A BMW villája a maga extrém hosszú (208 mm) rugóútjával a jó utazási kényelem alapja és emiatt egy ok az oroszok számára, hogy itt konstruktív mintaképet keressenek.
A BMW első kereke (R 50/5) éppolyan nagy, mint bármelyik Uralé, de az utóbbié valamivel szélesebb. Mindkettőé megnyerően stabil menettulajdonságokkal rendelkezik.
Az Ural M-63-as motorja (balra): 649 ccm lökettérfogat, 30 LE 5200 ford./perc-nél, maximális forgatónyomaték 5,1 mkg 5000 ford./ percnél, 78x68 mm furat/löket. Ami hiányzik - a BMW-től eltérően –-, az a perlitből készült hüvelypersely. Az Uralnál a dugattyúk egyszerűen könnyűfém hengerben mozognak. (Ez persze nem igaz, hiszen vas hengerei vannak, de a cikk írója görcsösen ragaszkodik a könnyűfém hengerhez. Próbálta már valaki cipelni? - A fordító megjegyzése.)
Összehasonlításképpen a BMW R 50/5-ös típusú motorja (jobbra): 498 ccm lökettérfogat, 32 LE 6400 ford./percnél, maximális forgatónyomaték 3,9 mkg 5000 ford./ percnél, 67x70,6 mm furat/löket. Mindkét járműből létezik erősebb változat is -– az Ural M66-os 35 lóerős, a BMW-ből pedig van egy 36 lóerős.
Az Ural váltója (balra): Ez ugyanúgy lábbal kapcsolható, mint a BMW-váltó, négy fokozatú, és van egy kardántengely mint szekunder hajtás. Azonban a fokozatok úgy krákognak, mint egy traktor - éppannyira keményen és hangosan.
A BMW váltója (jobbra) egyszerűen komplettebb, rafináltabb - modernebb. Finomabban hagyja magát kapcsolni, és jobban megbirkózik a lóerőkkel, habár a BMW kuplungja csak egy tárcsás (az Uralé kéttárcsás száraz kuplung).
A BMW hegesztett acélcső duplabölcsős váza (balra) motorkerékpár-történelmet írt, mert bevezetésekor a maga nemében a legmodernebbnek számított. Hasonló konstrukciói voltak még a Zünndappnak és a régi francia Marke Gnőme et Rhőne-nak –mindhárom ötletet adott az Ural tervezőinek.
A tesztben bebizonyosodott, hogy az Ural váza kevéssel marad le a BMW mintaképéhez képest. Az oldalkocsin (ld. a következő képen az oldalkocsi-felfüggesztést) a legkeményebb próbák sem hoztak ki kisebb stabilitásra utaló jeleket. Régi módin csak a csavarrugós Ural-nyergek viselkedtek.
(A cikk folytatódik. Lapozz tovább!)