Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT rendszám megszerzésének módja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Így hogy megvan a rendszám is így már teljesen nyugodtan lehet kocsikázni vele. De ezzel az időjárással nem bírok mit kezdeni. Az udvar lassan elmocsarasodik
    Zsolti bátyó miért kérsz bocsánatot, hát ne viccelj már! Tudom én hogy aki nem is írja még az is gondolatban szorít a másik veterános sikeréért. Én is így teszem, biztatom a másikat mert jól esik neki, ahogy nekem is jól esik. Többek között ezért is tartom nagyon jónak ezt a fórumot és főleg ezt a közösséget. Mint egy nagy család.
    És az hogy nekem sikerült megszereznem a gépre az OT rendszámot az egy picike kis sikersztori a fórum életében, és én csak azt kívánhatom minden hozzám hasonló veteránosnak, hogy legyen még sok-sok ilyen kis történet amiben ők a főszereplők. És ha konkrétan nem is tudok benne érdemi segítséget nyújtani (bár igyekszem) akkor is szurkolok mindenkinek.
    Egy a lényeg: minél több régi gépcsoda éledjen fel álmából!
    CZsolti, supermax és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Fiúk most van egy nagyszerű lehetőség OT-s rendszámot szerezni a mai napon jelent egy hirdetés 3 db MZ eladó címmel!
      soveny, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Eredeti OT rendszám
        Click image for larger version

Name:	névtelen.JPG
Views:	1
Size:	94.7 KB
ID:	136933
        soveny, chemotox és 5 további látogató kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Jaja. A hirdetés amúgy nem rossz árában/anyagában, akinek MZ-re volna esetleg szüksége.

          Komment


            Sziasztok fórumtársak.

            Egy kérdésem lenne, hátha valaki tud válaszolni: Vettem egy steyr 180 traktort, de sajnos a papírjai nincsenek meg. Lehet e valamilyen módon ezt vizsgáztatni, akár lassú járműre, akár OT-sre. A gépet felújítottam, szinte teljesen eredeti állapotú szeretném közúton is használni. Válaszotokat előre is köszi.

            Komment


              Ahogy már sokan írták, a veterán minősítés nem megoldás a papírjait veszett járművek forgalomba helyezésére. A haza utolsó bejegyzésű járműveknél igazolni kell a töretlen tulajdoni láncot, külföldről vásárolt járműnél vagy a jármű eredeti külföldi okmányába bejegyzett tulajdonostól, vagy kereskedőtől hivatalos számlával kell vásárolnod az autót. Az összeépítés nem megoldás semmire, mindenki ezt mondja, de senki se látott még olyat, hogy valakinek sikerült, ahogy én és az okmányiroda is olvassa a jogszabályt ilyen esetben az összeépítendő fődaraboknak kell külön-külön a származását igazolni. Járművet szerezni lehet adásvétellel, ajándékozással, örökléssel, cserével, árverésen, elbirtoklással, és ezeket be is lehet jegyeztetni, utóbbit csak akkor ha ha az elbirtoklás tényének bizonyításához ott vannak a jármű okmányai az előző tulajdonos nevére bejegyezve, ami nem lehetetlen, de teljesen életszerűtlen. Pl. üzembentartó semmiképpen sem tudja elbirtokolni a járművet, de bérlő se, vagy az se aki felelős őrzésre kapta meg. A találás jogszerű, de be nem jegyezhető tulajdonszerzési forma, ami magánvéleményem szerint ellentmond a józan észnek, és a magyar jogszabályoknak is, de ez van.




              Ezt a saját honlapunk fórumából ide emelem, hátha hasznos lesz valakinek:

              Gondoltam összefoglalom milyen adminisztratív költségei vannak egy veterán minősítésnek most.

              Vannak tételek, amik csak a külföldről behozott autókra, és azok között is amik csak az EU-n kívülről hozott autókra vonatkoznak, ezeket odaírom.

              1/A. Muzeális minősítés díja 26400+ÁFA= 33528 Ft (5 évre érvényes)
              1/B. FIVA minősítés díja: kb 45000 Ft (HUF/EUR árfolyam függvénye) (10 évre érvényes)
              1/B. (1) FIVA minősítés "honosításának" díja 5500+ÁFA = 6985
              2. Muzeális regisztrációs tábla: 2650+ÁFA=3366 Ft
              3. Műszaki vizsga díja (szgk): 10490 Ft
              4. Származás ellenőrzés díja: 10900 Ft (csak EU-n kívülről behozott, vagy problémás EU-n belülről behozott autó - problémás: pl. nincs eredeti okmánya csak másolat)
              5. Egyedi forgalomba helyezési engedély (szgk): 22800 Ft (csak külföldről behozott autó)
              6. Rendszámtábla kiadás: 15000 Ft
              7. Érvényesítő címke rendszámra: 585 Ft
              8. Törzskönyv kiállítás: 6000 Ft
              9. Forgalmi kiállítás: 6000 Ft
              10. Rendszámtábla típusváltás engedélyezése: 12300 Ft (Ez pl. akkor kell, ha valaki a meglévő civil magyar rendszámos autó A-A rendszámpárjából másfajta pár szeretne csinálni, pl. elöl vagy hátul motorméretet, stb, vagy akkor, ha a frissen behozott autójára a műszaki vizsgán kialkudott, A-A-nál jobban passzoló rendszámpár nincs az okmányirodán éppen, igen jól értettétek, ha nincs belőle, mert pl. az amerikai autókra B-B-t szoktak tenni, és általában van is belőle az okmányirodának, de ha nincs, akkor kiad egy A-A párt, és 2x12300-ért legyártják ugyanazzal a kombinációval a B-B párt.)

              A legolcsóbban tehát személyautót 75000 Ft-ért lehet most veteránra rendszámozni. Ennél 18000-rel drágább a FIVA minősítés. Persze nem számítva a felújítás, és a logisztika költségeit, ez utóbbiak elég jelentősek lehetnek, mert egyrészt az autónak vagy tréleren vagy saját lábán el kell jutnia a minősítésre, kb két hétre rá a műszaki vizsga állomásra, aztán ha szerencséd van és minden rendben megy, akkor egy látogatás a budapesti Visegrádi utcai központi okmányirodába, és megvagy (ide már persze autó nélkül). Ha FIVA minősítést csináltál, akkor van még egy utad a MAVAMSZ-hoz, és még egy utad a Budaörsi úti Autóklub kirendeltséghez. A MAVAMSZ kört az ottani titkárnő a vidékieknek meg szokta tudni spórolni, de ára van, egy kicsit lassabban megy a dolog.

              Ezek akkor igazak, ha minden rendben megy. Ha gixer van és pl. a minősítők és a műszaki vizsgaállomás nem találják el, hogy az okmányiroda szerint mi az autód gyártmánya, típusa, kereskedelmi megnevezése, az számolatlan további utat, ügyintézést és hónapokat jelent.

              Elárulom, hogy a Zsigulik ebből a szempontból problémásak, az okmányiroda a saját maga által kiállított korábbi magyar forgalmikat sem fogadja el tavaly ősz óta, ahol a bejegyzések többnyire úgy néznek ki, hogy: gyártmánya: Lada, típusa: 2101 (Zsiguli 1200), és átrendszámozás esetén megtagadják az eljárást, és hiánypótlást kérnek, azaz ki kell javítani mind a 4. sz. mellékletet, mind a Műszaki adatlapot. Az előbbi elég macerás, de az Autóklubnál lévő virág nevű kedves ügyintéző hölgy megteszi, csak sokáig tart újra begyűjteni az aláírásokat. A vizsgaállomás azonnal javítja a műszaki adatlapot, csak sokat káromkodnak közben, és a csúnya szavak mindig az okmányirodával vannak kontextusban.

              Azt elmondhatom, hogy a 2103-sok okmányiroda szerinti szabályos elnevezése: Gyártmány: VAZ, Típus: 2103, Kereskedelmi megnevezés: Zsiguli.

              Itt jegyezném meg, hogy a fenti ÁFÁ-s díjakból láthatóan a MMB tagszervezetei elég sajátosan értelmezik eljárásukat. Egy a közigazgatási eljárás minden ismérvével felvértezett eljárást szolgáltatás nyújtásnak néznek, és a MMB eljárásért egy hozzá semmilyen közvetlen szervezeti kapcsolattal nem rendelkező, külön jogi személyiségű szervezet az Autóklub számláz szolgáltatási díjat. Külön érdekes a tavaly bevezetett új harács esete, a FIVA minősítés "honosításának" díja. Honosítani külföldi okmányokat kell, amelyek enélkül nem érvényesek Magyarországon. A Magyarországon elvégzett FIVA minősítések magyar okmányokat hoznak létre, azok a jogszabály erejénél fogva közvetlenül érvényesek, azok alapján a 4. mellékletet ki kellene állítani minden további nélkül. tehát a honosításnak nincs helye, és a sarc beszedésének se. De nyilván problémás, hogy a 4. mellékletet az MMB-nek alá kell írni, és a FIVA minősítés díjából nem részesül más, csak a MAVAMSZ. Hát megoldották, hogy jusson másnak is. Kitaláltak egy sehol a jogszabályban nem szereplő eljárást, és gyorsan díjat is bevezettek rá. (Tévedés ne essék, van olyan, hogy FIVA minősítés honosítása, csak az a külföldön elvégzett minősítésekre vonatkozik)

              Hozzátenném továbbá, hogy úgy tűnik, hogy a FIVA minősítések "honosítását" a másik két közreműködő szervezet az utóbbi időben mintha szándékosan késleltetné, vannak esetek, hogy hónapok alatt sem sikerült kiállítani a 4-es mellékletet.
              ptm004 és soveny kedvelte ezt.

              Komment


                kisautós váltógomb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az összeépítés nem megoldás semmire, mindenki ezt mondja, de senki se látott még olyat,
                Javaslom elolvasni "csepi250" összefoglalóját ,saját esetéről.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  Olvastam, de ha jól értem, ő rendelkezett a származást igazoló okmányokkal, legalábbis a vázéval. Tehát nem papírjait vesztett járműről volt szó. De lehet félre értettem. Abban viszont nagyon iagaz, hogy hivatal és hivatal nagyon különböző. Én megjártam a magam kálváriáját az egyik Zsigulimmal, és finoman céloztak a központi okmányirodán arra, hogyha normál rendszámmal vidéken forgalomba helyeztetném, és utána náluk már csak az átrendszámozását kérném, valószínűleg menne a dolog a származás ellenőrzés nélkül is.

                  Komment


                    kisautós váltógomb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    származást igazoló okmányokkal, legalábbis a vázéval.
                    Adás-vételit vitt a fődarabokról. nem volt semmi egyéb.

                    Komment


                      Az adásvételik az utolsó bejegyzett tulajoktól voltak? Vagy egyszerűen csak valakitől?

                      Ez utóbbi esetben megvan, hogy lehet lopott járműveket legalizálni.

                      Komment


                        kisautós váltógomb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ez utóbbi esetben megvan, hogy lehet lopott járműveket legalizálni.
                        Elég naivan közelíted .

                        Komment


                          kisautós váltógomb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ez utóbbi esetben megvan, hogy lehet lopott járműveket legalizálni.
                          ..hogyan ? ..nekem még sósesikerült

                          Komment


                            kisautós váltógomb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a MMB eljárásért egy hozzá semmilyen közvetlen szervezeti kapcsolattal nem rendelkező, külön jogi személyiségű szervezet az Autóklub számláz szolgáltatási díjat.
                            Ezt az Autóklub dolgot én sem értem. Egy civil szervezetnek mi köze az egészhez? Miért nem mondjuk a Levegő Munkacsoport van helyette?
                            Everything is better when you decide you don't care.

                            Komment


                              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ezt az Autóklub dolgot én sem értem.
                              Az Autóklub biztosítja a helyszínt a minősítéshez, és ezért cserében, a minősítés díjának 40 % -ból részesül. Az összes többi szereplő, ( mint pl MAVAMSZ ) 20 % kot kap.
                              UK kedvelte ezt.

                              Komment


                                Az, hogy az Autóklub biztosítja helyszínt, és hogy van egy megállapodás a résztvevő szervezetek között, arról, hogy a hatósági eljárásért beszedett díjat hogyan osztják föl egymás között nem igazán magyarázat arra, hogy az egész díjat miért az Autóklub szedi be, és miért számláz ÁFÁ-s számlán szolgáltatásért. Az MMB elvégez egy hatósági eljárást. Az Autóklub meg számláz szolgáltatást.
                                UK kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X