Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fellelt motorkerékpár alkatrészek...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fellelt motorkerékpár alkatrészek...

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni beazonosításhoz. Az alább látható alkatrészek kerültek hozzám, amiket szeretnék beazonosítani:

    2 db kerék, 1 db hátsóülés, 1 db lámpa Veigel sebességmérővel, az üvege szerintem már cserélt, mert teljesen sima, 1 db lámpabúra D-csepel jellel az üveg közepén, de nagyobb átmérőjű, mint egy D-csepel lámpa, tehát lehet, hogy nem is motoré?, 1 db lámpabúra, felirata nincsen, nagy átmérőjű, 1 db kürt, 1 db hengeres tartó, 1 db hengerfej, 1 db lámpa FER felirat, made in germany, talán valamilyen traktoré?...

    Click image for larger version

Name:	a.jpg
Views:	1
Size:	122.3 KB
ID:	153331 Click image for larger version

Name:	SDC12616.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	153332 Click image for larger version

Name:	b.jpg
Views:	1
Size:	122.8 KB
ID:	153333
    Click image for larger version

Name:	c.jpg
Views:	1
Size:	128.6 KB
ID:	153334 Click image for larger version

Name:	d.jpg
Views:	1
Size:	133.1 KB
ID:	153335

    Click image for larger version

Name:	e.jpg
Views:	1
Size:	126.9 KB
ID:	153336 Click image for larger version

Name:	g.jpg
Views:	1
Size:	129.1 KB
ID:	153338 Click image for larger version

Name:	f.jpg
Views:	1
Size:	121.6 KB
ID:	153337

    Click image for larger version

Name:	h.jpg
Views:	1
Size:	123.0 KB
ID:	153339 Click image for larger version

Name:	j.jpg
Views:	1
Size:	123.9 KB
ID:	153341 Click image for larger version

Name:	i.jpg
Views:	1
Size:	131.4 KB
ID:	153340 Click image for larger version

Name:	k.jpg
Views:	1
Size:	132.2 KB
ID:	153342

    Click image for larger version

Name:	l.jpg
Views:	1
Size:	123.4 KB
ID:	153343 Click image for larger version

Name:	m.jpg
Views:	1
Size:	132.7 KB
ID:	153344

    Click image for larger version

Name:	n.jpg
Views:	1
Size:	126.7 KB
ID:	153345

    Click image for larger version

Name:	o.jpg
Views:	1
Size:	129.0 KB
ID:	153346

    Click image for larger version

Name:	p.jpg
Views:	1
Size:	126.7 KB
ID:	153347

    Üdv. Gyula
    Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 ápr. 05, 12:59.
    soveny kedvelte ezt.

    #2
    Szia!

    Konkrétumot sajnos nem tudok mondani, de a kilométerórával szerelt első lámpa minden bizonnyal német, a formája és a műszer alapján olyan motorhoz tartozhatott, amiről a szovjet motorgyárak annak idején lemásolták a saját motorjaikat. (Formára megegyezik az Ural M-72 Izs 49 (és még ki tudja mi) fényszórójával.) Tehát valószínűleg DKW vagy boxer BMW, de azt hiszem inkább az utóbbi.
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia!
      Ha egy helyről kerültek elő az alkatrészek,akkor a kerekeken kívül a lámpafej is szerintem kicsi kétütemű Zündappé lehet.
      Ilyen 120-as órát boxerbe nem hiszem hogy tettek,azok nagyobbra voltak kalibrálva.
      A hengeres doboz és az ülés is oda való lehet,talán a hengerfej is.
      Szóval ezekre a Zündapp DB 200,250 a tippem. Van most egy ilyen motor az apróban,nézd meg.
      DCS kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszi az eddigi válaszokat, én is tegnap nézegettem rengeteg képet és a hengerfej, kerekek, talán a lámpa is Zündapp 250, vagy 350, vagy 200... ezek közül nem tudom melyik, de például találtam kerékhirdetést, ahol 250/350-hez árulnak nagyon hasonló kerekeket. Még utánanézek, hogy pont ilyen-e, de szerintem igen. Egyébként egy padlásról kerültek elő, a doboz nem onnan való ha jól tudom.

        De például a sebességmérőt láttam BMW R35 motoron is egy képen, pont ilyen volt, tehát a Veigel típust többfajta német motorba is használhatták. De a lámpatest Zündappé lehet.

        Üdv. Gyula
        Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 ápr. 06, 06:43.

        Komment


          #5
          Lehet, hogy nincs igazam, de BMW kilométerórát eddig csak BMW emblémával láttam. Ettől persze még a szerkezet lehetett ugyanilyen Veigel. Nagyon sokféle motorhoz szállítottak műszereket - a mai napig működik a cég - és mivel a vevő a király, olyant gyártottak, amilyent a vevő rendelt és meg tudott fizetni.

          Komment


            #6
            uxa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ilyen 120-as órát boxerbe nem hiszem hogy tettek,azok nagyobbra voltak kalibrálva.
            motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Lehet, hogy nincs igazam, de BMW kilométerórát eddig csak BMW emblémával láttam.
            Először végiggondolva igazat is adtam volna nektek, de ma bukkantam újra erre:

            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	185.0 KB
ID:	128883

            Innen származik a kép, egy BMW R12-es motorról van szó. Boxernek boxer, és meglehet, hogy nem eredeti az óra (bár a tulajdonos állítja), de legalább már láttam Veigel-emblémás 120-as km-órát boxer BMW-ben! :-) Stimmel a gyújtáskapcsoló címer is.
            Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2011 ápr. 08, 20:08. Oka: Sok pontosítás
            DCS kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Nem tudom mennyire eredeti az a motor, de a kürtje Jawa a nyakamat rá, igy lehet hogy az óra sem eredeti...

              Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	131.9 KB
ID:	128884
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 ápr. 08, 18:20.
              DCS kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem tudom mennyire eredeti az a motor, de a kürtje Jawa a nyakamat rá, igy lehet hogy az óra sem eredeti...
                Én tényleg úgy osztom csak az észt, hogy nem értek hozzá, de szerintem nézd meg ezt a képet újra: Click image for larger version

Name:	l.jpg
Views:	1
Size:	123.4 KB
ID:	153343. Most két lehetőséget tudok elképzelni: vagy nagyon sok német motorra szereltek fel utólag JAWA-kürtöt, vagy egyszerűen csak a JAWA-kürthöz is merítették valahonnan az ihletet. Ez a galéria, és főleg ez a kép ez utóbbit támasztja alá - még ha közvetetten is.

                --- Ez még eszembe jutott: ---

                Sőt, nem csak a Jawa-nál használták ezt a fajta Bosch-megjelenést: http://veteran.forum.hu/alkatresz-az...-214/#post1623
                wsievers, DCS és TZ kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Hogy a magyar kürt hasonlít a Bosch-ra, az nem véletlen, ugyanis az AVF-t (Autóvillamossági Felszerelések Gyára) leánykori nevén úgy hívták, hogy Bosch Kft. Hogy az államosítás után a Bosch-sal hogy boltolták lea Bosch-termékek gyártását, azt nem tudom. Lehetett licence-vásárlás, de az is lehet, hogy jogilag nem tisztázták.
                  A Jawa is vehetett licence-t a Bosch-tól, de koppinthatott is.
                  Megjegyezném - bár nem kifejezetten veterános téma - a koronát azután kaptuk vissza az Egyesült Államokból, hogy kifizettük az államosított MAORT (Magyar-Amerikai Olajipari Rt.) részvényeit a Standard Oil-nak. Voltak a politikai döntéseknek (ipar)jogi következményei. A legkommunistább időszakban is be kellett tartani a nemzetközi egyezményeket.
                  DCS és soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    A lámpafej órával BMW-é lesz... Ha eladó akkor érdekel.
                    Raktam volna képet, csak nem engedi.

                    Komment


                      #11
                      Abból kiindulva, hogy egy padlásról kerültek elő, feltételezhető, hogy a kerék, kürt, lámpa, doboz, hengerfej, hátsóülés egy motorról való... Persze ez korántsem biztos. Ezeken kívül volt még 125 d-csepel alkatrész és egy jawa karburátor.
                      Nézzük sorba: A KEREKEKet én Zündapp 250-350-nek tulajdonítom, mert vaterán vannak eladó agyak, kerekek, amik így néznek ki szerintem.
                      A KÜRTön már nincs embléma, de szintén vaterán láttam 12000 forintért ugyanilyen kinézetű kürtöt, az BOSCH volt, rajta volt az embléma. Attól, hogy JAWA motoron is használnak BOSCH kürtöt, még egyáltalán nem biztos, hogy JAWA, mert még vagy egy tucat motoron-autón használnak szerintem BOSCH alkatrészeket. A lényeg, hogy veterán aprón árulnak Zündapp db 250-et, azon ilyen kürt van szerintem, bár a felfogatóvasat nem látom a képen sajnos.
                      DOBOZ: szintén Zündapp db 250-en és nagyobb Zündappokon is hasonló hengeres alakú dobozokat látni fényképeken, ilyen felfogatással talán, mert a hátsó agyhoz menő két vázcsőhöz van felfogatva.
                      HENGERFEJ: Láttam egy felújító oldal honlapján ilyen hengerfejet, szintén Zündapp db 250-hez, ott is töröttek voltak a bordák és felhegesztették...
                      HÁTSÓÜLÉS: Pont ilyet még nem találtam egy fényképen sem, de ezek annyira változatosak, hogy ezek szerintem mindig utólagos kiegészítések és attól függ, hogy a tulajdonos éppen honnan szerezte be... Bár azért nyilván vannak gyáriak is, nem tudom ez az lehet-e, de elég gyárinak tűnik.
                      LÁMPA: Tény, hogy VEIGEL a kilóméteróra, már kiszedtem egyszer, de visszaraktam, már volt szétszedve, valószínűleg rossz, azért áll 00000-án. (A számlapot nem tudtam leszedni a mutatótól, inkább összeraktam, nem akartam eltörni... majd ha szükség lesz rá megjavíttatom ha lehet, vagy megjavítom, ha tudom...) Lényeg, hogy szintén Zündapp db 250-en látni ilyen lámpatököt: A gyújtáskapcsoló felfogatása 3 csavarral történik, ez jellegzetesség. Nagyobb Zündappokon is így van ahogy néztem képeket(bár van így BMW is asszem) Például a fenti Boxer BMW-n nem így van, de látszik, hogy azt is Veigel órával szerelték...(most már két motort is tudok fényképről, amit ilyen órával szereltek, de ettől, még nem biztos hogy gyárilag a BMW-ket szerelték Veigel órával, ezt szakértőnek kellene megválaszolnia)
                      Másik dolog a lámpatökön a gyújtáskapcsolótól jobbra van egy visszajelző, ez is fontos támpont, például mikor néztem BMW-ket volt hogy láttam ugye Veigel-lel szerelve lámpát, de a lámpatökön két visszajelző is volt.....

                      A lényeg, hogy szerintem Zündapp db 250, vagy más kicsi Zündapp kétütemű motor alkatrészek a fent látható dolgok. Fent uxa is ezt írta, tényleg igaza lehet.

                      Egyelőre nem szeretném eladni őket, mert tervezem, hogy újítok fel majd régi motort, de mivel még nincs konkrét típus, ezért jól jöhetnek még bármikor. Most homokszóró pisztoly vásárlásán gondolkodom, mert letudnám az alkatrészeket szórni és alapozni és akkor az állapotuk nem romlana tovább(annyira).

                      Üdv. Gyula
                      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 ápr. 09, 07:47.

                      Komment


                        #12
                        Az utolsó képen látható óra nem pont olyan, mint az enyém, mert ezen van Km felirat a számláló felett, az enyémen nincs, illetve az enyémen pici betűvel két helyen számok is vannak, lehet, hogy gyártási sorszám, de nem biztos.

                        Üdv. Gyula

                        Komment


                          #13
                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az utolsó képen látható óra nem pont olyan, mint az enyém, mert ezen van Km felirat a számláló felett, az enyémen nincs, illetve az enyémen pici betűvel két helyen számok is vannak, lehet, hogy gyártási sorszám, de nem biztos.
                          A kilóméterórás hozzászólásokból készítettem egy önálló témát: Kilométeróra javítása
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #14
                            DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            1 db lámpa FER felirat, made in germany, talán valamilyen traktoré?...
                            Üdv.:
                            A narancssárgára(piros) festett lámpa nagyon hasonlít egy MTZ munkalámpájára.

                            Komment


                              #15
                              Zündapp mind. DB 250 vagy DB 200. A doboz a szerszámtartó elsősegélytartó. Az aksi felett volt. A lámpa is Zündapé. Érdekelne megvételre.

                              Üdv. Zoli

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X