Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Restaurálás (vagy felújítás) napról, napra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Restaurálás (vagy felújítás) napról, napra

    Arra gondoltam, hogy nyomon követhetnénk egy,vagy akár több motor felújítását. Természetesen olyan barátunk munkáját kéne figyelemmel kísérni, aki folyamatosan tudja végezni a feladatot, így nem válna unalmassá a téma. Elképzelésem szerint, fényképekkel lehetne látványossá tenni a felújítás részleteit. Természetesen mindenki elmondhatná véleményét, tapasztalatát, az éppen aktuális "fejezetnél". Így talán olyan részletekbe is belemerülnénk, amire egyébként most nem is gondolunk.
    Várom véleményeteket !

    #2
    Ez nagyon jó ötlet! Támogatom Lehetne blog formában is...én személy szerint örülnék egy restaurálási folyamatleírásnak mondjuk TZ motorjáról, hogy hogy érte el a jelenlegi "szebb mint ahogy kikerült a gyárból" állapotát Tehát visszamenőleg is lehetne nem csak hogy most kezdjük el...vannak a tagoknak nagyon szép állapotú restaurált járműveik.Gondolom, ezek folyamata van képekkel dokumentálva...ezeket meg lehetne osztani, mondjuk egy igy restaurálunk mi cimű blogban. Nagyon sokat tanulhatnánk egymástól ezek segítségével.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 márc. 20, 12:44.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Én azt látom, hogy „igény volna rá”, de a megvalósuláshoz önként jelentkezőkre van szükség. Abból nem lesz semmi, ha csak támogatjuk.

      A blog szekciót pontosan ezért üzemeltem be, elsősorban ilyen témájú írásokat képzelek el ide. Szerintem egy felújítás történetéhez a blog a legmegfelelőbb „irodalmi stílus”. Szóval mindenkinek tanácsolom, hogy bátran kezdjen bele, sőt talán megengedhető még az, hogy ismerőseinket/barátainkat noszogassuk erre, ha úgy látjuk közlésre érdemes a munkája.

      Csak ismétlem magamat: nincs szükség semmilyen informatikai ismeretre, elég ha van egy téma és némi lelkesedés. Minden másban segíteni fogok!

      Utólag viszont nehéz egy ilyen folyamatot lépésenként leírni. Én magam legalábbis nem igazán vagyok erre képes. Viszont ebben az esetben is van megfelelő forma: szerintem egy nagyobb lélegzetvételű cikk keretein belül lehet múlt időben elmesélni egy felújítás történetét. Annak idején írtam is két ilyet, félig már meg is szerkesztettem, hamarosan felkerülnek ide is.

      Ezzel kapcsolatban is csak biztatni tudok mindenkit. Én magam sokkal szívesebben olvasok személyes történeteket, „amatőr” (tehát nem újságíró) tollából, mint profi cikkeket, amikből azért kevésbé jön át a hangulat, élmény, és varázs.

      Persze egy jó cikken sokat kell dolgozni, főleg ha gyakorlatlanok vagyunk. Újra olvasgatni, javítgatni, hogy az tényleg rendben legyen. Viszont a végeredmény kárpótol a fáradozásért. Tényleg érdemes kipróbálni!
      bendre666 és nyuszifül kedvelte ezt.
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Hát attól hogy én most épp felújítok(inkább ez lesz a helyes szó a restaurálás helyett-egyedi elképzeléseim vannak), nem igazán kezdenék egy K-750 "fekete báránnyal" ilyenbe bele. Eddig csakis elrettentő képekkel tudnék szolgálni, és olyan szinten nem tudok irni, ami ide kellene...és állandóan nem tudok ezzel foglalkozni,tehát én a rendszerességet nem tudom biztosítani.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Sziasztok! Ahogy az előző hozzászólásokban is leírtátok, maga a restaurálás is nagyon időigényes. Leírni viszont, érdekesen érthetően, a kezdetektől, hogy hosszútávon lekösse a "hozzáértőket" és a "laikusokat" is azt szerintem nem nagyon lehet. Ha valaki ezt a tevékenységet nem főállásban végzi, akkor ez hónapokat, és éveket vesz igénybe. Én a leggyorsabban egy T1-sel végeztem, kb 9 hónap.
          A folyamatban lévő motorom egy TLT kb 3 éve készül. Ebből a dokumentáció és a hozzávaló alkatrészek gyüjtése kb 30 hónap volt!? Hogy lehetne szerintetek ezt érdekesen és röviden leírni?
          Írjatok valamilyen, támpontot és rentszert ami alapján meg lehetne próbálni!

          Ha sikerül én partner vagyok benne. Az idő azonban kritikus tényező. Néha napokig, vagy hetekig nincs időm sajnos a fóromra lépni, mert későn érek haza.

          Ötleteket várok!

          Komment


            #6
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Hát attól hogy én most épp felújítok(inkább ez lesz a helyes szó a restaurálás helyett-egyedi elképzeléseim vannak), nem igazán kezdenék egy K-750 "fekete báránnyal" ilyenbe bele. Eddig csakis elrettentő képekkel tudnék szolgálni, és olyan szinten nem tudok irni, ami ide kellene...és állandóan nem tudok ezzel foglalkozni,tehát én a rendszerességet nem tudom biztosítani.
            Belecsúsztál most ebbe, mi?

            Nem szeretnék erőszakoskodni, hiszen a legfontosabb egy ilyen blog írásához a lelkesedés. De állítom, hogy másra nincs is szükség. Amiket írsz, azok bizony csak kifogások. Már miért ne lenne érdekes egy K-750-es szörnyeteg? Sokkal érdekesebb, mint egy Jaguár, hiszen ez egy elérhető motorkerékpár az átlagember számára is. Sok emberben felmerül, hogy vásárol esetleg ilyet, és majd jól felújítja. Az Ő számukra bármit írhatsz, kincset érő információk lennének ezek a bejegyzések. Kézzelfogható, elérhető, tapasztalható élmények. Ilyen blog pedig nincs magyar nyelven!

            Most igazából ezt úgy ragozom, mintha valami spanyolviasz lenne, de hát a fórumozás valami egészen hasonló dologról szól. Csak az iránya picit más. A fórumon azt beszéljük meg, hogy „mit kellene csinálni?”, „mi tévő legyek ebben a helyzetben?”.

            Aztán döntünk valahogy, majd cselekszünk is. Ezekről viszont már kevesebbet írunk a fórumon, hiszen nincs „kérdés” jellege. Ez a lépés hiányzik még, hogy utólag feljegyezzük az apró „részeredményeket”.

            Hogy nyuszifül hasonló kérdésére is válaszoljak és hogy reagáljak arra is, hogy sok plusz idő-e, nekem a következő a véleményem:

            Bőven elég egy-két-három hetente írni egy-két-három bekezdést arról, hogy mi történt az utolsó bejegyzés óta. Ha csak annyi, hogy felszereltük a lámpafejet, akkor azt írjuk le. Sosem lesz jobb alkalom megjegyezni, hogy aszimmetrikusak a lámpát tartó fülek, vagy nahát még ehhez a művelethez is kellett menetet javítani és, hogy „a hülye orosz”, már megint milyen esztelenül tervezte meg a mit'tom mit... Például. Egy darab friss fényképpel díszítjük és illusztráljuk a megírt pár bekezdést és gyakorlatilag kész is vagyunk. Egy alkalomra bőven elég ennyit írni. (Ez a hozzászólás például már itt hosszabb, mint ami elég lenne egy blog bejegyzéshez)

            Az sem számít, hogy rendszertelenek vagyunk. Ha nincs időnk foglalkozni vele, akkor evidens, hogy nem vesszük elő. Nem kell ennek óraműpontossággal működnie, pont az a jó, ha olyan a dinamikája, mint az életnek. Ha viszont már elkezdtük a blogot, akkor biztosan szerelés közben is felmerül majd az ötlet, hogy „na ezt le kéne majd írni”. Aztán eljön a vasárnap este, van egy kis idő és már három hete nem írtunk semmit: akkor felidézzük, hogy mi is volt az az egy-két apróság, amit érdemes lenne megosztani? És leírjuk...

            A sok kis apró bejegyzésből egy-két év alatt megdöbbentően informatív és olvasmányos történetek alakulhatnak ki. Mindez szerintem kevesebb időt vesz el, mint „fórumozni”, de a végeredménye sokkal izgalmasabb.

            nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ötleteket várok!
            Ha azt kérdezed, hogy az elmúlt három évet hogyan lenne érdemes megörökíteni, az viszont nehezebb dió. Ez tipikusan az a fajta feladat, amit az ember mindig félretesz, hiszen túl nagy falat egy levegőre. Rövidesen teszek fel egykét ilyesmi cikket. Nem azért mert kimondottan jó példák lennének, inkább kedvcsinálóként, hogy bárki túlszárnyalja őket.
            nyuszifül, soveny és wsievers kedvelte ezt.
            Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

            Komment


              #7
              TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Belecsúsztál most ebbe, mi?
              Bele bizony, olyan alkatrészekről látom hogy cserés/felújítós amiről soha nem gondoltam volna(hátsó teló/keréktengely/fordulatszámmérőspirál(ez új)/csapágyfeszítőcsavar-a menettel igazad van XD-nem tudom hogy egy szépnek tűnő csavar a jó állapotú menetbe mért esik bele!!!), de tetszik ez a megszokottól eltérő muri annó 350 es Czvel-Jawával is azért kezdtem el foglalkozni, mert mindenki azt bizonygatta nekem mennyire rosszak.
              A blogról pedig, meggondolom, megpróbálkozok vele, először a gépemen valami szöveges állományban, és ha nekem tetszik a folyamat, akkor erőt veszek magamon, és megnézzük milyen fogadtatása lessz itt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Én is most kezdek bele, vagyis már elkezdtem és dokumentálom majd. Szerintem az is érdekes lehet és szinesítené a beszámolót, hogy mi az amit mi magunk meg tudunk csinálni és mi az ami pénzt kellett kiadni ( krómozás, gépmunkák stb.). Sok kezdőnek (mint jómagam is) hasznos lehet tudni, hogy mibe is vágta a fejszéjét amikor belefogott egy ilyen paripa felújjításába. Mindeki leszürheti a magának hasznos infókat és nagyban lerövidítené az egy motorral eltöltött éveket. Tudjátok senki sem él örökké.

                Komment


                  #9
                  Kicsit talán úgy tűnhetett, hogy osztom az észt, milyen könnyű blogot írni, miközben én magam sem rukkolok elő ilyesmivel. Az a helyzet, hogy jelenleg (és ez sajnos éveket jelent) nem sokat foglalkozom a motorommal. Nekem most (többek között) éppen ennek a fórumnak a csiszolgatása jelenti a szabadidő aktív és élvezetes eltöltését. A megjelenésében talán különbözik a motorkerékpár ápolásától, de lényegében nagyon hasonló hobbi.

                  Oda szeretnék kilukadni, hogy kíváncsiságból, tapasztalatszerzésből elkezdtem egy blogot írni, a Veterán fórum „szerelgetéséről”. Töprengtem rajta, hogy ezt itt tegyem-e meg, a blogok között, de majd látni fogjátok, ha bele olvastok, hogy bár 100% -ban a Veterán fórumról szól, kicsit sem illik ide. Hiszen programozóknak szól, programozásról. Így egy önálló oldal lett belőle: vBulletin tippek

                  Tulajdonképpen azt csinálom, amit fentebb javasoltam nektek a felújítással kapcsolatban. Egy-egy problémával eltöltök néhány órát, vagy pár napot és ha eredményre jutok, akkor néhány bekezdésben feljegyzetelem a tapasztalatokat. Egy-egy bejegyzés nem túl nagyszám, de bízom benne, hogy nagyon hasznos gyűjtemény lesz olyas valaki számára, aki szeretne egy ilyen fórumot építeni. Aki pedig már foglalkozik ilyesmivel, biztosan élvezettel olvassa majd, hogy a számára is ismerős problémákra milyen megoldásokat találtam.

                  Szóval én ilyesmire gondolok.
                  Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                  Komment


                    #10
                    Restaurálás ez egy jó dolog de vajon amit otthon a legjobb tudásunk és képességeink szerint végzünk az restaurálás, vagy felújítás? Sokan vitatkoznak azon mi minősül restaurálásnak és mi felújításnak a két dolog között azért van különbség. Engem személy szerint nem érdekel, hogy melyik kategóriába sorolják az általam elkészült motorokat nekem a végeredmény a fontos, hogy egy újabb járművet mentettünk meg az enyészettől. Van egy pár motor amit csináltam /MZ ES 125, P20, P21, Komar 2, Sinson Star, Bianchi 500/ és szerencsére fényképek is készültek róla, de, hogy írjak róla mit hogyan csináltam az már sok volna mert időben is tág fogalom amíg elkészültek meg a típusok is különbözőek és nembiztos, hogy korrekt írás volna. Azért ha valakinek kérdése van szívesen válaszolok amennyire tudok. Viszont ha képek érdekelnek valakit szívesen közzéteszem. Én is szívesen nézegetném más által készült motorok, autók elkészült és készülő képeit.
                    és mir-mur kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Amikor a témát felvetettem, lehet hogy nem voltam elég körültekintő. Bár még egy jármű felújítása sem került " közszemlére", de már több hozzászóló kritizálta a címben található kifejezést. Lehet hogy igazatok van. A restaurálás szó hallatán mindenkinek egy régész képe jelenik meg, aki nagyítóval a kezében milliméterről-milliméterre vakargatja elő valamelyik híres festő alkotását egy templom falain. Bár abban is biztos vagyok hogy aki belekezd egy motorba,( legalábbis az elején) pont ilyen aprólékos munkáról álmodozik.
                      Anélkül hogy hogy bárkire is megharagudnék a kritika miatt, megkérem a szerkesztőt hogy belátása szerint módosítsa a címet.
                      nyuszifül és kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Anélkül hogy hogy bárkire is megharagudnék a kritika miatt, megkérem a szerkesztőt hogy belátása szerint módosítsa a címet.
                        Így jó?
                        _________
                        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                        Komment


                          #13
                          Majd az idő ( meg a hozzászólók ) eldönti.

                          Komment


                            #14
                            Tényleg nem ide tartozik, de ha már leragadtunk a szavak jelentésénél:
                            A felújítás az az amikor a folyamatos használatból adódó elhasználódást orvosoljuk időszakonként visszatérő olyan tevékenységgel, amely az egyköz élettartalmát és használhatóságát növeli. Ez mondjuk vonatkozhat egy 90-es évekből származó napi használatban elnyült simsonra ( elnézést hogyha ezzel megsértek valakit).
                            A restaurálás az eredeti állapot visszaállítása a remekmű esztétikai állapotának megóvása érdekében. Ha innen nézzük, akkor az én pannoniám, amely 20-30 évig egy padláson egy kosárban pihent mindenféleképpen restauráláson fog átesni.
                            De ez csak az én véleményem......

                            Komment


                              #15
                              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Amikor a témát felvetettem, lehet hogy nem voltam elég körültekintő. Bár még egy jármű felújítása sem került " közszemlére", de már több hozzászóló kritizálta a címben található kifejezést. Lehet hogy igazatok van. A restaurálás szó hallatán mindenkinek egy régész képe jelenik meg, aki nagyítóval a kezében milliméterről-milliméterre vakargatja elő valamelyik híres festő alkotását egy templom falain. Bár abban is biztos vagyok hogy aki belekezd egy motorba,( legalábbis az elején) pont ilyen aprólékos munkáról álmodozik.
                              Anélkül hogy hogy bárkire is megharagudnék a kritika miatt, megkérem a szerkesztőt hogy belátása szerint módosítsa a címet.
                              Nem kritika ként írtam csak morfondíroztam mi a helyes kifejezés és nem volt szándékomban bántóan szólni. Sokan a motorjukat sokszor szebbre, csillogóbbá varázsolják mint eredetileg ezzel sincs baj szerintem mindenki maga dönti el, hogy mennyit áldoz rá, a lényeg a végeredmény.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X