Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ural/BMW

Collapse
X
Collapse
  •  
  • 3. oldal

  • Ural - BMW összehasonlítás


    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_20## -->Az orosz tradíciónak megfelelően minden kicsit egyszerűbben és stabilabban van megépítve, mint a mintaképén, lemondva a komolya bb változtatásokról (felismerhetetlenné tételről). Ez persze alig ha játszik különös szerepet a 100 km/óránál kisebb csúcssebességnél és a 0-ról 100-ra gyorsítás egy percen felüli voltában.
    A BMW villája a maga extrém hosszú (208 mm) rugóútjával a jó utazási kényelem alapja és emiatt egy ok az oroszok számára, hogy itt konstruktív mintaképet keressenek.

    A BMW első kereke (R 50/5) éppolyan nagy, mint bármelyik Uralé, de az utóbbié valamivel szélesebb. Mindkettőé megnyerően stabil menettulajdonságokkal rendelkezik.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_21## -->

    Az Ural M-63-as motorja (balra): 649 ccm lökettérfogat, 30 LE 5200 ford./perc-nél, maximális forgatónyomaték 5,1 mkg 5000 ford./ percnél, 78x68 mm furat/löket. Ami hiányzik - a BMW-től eltérően –-, az a perlitből készült hüvelypersely. Az Uralnál a dugattyúk egyszerűen könnyűfém hengerben mozognak. (Ez persze nem igaz, hiszen vas hengerei vannak, de a cikk írója görcsösen ragaszkodik a könnyűfém hengerhez. Próbálta már valaki cipelni? - A fordító megjegyzése.)

    Összehasonlításképpen a BMW R 50/5-ös típusú motorja (jobbra): 498 ccm lökettérfogat, 32 LE 6400 ford./percnél, maximális forgatónyomaték 3,9 mkg 5000 ford./ percnél, 67x70,6 mm furat/löket. Mindkét járműből létezik erősebb változat is -– az Ural M66-os 35 lóerős, a BMW-ből pedig van egy 36 lóerős.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_22## -->

    Az Ural váltója (balra): Ez ugyanúgy lábbal kapcsolható, mint a BMW-váltó, négy fokozatú, és van egy kardántengely mint szekunder hajtás. Azonban a fokozatok úgy krákognak, mint egy traktor - éppannyira keményen és hangosan.

    A BMW váltója (jobbra) egyszerűen komplettebb, rafináltabb - modernebb. Finomabban hagyja magát kapcsolni, és jobban megbirkózik a lóerőkkel, habár a BMW kuplungja csak egy tárcsás (az Uralé kéttárcsás száraz kuplung).

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_23## -->

    A BMW hegesztett acélcső duplabölcsős váza (balra) motorkerékpár-történelmet írt, mert bevezetésekor a maga nemében a legmodernebbnek számított. Hasonló konstrukciói voltak még a Zünndappnak és a régi francia Marke Gnőme et Rhőne-nak –mindhárom ötletet adott az Ural tervezőinek.

    A tesztben bebizonyosodott, hogy az Ural váza kevéssel marad le a BMW mintaképéhez képest. Az oldalkocsin (ld. a következő képen az oldalkocsi-felfüggesztést) a legkeményebb próbák sem hoztak ki kisebb stabilitásra utaló jeleket. Régi módin csak a csavarrugós Ural-nyergek viselkedtek.

    (A cikk folytatódik. Lapozz tovább!)



    • chopper28
      #1
      chopper28 kommentje
      Editing a comment
      Szerintem mind a két fél megtervezte rendesen a motorokat ezért bírták ki a háborút és még ma is rójják az utakat.Itt nem messze tőlem egy öreg bácsi nemrég talalt egy uralt hazavitte s állítólag kettőt rárúgott s ketyegett a vas.Azt mondja több mint húsz éve állt azért nem semmi.Persze a bmw is ott van csak drágaüdv chopper.

    • korompaiistvan
      #2
      korompaiistvan kommentje
      Editing a comment
      Azért egy uralt én is elfogadnék. Nagyon tetszik, és valóban igénytelen, robosztus, és elnyűhetetlen.
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Veronai kiallitas
    movisz által
    Sziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
    2023 jan. 28, 11:29
  • Laverda 750
    movisz által
    Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
    ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
    2021 júl. 06, 11:27
  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 21:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 17:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 16:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 19:44
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X