Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa 250 559 váltó
Collapse
X
-
Első dolog...az a léptetővilla cserés(lehet nem is 90 fok már) . A második: Nézd meg mennyire lóg a programtárcsa a helyén. A lényeget nem fényképezted: A kapcsolókerekek hornyát."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
-
Azért a 7 dik képen lévő fogaskerekek is kukák , és azt nem értem (vagy látom jól ) hogy a f.kerekek belső hornyainak végei miért ilyen gyalázatosak .
Szerintem ez a váltó sokat kapott az élettől --de a nagyobb probléma az hogy nem közösen öregedtek meg az alkatrészek , valaki már cserélt ez-azt . Szerelgette a gépet...
- 2 likes
Komment
-
Leginkább a kapcsolókörmök vannak ledarálva a fogaskerekek oldalán. A kopott léptetővilla+kukactárcsa az ok, a köröm kihegyeződése, gömbölyödése az okozat. Ez valószínűleg egy méreten volt eredetileg, meg kéne mérni, van ott másik keréken ép. A másik jellegzetes megoldás, amilyen pl. a Pancsi, vagy az összes tolókerekes rallye váltó, kb. 5 fokkal alá van köszörülve. Azokat fel lehet hegesztetni lézerrel, majd visszaköszörültetni. A rallye-ban eleve így készül, a fogaskerékanyag nem bírja. Ebben tudok segíteni, a többieknek mondom. Pannóniában ez örök köröm még kuplungolás nélkül is. Ez viszont mivel kerek, szerintem cserés, vagy a NASA köszörűse kell hozzá. Szimultánba beleugatok mindenbe.Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 febr. 17, 23:26.
Komment
-
Ebből a cuccból tényleg csak a 3. és az utolsó képen lévő fogaskerék használható...a többi erősen MÉH-telep kompatibilis...Esetleg a programtárcsa menthető még, azon nem látok kopást, de a lógását(ami biztosan van a többi alkatrész állapotából kiindulva) orvosolni kell."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevagy a NASA köszörűse kell hozzá.én már egyszer találtam embert aki szikrával --a kerek körmöt is alávágja ! De ez itt gazdaságtalan megoldás lenne
- 3 likes
Komment
-
Elvileg kettő. Gyakorlatilag, amennyi kell. Az a gyári hézagolás,lehet nem is ehhez a tengelyhez van. A hézagolás mértékét neked kell kimérned-összerakod tömítés nélkül a váltót, és megméred a tengelyirányú mozgást indikátorórával mondjuk- és vagy csináltatsz hézagológyűrűket a kimért adatok alapján (jó esztergályossal és/vagy sikköszörűssel-a jó esztergályos fontos, mert nem mindenki tud ám ilyen vékony darabokat jól leszúrkálni-nem tányérrugó kell) , vagy mindenhonnan gyűjtöd ezeket-majd megcsinálod a hézagolást, összepróbálod a váltót. 0 kottyanásra állítod, a tágulási hézagot a papírtömítés adja(ha csak pasztát használsz magában, akkor hagyj 1 tized mm-t annak elégnek kell lenni).
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevagy csináltatsz hézagológyűrűket
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevagy mindenhonnan gyűjtöd ezeket-majd megcsinálod a hézagolást
A vastagabb és nem járatos méretű gyűrűknél viszont valóban az marad, amit Wsievers mond. Az a legszebb, ha kopásállónak is kell lennie nemcsak párhuzamosnak.
- 2 likes
Komment
-
bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz 559-es Jawanak nincs középen tömítés!!"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment