Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás

    Sziasztok,

    Már január óta aktívan olvasok, kérdezek használom a fórumot. Régi adósságomat törlesztem a bemutatkozás megírásával. Így 11 hónap után kicsit már más szöveg íródott, mint ha regisztráláskor tettem volna meg.

    Pár hónapon belül betöltöm 40-et. Vidékről a fővárosba dobott az élet, íróasztal mellől dolgozom. Egyenlőre se helyem se semmilyen szerszámom nincs a bütyköléshez, De ez a közeljövőben változni fog.

    Nagyapám 125 T Csepeljének felújításához fogtam hozzá. A póthagyatékival járó ügyintézés 8 hónapot vett igénybe. Hosszas töprengés, alkatrész keresés után végül arra jutottam, hogy rábíztam valakire Egerben a teljes felújítást. Részben a türelmetlenség, hozzá nem értés miatt, részben annak belátása miatt, hogy nem bírok leállni az alkatrészek keresésével. A motor már teljesnek mondható, de már rááll a szemem a jó vételekre és elkezdtem a ritka alkatrészekből tartalékokat is felhalmozni Végül az OT mellett döntöttem, amikor elkészül megy vissza az Őrségi dombok közé, ahol szabadidőben fogom használni.

    Ezen kívül vadászom egy Pannónia TLF-re. Ezt napi használatra tervezem majd megvásárolni, felújítani és munkába járásra használni. (napi cc 50 km)
    A napokban akadtam rá egy 2012-es cikkre ami a Schmidt úr által felújított Pannóniákról szól. Elsőre nagyon megtetszett az ő gondolatmenete. Nem tudom, hogy magán kívül másnak is dolgozik, de ki fogom deríteni. Tud valaki ebben segítségemre lenni?

    Végül a Jolly Joker: egy csepel 250-es lenne. Kisebb hadjáratot indítottam egy fellelt darab megtalálására. -nem a hirdető oldalakon
    Nem tudom lesz e szerencsém ezzel a modellel. Kevés van belőle és az is aranyáron.

    Más még nem fertőzött meg

    Kondorfa
    wsievers, zahi és 6 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Szervusz!

    Mindig örömmel olvastam az írásaidat,mert volt tartalmuk és hasznos információkat is hordoznak.Köszönöm,hogy bemutatkoztál,bár úgy vélem,hogy az már megtörtént a régebbi írásaid alapján.Már ismerős a neved és a logód is.

    Üdvözlettel:Che
    Atti69 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Más még nem fertőzött meg
      Majd megfog! Motorka 117 (T5H) volt az első. Aztán lett egy Schull, majd Riga Delta, majd Nagy Zsiráf (Trabant 1.1) most ősszel vettem egy ruszki biciklit. Az is 35 éves. Szergely a neve. Tehát, mint látod, nincs remény.
      Atti69, Kondorfa és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Click image for larger version

Name:	Elado_Pannonia_TLF_De_luxe_Motor_679031571653258.jpg
Views:	432
Size:	27.6 KB
ID:	220185Click image for larger version

Name:	Elado_Pannonia_TLF_De_luxe_Motor_677211571653099.jpg
Views:	349
Size:	410.3 KB
ID:	220186Click image for larger version

Name:	Elado_Pannonia_TLF_De_luxe_Motor_677311571653098.jpg
Views:	375
Size:	322.3 KB
ID:	220187Click image for larger version

Name:	Elado_Pannonia_TLF_De_luxe_Motor_682771571653174.jpg
Views:	356
Size:	306.8 KB
ID:	220188 Sziasztok!
        A csatolt képeken lévő Pannónia TLF megvásárlásán morfondírozom. Mit gondoltok róla? Mennyire teljes/hiányos/vegyes?
        Köszönöm!
        Kondorfa

        Komment


          #5
          Nem sok bibi lehet,a hátsólámpa biztosan nem oké,a hátsó teló gyanus a többi amatőrként belefér.Sajnos a profik itthagytak....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem sok bibi lehet,a hátsólámpa biztosan nem oké,a hátsó teló gyanus a többi amatőrként belefér.Sajnos a profik itthagytak....
            Köszönöm a választ mátéapu!
            Mi az ami gyanús a teleszkópon?
            Beszéltem a hirdetővel. Egy szám el van írva a forgalmiban. Ennek ellenére kapott rendszámot. Megvan a szürke forgalmi.A hátsó lámpát én is kiszúrtam s örülök a megerősítésnek. A régebbi nekem amúgy is jobban tetszik.
            Ami még nekem fura a sárvédő "peremnélkülisége". Ennek ilyennek kell lennie?

            Komment


              #7
              Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ennek ilyennek kell lennie?
              Nem tudom.de.. az a lényeg egy régebbi gépen ,ha olyan van ami a többin nincs:az valószínűleg egy idősebb darab!...Tényleg hiányoznak a szakértők:Nagyfékdob...Apae...ők már elunták a "hérköznapi" kérdéseket... megértem uncsi lehet újból elmagyarázni (nekik)ugyanazt !!!!

              A régebbieken Rózsás terheléshez-állítható allu- karimával készült telók voltak,nem tudom mely évjárattól.
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 nov. 20, 21:46.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Sziasztok! Jawa 559/634 hátsó teleszkóp. Talán...

                Komment


                  #9
                  Ismétlem ! nem vagyok szakértő !
                  A TL.. es gépeken egycsíkos dekniknek kellene lennie ,egyes lefelé .. kettestől felfelé válltóval,görbe válltó-karral,allu fékkarral,alu gázházzal kormányszivatóval, ferdére vágott kipufogóval,talán....zárható légszűrővel,kacsacsőr(tökös)lámpával,vagy csőlámpa...120km-es fehérszámlapos órával.
                  A tévedéseimet szeretném ,ha kijavítaná valaki!!!!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 nov. 21, 18:22.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    már bocs , de nekem a motorszám beütött karakterei sem tűnnek jónak , tudtommal a gyári nincs ilyen szépen beleverve , és mintha más volna a karakterek formája ... nézz utána !
                    A sebváltókar nem gyári , talán IZS ...ziknizetlen sárvédők OK , hátsó lámpa pöcslámpa kéne legyen , a henger P12 nek látszik , mert a legfölső hűtőborda tagolt , A hátsó teló szerintem OK , kipufogó könyök szerintem OK , tudtommal a kétszer ívelt az OK . ....-

                    Komment


                      #11
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Tényleg hiányoznak a szakértők...
                      Azért nem egészen...vannak még itt szakik, csak ritkán ugranak be az oldalra...

                      Komment


                        #12
                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ők már elunták a "hétköznapi" kérdéseket... megértem uncsi lehet újból elmagyarázni (nekik)ugyanazt !!!!
                        Egyrészről igazad van, én is unom munkában elmagyarázni ugyan azt napról napra!
                        Másrészről a kezdő bálozók, mint pl. én még az leírások után sem mindig tudják értelmezni a leírtakat és beazonosítani az alkatrészeket 100%-osan. Egyszerűen muszáj kérdezni, mert így lehet könnyebben felszívni a tudást. Oszt elég kérdés és olvasás, börzézés (ahol fizikai valójában is látjuk az alkatrészeket) már kevesebb a kérdés. Csepel témában már elég magabiztos vagyok, de ehhez sok kérdést kellett feltennem A fórumra regisztrálók is gondolom többségben ebben a cipőben járnak és nem szakértők érkeznek.
                        Nagyon hálás vagyok, amikor választ kapok egy feltett kérdésemre Remélem még sokáig bírjátok türelemmel

                        Komment


                          #13
                          Régen jártam a fórumon. Ennek oka, hogy elakadt a kis csepelem felújítása. Akire rábíztam sajnos sokat betgeskedett az elmúlt évben és nem haladt a projekt. Remélem túljut a nehézségeken és még sok évig törődik a motorokkal. Elmondása szerint ha úgy gépészkedne ahogy a dokik, akkor nem lenne ép motor.
                          Az űrt sok olvasással (elméletben már nagyon "okos" vagyok és egy esetleges új projekttel próbáltam kitölteni. Nagy erőkel kerestem egy papírozható felújjítandó TLF-et, de ne jártam sikerrel. Ha valamelyikőtöknek akad, vagy tudomása van egy ilyen példányról, akkor kérem írjon rám. Köszönöm!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Kondorfa; 2020 szept. 22, 22:54.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!

                            Hosszabb kihagyás után végre megint van mit írnom
                            A kis csepel felújítása meglódult. A héten úgy néz ki lesz alkalmam szemrevételezni. Lövök majd pár képet róla és felteszem.

                            Úgy tűnik, hosszas keresgélés után akadt egy papírozható TLF is. Ezt is igyekszem nyélbe ütni a héten. A motor 58 12. havi.
                            Van valamelyikőtöknek TLF-je konkrétan ebből az időszakból. Szeretném a típusjellemzőket leellenőrizni.

                            Ami különösen érdekel:
                            • sárvédő külső vagy belső peremezésű. Mikor történt itt a váltás?
                            • sebességek: 1 0 2 3 4 / 0 1 2 3 4
                            • tankmatrica
                            • hátsó "teleszkóp" állítható6 nem állítható
                            • lámpakeret sildes/nem sildes
                            Köszönöm, ha megszakértitek nekem a fentieket. Remélem jól vagytok ebben a vírussal teli időben.

                            Komment


                              #15
                              Kondorfa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ami különösen érdekel:
                              60-as TLF: sárvédő belső peremezés (már ha jól tudom mi az a belső), seb: 1-2-3-4, matrica: ovális, teleszkóp: állítható (fix szarvakkal), keret: nem sildes. ...és bocs, ha nem voltam szakszerű.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X