Nagykátán találtunk egy szakembert (Oldbiker hajtotta fel) aki beszabályozta a dobokat és a betéteket krétázással illesztette. A kereket eredetileg Gyömrőn fűzettem, de a nagykátai szerint az is rosszul volt fűzve, megcsinálta. Ki kell cserélnem a menesztő gumikat mert szarul néztek ki, aztán összerakás. Talán jövő héten el tud menni vizsgára ismét a vas Gödöllőre, drukkoljatok.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Forgalomból kivont járművek visszahelyezése
Collapse
X
-
trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNagykátán találtunk egy szakembert (Oldbiker hajtotta fel) aki beszabályozta a dobokat és a betéteket krétázással illesztette.
Ja még egy kérdés : mennyit mozdul a fékkar a dobon- mire fog a fék , mondjuk a végén mérve (cmm ben )?
Komment
-
ha azt a 350/360-ast körbe simogatnád kicsitapacsavo kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
Nincs a kezemben a végeredmény még. Hogy miért krétázott? Nem tudom. Nálam jobban ért hozzá, rábíztam a végeredményt. Az, amit ő csinált, átment a vizsgán gond nélkül, ott voltam, láttam. Ezért került ez is hozzá, mert ő meg tudja csinálni jól. Én pedig nem, csak kérdezgetek...joker kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mire a végére érsz még lesz 2-3 hasonló mélypont
De már csak az is sokat segít, ha az ember itt megoszthatja a problémáját.Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLehet, hogy inkább kellett volna vennem valami modern szir-szar robogót?!
- 3 likes
Komment
-
Kedves Fórumtársak!
Köszönöm mindenkinek az infromációt és a jó szót!
A jövő héten megpróbálom a fékpadot és minden kiderül... .
Egyetértek én azzal, hogy nem lehessen ócska fékekkel közlekedni, csak nekem ez az egész feltételrendszer új, biztos azért vagyok ilyen értetlen...Én anno még úgy vizsgáztattam a motorjaimat, hogy gurulni kellett a motorral egy lejtőn, és csúsznia kellett a hátsó keréknek fékezésnél, és az elsőféket megrángatta a vizsgabiztos, és ha felkeményedett, akkor jó volt...Én hülye azt hittem, hogy a legnehezebb ügy a motor felújítás, stb., hát tévedtem...
Mi lesz, ha valamilyen okostojás kitalálja, hogy a motoroknak, így a Pannóniáknak is tudnia kell a mit tudom én milyen euro-szabványos emisssziós értékeket?! Akkor majd talán katalizátoros Pannóniákkal járunk?!
Komment
-
Az a baj, hogy nem tetszik."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
Komment
-
Ültél már ilyen gépen? Én anno igen és ennyi év távlatából mondom bármennyire is szentségtörés mit mondok a Jawa kezesebb gép, legalább is szerintem és arról nem beszélve sokkal komolyabb technika.
ez gyermekkori trauma lehet
Természetesen ez kb. 20 éve volt, a bácsika már nem él, a motor fene tudja merre lehet - a fészerben nincs, mert ott jártam azóta. A tank sem rohad már a kerítés tövében, összeszedhették a közmunkások amikor takarították a patak medrét meg partját.
De kanyarodjunk vissza Lemezjáték fékeihez, ne menjünk bele a pszichológiába.
A jövő héten megpróbálom a fékpadot és minden kiderül...
A Pannonia simán tudja teljesíteni mindkettőt ha rendbe van téve.
A megfelelő fékerő a bowdenen (volt szerencsém olyan utángyártotthoz, amin hanyag forrasztás miatt elmozdult dió - ezt érdemes nem élesben kipróbálni, azaz forgalommentes, száraz, tiszta aszfalton, ahol van hely gurulni kicsi (20-25 km/h) sebességnél; na meg nyúlhat is, ami megint nem szerencsés) és a dob-pofa pároson (a felületükön-anyagukon, az "összepárosítottságukon", ha szabad ilyen név alá rejteni a pofák dobhoz igazítását) múlik - a többi, mint az erőkarok meg a fékkulcs profilja adott.
A fékerő hullámzása a dobtól és a kerék centrírozásától függ - minél jobban ütnek, annál jobban fog hullámozni.
Engem hajszál híján kivágtak a T1-esemmel az NKH-nál: indítottam is itt témát, mert gondom volt a kerék összefűzésével. De aztán merész lettem és egy pici ütés maradt benne amikor elvittem. Hajszállal volt a fékerő ingadozása a limit alatt, szóltak is, hogy ezzel ne játszak, javítsam ki, még ha most adnak is papírt a megfelelőségről.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 ápr. 10, 19:22.Lemezjáték, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
-
A Pannonia simán tudja teljesíteni mindkettőt ha rendbe van téve.
A megfelelő fékerő a bowdenen (volt szerencsém olyan utángyártotthoz, amin hanyag forrasztás miatt elmozdult dió - ezt érdemes nem élesben kipróbálni, azaz forgalommentes, száraz, tiszta aszfalton, ahol van hely gurulni kicsi (20-25 km/h) sebességnél; na meg nyúlhat is, ami megint nem szerencsés) és a dob-pofa pároson (a felületükön-anyagukon, az „összepárosítottságukon”, ha szabad ilyen név alá rejteni a pofák dobhoz igazítását) múlik - a többi, mint az erőkarok meg a fékkulcs profilja adott.
A fékerő hullámzása a dobtól és a kerék centrírozásától függ - minél jobban ütnek, annál jobban fog hullámozni.
A bovdenem jó. Ugyan utángyártott, de normálisan meg vannak forrasztva a diók, és bovden tok végeit egyenesre levágtam, nem rugózik, erősen behúzva kemény.
A kerekekhez viszont nem nyúltam hozzá, azaz nincsen kifűzve, és felszabályozva sem. Ettől félek a legjobban, mivel nem tudok a közelben olyan esztergályost, aki kifűzés nélkül tudna szabályozni, és én szeretném megúszni a kifűzést...(Ha ki kell fűzni, akkor már nem tenném vissza a régit, hanem inkább új szépen csillogó küllőket és felnit vennék, ami viszont elég drága, ezért is szeretném megúszni ezt...lehet, hogy később megtenném, de már így is sokba került a motor.)
A fékpofákra új betétet ragasztattam, és nagyon rosszul fogtak először, amikor betettem őket. Szétszedve láttam, hogy egész kis felületen fekszenek csak fel, kb. 20%-án a fékfelületnek. (Piros színű a fékbetét, és a fékezés hatására fekete nyomok vannak rajta, így kréta nélkül is látom, hol kell lecsiszolni őket.).
Most azzal szórakozom, hogy után csiszolom, fékezgetek vele, aztán megint után csiszolom...Ezt már jó néhányszor megtettem, és egyre nagyobb felületen fog, a fékhatás is javult, a hátsó kereket simán sikerül blokkolnom...
Mondjuk ezt a munkát meg lehetne csinálni megfelelően szétfeszített fékpofák melletti fékbetét esztergálással is, de ezt bevállalom, némi munka után megfelelő felületen fognak majd a fékpofák, és ezt magam is meg tudom csinálni.
Ezzel együtt is tudom, (ahogy írtad is), hogy ez kevés, hiszen ha pl. van némi ovalitás a dobban, azt így nem tudom javítani, és ekkor önmagában kevés a becsiszolással esetleg elérhető elégséges nagyságú fékerő, ha az nem egyenletes az ovalitás miatt...A puding próbája az evés...nemsokára kiderül...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 ápr. 10, 22:31.
- 5 likes
Komment
-
A kerekekhez viszont nem nyúltam hozzá, azaz nincsen kifűzve, és felszabályozva sem.
A csiszolással nagyjából azt fogod elérni, amit szeretnél - de ahhoz elég kitartónak kell lenni.
A puding próbája az evés...nemsokára kiderül...
A lényeg, hogy fogjon eléggé: általában a kerék (a gumi) hamarabb megcsúszik az aszfalton, minthogy a fékerő végére érne az ember.
A T5h-mon hiába volt oké mindkét fék, a Balaton felől megközelítve a veszprémi körgyűrűt mégis majdnem telibetrafáltam a fékező Toyotát. Szépen nyugodtam jövök le a lejtős, hepehupás és poros úton, az autó ráfékez a lámpa miatt, én mögötte (jócskán mögötte, várható volt hogy pirosat kapunk) szintén, erre elkezd elugrálni a motor hátulja a keresztbordákon. Végül a jobb oldala mellett mentem el és az eleje előtt másfél méterrel sikerült megállni, enyhén belógva a keresztező út szélső sávjába.
Szóval az előre látást és gondolkodást úgysem lehet 100%-ig a fékkel helyettesíteni.Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 4 likes
Komment
Komment