Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250 559 váltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 250 559 váltó

    Hello mindenki , olyan problémám lenne, hogy a 3. sebességet nem veszi be vagyis csak kerrog ehhez szeretnék segítséget kérni. A blokkot szétvettem váltót kivettem csináltam pár képet róla látni rajt kisebb kopásokat de lehet, hogy nem is kicsi kopás és ez miatt nem veszi be a 3.-ik sebességet.

    Click image for larger version

Name:	41.jpg
Views:	2
Size:	181.1 KB
ID:	155266Click image for larger version

Name:	Névtelen-111.jpg
Views:	2
Size:	178.0 KB
ID:	155278Click image for larger version

Name:	Névtelen-1.jpg
Views:	2
Size:	175.0 KB
ID:	155277Click image for larger version

Name:	Névtele5n-2.jpg
Views:	2
Size:	179.0 KB
ID:	155276Click image for larger version

Name:	Névtele3n-1.jpg
Views:	2
Size:	172.9 KB
ID:	155275Click image for larger version

Name:	Névtel23en-1.jpg
Views:	2
Size:	187.5 KB
ID:	155274Click image for larger version

Name:	Névte2len-1.jpg
Views:	2
Size:	179.6 KB
ID:	155273Click image for larger version

Name:	DSCNew8783.jpg
Views:	2
Size:	190.3 KB
ID:	155272Click image for larger version

Name:	DSCN8672.jpg
Views:	2
Size:	192.8 KB
ID:	155271Click image for larger version

Name:	DSCN8ss782.jpg
Views:	2
Size:	180.2 KB
ID:	155270Click image for larger version

Name:	DSCN8fd784.jpg
Views:	2
Size:	178.6 KB
ID:	155269Click image for larger version

Name:	DSCN8da781.jpg
Views:	2
Size:	185.6 KB
ID:	155268Click image for larger version

Name:	83.jpg
Views:	2
Size:	184.9 KB
ID:	155267Click image for larger version

Name:	ss2.jpg
Views:	2
Size:	179.2 KB
ID:	155279

    #2
    Első dolog...az a léptetővilla cserés(lehet nem is 90 fok már) . A második: Nézd meg mennyire lóg a programtárcsa a helyén. A lényeget nem fényképezted: A kapcsolókerekek hornyát.
    CZsolti, joker és Tamás78 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Azért a 7 dik képen lévő fogaskerekek is kukák , és azt nem értem (vagy látom jól ) hogy a f.kerekek belső hornyainak végei miért ilyen gyalázatosak .

      Szerintem ez a váltó sokat kapott az élettől --de a nagyobb probléma az hogy nem közösen öregedtek meg az alkatrészek , valaki már cserélt ez-azt . Szerelgette a gépet...
      OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Én is a kertitraktor vonalon gondolkoztam a ledarált bordástengely miatt.
        kvaga kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Leginkább a kapcsolókörmök vannak ledarálva a fogaskerekek oldalán. A kopott léptetővilla+kukactárcsa az ok, a köröm kihegyeződése, gömbölyödése az okozat. Ez valószínűleg egy méreten volt eredetileg, meg kéne mérni, van ott másik keréken ép. A másik jellegzetes megoldás, amilyen pl. a Pancsi, vagy az összes tolókerekes rallye váltó, kb. 5 fokkal alá van köszörülve. Azokat fel lehet hegesztetni lézerrel, majd visszaköszörültetni. A rallye-ban eleve így készül, a fogaskerékanyag nem bírja. Ebben tudok segíteni, a többieknek mondom. Pannóniában ez örök köröm még kuplungolás nélkül is. Ez viszont mivel kerek, szerintem cserés, vagy a NASA köszörűse kell hozzá. Szimultánba beleugatok mindenbe.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 febr. 17, 23:26.

          Komment


            #6
            Ebből a cuccból tényleg csak a 3. és az utolsó képen lévő fogaskerék használható...a többi erősen MÉH-telep kompatibilis...Esetleg a programtárcsa menthető még, azon nem látok kopást, de a lógását(ami biztosan van a többi alkatrész állapotából kiindulva) orvosolni kell.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              vagy a NASA köszörűse kell hozzá.
              nem feltétlen én már egyszer találtam embert aki szikrával --a kerek körmöt is alávágja ! De ez itt gazdaságtalan megoldás lenne
              OdinHEM, Hajtókar és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Ezek szerint ráfér egy csere a váltóra, keresek valahol bontott blokkot és abból átteszem a váltót!

                Komment


                  #9
                  Hézagolni majd ne felejtsd el! Mert hamar ugyanígy járhatsz...
                  mátéapu, OdinHEM és kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Csak két hézagoló lemez van ?

                    Komment


                      #11
                      Elvileg kettő. Gyakorlatilag, amennyi kell. Az a gyári hézagolás,lehet nem is ehhez a tengelyhez van. A hézagolás mértékét neked kell kimérned-összerakod tömítés nélkül a váltót, és megméred a tengelyirányú mozgást indikátorórával mondjuk- és vagy csináltatsz hézagológyűrűket a kimért adatok alapján (jó esztergályossal és/vagy sikköszörűssel-a jó esztergályos fontos, mert nem mindenki tud ám ilyen vékony darabokat jól leszúrkálni-nem tányérrugó kell ) , vagy mindenhonnan gyűjtöd ezeket-majd megcsinálod a hézagolást, összepróbálod a váltót. 0 kottyanásra állítod, a tágulási hézagot a papírtömítés adja(ha csak pasztát használsz magában, akkor hagyj 1 tized mm-t annak elégnek kell lenni).
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        Az 559-es Jawanak nincs középen tömítés!! A kupplungtengely játék nélkül könnyen kell forogjon, az alsó előtéttengelynek pedig max. 0,3 mm játéknak kell lennie...

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          vagy csináltatsz hézagológyűrűket
                          ...

                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          vagy mindenhonnan gyűjtöd ezeket-majd megcsinálod a hézagolást
                          A csapágykereskedőknél is kapható hézagolólemez a finomillesztésekhez. Általában 0,1; 0,3; 0,5; 1 mm méretben tartanak ilyet a boltban. (Legalábbis ott, ahol én szoktam venni.)

                          A vastagabb és nem járatos méretű gyűrűknél viszont valóban az marad, amit Wsievers mond. Az a legszebb, ha kopásállónak is kell lennie nemcsak párhuzamosnak.

                          Komment


                            #14
                            bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az 559-es Jawanak nincs középen tömítés!!
                            Tényleg a 350-esnél sincs...Mert most olyan váltót rakok össze, ahol van ilyen(legalábbis gyárilag volt)...
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Üdv. kicseréltem a csapágyakat és most a váltónál a felső tengelynek nincs mozgása mivel a csapágy fogja az alsónak van, gondolom mind a 2 tengelyt ugyan arról az oldalról kell hézagolni.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X