Közlemény
Collapse
No announcement yet.
OT rendszám megszerzésének módja
Collapse
X
-
ApaE
-
Én elég sokszor megfordultam már minősítő vizsgán, egyáltalán nincs rossz tapasztalatom. Igaz, minden járművet a lehetőségekhez képest a "leggyáribb" állapotban készítettem el, így teljes nyugalommal állítottam a gépet a bizottság elé.
Persze vita így is volt, azonban kategorikusan kijelenteni, hogy a bizottság rosszindulatú nem szabad. Sajnos vannak olyan minősítő biztosok, akiknek fogalmuk nincs arról, hogy kell kinézni a járműnek, csak megy a nagy duma... Istenem, Ők is csak emberek...
- 4 likes
Komment
-
nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn elég sokszor megfordultam már minősítő vizsgán, egyáltalán nincs rossz tapasztalatom. Igaz, minden járművet a lehetőségekhez képest a "leggyáribb" állapotban készítettem el, így teljes nyugalommal állítottam a gépet a bizottság elé.
Persze vita így is volt, azonban kategorikusan kijelenteni, hogy a bizottság rosszindulatú nem szabad. Sajnos vannak olyan minősítő biztosok, akiknek fogalmuk nincs arról, hogy kell kinézni a járműnek, csak megy a nagy duma... Istenem, Ők is csak emberek...
Komment
-
Szia Gyula!
Igen, teljesen igazad van. Félreértés ne legyen, nem tisztem védeni a vizsgabiztosokat, hiszen én is láttam cifra eseteket, sőt személyesen ismerünk olyan vizsgabiztost, akinek csak dumája van, de halvány lila segéd fogalma nincs a restaurált Pannonia fogalmáról sem, nem hogy a típustisztaságról...((((
Azonban többször tapasztaltam azt, hogy az elutasított jármű gazdája utólag nagy pofával köpködi a bizottságot, pedig a vizsgán nagyon csendben volt. Sajnos személyesen tapasztaltam, hogy nem ok nélkül volt csendben, hiszen egy rohadó alvázú, szakadt kárpitú autóval jelent meg a vizsgán. Persze az utólagos mesékben mindíg a tulaj a jófiú és a bizottság a szemét. Sajnos szereztem magamnak egyszer egy ellenséget, amikor társaságban köpködte az OT vizsgáztatást a "kollega", én pedig nem bírtam magamban tartani a véleményem és elmeséltem a társaságnak, hogy én is ott voltam azon a bizonyos vizsgán és mi volt a kifogás a járművével. Természetesen akkor ott kiderült, hogy én is hazudok...
A történetek talán 10%-a elég tényszerű és fedi a valóságot. Természetesen abban egyet érünk, hogy a bizottságna nulla hibaszázalékkal kellene dolgoznia. Az utóbbi években jelentős javulás történt egyes vizsgaállomásokon. Sajnos van ahol romlott a helyzet.
Ja és újra lesz OT vizsga Pécsett és Egerben is
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért Ti is elmentek messzebbre a kisebb konfliktus kedvéért??!!és soveny kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Na megint egy jó téma!
Tudjátok szerintem ebben aOT vizsga dologban nem is az a legszörnyüb hogy az ottlévő ember tudja -e hogy a ---valamelyik motoron "volt-e csík,krómozott vagy nem,meg rávaló -e a htsó teleszkóp" hanem az hogy szájról-szájra megy a hir hogy vidd ide-oda mert ot a.... ennyiért megcsinálja!
Az hogy a tegnap USA-ból behozott 300 dolláros (matt fényü pattogott krómu ,pattant szélvédös...)fostalicska hogy megy épp át a melletted lévő soron?
Közben azon cseszeget téged a vizsgáztató hogy az előző OT vizsga óta enyhe rozsdapír boritotta be az akkor vadi kipufogódobodat (esetleg talán használta ?---legközelebb majd....) -----és ha nem lennél ideges olvasgathatnád az iroda asztalra dobott aktuális hirdetési lapban: californiából frissen behozott......friss veterán vizsgával....eladó.---jé az meg ott nem az...???
Másik sztori: a Balaton parton 80 km/h val előz egy 80 éves verda vigyorgó sofőrrel a kormánynál...
Kb 1000ccm 18 le..?---igaz a Velodromon nem sikerült senkinek megpillantani a motorját..még alá is feküdtünk néhányan...persze van OT rendszáma.. (nekünk meg fülünk)mikor beszélgetés közben ezt felvetettem nagyon neves veteránosok közt még én lettem a büdösbogár-1-azaz 1 ember állt mellém.
Mert a fenti dolog csak egy kis tudáshiány-amit ha felkészülsz tudsz orvosolni--de a másik dolog miatt viszont én is osztom: ApaE váleményét.és nagyfékdobos kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
De, át kell esniük eredetiségvizsgálaton, azonban ez része a muzeális minősítésnek. Gondolom ez is az egyik oka, hogy tulajdonosváltozás esetén meg kell újítani az OT-vizsgát.
OT rendszámú járművet szeretnénk vásárolni.
2010.02.02. 18:13
Meg kell-e újítani a muzeális minősítést a tulajdonos váltáskor?
Igen. A muzeális minősítések bizonyos határidőig vagy a tulajdonos váltásig érvényesek. Az új tulajdonos nevére szóló 4. sz. melléklet nélkül - amelyről már mindannyian tudjuk, hogy a hatósági eredetiség vizsgálat dokumentuma is - az illetékes hivatal nem írhatja át a járművet új tulajdonosa nevére.
forrás: MAVAMSZ - Gyakori kérdések - OT rendszámú járművet szeretnénk vásárolni
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok!
Nagyapámtól örököltem egy 1965 Pannónia T5-öst. Nincs meg a rendszám és a forgalmit se találja nagyi.
Most szeretném visszaállítani gyári állapotúra. Szeretném, ha megkaphatná az OT rendszámot, esetleg a múzeális minősítést.
Még kezdő vagyok a témában, nem tudom mi a kettő közt a különbség.
Mi az eljárás ebben az esetben?
Komment
-
Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMég kezdő vagyok a témában, nem tudom mi a kettő közt a különbség.
Mi az eljárás ebben az esetben?
Nem minden muzeális minősített jármű OT-rendszámos, de minden OT-rendszámos jármű muzeális minősített. Azt hiszem, így lehet a legkönnyebben összefoglalni.
Ahhoz, hogy a nevedre tudd íratni, a tulajdonosa kell, hogy legyél a motornak. Amennyiben hagyatékba vették már, meg kell szerezned az örököstől a tulajdonjogot (ha csak nem téged jelöltek meg a motor örököseként). Ha nem szerepel a hagyatéki végzésben, póthagyatéki eljárást kell kezdeményezned. Érdemes elolvasnod ezt a témát: http://veteran.forum.hu/kulonleges-e...i-eljaras-545/, vagy ezt a bejegyzést: http://veteran.forum.hu/blog/soveny-...-frissitve-55/
Amennyiben tiéd a tulajdonjog, sétálj el egy közeli okmányirodába, és a motor rendszámának ismeretében kérj egy Hatósági bizonyítványt a motor műszaki adatairól. Ezt később elfogadják műszaki vizsgán és eredetiségvizsgálaton, vagy a muzeális minősítésnél, ha OT-rendszámot szeretnél a motorra.
Olvasd végig ezt a témát is, talán többet megtudsz a muzeális minősítésről!
- 1 like
Komment
-
Amennyiben tiéd a tulajdonjog, sétálj el egy közeli okmányirodába, és a motor rendszámának ismeretében kérj egy Hatósági bizonyítványt a motor műszaki adatairól. Ezt később elfogadják műszaki vizsgán és eredetiségvizsgálaton, vagy a muzeális minősítésnél, ha OT-rendszámot szeretnél a motorra.
Komment
-
Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak annyi a probléma, hogy a motornak semmilyen papírja nincsen meg. Azt se tudom mi volt a rendszáma eredetileg.
Komment
Komment