Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motor vásárlás előtt állok.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusz!

    desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy újrakrómozás kb 60 eFt körül van, jól gondolom?
    Hááát... A kerekek ráfjainak újrakrómozása az érdekes téma, ha tényleg motorozni is akarsz, akkor inkább csere. A két ráf 25-30e, gondolom a kerékagyat is rendbehozod akkor egy füst alatt (csapágyak ellenőrzése, esetleg cseréje, fékdob felszabályzás + új küllők és fűzés), ha két új, de olcsó gumit teszel rá máris a 60e forintnál vagy.
    A másik érdekes téma a kipufogó: ha sértetlen lehet újrakrómoztatni - tavaly érdeklődtem, kiégetéssel (amihez ők ragaszkodnak, hiszen biztosak szeretnének benne lenni, hogy rendesen ki van égetve és nem teszi tönkre az oldatukat) 11 ezer a dob darabja. Csak a dob, akkor még nincs könyök, stucni (összekötő darab) és furulya...
    Ha utángyártottat veszel, akkor az ugye kicsit több még (egy komplett utángyártott rendszer nem áll meg 60e forintban krómozással legjobb tudomásom szerint).
    A kormány, tartói, első villa szárai, hátsó rugóstagok poharai, fékpedál, kezelőkarok a fenti tételekhez képest relatíve olcsóak, pl. egy kormány mennyi lehet? 3-4e talán; tartók, kezelőkarok 1 ezres, ilyen összegek - úgyhogy csak úgy pörögnek a számok ha az ember elkezd számolni.

    desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A gyújtás folyamatos elmászásáról olvastam pár helyen, ez általánosítható?
    Szerintem is érdemes gyakrabban ránézni a gyújtásra - nem annyira feltűnően, egyik pillanatról a másikra mászik el, hanem ha épp olyan a megszakító (pl. gyorsabban kopik kenés hiányában), akkor 1000-1500 km alatt tud komolyan kopni. Igazából én sem tartom magamat a gyári 500 km-enkénti ellenőrzéshez, de olyan 600-700 km-enként mindenképpen megnézem.


    Ezt a témát kerestem neked:

    http://veteran.forum.hu/szakemberek-...koltsege-1792/

    Látsz ott pár számot: ha megveszel egy 90 forint környéki, szürke forgalmival rendelkező gépet és csilli-villit akarsz, akkor az tényleg 300e felett van.
    Ha 200e HUF-ot szánsz rá, akkor érdemes körülnézni, 180e környékén már vannak érvényes műszakival rendelkező gépek - na persze ennyiért ne várj csodát, de legalább egyből motorozható. Az átírás mindennel kb. 30e forint + biztosítás és lehet is hasítani a levegőt.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 ápr. 01, 10:07.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egy újrakrómozás kb 60 eFt körül van, jól gondolom?
      Igen, nekem pl. kormány és felnik nélkül, mert azokból újat vettem.



      desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A gyújtás folyamatos elmászásáról olvastam pár helyen, ez általánosítható?
      Ez a kéthengeresekre jellemző, egyhengeresnél én nem hallottam olyat, hogy állandóan állítgatni kéne. Megbízhatóan teszi a dolgát.



      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A másik érdekes téma a kipufogó: ha sértetlen lehet újrakrómoztatni - tavaly érdeklődtem, kiégetéssel (amihez ők ragaszkodnak, hiszen biztosan szeretnének hogy rendesen ki van égetve és nem teszi tönkre az oldatukat) 11 ezer a dob darabja. Csak a dob, akkor még nincs könyök, stucni (összekötő darab) és furulya...
      Tényleg, végigolvasom már a krómozás topikot, most aktuális a kipufogó krómozás nálam.
      35-40 ezres ajánlatok vannak már kompletten.

      Komment


        Köszönöm a hasznos infokat. Nem mondom, kapkodom a levegőt csak úgy repkednek a tízezresek. Persze aki veterán motort szeretne, az számoljon ezzel Amit tisztán látok, hogy hogy a festés és a krómozási problémák is már komoly költségek, komolyan oda kell figyelni rájuk. Megnézek pár motort és biztos hogy jelentkezni fogok tanácsért. Robi

        Komment


          desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Persze aki veterán motort szeretne, az számoljon ezzel
          Viszont az ellenkező oldali serpenyőjében annak a bizonyos mérlegnek ott van pár dolog: a nem számszerűsíthetőket hagyjuk, hiszen nem ez volt a kérdés. Viszont ha megnézed egy pár abroncs kitart 3-4 évet akkor is ha sokat motorozol, ez alatt pl. egy GSR600-nál kb. 4-6 alkalommal cseréled az 50-60ezer forintos gumiszettet. Ha nem vinnéd OT-ra, akkor a teljesítményadó egy évre 1680 forint, a biztosítás szintén olcsó. Szóval fenntartani olcsó ha egyszer elkészült.

          A motorkerékpározás úgy alapjában nem olcsó hobbi - de ha az ember megszerette akkor már visszahúzza a szíve a "szélbe".
          sepy és Titus kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            Üdv desantos!
            Ha utánaolvasol egy picit nagyon sok technikai dologra fényt derítesz, mire figyelj, mik a gyengéi a tipusnak, stb.
            Én ezekhez egy apróságot tennék még hozzá jótanácsként, ami inkább emberi tényező, mintsem műszaki:
            Ne kapkodd el a vásárlást. Értem én ezalatt azt hogy ne ugorj rá rögtön az első jónak tűnő ajánlatra. Ki kell várni a valóban jó vételt. Szerintem.
            Titus és Che kedvelte ezt.

            Komment


              Szia Sinter!
              Köszi a jó tanácsot. Igyekszem majd higgadtan dönteni (nehéz lesz ha ott lesz Ő).
              Üdv!

              Komment


                Hello!
                Lehet magától értetődő, de azért leírom, CSAK PAPÍROS motort vegyél!
                Igor, sepy és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  Sziasztok! Olvastam és jómagam is felhívtam a Közlekedés Felügyeletet, papírok nélkül igen komplikát. További kérésem lenne. Átírási költség hozzávetőleg mennyi?




                  További kérdésem lenne. Van jelentős különbség a T1 és T5 között? Ki lehet jelenteni, hogy a T5 jobb mert..? Köszönöm.

                  Komment


                    desantos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Átírási költség hozzávetőleg mennyi?
                    Új rendszámmal, műszakival 40 fölött...amúgy "csak" 30.

                    Komment


                      Nekem új rendszám, törzskönyv, minden létező papír/műszaki/biztosítás stb volt kb 60. (T5-re)

                      Komment


                        Sziasztok!

                        További kérdéseim lennének:
                        Ha a motoron nincs műszaki de van törzskönyv, új rendszám és forgalmi akkor hogyan történik az átíratás?
                        Ha időnként az egyesből a váltó kiugrik az komoly probléma?
                        Előre is köszönöm!

                        Komment


                          Átírni műszaki nélkül is átírják, pontosabban a nevedre kerül, de így nem nyomtatnak forgalmit, csak egy határozatot kapsz.
                          Ha azonnal kivonatod forgalomból akkor bizti sem kell.
                          Ha viszont használni akarod akkor kell műszaki és biztosítás is rá.Ja és persze eredetvizsga. És itt meg kell jegyeznem hogy az adásvételi dátumától kell kötni a biztosítást különben a Mabisz minden egyes napra fedezetlenségi díjat számol fel!
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            Tehát, ha megveszem a motort akkor elviszem műszakira és eredetiségvizsgálatra (akkor is kell ha megvan a törzskönyve?). Ekkor még ez előző tulajdonos nevén van, majd elmegyek az okmányirodába ahol átírják. Ez az eljárási rend?

                            Komment


                              Figyelj! Ha tulajdonos váltás van akkor kötelező az eredetvizsgálat (hiába van törzskönyve az előző tulaj nevére) ez a Te biztonságod is hogy nem lopott vagy körözött vagy egyáltalán legális-e stb. Ezzel kezdd!!! Ezután mivel legális a motorod, köss azonnal biztosítást rá (akár a neten is) Ha minden tuti és működőképes a járgány és felkészítetted a műszakira (még természetesen a régi forgalmival) vizsgáztasd le. Ha ezek mind megvannak usgyi az okmányiroda (persze 15 napod van az egészre) és átírják. Kapsz új nevedre szóló forgalmit, a törzskönyvet meg kipostázzák 14 napon belül. De ha nem tudod leműszakiztatni attól még a nevedre kerülhet csak ki ideiglenesen kell vonni a forgalomból. Akkor aztán szöszölhetsz vele míg forgalomképes nem lesz. De sztem első az eredetvizsgálat!!!

                              Komment


                                Köszönöm. Erre nem is gondoltam. Mi van akkor, ha nem megy át az eredetiségvizsgálaton? Úgy tűnik egyszerűbb, hogy ha az előző tulaj megcsinálja a műszakit.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X