Közlemény

Collapse
No announcement yet.

bemutatkozás- motorépités - Süge

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Elsőként: Emberek! Már megint elindulunk 100 felé, Ez bemutatkozás, és ti naptárról meg inaktív tagok kidobásáról tárgyaltok...utána pedig kapjuk a fejmosást TZ től meg sovenytől. Mint annó a Jawa csapnál XD
    Másodsorban: Végülis nekünk is be kell látni, hogy a veteránozásnak is lassan lesznek ágazatai...Jó példa erre a hot rodok, ólomszánkók, régi versenygépek esete (most már ezek is OT vizsgázhatnak)-Lassan ott tartunk, hogy az ülésemalatt a tank, krómozottműanyag, kamuhűtőbordás, fullelektronikás, alu hídvázas motorokból már nem is lehet építkezni, nemhiába keresik az építők is a 70-es 80-as évek nyugati, és tőlünk keletebbre a keleti motorokat átépítésre. Láttam már olyan veteránalapú épített motorokat, amik tényleg ütősek voltak.
    Egyik ismerősöm például mostanában épit egy Nyipró choppert, de úgy hogy a blokkot szerezte a egy pincéből, a merevvázat pedig a helyi Vasudvarban vásárolta méterre a többi alkatrész pedig a méh telep, garázssarka, haverok Bermudaháromszögből származik. És hiába kedvelem gyári állapotánan ezeket a traktorokat, nem mondhatok rosszat erről a vasról, mert nem megszünt valami, hanem született.
    Ha már itt járunk melyik a rosszabb szerintetek? Ha egy Pannónia váz, ami eleve javítandó(és sohasem lesz olyan mint a régi már), az öntöde, vagy a motorépítő garázsa felé veszi az irányt? Vagy talán írigykedünk barátaim? T8? Számít valamit? Exportgép, így hát egyértelmű hogy külföldön hamarabb előfordul mint hazánkban. Tudom hogy vannak itt olyanok, akik megcsinálták volna gyárira. Jah és a multkor senki sem panaszkodott, amikor az egyik tagtársunk a Pannónia blokkos traktorjához kért segítséget. Miben különbözik Süge tagtársunk tőle veterános tekintetben? Szerintem semmiben. Sőt nekem tetszik a munkája a képek alapján. És a Pannónia nem kapál, kukoricamorzsolót hajt, nem lesz belőle kerítésalap, hanem visszakerül az utakra, ahová való. Ha valaki hozzányúl a egy veterán géphez, az minimum ilyen tudással , és kézügyességgel bírjon. Én speciel nem mertem volna megtenni ezt, annyira nem bízok magamban.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 aug. 10, 00:24.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #77
      Az apámnak is volt pannónia traktora még a nagyapámé volt a motor amiből ki lett véve az erőforrás és az apám épített hozzá traktorvázat akkor nem lehetett csak úgy traktort venni akinek volt egy kis alapanyaga meg ügyessége az csinált magának. Én is mondhatnám az apámnak,hogy hülye voltál fater miért nem újítottuk fel a nagyapám motorját, de akkor jönne a válasz, hogy hülye vagy te fiam mert akkor nem lett volna házépítés meg állandóan fuvarosokat kellet volna megfizetni mindenért amit haza lehetett ezzel a géppel is hozni. Amúgy maga az erőforrás megvan és azon töröm a fejem hogy újraépítem a trakit mert én is építkezem és nekem sincs annyi hogy minden fuvart kifizessek amit tudok magam oldok meg atyai segítséggel néha.

      Komment


        #78
        Hmmm.... nehéz most mit mondanom... az elmúlt években 8db, általában roncs, vagy nagyon rozoga T8-ast vásároltam és ebből már hatot restauráltam. Rengeteg időt, pénzt öltem bele az autentikus felújításukba és még a szerb börtönt is vállaltam egyszer, hogy haza hozzak egy példányt (decemberi veterán magazinban lehet róla olvasni). Én fel sem tudom ép ésszel fogni, hogy miként lehet olyan döntést hozni, hogy egy ilyen különleges motorból, choppert faragjak. Persze történt ennél már rosszabb is a történelem folyamán, de azért nagy kár, hogy ez lett a sorsuk...:-(

        Komment


          #79
          Üdv Mindenkinek!

          CSak annyit füznék ehhez a dologhoz, hogy én mind Süge kartársat, mind t5 kollegát maximálisan megértem.

          Mondom ezt azért, mert amikor én is neki fogtam a motorom felújításának, azzal kezdtem, hogy összehasonlítottam a Pannónia gyári geometriai méreteit egy Harley-Davidson Electra Glide méreteivel. Hossz, magasság, átlépés, tengelytáv stb.stb.

          Meglepődtök, ahogy én is, alig-alig van eltérés, nagyságrendi pedig nincs...

          Aki látott egy "meztelen" Pannóniát, (pl. csak ülés nélkül) ahogy a hátsó sárvédő kiemelkedik a vázból, ahogy a tank vége mélyre süllyed, abban óhatatlnul felvetődik a "chopperesítés" már ha tetszenek neki a csopperek.

          Eljátszottam a gondoltattal, hogy egy 125-ös Csepel tankot teszek föl, az nyereg-lemezt lecserélem, sokkal hajlítottabra, ami követi a váz "vonalát", a légszűrőt 90 fokkal kifordítom, sőt egy Y-torokkal 2 db légszűrőt teszek föl a másik oldalra is...

          szóval voltak-vannak ötleteim.

          De azután mégis az eredeti alkatrészek mellett döntöttem, nekem így is szép. Viszont, ha később megint lesz pénzem, és/vagy időm, akkor egy P10 blokk-T5 váz felhasználásával szeretnék építeni egy chopper-Pannóniát.

          Ugyanakkor számomra félelmetes volt a hozzászólások hangulata, és engem abba az irányba terelt, hogy ne vegyek részt veterán találkozókon, - csak amolyan "vegyes motorozásokon" ahol veterán old-young timerekkel, vagy modern motorokkal gurulnak.

          Mivel az én Pannóniám nem autentikus fekete-piros, és nem aluminium-polir, hanem króm, így sok-sok autentikus veterános "megszólna". Amiben Nekik igazuk is lenne, hiszen nem így jött ki a gyárból 51 éve.

          Viszont nekem így kedves, igy szép, és fájna, ha "leszólást" éreznék....(és egy Dragstar árát öltem bele )

          Nem kívánhatom hogy 40-60-144 ember alkalmazkodjon az én kedélyállapotomhoz...Nekem kell a többséghez. Ezért csak látogató leszek!

          Komment


            #80
            No ismét itt vagyok,ahogyan eggyesek neveznek a "Pannonia gyilkos".Nem szeretnék belezavarni a képbe mert látom itt soknak a nemtetszését nyertem el.Azt sem szeretném,hogy valaki sajnáljon valami lelki pofonok miatt.Tudjátok amikor 10-20 eurókbol kell épiteni vagy restaurálni motort és a körülötted lévő emberek hülyének néznek,elég nagy elszántság és a gép ill. márka(Pannonia)iránti szeretetre van szükség.Mindég az volt az álmom hogy feltámasztjam a PANNONIA nevet csak persze nem ilyen komerc módon ahogy lett az téve.Ja...és a T8-as nem ingyen kaptam hanem megdolgoztam érte.Amit meg nem montam még el volt egy pancsi amit eredeti állapotban hagytam az pedig ha jó emlékszem egy 1958 kiadásu TL volt.Tehát ne itéljetek ilyen könnyen el mert nem ismertek annyira,
            Apropó tettem fel új fotókat(ha valakit netalán érdeket) Üdv mindenkinek.

            Komment


              #81
              Igazad is van --azt csináld ami neked tetszik !
              Lenne viszont egy kérdésem : erre nálatok lehet szerezni hivatalos rendszámot ?

              És egy tanácsom : az a hosszu lánc így használhatatlan (saját tapasztalat ) --a lengővillához jó közelre , be lehetne tenni egy segéd tengelyt --és ezzel kapod az áttétel módosítás nagyon egyszerü lehetőségét is

              Komment


                #82
                Segéd tengely az van ha jobban megfigyeled rajta van a fékmehanizmus(átjátszó)arra a tengelyre fogok rárakni egy plasztik görgőt ami megvezeti a láncot.Ami a hiv.redszámot illeti lehet csak A teszttet kel csinálni,attol pedig nem tartok mert komolyan gondoltam azt hogy a motor masziv és biztonságos legyen

                Komment


                  #83
                  Csak egy oldalt olvastam vissza. Talán értem a dolgot , hogy miről is beszéltek.
                  Tehát , ha megengeditek (ha nem akkor is leírom:-)))) az én véleményemet is. A PANNÓNIA az PANNÓNIA vagyis az eredeti az az igazi. DEEEEEEE!!!!!! Vannak kompromisszumok. Van aki a világért se festené át a gépet , mert az eredeti szín az igazi, még ha kopottas is. Én pl. nem így látom. Vagy nekem a T5-ösön 10-es kormány van. Na és?? Nekem így tetszik, és kényelmes. Valaki márt ezért is leharapná a fejem.
                  Pancsi blokból traktor??? Nem örülök ,de elfogadom. Sokkal jobb mint az olvasztó. Nekem a Trakeszemben Trabant motor dohog. Akkor most a Trabantosok megvernek/vetnek?????
                  Váz , motor átépítése? Mért ne. Ha lesz lehetőségem, és időm, ja és főleg pénzem, biztos kihozok pár érdekes dolgot. Tervek fejemben megvannak.:-))))
                  ja igen , azt pedig , hogy csak csendes szemlélő leszek, s nem megyek tálakózókra, felejtős. Mindig, mindenhol, vannak olyanok, akik értékelik a szépet, és a munkát. A többi pedig "kit érdekel". Én nem azért megyek egy találkozóra , hogy a többieknek megfeleljek, hanem azért hogy jól érezzem magam, és találkozzak olyanokkal akiket barátaimnak nevezhetek.:-)))) Pardon, azért is megyek, mert QRVÁRA szeretek motorozni.:-))))

                  Komment


                    #84
                    Szép lett az a gép Nekem legalábbis tetszik. üdv

                    Komment


                      #85
                      Szevasztok .

                      SÜGE most néztem a képeidet ,részleteiben is tisztességes munka ami látványos egészet
                      eredményezett
                      Hadd kérdezem hogy az után futást hogy szerkeszteted ,számoltad vagy mi alapján csináltad az elejét ?
                      Miért a buvár csőre tetted a villa merevitőt ,ilyen rövid a berugozás?
                      Te késziteted vagy vásároltad a villa merevitőt?
                      köszönöm a válaszod

                      Komment


                        #86
                        Megnézetem én is a képeket. Bevallom nekem nem tetszik az összhatás. De kinek a Pap kinek a Papné, nekem a lánya.:-)))
                        Nincs ezzel semmi baj. Ha neki így tetszik, akkor legyen ilyen.

                        Komment


                          #87
                          Szép lett! Bárki bármit is mond
                          Az ülés az, ami kicsit szemet szúr, de az a legkevesebb, és a Te hátsód sanyargatja




                          Úgy értettem, hogy egy, vagy két szép nyereg jobban illene hozzá.

                          Komment


                            #88
                            A berugózás ilyen rövid és a merevitőt azt én csináltam.Tervrajz nem volt papiron hanem a fejemben.Amit még változtatnák az az első fényszóró,azt szeretném még majd lecserélni egyszer egy másikra(ha lessz pénzem)Ami hiányzik még róla az oldaltáskák és az első villára erősitett hengeralaku bőrtáska.Ja meg még nem tudtam eldönteni hová tegyem a rendszertáblát.




                            lehet hogy igazad van de majd hamarossan kiderül mennyire sanyargat,ha nagyon akkor lecserelem.

                            Komment


                              #89
                              Láttam egy olyan alig átalakított T5-öst (kölcsön kaptam, azzal vizsgáztam "A" kategóriára még '96-ban), amin egy nyereg volt. Bár ez nem túl praktikus, csak anyát is vinni akarja az ember fia, de ugyan ezt kettőből is meg lehet, és ne a hagyományos nyeregre gondoljatok, kicsit nyújtott, lfelé hajló volt. Nagyon kényelmes, és praktikus dolognak tartottam.

                              Komment


                                #90
                                Nekem elég vegyesek az érzéseim a motoroddal kapcsolatban - nagyra tartok mindenkit aki alkot valami egyedit, sőt, visszalalkítható változtatásokon én is gondolkodom/gondolkodtam, egyedül a flexet és a hegesztőt mellőzném.

                                Süge eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Tervrajz nem volt papiron hanem a fejemben.
                                Én - be kell vallanom az eretnekségemet - eljátszottam a gondolattal hogy beépítek egy tárcsafékes első villát egy fehérre festett Pannoniába, persze teljesen hivatalosan-legálisan (meg gumiágyazásban rögzített karburátort, Reed-szelepet, 12V-s rendszert programozott előgyújtás-szabályzással). Aztán amit eddig tapasztaltam, a bürökrácia, az állampolgár jobbra-balra küldözgetése mert senki sem akar ilyen kérdéssel foglalkozni, meg a bevizsgálási/tanúsítási árak eléggé el próbálnak tántorítani. A megyei közlekedési hatóságnál dolgozó műszaki referensnek a legutóbbi telefonhíváskor már gratuláltam hogy ennyire az eredetiség megőrzésére törekednek - az első villa cseréjének legalizálása sokszor-sokszor annyiba kerülne, mint maga a konkrét alkatrész. Pedig ezt még közlekedésbiztonsági okokkal is alá lehet támasztani, nem úgy mint pl. a farmotoros VW-k nyomtáv-szűkítését... Én meg értetlenül nézek, amikor összesen annyi a teendő más országokban, hogy elviszed A-tesztre, MOT-ra vagy ahogy éppen hívják az időszakos közlekedésbiztonsági ellenőrzést...

                                Bocsánat hogy a bemutatkozó témádban panaszkodom, csak nem találtam a fórumon a gumiszobát.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 szept. 27, 10:29.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X