tpv eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?
Collapse
X
-
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJa, és még valami, mi van, ha nem az eladó neve van a forgalmiban (nem tudom, mi van benne, ő nagyon úgy kezeli a dolgot, mint csak emlék, és nem hivatalos irat, szóval erről nem igazán esett szó)?
ha kismotorként akarod használni, akkor nem kell forgalmi, csak adásvételisoveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehivatalosan ki lett véve a nyilvántartásból a motor
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseszóval tényleg csak egy adásvételi kell elvileg
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz mit jelent pontosan? Ez a bejegyzés a forgalmiban?
Komment
-
No, jött válasz az email-re, amit a közlekedési hatóságnak írtam, rövid tartalom:
Olyan motorkerékpár, ami forgalmi engedéllyel rendelkezik, NEM alakítható át segédmotorrá, semmi esetben sem. Szóval ha van régi forgalmi, akkor elvileg újra forgalomba kell helyezni, és nem lehet sem M, sem B jogsival vezetni. Nyilván kérdés persze, hogy ez ellenőrizhető-e, nem hinném... De azért jó tudni róla.
Jó lenne tudni, hogy pontosan mit jelent az a bejegyzés a forgalmiban, hogy a hatósági jelzést visszavonták...
Lehet smkp-t motorrá alakítani, ilyenkor kell egy átalakítási engedély, (ebben mindenféle feltételeket szabhatnak), plusz műszaki.
Azt nem írja, hogy kellene eredetiségvizsgálat, meg ilyenek, szóval lehet, hogy ez nem is olyan szörnyű?
Azt persze el kell olvasni, hogy pontosan milyen követelmények is vannak az MR-ben, na meg én azt sem tudom, mi az a típusbizonyítvány, hehe .
Itt van a levél (remélem szabad bemásolni, ha nem, akkor szóljatok):
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint (továbbiakban ER), az a motorkerékpár, mely rendelkezik forgalmi engedéllyel, nem alakítható át segédmotoros kerékpárrá, idézem:
16. § (3) Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha c) az átalakítás során keletkező járműfajta az átalakításra kerülő típus gyári változataként is létezik; motorkerékpár segéd-motorkerékpárrá ebben az esetben sem alakítható át,
Miután a levelében említett járművet egyszer már forgalomba helyezték, rendszámmal rendelkezett, segédmotoros kerékpárként nem lehet használni. Ismételten forgalomba kell helyezni, mint rendszámos motorkerékpár. Ezen esetben megfelelő kategóriájú motor jogosítvánnyal lehet használni, tehát M, illetve B kategóriással nem. Továbbá, amennyiben a forgalmi engedély szerint lehetséges, személyt is lehet vele szállítani. Segédmotoros kerékpárrá alakítani nem lehet.
A levelében feltett egyéb kérdésekre az alábbi jogszabályok adnak választ:
Az ER szerint az a jármű minősül segédmotoros kerékpárnak, mely rendelkezik típusbizonyítvánnyal, azaz megfelel az érvényes műszaki előírásoknak, idézem:
3. § (1) Nem szabad belföldi üzemben tartás céljából olyan járműtípust gyártani vagy külföldről behozni (a belföldi forgalom számára vámkezelni), illetőleg forgalomba helyezni, amely az MR-ben foglaltaknak nem felel meg.
3. § (2) A járműtípushoz a típusbizonyítvány, a járműsorozathoz a sorozat forgalomba helyezési engedély, illetőleg a járműhöz az egyedi forgalomba helyezési engedély abban az esetben adható meg, amennyiben a járműtípus megfelel az MR-ben meghatározott követelményeknek. A típusbizonyítványban, a sorozat forgalomba helyezési engedélyben és az egyedi forgalomba helyezési engedélyben meg kell határozni azt is, hogy a járműtípushoz vagy a járműsorozathoz tartozó járművek, illetőleg az a jármű, amelynek a forgalomba helyezését engedélyezték, milyen járműfajtaként vehetnek részt a közúti forgalomban.
3. § (3) A jármű belföldi üzemben tartás céljára csak a (2) bekezdésben meghatározott típusbizonyítvány vagy forgalomba helyezési engedély alapján értékesíthető.
A jogszabályban említett MR rövidítés jelentése: A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
Az ER szerint lehetőség van segédmotoros kerékpárt motorkerékpárrá átalakítani. Ezen esetben átalakítási engedély szükséges, majd az abban foglaltak szerint átalakított járművet kell leműszakiztatni, idézem:
16. § (1) A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
16. § (2) Az engedélyben a közlekedési hatóság feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését - az engedélyben meghatározott esetekben - az előzetes engedélyt kiadó szerv az engedély záradékolásával igazolja.
16. § (7) Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a közlekedési hatóság által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni. A vizsgálatot az átalakításra adott engedély, illetőleg, ha a közlekedési hatóság az átalakításra ilyen feltételt szabott, a feltétel teljesítését igazoló záradékkal ellátott engedély birtokában lehet kérni. A vizsgálat során az átalakítási engedélyben foglaltakat, valamint a 12. § (6) bekezdésben meghatározott üzemeltetési műszaki feltételek megtartását kell ellenőrizni. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény szerinti kategóriába sorolás, továbbá a gépjármű műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolásának adatait - a 10. § (12) bekezdésében foglaltakat alapul véve - a műszaki adatlapon rögzíteni kell.
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény szerint a segédmotoros kerékpárra nem kell rendszámot szerelni, idézem:
25. § E törvénynek b) a hatósági engedélyre, a hatósági jelzésre és a nyilvántartásba vételre vonatkozó rendelkezései a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra nem terjednek ki.
25/A. § A közúti forgalombana) a gépkocsi,b) a motorkerékpár [ideértve a négykerekű motorkerékpárt is (quad)],c) a mezőgazdasági vontató,d) a négykerekű segédmotoros kerékpár (quad),e) a pótkocsi,f) a lassú jármű- a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett - a közúti forgalomban érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.
Jelenleg nincs tudomásunk olyan törvénymódosító javaslatról, mely szerint a segédmotoros kerékpárokat rendszámmal kellene ellátni.Utoljára szerkesztve a következő által: tpv; 2012 jún. 11, 15:59.
- 2 likes
Komment
-
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNo, jött válasz az email-re
Szerintem ha a forgalmi megvan, de bele van írva hogy visszavonták a táblát, akkor az valami olyasmi lehet mint a végleges kivonás akkoriban, azaz attól még megmaradt a jármű. Ha nincs beleütve CM50 a vázba (közben lementem megnézni, az S51-esem vázában van ilyen beütés, rajta az adattáblán), akkor hivatalosan nem csináltak belőle segédmotorkerékpárt. Szóval szerintem nem "motortalanították", csak kivonatták a forgalomból - azaz szerepelhet a nyilvántartásban.
Persze csak a KEKKH-nál (ahol a régi rendszám alapján tudnák előkeresni), szóval ha ötvenesként használnád nem tűnne fel senkinek, mivel a vázszáma nem szerepel a rendőrjárőr által elérhető adatbázisban mint motorkerékpár.
Amennyire figyelemmel tudtam követni eddig a témát, a Te járműved elméletileg motorkerékpár, amit elméletielg nem alakíthatnál (használhatnál) át segédmotorkerékpárrá (-ként). A sors magyaros fintora, hogy soha senki rá sem jönne a turpisságra, de attól még az elméleti része ez. Nem írja a válaszadó, de attól függetlenül minden motoros szabály ugyanúgy vonatkozna a Starra, azaz műszaki, eredetvizsga, forgalmi, biztosítás, minden... Motor és motor között nincs eltérés, szóval ebben nem érdemes reménykedned - és ha már motor, akkor kell a rendszám is.
Ha úgy döntenél hogy motorként használod viszont nem kellene mindenféle engedélyeztetési procedúrán átmenned, mivel ott a forgalmi (és feltehetőleg a KEKKH-s karton), ami igazolja hogy motorkerékpárként volt forgalomban. Ha pedig akkor engedték mint motor, akkor erre lehetne alapozni a védekezést ha esetleg valaki hiányolná a típusbizonyítványt.
Szóval mindösszesen a műszaki feltételeknek kellene megfelelnie, illetve az eredetiségvizsgához szükséges számoknak láthatónak lenniük.
Amennyire én rálátok a dologra ez ugyanaz, mint amikor elővesszük a szürke forgalmis, forgalomból kivont Pannoniát.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmennyire én rálátok a dologra ez ugyanaz, mint amikor elővesszük a szürke forgalmis, forgalomból kivont Pannoniát.
és ha jól emlékszem, akkor ebben az esetben az eladó nem a forgalmiba bejegyzett tulaj volt...
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa pedig akkor engedték mint motor, akkor erre lehetne alapozni a védekezést ha esetleg valaki hiányolná a típusbizonyítványt.
Igen,valóban ugyanolyan,mint minden más forgalomból kivont jármű ismételt forgalomba helyezése.
- 2 likes
Komment
-
Hello!
Szerintem Így ugyan az vonatkozna a motorra mint pl egy Pannóniára stb motorra.
Másik kérdés HOGY szerintem ezen a cm 50-es beütésen kár aggódni!
Ezelőtt pár évvel használtam sokáig s51b simsont tudtuk hogy rendszámos volt valaha, azt is hogy leadták a papírjait.
És PONT, ennyi!
Tpv kérlek félre ne értsd amit most mondok de én úgy hiszem, kicsit túlgondolod ezt a "simson ügyet". Adás-vételid van róla, kötsz rá egy biztosítást, s ennyi. A forgalmi meg megmarad emlékbe!
Amennyit ráköltenél a rendszámoztatására abból bizony sok motor ára kijönne!
Csak hogy példát írjak erre, a T5 Pannóniám régi rendszámú volt, s ennek forgalomba helyezése körülbelül 70 ezer forint volt! Csak és kizárólag a papírmunka, műszaki, rendszám és a többi! Egy ilyen "tétel" várna Rád is, főleg hogyha a tulajdonosi lánc nincs letisztázva még rosszabb a helyzet!rumpenstilskin kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok. Én még azért " hasogatnám " a szőrszálat egy gondolat erejéig. Az ominózus SIMSON egy forgalomból kivont rendszámos motorkerékpár. Extrém esetben történik valami közuti baleset ( csak feltételezés ! ) és erőteljes anyagi vonzata van a dolognak . Ismerjük a biztosítókat , többek között fizetési hajlandóságukat. Igyekeznak mindent kitalálni , hogy a káreseménynél más nyissa ki a pénztárcáját. Egy ilyen forgalomból kivont motor - ha rájönnek - élő példája lenne a fizetési áthárításnak. Lelki szemeimmel már látom az okokat : műszaki vizsga nincs, hozzárendelt biztosítás nincs stb. ( Az átírás, eredetvizsga , csak hab a tortán , hogy más téren is felelőségre vonják a " bűnöst ". )Kicsit groteszknek tűnik az " okfejtésem " , de jogilag valószínűleg valami ilyesmit lehet kikerekíteni belőle. Üdvözlettel.soveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Dafko54!
Értem amit mondasz, de kérdem én a biztosító képviselője, egy SIMSONról mikor fogja azt állítani hogy nem smkp?
Vagy kinek fog eszébe jutni a KEKKH-től adatot lekérni? Na és persze ha te segédmotorként vetted, tegyük fel hogy ugye balesetről s nem kis pénzről volna szó, ahogy írtad, szólnál hogy fogalmit is kaptál hozzá? Nem hinném hogy magad alatt ásnál gödröt!
Biztosítós ügyem volt egy honda dio robogóval, belém jöttek hátulról 2 éve. Kaptam hátulról ütést, nem kicsit. Kijött a koma, megnézte hogy mi tört össze, feljegyezte, lefotózta, stb. Nem kérdezgette hogy 50cm3 e? Pedig hondába lehet 70 es hengert, s motorral is rá lehetett volna fogni hogy ez "nagytestű"! Nem kérte az adásvételit, hogy mutassam meg hogy tényleg ötvenes e, meg vigyem kpm-re.
Értem mire akarsz kilyukadni de ez egy simson esetében szerintem nem járná. Továbbra is úgy gondolom hogy semmi gond nem lesz ebből! El sem tudod képzelni szerintem, hány schwalbe/star/s51 jár az utakon, úgy hogy a tulajdonosa nem is sejti, hogy valaha lehet rendszámos motor volt! De senkit nem "érdekel" ez senki nem kutatja.
Tudom hogy a szabályok makacs dolgok, de nonszensz lenne egy simsonra sok tízezer forintot költeni ezért!
JA igen, ha meg nagyon zavarja, hogy nincs benne cm50 beütés, szereznék egy másik vázat hozzá, amiben már van.Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 jún. 11, 21:11.
Komment
-
A nyolcvanas évek elején egy autó-motor szervízben dolgoztam,akkoriban sok S50 és S51-es simsont alakítottunk át segédmotorrá.A tulaj behozta a gépet,mi be hegesztettünk egy 12-es alátétet a kipufogó könyökbe,a súberrel megegyező átmérőjű csőből 15mm-es darab be a karbiba.menetpróba.Ha a gépsárkány kilométerórája nem ment 40km/h fölé már ütöttúk is bele a cm50-et.
Komment
-
Dott ! Nem olvastad elég figyelmesen , amit írtam . Nem a " Simson-os " fogja tollba mondani a biztosító képviselőjének , hogy ... tetszik tudni ez egy eredetileg rendszámos motor és..... . A kárt szenvedett " ellenfél " ügyes " ügyvédje esetlegesen kideríti - innen fogva a jogállás egészen más irányba viszi az eseményeket. Az egész felvetésem , csak a lehetőség szintjére korlátozódott részemről , ami megtörténhet. Egyébként alapállásban anyagi lehúzásnak veszem egy 50-125 ccm-es motorra költött ( Simson , Danúvia , Csepel , " kicsi veteránok ") "hivatalos " forintokat. Üdvözlettel.
Komment
-
A jogi részről lévő feltevésed, és amit beillesztett válasznak több oldal paragrafus, törvényt nagyon jól értettem.
Akkor én csak tényleg annyit tudok a kollégának javasolni, s ez most a hivatalos forma, hogy másik váz, amibe cm 50 bele van ütve.
A "b" változatot már félig leírta mongi, de nem szeretném hogy " a torkomra rohanjatok" miatta, ha beírom hogy "üsd bele a cm 50-et otthon", így szerintem szerezzen egy másik vázat!
Ps: most olvastam épp nem régiben 125 köbcenti segédmotorként témában, azt hiszem a totalcar.hu oldalon talán?
a lényege az volt, hogy akiket elkaptak 125 cm3 motorral, s nekik segédmotoros adásvételit adott az előző tulaj, a bíróságon, s a rendőrségen egyaránt azzal védekeztek hogy bizony őket jaj de átvágták, s nem it tudták hogy ez nem 50 cm3.
IGEN szerintem is vicces, de megtörtént esetek voltak, s ezt kiskapuként írták le!
Komment
Komment