg is rendszámos. A kérdésem, hogy az első kerék fékezésekor is kell féklámpa? Mert nem buherálnék ha nem muszáj!
Köszönöm! Pedig realitása azért lenne, hiszen ha fékezel, mindegy hogy elsővel vagy hátsóval, a féklámpának pont az a szerepe hogy a mögötted jövő felkészülhessen hogy lassítasz vagy megállsz. A forgalomban azért ez nem egy utolsó szempont. De ha nem kell akkor megnyugodtam!
Pedig realitása azért lenne, hiszen ha fékezel, mindegy hogy elsővel vagy hátsóval, a féklámpának pont az a szerepe hogy a mögötted jövő felkészülhessen hogy lassítasz vagy megállsz.
Ez igaz, de a gyakorlatban az ember a legritkább esetben használja a fékeket külön-külön. Legalábbis én ha motorozok, hátsót magában soha, elsőt is csak nagyon finom közbefékezéshez, amivel a mögöttem jövő alig kerül közelebb.
Köszönöm! Pedig realitása azért lenne, hiszen ha fékezel, mindegy hogy elsővel vagy hátsóval, a féklámpának pont az a szerepe hogy a mögötted jövő felkészülhessen hogy lassítasz vagy megállsz. A forgalomban azért ez nem egy utolsó szempont. De ha nem kell akkor megnyugodtam!
Végülis jobb eset ha van az elsőn is, de igazából sűrű forgalomban van szerintem jelentősége, mondjuk már én is eljátszottam a gondolattal hogyan lehetne a Maxomon ízlésesen megcsinálni valahogy különösebb faragás nélkül.
Nekem a Hondámon már a "budapesti lekvárban" szinte mindennap használva a motort, be is égett az első, szerencsére a Kymco-é teljesen azonos- sőt megkockáztatom hogy egy helyen gyártják is- csak az ára nem mindegy, ha a Hondához kérem 5000 ft ha Kymcohoz 1000 ft.
Amúgy ha már vizsga-topik, pár kérdésem lenne : a töltésjelzőnek kötelező pirosnak lennie?
Ja és jelenleg Trophy hátsólámpa van az enyémen, melynek plexijébe beépített "macskaszem" van, így is kell külön fényvisszaverőt tenni?
Ami még eszembe jutott, mostanság is kérik a hátsó sárvédőgumit?
Előre is köszönöm.
Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 márc. 25, 19:06.
Nem kifejezetten veterános téma, de talán tud valamelyikőtök segíteni. A következő kéréssel fordultak hozzám:
Iveco billenthető platós teherautó jelenleg fix platósra van vizsgáztatva. A tulaj szeretné a gyári billentést üzembehelyezni és így levizsgáztatni, mivel meg van neki a komplett cucc.
A KPM-nél valami tervezői nyilatkozatot kérnek, ami szerint a gyári berendezés üzem- és balesetbiztosan lett az autóba beszerelve.
Kérdem én, hogy nem elegendő a szakszerviz pecsétes papírja erről, vagy ez is vizsgaállomás-függő? Nektek mi a véleményetek.
Átalakítási / vissza alakítási de ilyen nincs/engedély köteles az biztos mert az pénz és ha az meg van akkor szükségeltetik a tacepaó,hogy igazolva legyen ki végezte a munkát! Régebben ez így volt de nem hiszem,hogy oly sokat egyszerűsödött volna
Komment