Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Többnyire festve van. Egy dologban vagyok bizonytalan,miszerint,azt olvastam,hogy a T5-ök egyre egyszerűbben készültek,már nem számított annyira a minőség (ezért tértek rá a blokk festésre is,polírozás helyett),íly módon az exportok polírozásában bizonytalan vagyok,de elvileg így készültek.
Helló!Én is küldenék néhány képet az eddigi tevékenységeimről.Tavaly augusztusban kezdtem el a szétszerelést,addig csak várta a sorsát.A motor üzemképes és használható állapotú volt.18000km-t ment élete során.Decemberben elkészült a szemcseszórás.A fényezést egy autófényező műhelyre bíztam és már el is hozhattam a nagy részét.Mindent annyi darabra szedtem szét amennyire csak lehetett,vagy még többre..
A T5 kuplung szétszedése során sikerült az egyik golyót a kuplung tengelyen keresztül tolni, úgy hogy az valahova leesett. A malör egy mágneses pálca kiszedő próbálgatása során történt.
Ha valaki tudja, hogy hogy találom meg a golyót, hogy bontsam tovább a blokkot, kérem hogy adjon tanácsot.
Bosszant is meg nem is az eset,de legalább meg ismerek egy sor alkatrészt.
A kuplung tengelyen lévő anyát valaki erősen rávágózta. A menete jobbos vagy balos?
üdv:attila45
Szia! Leveszed a felső kis deklit, kihúzod a függőleges kuplung kiemelő tengelyt, annak a helyén lenyúlsz a blokk mélyére egy hatékony mágneses kiszedővel és meglesz a golyó.
A kérdéses anya pedig normál jobbos menetű.
.Decemberben elkészült a szemcseszórás.A fényezést egy autófényező műhelyre bíztam és már el is hozhattam a nagy részét.Mindent annyi darabra szedtem szét amennyire csak lehetett,vagy még többre..
Minden esetre bízom benne, hogy egyszer itthon is értéke lesz a szép és patinás fényezésnek, és egyszer ki tudunk lépni a homokszóró-fényező-polllírozó háromszögből. Kár ezért a szép állapotban megmaradt dukkóért!
Oké, nem károgok tovább. Biztos szép lesz, ha elkészül!
Megérkezés a fényezőműhelyből.A pannónia alkatrészei "új ruhában".Fényezett akatrészek hada.A kárpitos mester is kiválóan dolgozott..Tengelykapcsoló és alkatrészei kiszerelés után..Majd folytatjuk.
Sziasztok elösször is köszönöm szépen,hogy itt lehetek. Én szerintem még fiatal vagyok hozzátok képest 24 éves vagyok és nagyon teccenek a régi klasszikusok. Ki is néztem egy t5 ös Pannoniát szeretném felujitani,majd késöbb akár használni is. Érdekelne,hogy hogy álljak neki az egésznek milyen alapot érdemes venni?
Csak egyben lévőt, csak papírokkal. Amennyiben ez sikerül sok problémától óvod meg magad. Lehetőség szerint olyat keress, aminek a főbb alkatrészei eredetiek. A felületi rozsda nem probléma, inkább arra figyelj ne legyenek horpadtak a lemezrészek, ne legyen össze-vissza hegesztve. Ja, és ha megvetted ne azzal kezd, hogy darabokra szeded, inkább ha egyben van a motor hozd működőképes állapotba. Csak akkor fogj hozzá a szétszereléshez, ha van elegendő pénzed a felújításhoz, mert pillanatok alatt röpködnek a tízezresek. Mindent fényképezz le, egyrészt mert fontos a dokumentálás, másrészt a kérdéses alkatrészek helyzete is visszakereshető lesz. És a legfontosabb: olvasd gyakran a veteránfórumot, mert gyakorlatilag minden kérdésedre választ kapsz! :-)
köszi szépen nagyyon sokat segitettél én olyan példányt szeretnék alapbol vásárolni majd ami müködö képes és onnantol kezdve enyém a pálya csapágyak cseréje felfuratás dugocsere stb.. csak a kopo alkatrészekkel vagyok gondba mint pl markolat vagy látarto vagy válto gumi ilyeneket honnan tudok szerezni eredetit...
Komment