Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT rendszám megszerzésének módja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16

    Komment


      #17
      Rendben. Egyenlőre ott tartok, hogy CAD-ben modellezek, illetve infókat gyűjtök. De ez nem ebbe a témába tartozik. Eetleg nyithatok(unk) egy topikot e témában. Minden tapasztalatot szívesen fogadok.

      Komment


        #18
        Én elég sokszor megfordultam már minősítő vizsgán, egyáltalán nincs rossz tapasztalatom. Igaz, minden járművet a lehetőségekhez képest a "leggyáribb" állapotban készítettem el, így teljes nyugalommal állítottam a gépet a bizottság elé.
        Persze vita így is volt, azonban kategorikusan kijelenteni, hogy a bizottság rosszindulatú nem szabad. Sajnos vannak olyan minősítő biztosok, akiknek fogalmuk nincs arról, hogy kell kinézni a járműnek, csak megy a nagy duma... Istenem, Ők is csak emberek...
        TZ, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          TZ, ici169 és joker kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én elég sokszor megfordultam már minősítő vizsgán, egyáltalán nincs rossz tapasztalatom. Igaz, minden járművet a lehetőségekhez képest a "leggyáribb" állapotban készítettem el, így teljes nyugalommal állítottam a gépet a bizottság elé.
            Persze vita így is volt, azonban kategorikusan kijelenteni, hogy a bizottság rosszindulatú nem szabad. Sajnos vannak olyan minősítő biztosok, akiknek fogalmuk nincs arról, hogy kell kinézni a járműnek, csak megy a nagy duma... Istenem, Ők is csak emberek...
            Azért Ti is elmentek messzebbre a kisebb konfliktus kedvéért??!!

            Komment


              #21
              Szia Gyula!


              Igen, teljesen igazad van. Félreértés ne legyen, nem tisztem védeni a vizsgabiztosokat, hiszen én is láttam cifra eseteket, sőt személyesen ismerünk olyan vizsgabiztost, akinek csak dumája van, de halvány lila segéd fogalma nincs a restaurált Pannonia fogalmáról sem, nem hogy a típustisztaságról...((((
              Azonban többször tapasztaltam azt, hogy az elutasított jármű gazdája utólag nagy pofával köpködi a bizottságot, pedig a vizsgán nagyon csendben volt. Sajnos személyesen tapasztaltam, hogy nem ok nélkül volt csendben, hiszen egy rohadó alvázú, szakadt kárpitú autóval jelent meg a vizsgán. Persze az utólagos mesékben mindíg a tulaj a jófiú és a bizottság a szemét. Sajnos szereztem magamnak egyszer egy ellenséget, amikor társaságban köpködte az OT vizsgáztatást a "kollega", én pedig nem bírtam magamban tartani a véleményem és elmeséltem a társaságnak, hogy én is ott voltam azon a bizonyos vizsgán és mi volt a kifogás a járművével. Természetesen akkor ott kiderült, hogy én is hazudok...

              A történetek talán 10%-a elég tényszerű és fedi a valóságot. Természetesen abban egyet érünk, hogy a bizottságna nulla hibaszázalékkal kellene dolgoznia. Az utóbbi években jelentős javulás történt egyes vizsgaállomásokon. Sajnos van ahol romlott a helyzet.
              Ja és újra lesz OT vizsga Pécsett és Egerben is



              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Azért Ti is elmentek messzebbre a kisebb konfliktus kedvéért??!!
              Bocs, de ezt nem értem((
              és soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Na megint egy jó téma!
                Tudjátok szerintem ebben aOT vizsga dologban nem is az a legszörnyüb hogy az ottlévő ember tudja -e hogy a ---valamelyik motoron "volt-e csík,krómozott vagy nem,meg rávaló -e a htsó teleszkóp" hanem az hogy szájról-szájra megy a hir hogy vidd ide-oda mert ot a.... ennyiért megcsinálja!
                Az hogy a tegnap USA-ból behozott 300 dolláros (matt fényü pattogott krómu ,pattant szélvédös...)fostalicska hogy megy épp át a melletted lévő soron?
                Közben azon cseszeget téged a vizsgáztató hogy az előző OT vizsga óta enyhe rozsdapír boritotta be az akkor vadi kipufogódobodat (esetleg talán használta ?---legközelebb majd....) -----és ha nem lennél ideges olvasgathatnád az iroda asztalra dobott aktuális hirdetési lapban: californiából frissen behozott......friss veterán vizsgával....eladó.---jé az meg ott nem az...???
                Másik sztori: a Balaton parton 80 km/h val előz egy 80 éves verda vigyorgó sofőrrel a kormánynál...
                Kb 1000ccm 18 le..?---igaz a Velodromon nem sikerült senkinek megpillantani a motorját..még alá is feküdtünk néhányan...persze van OT rendszáma.. (nekünk meg fülünk)mikor beszélgetés közben ezt felvetettem nagyon neves veteránosok közt még én lettem a büdösbogár-1-azaz 1 ember állt mellém.
                Mert a fenti dolog csak egy kis tudáshiány-amit ha felkészülsz tudsz orvosolni--de a másik dolog miatt viszont én is osztom: ApaE váleményét.
                és nagyfékdobos kedvelte ezt.

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    Üdv Mindenkinek!
                    Kérdésem volna:
                    Az egyik hozzászólásban a veterán aprón egy úr azt írta, hogy a OT minősített járműveknek nem kell eredetiségvizsgán átesni.
                    Ez igaz?

                    Komment


                      #25
                      De, át kell esniük eredetiségvizsgálaton, azonban ez része a muzeális minősítésnek. Gondolom ez is az egyik oka, hogy tulajdonosváltozás esetén meg kell újítani az OT-vizsgát.

                      OT rendszámú járművet szeretnénk vásárolni.
                      2010.02.02. 18:13

                      Meg kell-e újítani a muzeális minősítést a tulajdonos váltáskor?

                      Igen. A muzeális minősítések bizonyos határidőig vagy a tulajdonos váltásig érvényesek. Az új tulajdonos nevére szóló 4. sz. melléklet nélkül - amelyről már mindannyian tudjuk, hogy a hatósági eredetiség vizsgálat dokumentuma is - az illetékes hivatal nem írhatja át a járművet új tulajdonosa nevére.

                      forrás: MAVAMSZ - Gyakori kérdések - OT rendszámú járművet szeretnénk vásárolni
                      A muzeális minősítés díjairól itt olvashatsz, bár ez nem hivatalos forrás. Azt hiszem, a motorkerékpárokra vonatkozó 15,500-17,000 Ft-os eredetiségvizsgálat-költség mellett az eredetiségvizsgálatot is jelentő, egységes 17,080 Ft-os muzeális minősítési díj egészen méltányosnak tekinthető! (Az autókra ugyanez 17-20,000 Ft /eredetiségvizsgálat/ illetve 33,530 /muzeális minősítés/).
                      Che és nyuszifül kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Köszönöm szépen a választ!

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok!

                          Nagyapámtól örököltem egy 1965 Pannónia T5-öst. Nincs meg a rendszám és a forgalmit se találja nagyi.

                          Most szeretném visszaállítani gyári állapotúra. Szeretném, ha megkaphatná az OT rendszámot, esetleg a múzeális minősítést.

                          Még kezdő vagyok a témában, nem tudom mi a kettő közt a különbség.
                          Mi az eljárás ebben az esetben?

                          Komment


                            #28
                            Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Még kezdő vagyok a témában, nem tudom mi a kettő közt a különbség.
                            Mi az eljárás ebben az esetben?
                            Szia!

                            Nem minden muzeális minősített jármű OT-rendszámos, de minden OT-rendszámos jármű muzeális minősített. Azt hiszem, így lehet a legkönnyebben összefoglalni.

                            Ahhoz, hogy a nevedre tudd íratni, a tulajdonosa kell, hogy legyél a motornak. Amennyiben hagyatékba vették már, meg kell szerezned az örököstől a tulajdonjogot (ha csak nem téged jelöltek meg a motor örököseként). Ha nem szerepel a hagyatéki végzésben, póthagyatéki eljárást kell kezdeményezned. Érdemes elolvasnod ezt a témát: http://veteran.forum.hu/kulonleges-e...i-eljaras-545/, vagy ezt a bejegyzést: http://veteran.forum.hu/blog/soveny-...-frissitve-55/

                            Amennyiben tiéd a tulajdonjog, sétálj el egy közeli okmányirodába, és a motor rendszámának ismeretében kérj egy Hatósági bizonyítványt a motor műszaki adatairól. Ezt később elfogadják műszaki vizsgán és eredetiségvizsgálaton, vagy a muzeális minősítésnél, ha OT-rendszámot szeretnél a motorra.

                            Olvasd végig ezt a témát is, talán többet megtudsz a muzeális minősítésről!

                            Komment


                              #29
                              Amennyiben tiéd a tulajdonjog, sétálj el egy közeli okmányirodába, és a motor rendszámának ismeretében kérj egy Hatósági bizonyítványt a motor műszaki adatairól. Ezt később elfogadják műszaki vizsgán és eredetiségvizsgálaton, vagy a muzeális minősítésnél, ha OT-rendszámot szeretnél a motorra.
                              Csak annyi a probléma, hogy a motornak semmilyen papírja nincsen meg. Azt se tudom mi volt a rendszáma eredetileg. 72'-ben ki lett vonva a forgalomból, azóta a garázsban porosodik

                              Komment


                                #30
                                Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Csak annyi a probléma, hogy a motornak semmilyen papírja nincsen meg. Azt se tudom mi volt a rendszáma eredetileg.
                                Olvasd el kérlek időrendi sorrendben, hátha segít: Veterán fórum - Lépésről lépésre - Blogok

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X