Sziasztok!
Nem találtam eddig a fórumon hasonló kérdésre válaszokat, csak olyat, ahol a hőértékről volt szó (bár ez lehet, csak az én figyelmetlenségem), ezért indítok róla témát és kérem hozzáértő segítségeteket.
Mi történik, ha ugyan olyan hőértékű, de nyújtott elektródás gyertyát használok a motorban?
A dugattyúba nem ér bele, a gyertyakép tökéletes és még talán jobban is megy. Eddig NGK B8HS-T és Brisk N14C-t HASZNÁLTAM A 250-ES TS-be (A Brisk sokkal jobb volt) és most Brisk N14YC-t vettem hozzá. Régebben is volt benne ennek a gyártónak nyújtott elektródása, mert hideg időben az N15YC-t használtam, azzal jobban indult és egyenletesebben járt ilyen körülmények között az alacsonyabb hőérték miatt.
Azért próbáltam ki a nyújtott elektródást, mert paraszti logikám szerint, az jobban bele lóg az égéstérbe, tehát megbízhatóbban gyújtja a keveréket, az öntisztulás is jobb lehet a robbanás közepén, talán az égés is tökéletesebb, stb.
-Viszont gondolom a keverék hűtő hatása is jobban érvényesül így változhat a hőérték?
-A kompresszió viszonyok is változnak a túlnyúlással (szintén csak gondolom).
-Tehet ez kárt hosszú távon a motorban, okozhat problémákat?
-Kell hozzá esetleg variálni a gyújtási időponton, vagy a karburátoron?
Nagyjából ezek a kérdéseim lennének.
Nem találtam eddig a fórumon hasonló kérdésre válaszokat, csak olyat, ahol a hőértékről volt szó (bár ez lehet, csak az én figyelmetlenségem), ezért indítok róla témát és kérem hozzáértő segítségeteket.
Mi történik, ha ugyan olyan hőértékű, de nyújtott elektródás gyertyát használok a motorban?
A dugattyúba nem ér bele, a gyertyakép tökéletes és még talán jobban is megy. Eddig NGK B8HS-T és Brisk N14C-t HASZNÁLTAM A 250-ES TS-be (A Brisk sokkal jobb volt) és most Brisk N14YC-t vettem hozzá. Régebben is volt benne ennek a gyártónak nyújtott elektródása, mert hideg időben az N15YC-t használtam, azzal jobban indult és egyenletesebben járt ilyen körülmények között az alacsonyabb hőérték miatt.
Azért próbáltam ki a nyújtott elektródást, mert paraszti logikám szerint, az jobban bele lóg az égéstérbe, tehát megbízhatóbban gyújtja a keveréket, az öntisztulás is jobb lehet a robbanás közepén, talán az égés is tökéletesebb, stb.
-Viszont gondolom a keverék hűtő hatása is jobban érvényesül így változhat a hőérték?
-A kompresszió viszonyok is változnak a túlnyúlással (szintén csak gondolom).
-Tehet ez kárt hosszú távon a motorban, okozhat problémákat?
-Kell hozzá esetleg variálni a gyújtási időponton, vagy a karburátoron?
Nagyjából ezek a kérdéseim lennének.
Komment