Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dutrás csaj

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dutrás csaj

    Sziasztok!

    Klári vagyok 23 éves, nagyon kezdő traktoros. Egy UE-28-as dutrát vezetek. Idén csaptam fel traktorosnak és próbálkozom a gazda élettel. Mindenféle tanács jól jön. Most éppen a hidraulikát kell szegényen szétszedni. Az elején liftezett a hidraulika, szétszedtük és kicseréltünk 2 gumigyűrűt. Úgy tűnt meg is oldottuk a problémát, egészen addig amíg nem billentettem is a traktorral. Van egy kapcsoló amit el kell fordítani hogy billentsen. A billentés után amikor visszaállítottam hogy emeljen megint elkezdte a liftezést de most ha nagyobb gázt adok úgy hogy a hidraulika közben emel (pl: dombon fel) hirtelen felkapja aztán meg leejt a hidraulika. Ki is lökte tegnap azt a kapcsolót ami átvált billentés és emelés között. Ha esetleg öreg dutrások tudnak segíteni azt megköszönném. Azt még hozzá tenném hogy nem egyedül szerelek, de szegény Feri csak MTZ-hez ért igazán. Dutrát még nem szerelt.

    #2
    Ha ez így mind igaz , akkor gratula !!!!!!!!

    Már látom magam elött a képet : baboskendőben , erőssen markolva a hatalmas szervóttlan kormánykereket , büszkén "hasít "a körmössel -bele a naplementébe - az új kor asszonya , hogy feltörje a MAGYAR UGART .

    ..aztán hazamegy fáradtan , de elalvás elött még feldob néhány képet a facebukkra , milyen is volt a mai nap.....
    matuka, dongos78 és 6 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A baboskendő még hiányzik de a kormányt tényleg erősen kell markolni.

      Komment


        #4
        Behányok!Na ez kemény.Dutrás kislány.Azt hiszem aki ezt a bemutatkozást elolvassa, az tuti térdre rogy a lábaid előtt.Sok sikert,nem csak a Dutrához,hanem a gazdálkodáshoz is.

        Komment


          #5
          Szia Leara!

          Hát én tényleg megemelem a sapkámat előtted. Nem mindennapi dolog amire vállalkoztál. Dutráról van egy csomó dolog a letölthető dokumentumok között, de a hibajelenséget megkérdezem egy kollégámtól. Ő most újít fel egy kis Dutrát. A típusjelét most meg nem mondom. Ha megírod a tietek típusjelét, akkor könnyebben tudunk keresni.

          Az biztos, hogy az útváltóban van a kutya eltemetve. Szerintem beszorul valahol a vezérlőszelep tolattyúja és megáll két végállás között valahol. Az, hogy állandóan emelni akar legalábbis erre utal. Mivel nem ismerem a szerkezetet csak tippelni tudom az okát. Ha történetesen O-gyűrűvel, vagy valami kerek gumikarmantyúval van tömítve, akkor lehetséges, hogy a gumi kitüremkedik valahol és emiatt szorul meg a tolattyú. Nem kell nagy elmozdulásra gondolni. A hidraulikánál már 0,5 mm is komoly galibát tud okozni. Az olaj kicsi, könnyen átfér a kis helyen is.

          ÉS jó fórumozást kívánok. És kevés esőt a betakarítás és a szántás miatt.

          Üdvözlettel: CZsolti
          Ricsi95D, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia Klári ! A hidraulikus gépeknél szokott lenni visszacsapó szelep, és zuhanásgátló. Fogalmam sincs hogy a traktorodon van e, de ennek a hibája hozhat ilyen jelenséget. Ennek az a lényege, hogy egy rugóval megtámasztott golyó nem engedi visszafolyni az olajat. Hengerek tömítetlensége nem okoz liftezést, csak sülyedést. Esetleg, még az útváltó szelep is átengedhet.

            Komment


              #7
              Szia Leara!-EZ ÓRIÁSI!!! Gratulálok és drukkolok,hogy minden sikerüljön amit szeretnél tenni a DUTRA-val.Segiteni azt nem tudok,ha csak annyival nem,hogy hidraulika esetén a levegősödés érdekes jelenségeket tud okozni.Én akkoriban már vezettem/nem egyedül/Zetort és valamilyen Orosz traktort,aminek a nevére sem emlékszem,csak arra,hogy vörös szinűek voltak.Dutra az nem volt a környékünkön,igy csak álmodoztam "de jo lenne vezetni egy olyat",amikor láttam hogyan hordják vele a házgyári elemeket Dunaújvárosból Székesfehérvárra.Én akkoriban kb.14 éves lehettem,ebből az következik,hogy a DUTRÁD már nagyon öreg lehet.......
              Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 szept. 27, 09:27.

              Komment


                #8
                Szia Leara,bár nem vagyok traktoros "csak sima" motoros azért nem semmi,hogy egy fiatal csaj a mai világban veterán traktorozásra(és annak szerelésére!)adja a fejét!Csak gratulálni és sok sikert kívánni tudok!Asszem nemsokára jól ki izmosodsz majd a kormánytekergetéstől!

                Komment


                  #9
                  Ismét üdvözöllek Leara!-egyszerűen nem ment ki a fejemből a történeted.Az imént/lásd fentebb/azt irtam,hogy drukkolok Neked.Természetesen ez igy is van,de közben rájöttem,hogy Neked erre igazából nincs is szükséged.Most pedig jön egy a DUTRA-tól is idősebb veterán motoros elmélkedése a név választásról.Ez személyeskedőnek tűnhet,de nem annak szánom.
                  Nem szeretem az inci-finci neveket.Amilyen természetesen hangzik:Klárikám,Marikám,stb.nevek esetén:"légyszives tedd ezt,vagy azt...hozzál nekem...szaladj el...söpörd fel...,olyan természet ellenesen hangzanak ezek az általam inci-fincinek tartott nevek esetén.Nem a név viselője tehet erről,hanem a szülők.Inci-finci név esetén annak is nevelik a gyereküket/tisztelet a kivételnek/.A Te esetedben mindenki biztos lehetett abban,hogy számithat rád,megteszed azt amit vár tőled,DE!- ami ettől is fontosabb az az,hogy kétlábbal állsz a földön,amit elterveztél azt meg is teszed,akkor is ha nem könnyű és egyszerű a dolog.Szóval én igy képzellek el,amivel nem lehetek egyedül tekintve,hogy mások is sapka emelést és hasonlókat emlegetnek.Én hiszem,hogy ez igy van.Drukkolni azért van okom,hogy ne legyen hamis az élettapasztalatom.

                  Komment


                    #10
                    Üdv. a fórumon Leara!
                    Úgy látom sok rajongót gyűjtöttél, de konkrét instrukciót még nem kaptál a kérdésedre.
                    Ezt találtam: Dutra hidrolikáról.
                    https://picasaweb.google.com/1026651...a?noredirect=1

                    Hasonló történt már velünk is, de egy CSSZV-90-es magyar pótkocsi esetében, a KCR2000-es talpainál a zuhanásgátló szórakozott ugyanígy, az oka az volt, hogy a munkahenger gumigyűrűjének egy darabja levált és beszorult a zuhanásgátlóba.
                    Egyébként a problémád nem a szivattyú és nem is a vezértömb okozza, ezeket azért zárnám ki, mert max lassan emelne, ha ezek krepálnak be.
                    Az a hidraulikus irányváltó is bűnös lehet, bele kéne nézni, mert,ha lóg a bele, akkor egyértelmű a probléma.
                    Tudnál róla képet felrakni?
                    Üdv.:Majdánka.




                    hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    hogy mások is sapka emelést és hasonlókat emlegetnek
                    Na, most mehetek kalapot venni, hogy legyen mit megemelnek.
                    komolyra fordítva: minden tiszteletem a kisasszonyé.

                    Komment


                      #11
                      Leara eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Klári vagyok 23 éves,
                      Érdekesek vagyunk Mi "férfiak"! Idevetődik egy-két évente egy-egy hölgy /pl.Anangyalka és most Ő, a dutrás Csaj/! Automatikusan elképzeljük milyen lehet, szőke?karcsú?bombázó? váooo! Kit érdekel a Dutrája!
                      Leara eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha esetleg öreg dutrások tudnak segíteni azt megköszönném.
                      Öreg, nem öreg....minden Témát félre teszünk és megindul a bókcsata, mert itt egy Nő! Az U(E) 28-asról nem sokat tudunk, de mondunk a Klárinak egy-két dicsérő szót! Ha az MTZ-és Feri tette volna fel a kérdést, ez a téma nem ér meg egy, esetleg két hozzászólást!Ezzel semmi probléma mert ilyenek vagyunk Mi "férfiak"!
                      Ha nem a Dutrájával foglalkozunk, Klári is úgy fog járni mint a többiek, megérzi a tolakodást és "felszívódik"!
                      Ezzel csak azt akartam ecsetelni, hogy a konyhától a világűrig, mindenhol beváltak a csajok, sőt olyan dolgokat vittek és visznek véghez a világban amiről Mi "férfiak" csak beszélünk! Nem kell hasra esni, kalapot emelgetni, a hidraulika hibát orvosoljuk Emberek!
                      Leara eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      nem egyedül szerelek,
                      Klári!
                      Maradj velünk, kérlek!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 szept. 27, 18:49.
                      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                      Komment


                        #12
                        Kedves T5!

                        Az írásod nagyon tetszett,-teljesen egyetértek.Mint minden nőnek,így Klárinak is kijár a tisztelet,-próbáljunk segíteni a problémáján,már aki ért a Dutra hidraulikához,hogy velünk marad e,vagy sem,majd Ő eldönti!

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          #13
                          -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Klári is úgy fog járni mint a többiek, megérzi a tolakodást és „felszívódik”!
                          Azért nekem sántít a párhuzam. Az emlegetett hölgy pasizni jött a fórumra, miután megdumálta, hogy az 5 centis műkörmeivel vakarta a rozsdát, meg mosta az alkatrészeket. Nem akarom újra felhozni a témát, de nem véletlen hogy a moderátorok kitiltották.
                          Egyébként azóta 2 hölgy is volt köztünk, de senki nem" hajtott" rájuk.

                          Komment


                            #14
                            Köszönöm a szép szavakat!
                            A hidraulika éppen darabokban van. Egy ismerős ismerősének az ismerőse adott egy telefonszámot Miksa bácsihoz. Orgoványon lakik Dutrákkal foglalkozik. Most nála van az egész hidraulika mert túlnőtt rajtunk ez a feladat. Az biztos hogy valaki már szerelte a hidraulikát és kicserélte a szivattyút. Jóval erősebbre mint a gyári. A vezértömbön az egyik szelep kicsit be volt ragadva és szétfoszlott gumigyűrű darabokat meg fémforgácsot találtunk mindenfelé. Az átváltócsap kúpja meg meg van kicsit kopva.
                            Félreértések végett: Nem udvaroltatni jöttem hanem tanácsért. UE28-as gépkönyvet kerestem úgy találtam a fórumra. Dutrás csaj meg azért lett a cím mert azt írták legyen egyedi. Szerintem ez az.

                            Komment


                              #15
                              Kedves t5!-lám-lám a hidraulika prbléma megoldódott,méghozzá úgy,hogy a fórumozókra nem is volt szüksége Learának.Ő maga oldotta meg,mert olyan,mint amilyennek többen elképzeltük.A magam részéről MOST emelem a kalapom,mert nem várt másokra,tette amit kell,akkor amikor kell.
                              Feltétlenűl igazat adnék Neked,ha a dolgok úgy állnának,ahogyan Te értelmezted.Én nem véltem kiolvasni a hozzászólásokból azt,hogy bárki azzal foglalkozna,hogy Leara szőke?karcsú?esetleg bombázó-e?Nem ez volt az iránya sem a hozzászólásoknak.Szerintem Leara személyisége is gátat szabott volna az ebbéli törekvéseknek,ezért kicsit ideje korán jött az intés,hogy legyünk tárgyszerűek.Sajnos most úgy érzem,hogy kicsit megfagyott a levegő nem csak Leara körül,hanem körülöttünk is,akik hangot adtunk az elismerésünknek,és IGEN!-a csodálatunknak is.
                              Nem azért irtam a fentieket,hogy vitatkozzak,hanem azért,hogy oldjam a kissé fagyos légkört,végső soron azért,hogy Learának legyen lehetősége velünk maradni akkor is ha jó a hidraulika.Itt közösségre és barátokra lel.Én várom a jelentkezését újra.....
                              Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 szept. 30, 15:09.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X