Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motorcsere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Motorcsere

    Sziasztok
    Most regisztráltam, és át is olvastam pár oldalt. Nekem van egy p10-h pannóniám, tulajdonostól, adásvételivel, szürke forgalmival. A tulajdonos él és virul. A probléma az, hogy anno tönkrement a pancsi motorja, megfordult a főtengelycsapágy a házban és kidobták az eredeti blokkot. Az öreg rakott bele egy másikat, talán t5 blokkot de nem lett lepapírozva. Lejárt a műszaki és betolta a pincébe
    Ha jól értem a fenti írást, okfejtést, akkor egy adásvételi kell külön a beépített blokkról is és vihetem eredetvizsgára? Honnan tudjam azt, hogy a donor motor nincs forgalomban? (nem sok esély van erre, de hátha..) A donor motor papírjairól semmi infó nincs. Ha pl. a lomisoktól vagy a vaterán veszek egy blokkot, adásvételivel, az már elég a származás, tulajdonjog igazolásához? Típusazonosságba belefér a p10 helyett egy másik pancsi blokk? Akkor elég lenne csak hengert+ ezt-azt cserélnem. OT vizsga nem érdekel, nem restaurálni akarom, csak használni.

    #2
    D-csepel motorszám

    Sziasztok!

    Van egy 1959 es D-csepel 125 ös motorom, amit még nagyapám hagyott rám 26 éve. Fejembe vettem, hogy felújítom, levizsgáztatom, de a sok apró hibája/ gondja mellett egy számomra nagyobb gondba ütköztem! A vázban egy motorszám nélküli Danuvia blokk van, s nincs meg az eredeti. Csiszolásnak nem látni nyomát. Szeretném levizsgáztatni, azt tudom, hogy ígyis ugyis KPM-hez kell vinni (OT minősítésben is gondolkodtam, csak az kicsit fogós anyagilag) van két csere blokkom, de egyiknek sem egyezik az évjárat sem, se a motorkód. Ezeket úgy mentettem meg a vasteleptől! Ötleteket szeretnék kérni tőletek, mitévő legyek? Tegyem vissza a motorszám nélküli blokkfeleket, vagy kerítsek legalább egy évjáratban egyezőt?

    Köszönöm!

    Komment


      #3
      Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Van egy 1959 es D-csepel 125 ös motorom, amit még nagyapám hagyott rám 26 éve. Fejembe vettem, hogy felújítom, levizsgáztatom, de a sok apró hibája/ gondja mellett egy számomra nagyobb gondba ütköztem! A vázban egy motorszám nélküli Danuvia blokk van, s nincs meg az eredeti.
      Üdv ! Valami papír van hozzá?

      Komment


        #4
        Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Van egy 1959 es D-csepel 125 ös motorom, amit még nagyapám hagyott rám 26 éve. Fejembe vettem, hogy felújítom, levizsgáztatom, de a sok apró hibája/ gondja mellett egy számomra nagyobb gondba ütköztem! A vázban egy motorszám nélküli Danuvia blokk van, s nincs meg az eredeti.
        Más motorszámmal is le lehet vizsgáztatni, igaz a másik blokk származását is igazolni kell.
        Az üres szám nélküli blokkal is lehet kezdeni azért valamit...

        Komment


          #5
          Ő lesz az.Szegedi kolléga.

          Komment


            #6
            Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A vázban egy motorszám nélküli Danuvia blokk van, s nincs meg az eredeti.
            Lehet kapni retro számbeütőt Sok a nyers blokk

            Komment


              #7
              korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Lehet kapni retro számbeütőt Sok a nyers blokk
              Kedves Korompai Pityu!

              Leírtuk itt már sokszor,hogy az átszámozást,kopákolást nem reklámozzuk,mert az bűncselekmény.Könnyen lehet tanácsokat adni másoknak,de abból a tanácsot elfogadónak baja is lehet ,ezért ne tegyük.Mindenkinek szíve-joga,hogy mit és hogyan számoz át,de annak esetleges következményeit,viselje,aki azt elkövette.

              Egy blokk,még szám nélkül sem lehet gond,mert annak idején a boltokban lehetett kapni pótalkatrészként.Úgy gondolom,hogy a padlások mélyei,a mai napig nem egy db.-ot,rejtegetnek,mer sok ember vásárolt annak idején ilyet,-felkészülvén egy esetleges cserére.

              Baráti üdvözlettel:Che
              Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2013 febr. 04, 20:14. Oka: javítás
              sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Egy blokk,még szám nélkül sem lehet gond,mert annak idején a boltokban lehetett kapni pótalkatrészként.
                A hivatal meg majd bekopogja hivatalból. Csak kell egy adásvételi a blokkról, aztán Ha jól tudom összeépítési engedély alapján mehet tovább a dolog. Ha jól értelmeztem a leírtakat akkor a motor családi darab ezáltal a forgalmi és egyéb papírjai gondolom megvannak. Úgy jóval könnyebb akkor lehet csak egy blokk csere bejegyzést kell megejtetni az aktuális forgalomba helyezésnél.

                Komment


                  #9
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kedves Korompai Pityu!
                  Leírtuk itt már sokszor,hogy az átszámozást,kopákolást nem reklámozzuk,mert az bűncselekmény.Könnyen lehet tanácsokat adni másoknak,de abból a tanácsot elfogadónak baja is lehet ,ezért ne tegyük.Mindenkinek szíve-joga,hogy mit és hogyan számoz át,de annak esetleges következményeit,viselje,aki azt elkövette.
                  Egy blokk,még szám nélkül sem lehet gond,mert annak idején a boltokban lehetett kapni pótalkatrészként.Úgy gondolom,hogy a padlások mélyei,a mai napig nem egy db.-ot,rejtegetnek,mer sok ember vásárolt annak idején ilyet,-felkészülvén egy esetleges cserére.
                  Baráti üdvözlettel:Che
                  Igazad van! Megint rosszkor írtam rosszat. Viszont mindenki a saját szerencséjének akovácsa, azt üt, amit akar, ha akar. Bár a kesze-kusza hivatali dolgok útvesztőjét egyszer siker koronázhatja.

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok!
                    Jelen pillanatban Magyarországon összeépítési engedéllyel a veterán járművek forgalomba helyezhetőek. Egy a lényeg, meg legyen a motorblokknak is a papírja, és persze a vázé is. Az ütögetős megoldást nem kéne nagyon erőltetni mert könnyű vele megbukni. Mostanában eléggé elharapózott és a rendőrség ugrik rá.
                    Csak egy gondolat: A vázhoz papíron passzoló blokkba nem lehet átpakolni a Csepel blokk belsejét? Vagy az már veterán minősítésen gond?

                    Komment


                      #11
                      Ha nagy a gond a számnélküli Danuvia blokkokkal --akkor én örömmel átveszek egy vadi üres blokkot .
                      sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A vázban egy motorszám nélküli Danuvia blokk van, s nincs meg az eredeti.
                        A probléma az hogy a vázhoz tartozó megfelelő számozású blokk egyáltalán nincs meg.

                        Komment


                          #13
                          korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Igazad van! Megint rosszkor írtam rosszat. Viszont mindenki a saját szerencséjének akovácsa, azt üt, amit akar, ha akar. Bár a kesze-kusza hivatali dolgok útvesztőjét egyszer siker koronázhatja.
                          Motorszámot nem fogok átütni, nem akarok dutyiba kerülni egy 60 éves motor miatt...
                          Van szürke forgalmi, amiben a vázszám egyezik, de a motorszám nem! Viszont a blokkoknak amit szereztem, azoknak nincs papírja... Akkor azt ajánljátok hogy a szám nélkülit tegyem vissza? Mondjuk a KPM nél van ismerős, nem tudom jelent e ez majd valamit...

                          Komment


                            #14
                            Tiszteletem az Uraknak... Én egy éve vettem a T1-esem KEKKH papirokkal adás-vételi láncal s.t.b. de a blokk teljesen "kuka" vettem egy másik blokkot börzén (ami nem sokat használt...) ez egy 7106.... számu T5 blokk, csak egy adásvételim van róla, de nem a eredeti tulajtol (csak attól akitöl vettem). Most kész a motor "vizsgára készen" szerintetek könnyü beiratni az új motorszámot??? mire számithatok? Választ elöre is köszönöm!

                            Komment


                              #15
                              A számnélküli motorblokk x- barátomé irass vele egy adásvételit .és van iratod róla.
                              Ő a boltban vette,de megmaradt,szerintem a szám pont egyezik az átvett blokkal.Igy viszont átirható.
                              És természetesen a bolt is a tulaj is korhű.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X