Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomból kivont járművek visszahelyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    NEM kell !
    Befogunk egy 25 átmérő 120 mm -t kiálló anyagot --veszünk rá egy tengely átmérőt 20 hosszan --feldobunk egy szivet -dob feltüz -csuccsal támaszt --szivvel forgat ---tiszta mérhető átmérőre kivesszük a dobot --aztán ugyan azon a csapon , szivvel meghajtva --- a fékfedelet --vastagra ragasztott fékpofával ---ahogy az elöttem szóló mondta 0,5-05 mm alátéttel --a dobhoz mérve --0 ra vesszük .

    (zárójelben -szerintem nem húzza el a küllőzés )
    Értem azt a felfogató tüskét, amit írtál, és azon gondolkoztam, mi volna, ha magára a keréktengelyre tenné az esztergályos az anyagot, és egy megfelelő hosszú csövet ráhúzva szorítaná a tengely vállának a tengelyvég anyájával a fékfedelet?!

    Előnye: Nem kell külön tüskét esztergálni. A tengelyen van menet a szorításhoz, és a végén csúcsfurat a támasztáshoz. Talán ez még a menesztéshez is elég , de ha nem, elégnek tűnik a hely az eszterga szívnek is, vagy nem? (Nem vagyok esztergályos, ezekben a kérdésekben csak hozzávetőleges ismereteim vannak...)

    Hátránya? A tokmánnyal történő befogás megsértheti a krómozást...?
    CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      A tokmánnyal történő befogás megsértheti a krómozást...?
      Igen, ha keménypofát használ az iparos. Esetleg csiszolóvászonnal való betekerés(a vászon oldalával a króm felé)segíthet a dolgon. De amúgy megfelelő megoldás.
      CZsolti kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A tokmánnyal történő befogás megsértheti a krómozást...?
        Vagy egy, még krómozatlan tengelyt használni
        Egyébként is hasznos tartani egy ilyen tengelyt. Kerék centrírozásnál is egy króm nélküli agyon rozsdált tengelyt valahogy nyugodtan szorítok be a satuba
        CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hátránya? A tokmánnyal történő befogás megsértheti a krómozást...?
          NEM EZ A GOND ! Hanem az ,hogy az esztergák nagy részének nem szalad nullán a tokmánya --a másik , ha befogsz egy tengelyt az 100% hogy üt mint a fene .
          Az a két perc amig a leírt előkészítést megcsináljuk az semmi ! De ,hogy egyszerübben fogalmazzak : így kell csinálni , mert csak így jó -világos ? Nincs kérdés

          De hogy én is kérdezzek : milyen krómozásról van szó?--hol láttatok , melyik Pannóniának volt krómozott keréktengelye ?
          CZsolti és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            ptm004 és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ez most poén, vagy komoly ? Hány gyárilag krómozott tengelyt mutassak? (Olyat, amin ötven éve rajta a króm)
              ..akkor ezért most elnézést kérek meg voltam győződve hogy szegény tengelyek csak most esnek áldozatul a fényesítési kényszernek .





              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A dobot csapágyakkal együtt húzod fel a tüskére?
              ..természetes , --mosás, homokolás, mosás, aztán az új csapágyak végleges betétele után van a mutatvány.

              ( sőt még egy kis szakmai fogást is -csk hogy kompenzáljam az előző balfogásom - --szóval távtartó , hézagolók, csapágy , zeeger -minden a helyén ---------utánna ráteszem a fékfedelet ( csak úgy magában ) aztán egy nem fényes ,rozsdás tengellyel --úgy össze húzom az egészet ,hogy csöpögjön a zsírja , és így ellenőrzöm a hézagolást . Mert szerintem így lehet nagyon jól , és legkevesebb görcsöléssel . Aztán mehet az esztergára.
              wsievers, demeter és kedvelte ezt.

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                NEM EZ A GOND ! Hanem az ,hogy az esztergák nagy részének nem szalad nullán a tokmánya --a másik , ha befogsz egy tengelyt az 100% hogy üt mint a fene .
                Az a két perc amig a leírt előkészítést megcsináljuk az semmi ! De ,hogy egyszerübben fogalmazzak : így kell csinálni , mert csak így jó -világos ? Nincs kérdés
                Igen, megértettem. Próbáltam a legegyszerűbb megoldás felé menni, és logikusnak tűnt a dolog, de ha ez így nem járható út, akkor megértem. Köszönöm!
                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 máj. 05, 15:02. Oka: Idézetet javítottam

                Komment


                  Szervusztok!

                  Hadd osszak meg veletek egy történetet, aminek a végén tanácsot, tippet kérnék Ti hogy járnátok el.

                  Bejutottam egy pajtába, megláttam egy motort (képek az árellenőrzős részén a fórumnak), fantáziát láttam benne mint alkatrész-forrás, amit el lehet adni, így fedezve a többi motorral kapcsolatos kiadás egy részét. De kaptam hozzá egy ismeretlen úr nevére szóló forgalmit, akit sikerült is megtalálni.

                  Ez eddig ugye sima, ezerszer látott tényállás: van motor, van papír, van tulajdonos.

                  Ahol a bonyodalom kezdődik: az úr kb. 2000-ben eladta a motort, írtak adásvételit, majd több év után, úgy 2006-2007-ben derült ki, hogy a motort bizony a vevő nem íratta át. A nyilvántartás szerinti, azaz régi tulaj sem szeretett volna fizetni a gép után adót és egyebeket, így bemutatta volna az adásvételit, de azt nem találta meg.
                  Tehát nem tudta mivel bizonyítani az eladást, papírforma szerint itt a patthelyzet: se kivonatni (rendszám és forgalmi hiányában), se az eladást igazolni nem tudja.
                  Végül az okmányiroda belement abba, hogy az úr nyilatkozatát az eladásról elfogadják és az alapján kivonják a motort a forgalomból véglegesen.

                  Nos a motor előkerült, de a kivonási nyilatkozatokon mindenhol szerepel az immár 14 évvel ezelőtti eladás ténye.
                  Ha vele írnék egy adásvételit az több, mint gyanús lehetne ha valaki a határozatokkal összeveti a jelenlegi történéseket - és ő is ettől tart. Ugye ekkor kétszer adná el a motort. Igaz az előző személy nem azonosítható, de ezek alapján ő már nem rendelkezik a tulajdonjoggal, így nem tűnik annyira jogtisztának a dolog.

                  Ti mit tennétek a helyemben? Mi lenne a célszerű eljárás, hogy az eladónak semmiféle kötelezettsége ne keletkezzen (NAV, helyi önkormányzat) és egyikünk se kerüljön bármiféle szabálysértés/bűncselekmény gyanújába?

                  Előre is köszönöm.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ti mit tennétek a helyemben? Mi lenne a célszerű eljárás, hogy az eladónak semmiféle kötelezettsége ne keletkezzen (NAV, helyi önkormányzat) és egyikünk se kerüljön bármiféle szabálysértés/bűncselekmény gyanújába?
                    Légy nagyvonalú! Hagyd ott!

                    Igen jutányosan kínálnak egy bontott 634-es Jawat ( Jawa 350 es kalifornia darabokban eladó Kondoros ”¢ OLX.hu ). Felhívtam a tulajt, aki szerint lepapírozható a dolog. A gond csak ott van, hogy akitől vették a motort, azzal a forgalmi átadása előtt volt valami nézeteltérés, ami által csak alkatrészhalom lett a gépből. Részleteket a hirdetőtől te is megtudhatsz - ha érdekel

                    Szóval én hagynám.
                    kollarg kedvelte ezt.

                    Komment


                      CZsolti!
                      Amit belinkeltél motort nézegettem én is, csak annyira egy kupac alkatrész, hogy a fele úgyis hiányzik?!
                      Az ilyen legó építő dolgokkal nem mindig jár jól az ember, kivéve ha sok ideje van meg türelme/pénze.
                      Igaz nem ismerem a Jawa-k árfolyamát, hogy egészbe lévőt mennyiből lehet venni.

                      Komment


                        Ti mit tennétek a helyemben?
                        Közjegyző előtt nyilatkozni az eladás tényéről, a tulajdonossal, a köztes eladóval és veled? El kéne, hogy fogadják...
                        kollarg kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Közjegyző előtt nyilatkozni az eladás tényéről, a tulajdonossal, a köztes eladóval és veled? El kéne, hogy fogadják...
                          Végülis a köztes eladó ismeretlen - elvileg keríthetnék valakit, aki két nagyfröccsért vállalkozik a köztes szerepre, na de az bizony nem szép dolog volna tőlem...

                          Légy nagyvonalú! Hagyd ott!
                          Ez az opció már nem működhet - mivel nagyjából egy 360-as normál állapotú motorblokk árában megkaptam az egész motort, ezért itthon van a garázsban. Nem lehetett otthagyni.

                          Itt meg tudod nézni, de szerintem már mutattam Neked:
                          http://veteran.forum.hu/arellenorzo-76/csepptankos-jawa-350-relative-kompletten-3731/
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 máj. 06, 08:32.
                          CZsolti kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            Akkor csak a tulaj, és közted. Amúgy a köztes eladóra arra gondoltam, akitől te megvetted. A mese meg szólhatna úgy, hogy elvitte az a valaki, aki megvette annó, majd az öreg visszavette, miután az nem akarta átíratni...
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              A mese meg szólhatna úgy, hogy elvitte az a valaki, aki megvette annó, majd az öreg visszavette, miután az nem akarta átíratni...
                              Az a baj, hogy ebbe az "öreg" (46 éves) nem menne bele.

                              A helyi Okmányirodában most mondta ki az ügyintéző, hogy a motor nyilvántartásban van, de ha nincs adásvételi lánc, akkor nincs semmi - gondoltam magamban, hogy új infót is mondhatnál, hiszen ezt már tudom tapasztalatból...
                              Ami új infó: a motor kitiltva van a forgalomból, mert a vevő (az új tulajdonos okmányirodai szóhasználat szerint) nem íratta át.

                              Szerintem írok a központi okmányirodának, hogy ugyan mondjanak ők is valamit, mert ez cifra ügy lesz ha az abszolút hivatalos utat járnánk.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Az a baj, hogy ebbe az „öreg” (46 éves)
                                ....majjjó.ökönruglak
                                kollarg kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X