Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomból kivont járművek visszahelyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nagykátán találtunk egy szakembert (Oldbiker hajtotta fel) aki beszabályozta a dobokat és a betéteket krétázással illesztette. A kereket eredetileg Gyömrőn fűzettem, de a nagykátai szerint az is rosszul volt fűzve, megcsinálta. Ki kell cserélnem a menesztő gumikat mert szarul néztek ki, aztán összerakás. Talán jövő héten el tud menni vizsgára ismét a vas Gödöllőre, drukkoljatok.
    sepy, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nagykátán találtunk egy szakembert (Oldbiker hajtotta fel) aki beszabályozta a dobokat és a betéteket krétázással illesztette.
      Én tényleg örülök ,hogy örülsz ! Pusztán a kiváncsiság kérdezteti velem , hogy ha a kereket meg tudta esztergálni -akkor a betéteket miért nem? Minek tökörészett a krétával?
      Ja még egy kérdés : mennyit mozdul a fékkar a dobon- mire fog a fék , mondjuk a végén mérve (cmm ben )?

      Komment


        Szóval lebeszéltem magamat és megfogadtam, hogy napi legalább 30 percet szánok a gépekre, mert jó lenne ha valamelyik már összeállna.
        kollarg!


        Azért, ha azt a 350/360-ast körbe simogatnád kicsit, azt úgy ahogy van betolhatnád OT-ra!

        Komment


          ha azt a 350/360-ast körbe simogatnád kicsit
          Az a baj, hogy nem tetszik. Tudom, hogy jobb technika, mint a Pannonia T1, sőt így sok év után is szebben gurul, jobb érzés kezelni - de akkor sem tudnék vele szívesen motorozni.
          apacsavo kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            Nincs a kezemben a végeredmény még. Hogy miért krétázott? Nem tudom. Nálam jobban ért hozzá, rábíztam a végeredményt. Az, amit ő csinált, átment a vizsgán gond nélkül, ott voltam, láttam. Ezért került ez is hozzá, mert ő meg tudja csinálni jól. Én pedig nem, csak kérdezgetek...
            joker kedvelte ezt.

            Komment


              Fékdob szabályozás Csongrád megyében, Karácsonyi János Szegeden. Nála volt az én Pannóniám is, meg az összes veterános hozzá hordja, neki van gépe hozzá. Gondoltam megírom, aki környékbeli hátha segít.
              sepy és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                mire a végére érsz még lesz 2-3 hasonló mélypont
                Ez milyen igaz!
                De már csak az is sokat segít, ha az ember itt megoszthatja a problémáját.
                Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Lehet, hogy inkább kellett volna vennem valami modern szir-szar robogót?!
                  Szerintem ez a gondolat sokunk fejében megfordul a gyengébb pillanatokban. Én is szidtam már magamat, hogy miért nem vettem pl. egy Romet K125-öst, vagy egy SR125 Yamahát, amire csak felülök és megyek.... Aztán hamar megbeszéltem magammal, hogy azt közel sem élvezném úgy, mint ezt fogom, amivel megkinlódok, minden alkatrészét megfogdosom, tisztítom, újítom, összerakom...
                  sepy, Lemezjáték és Titus kedvelte ezt.

                  Komment


                    Kedves Fórumtársak!

                    Köszönöm mindenkinek az infromációt és a jó szót!

                    A jövő héten megpróbálom a fékpadot és minden kiderül... .

                    Egyetértek én azzal, hogy nem lehessen ócska fékekkel közlekedni, csak nekem ez az egész feltételrendszer új, biztos azért vagyok ilyen értetlen...Én anno még úgy vizsgáztattam a motorjaimat, hogy gurulni kellett a motorral egy lejtőn, és csúsznia kellett a hátsó keréknek fékezésnél, és az elsőféket megrángatta a vizsgabiztos, és ha felkeményedett, akkor jó volt...Én hülye azt hittem, hogy a legnehezebb ügy a motor felújítás, stb., hát tévedtem...

                    Mi lesz, ha valamilyen okostojás kitalálja, hogy a motoroknak, így a Pannóniáknak is tudnia kell a mit tudom én milyen euro-szabványos emisssziós értékeket?! Akkor majd talán katalizátoros Pannóniákkal járunk?!

                    Komment


                      Kedves Kollarg! Ültél már ilyen gépen? Én anno igen és ennyi év távlatából mondom bármennyire is szentségtörés mit mondok a Jawa kezesebb gép, legalább is szerintem és arról nem beszélve sokkal komolyabb technika.
                      kollarg kedvelte ezt.

                      Komment


                        Az a baj, hogy nem tetszik.
                        Én a TS MZ-t nem bírom...de ez gyermekkori trauma lehet, mert annó úgy játszottunk űrhajóst, hogy sisaknak az udvaron előforduló lámpatököket használtuk. Sajnos az én fejemre került MZ sisakban darázsfészek volt. xD
                        St.Z.350, demeter és 3 további látogató kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Ültél már ilyen gépen? Én anno igen és ennyi év távlatából mondom bármennyire is szentségtörés mit mondok a Jawa kezesebb gép, legalább is szerintem és arról nem beszélve sokkal komolyabb technika.
                          Annyit ültem rajta, hogy amikor meghoztam felfújtam a gumikat és kicsit üldögéltem rajta (de nem búgtam neki ). Érzem én, hogy nem rossz technika - nagyon simán gurul, nagyon könnyen (és holtjátéktól mentesen) mozog a kormánycsapágy, stabilnak érződik a futómű, az a kéthengeres blokk se lehet rossz. De nem kell, én azért vettem Pannoniát, mert abba vagyok szerelmes, nem racionális indokból. Na nehéz is lenne megmagyarázni.

                          ez gyermekkori trauma lehet
                          Nálam is. Pannonia volt az első motor amihez közel merészkedtem - konkrétan a falunkon átmenő patak partján eszetlenkedtünk kis pöcsösként és egy kidobott, szétrohadt Pancsi tank felső felét sikerült megtalálnom. A bácsi mondta, hogy menjek be megnézni a motort, bent van a fészerben. Én meg nem mertem bemenni, inkább elköszöntem és visszamentem a többiekhez a piócákat babrálni. Ez lehetett a törés ami miatt a mai napig az egyhengeres Pannoniákat szeretem.
                          Természetesen ez kb. 20 éve volt, a bácsika már nem él, a motor fene tudja merre lehet - a fészerben nincs, mert ott jártam azóta. A tank sem rohad már a kerítés tövében, összeszedhették a közmunkások amikor takarították a patak medrét meg partját.


                          De kanyarodjunk vissza Lemezjáték fékeihez, ne menjünk bele a pszichológiába.

                          A jövő héten megpróbálom a fékpadot és minden kiderül...
                          Igen, minden ki fog derülni. Két dolgot néznek azon a grafikonon, amit a készülék adatai alapján kirajzol a számítógép. Az egyik a fékerő, a másik annak "hullámzása", változása. Ha valamelyik kilóg a megfelelő tartományból, akkor van bukta.
                          A Pannonia simán tudja teljesíteni mindkettőt ha rendbe van téve.
                          A megfelelő fékerő a bowdenen (volt szerencsém olyan utángyártotthoz, amin hanyag forrasztás miatt elmozdult dió - ezt érdemes nem élesben kipróbálni, azaz forgalommentes, száraz, tiszta aszfalton, ahol van hely gurulni kicsi (20-25 km/h) sebességnél; na meg nyúlhat is, ami megint nem szerencsés) és a dob-pofa pároson (a felületükön-anyagukon, az "összepárosítottságukon", ha szabad ilyen név alá rejteni a pofák dobhoz igazítását) múlik - a többi, mint az erőkarok meg a fékkulcs profilja adott.
                          A fékerő hullámzása a dobtól és a kerék centrírozásától függ - minél jobban ütnek, annál jobban fog hullámozni.

                          Engem hajszál híján kivágtak a T1-esemmel az NKH-nál: indítottam is itt témát, mert gondom volt a kerék összefűzésével. De aztán merész lettem és egy pici ütés maradt benne amikor elvittem. Hajszállal volt a fékerő ingadozása a limit alatt, szóltak is, hogy ezzel ne játszak, javítsam ki, még ha most adnak is papírt a megfelelőségről.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 ápr. 10, 19:22.
                          Lemezjáték, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            A Pannonia simán tudja teljesíteni mindkettőt ha rendbe van téve.
                            A megfelelő fékerő a bowdenen (volt szerencsém olyan utángyártotthoz, amin hanyag forrasztás miatt elmozdult dió - ezt érdemes nem élesben kipróbálni, azaz forgalommentes, száraz, tiszta aszfalton, ahol van hely gurulni kicsi (20-25 km/h) sebességnél; na meg nyúlhat is, ami megint nem szerencsés) és a dob-pofa pároson (a felületükön-anyagukon, az „összepárosítottságukon”, ha szabad ilyen név alá rejteni a pofák dobhoz igazítását) múlik - a többi, mint az erőkarok meg a fékkulcs profilja adott.
                            A fékerő hullámzása a dobtól és a kerék centrírozásától függ - minél jobban ütnek, annál jobban fog hullámozni.
                            Köszönöm a választ, valóban, itt van elásva a kutya...nálam a következő a helyzet:

                            A bovdenem jó. Ugyan utángyártott, de normálisan meg vannak forrasztva a diók, és bovden tok végeit egyenesre levágtam, nem rugózik, erősen behúzva kemény.

                            A kerekekhez viszont nem nyúltam hozzá, azaz nincsen kifűzve, és felszabályozva sem. Ettől félek a legjobban, mivel nem tudok a közelben olyan esztergályost, aki kifűzés nélkül tudna szabályozni, és én szeretném megúszni a kifűzést...(Ha ki kell fűzni, akkor már nem tenném vissza a régit, hanem inkább új szépen csillogó küllőket és felnit vennék, ami viszont elég drága, ezért is szeretném megúszni ezt...lehet, hogy később megtenném, de már így is sokba került a motor.)

                            A fékpofákra új betétet ragasztattam, és nagyon rosszul fogtak először, amikor betettem őket. Szétszedve láttam, hogy egész kis felületen fekszenek csak fel, kb. 20%-án a fékfelületnek. (Piros színű a fékbetét, és a fékezés hatására fekete nyomok vannak rajta, így kréta nélkül is látom, hol kell lecsiszolni őket.).
                            Click image for larger version

Name:	201403231384.jpg
Views:	1
Size:	199.4 KB
ID:	139733Click image for larger version

Name:	201403231383.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	139734
                            Most azzal szórakozom, hogy után csiszolom, fékezgetek vele, aztán megint után csiszolom...Ezt már jó néhányszor megtettem, és egyre nagyobb felületen fog, a fékhatás is javult, a hátsó kereket simán sikerül blokkolnom...
                            Click image for larger version

Name:	201404041426.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	139731Click image for larger version

Name:	201404041424.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	139732
                            Mondjuk ezt a munkát meg lehetne csinálni megfelelően szétfeszített fékpofák melletti fékbetét esztergálással is, de ezt bevállalom, némi munka után megfelelő felületen fognak majd a fékpofák, és ezt magam is meg tudom csinálni.

                            Ezzel együtt is tudom, (ahogy írtad is), hogy ez kevés, hiszen ha pl. van némi ovalitás a dobban, azt így nem tudom javítani, és ekkor önmagában kevés a becsiszolással esetleg elérhető elégséges nagyságú fékerő, ha az nem egyenletes az ovalitás miatt...A puding próbája az evés...nemsokára kiderül...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 ápr. 10, 22:31.
                            Jankó51, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              A kerekekhez viszont nem nyúltam hozzá, azaz nincsen kifűzve, és felszabályozva sem.
                              Ettől még lehet jó. Sőt, az én nagyfékdobosomon komoly gondot okozott a házilagos összefűzés. Konkrétan rosszabb lett, mint előtte az összerohadt alkatrészekkel volt. Menet közben érezhető volt, hogy enyhén (aztán a sebesség növelésével egyre jobban) vibrál a hátulja.

                              A csiszolással nagyjából azt fogod elérni, amit szeretnél - de ahhoz elég kitartónak kell lenni.

                              A puding próbája az evés...nemsokára kiderül...
                              Pontosan - nagyon nem hiszem, hogy kellene félned: én a kisfékdobosomból kibontott komplett kereket adtam oda vizsgára egy ólból előszedett P10 alá: a figura beszerelte az én kerekemet a motor előző fékével és sunda-bunda nélkül megfelelt úgy is műszakin. Aztán azt mondta, hogy kifizetné a kereket ha már ilyen jól sikerült a mutatvány, mert ő sem ezt várta.

                              A lényeg, hogy fogjon eléggé: általában a kerék (a gumi) hamarabb megcsúszik az aszfalton, minthogy a fékerő végére érne az ember.
                              A T5h-mon hiába volt oké mindkét fék, a Balaton felől megközelítve a veszprémi körgyűrűt mégis majdnem telibetrafáltam a fékező Toyotát. Szépen nyugodtam jövök le a lejtős, hepehupás és poros úton, az autó ráfékez a lámpa miatt, én mögötte (jócskán mögötte, várható volt hogy pirosat kapunk) szintén, erre elkezd elugrálni a motor hátulja a keresztbordákon. Végül a jobb oldala mellett mentem el és az eleje előtt másfél méterrel sikerült megállni, enyhén belógva a keresztező út szélső sávjába.
                              Szóval az előre látást és gondolkodást úgysem lehet 100%-ig a fékkel helyettesíteni.
                              Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                Ez azért nem lesz egy dupla tárcsafék sosem!,igaz a tempó sem azonos de nem árt az óvatosság ez biztos.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X