Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás-Egyedül nem megy!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szia sepy!
    Mégegyszer köszi a figyelmességet! Holnap beállítom az általad leírtak szerint.Nem szeretnélek untatni, de van még egy jelenség, ami a következő:
    Elég gyors tempónál (óra szerint 115-120 kb fél gázkar, a sebességet nem tudom pontosan, mert az órát nem hitelesítettük be, de be fogom kocsival mérni)jött egy emelkedő és pici szembe szél is volt még húztam egy kicsit a gázon és hirtelen fulladni kezdett. Szerintem nem kapott elég benzint és arra gondolok, hogy a benzinszint alacsony lehet a karburátorban, de van egy másik tippem is amit kevésbé tartok valószínűleg az az, hogy nem elég tiszta a karburátor és vmi kosz v dugulás lehet, persze a benzincsap szűrője is eszembe jutott, hátha el van tömődve és nem tud elég gyorsan átfolyni rajta elég üzemanyag. Vagy esetleg légszűrő is csere érett lehet, valamint a kipufogót is tisztítani kellene. Kérdésem a következő: mi a legvalószínűbb oka a leírt fulladásnak? Amiket felsoroltam szépen sorban át fogom nézni és tisztogatni, de a válaszod ezek sorrendjét meghatározná. Amúgy másnak én is azt tanácsolnám, hogy ne hajszolja ennyire ezt a gépet, örüljön, hogy megy. Természetesen én is a 90-es utazótempót favorizálom, de mivel most vettem szűk két hónapja még csak ismerkedem és kicsit meghajtva jobban észreveszem, ha vmi problémája van. Szeretném a lehető legjobb állapotba hozni és úgy motorozni vele. Régebben 250-es Mz-m volt ez az első Jawa-m de eddig nagyon tetszik és nem bántam meg, hogy ezt vettem. Tiszakeszi? Jawa-s találkozó lesz? Mikor? Belinkelnéd nekem? Kicsit tudatlannak érzem magam! Köszi az eddigieket! Ez persze mindenkinek szól! Örülök, hogy beregisztráltam!!!!
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Tiszakeszi? Jawa-s találkozó lesz?




      Belinkelnéd nekem? Kicsit tudatlannak érzem magam!
      Oszt mit olvastál idáig a fórumon?
      Veterán fórum - II. Veterán Fórum Találkozó Tiszakeszi
      sepy és Lolopez kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Tiszakeszi? Jawa-s találkozó lesz?
        Hát figyelj, eddig egy Babetta, három Cz 472, és egy Cz 477 jelzett vissza. És a jelzetteken kívül tudok még egy 638 ről is ami jön. Akkor mi is ez? :P

        - - - Updated - - -

        mi a legvalószínűbb oka a leírt fulladásnak?
        Hozzátenném a gyujtótrafót...1 évet vett el az életemből, míg rájöttem, és azon kívül mindent lecseréltem előtte. Ugyanez a szitu, terhelés alatt fulladt, kihagyott. És egyre lejjebb ment ez a határ, kedve szerint hol tökéletesen, hol hibásan működött. Amikor néztem, akkor bezzeg jó volt.
        sepy, CZsolti és Lolopez kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Kedves Lolopez!

          Üdvözöllek a fórum tagjai között és remélem jól fogod itt érezni magad.A fórum tagjai tavaly,megtartották az első személyes találkozót,melyet Tiszakeszi,a falunap alkalmából nagyvonalúan támogatott.Túl azon,hogy írunk egymásnak és próbálunk segíteni,a felmerült műszaki problémákban,a találkozó alkalmával lehetőségünk volt egymással kezet fogni,személyesen megismerkedni,körül ülni a tüzet,elbeszélgetni és búcsúzáskor öleléssel elválni egymástól,a következő találkozó reményében.Sajnos nem annyi fórumtag jött el,mint amennyi elfért volna,azon a gyönyörű Tisza parti révházban,de úgy gondolom,hogy aki eljött az nem bánta meg és az idei találkozóra is szívesen jön,mert más dolog írogatni,egy személytelen miliőben és más kezet fogni és beszélgetni,megosztani a gondolatokat,egy kicsit együtt eszegetni és iszogatni,-élvezni egymás társaságát,-eszmét cserélni,anélkül,hogy bárki is osztaná az észt.

          A fórum alapelvei közé tartozik,a márkafüggetlenség,amit nagyra becsülök,itt mindegy,hogy BMW,vagy Romet,egy a lényeg,hogy senkit nem nézünk le,itt mindenkinek helye van márkától,szakmai tudástól függetlenül,-csak egy számít,ne rombolj,-építs,ne bánts,-segíts!Mindig úgy gondoltam,-aki már kiegyenesített egy görbe szeget,az már tehetséges kezdő a vasas szakmában,-annyi a különbség,hogy a tapasztaltabbak,már több ezret egyengettek ki és esetleg U szeget is tudnak csinálni,-valahol el kell kezdeni,minden prófétánál,van egy prófétább.

          Az első fórum találkozóról,bőséges írásos és képanyag van feltöltve a fórumra,hogy pontosan hol azt nem tudom,de ha akarod megtalálod,-nézd át és,ha egy jó élményt szeretnél,-az idein vegyél részt Te is!Aggódnivaló csak annyi van,hogy az időjárás,ne rontsa el a találkozót.

          Üdvözlettel:Che (Kotasz József Orosháza)
          sepy, Atti69 és 7 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Üdvözlet mindenkinek! (Jawa 350-634 ről van szó az alábbiakban.)
            Újabb jelenség okoz fejtörést mostanában, ami a következő: Mindkét henger egyenletesen jár és kb egyformán dolgozik, mégis a bal oldali kipufógóból (kuplung oldali), szinte folyik ki az olaj, ha hosszabb távra megyek. Mindkét kipufogó ki volt tisztítva alaposan áttörölgetve, szinte szárazra. A következőre gondoltam: A hajtóműnél a főtengely szimering nem zár tökéletesen talán azt jó lenne cserélni, de addig nem akarom megbontani amíg nem ez a legvalószínűbb kiváltó ok.
            Ami számomra furcsa, hogy jó tempós (110-120 km/h-nál) haladás esetén sem füstöl a motor. Lehet, hogy mégsem ez a gond? Azt sem tudom, hogy az aral 2T motorolaj okozhat-e ilyesmit és ez akár normálisnak tekinthető-e? A bal oldali kipufogónál is van egy kis olaj szivárgás, de fele annyi sincs. Előre is köszi a véleményeket!

            Komment


              #21
              Ha szintetikus olajat használsz, akkor bizony lehet ilyen. Az 1:33 az Arol 2T-re vonatkozott. Ásványi olajjal próbáld, lehet, hogy ez az oka.

              Komment


                #22
                Az utolsó mondatodban ugye jobbost akartál írni?. Kezdjük az elején: ha a járó motornál a kipuff. végéhez teszed a kezed és érzed amint üti a kiáramló gáz a kezed akkor tiszta, ha nem akkor ki kell égetni./ nem törölgetve kell ki tisztítani. Semmi más tökéletes módszert én nem ismerek. / Lehet itt ilyen, olyan anyagot bele öntögetve tisztítást szimulálni a korom ha kiégetik akkor hullik ki máskor össze csomósodik és még rosszabb lesz. A Jawát hajszolva nem ég ki!.-én elfelejteném az Aro. 2T.- helyette fél szintetikus olajat választanák a keverékbe./ Nem kötelező nekem ez a tapasztalatom/.Én is próbáltam a teljesen szintetikust de én tapasztalatom szerint a Félszint.a jobb. Ezek mikor készültek akkor még esetleg a verseny sportban kulissza titokként beszéltek róla. A 634-es nél a főtengely szimeringet ki lehet cserélni a teljes szétbontás nélkül- kívülről./Két dekli alatt./ Erre egy tapasztaltabb / Jawában jártas / egyén szükséges mert több szerszám és hozzáértés kell. Ha igazán látnád legközelebb Te is megpróbálhatod csak olvasni kell Mit- miért! A légszűrő betét ha nem olajos akkor kompresszorral takarítható bár az igazi a csere hiszen sosem cserélték eddig. Nem ártana a légszűrő ház teljes tisztítása is de nem a felvetett hiba oka. Ha lehet javasolni én ki cserélném a két oldali főtengely szimeringet a kis lánckerék és a gyújtás alatti szimeringeket.Ehez nem kell a vázból kivenni a blokkot.Persze ha le kerül a balos dekli még lehetnek cserés dolgok!.Röviden ennyi.Természetesen a benzincsap és tank tisztítása sem felesleges. Én is jártam már úgy , hogy síma úton ment a gép és mihelyt a Mátrába kezdtem felfele menni már kevés volt a nafta.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 máj. 12, 18:53. Oka: bővítés.

                Komment


                  #23
                  Szerintem a simmering lesz ott a bibis....nézd meg először, hogy mennyi olaj van a váltódban, mérvadó. Ha eszi,akkor biztos. Mondják a szakik, hogy a füst színéből is lehet következtetni....ha szürkésfehér,akkor a keverék, ha kékes,akkor a váltóból is csipegeti az olajat...

                  - - - Updated - - -

                  Az 1:33 az Arol 2T-re vonatkozott.
                  Tisztelt CZsolti!

                  A CZ-mel soha nem jártam 1:33 keverékkel, 1:40-el(Akkor Arolt-2T) simán elment, soha nem volt vele bajom.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 máj. 12, 19:30.

                  Komment


                    #24
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha szintetikus olajat használsz, akkor bizony lehet ilyen. Az 1:33 az Arol 2T-re vonatkozott. Ásványi olajjal próbáld, lehet, hogy ez az oka.
                    Nem inkább fordítva?

                    Komment


                      #25
                      Szerintem jól írtam. Szintetikusból kevesebb kell bele. Én a motoros kaszába tettem szintetikusat az előírt keverési arányban és dőlt belőle az elégetlen olaj. Kipucoltam és ásványit kevertem a benzinhez. Azóta nem füstöl, nem folyik. Mindkét esetben 1:25 keveréket használtam. Al-ko fűkasza gépkönyv szerinti érték.

                      Komment


                        #26
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szerintem jól írtam. Szintetikusból kevesebb kell bele. Én a motoros kaszába tettem szintetikusat az előírt keverési arányban és dőlt belőle az elégetlen olaj. Kipucoltam és ásványit kevertem a benzinhez. Azóta nem füstöl, nem folyik. Mindkét esetben 1:25 keveréket használtam. Al-ko fűkasza gépkönyv szerinti érték.
                        Én eleinte arollal használtam, azzal jobban füstölt és nyomta az olajat. Na meg tele volt lerakódással minden.
                        Aztán váltottam full szintetikusra, azóta minimális a lerakódás és ha bemelegszik akkor alig füstöl.

                        Komment


                          #27
                          A Pannóniánál én is Arol-al kezdtem de már az elején áttértem full szintetikus olajra (Repsol).
                          Indulásnál kicsit füstöl, de visszanyomtam a szívatót, és bemelegedett, szinte alig látni füstjét, pedig még 1:20-ba keverem (nincs még bejáratva...).

                          Nem olcsó olaj, de ha meg tudom vele takarítani a kipufogó takarítást (vagy legalábbis ritkábbra venni), akkor nekem már megérte.

                          Komment


                            #28
                            Lehet ezen vitatkozni egy biztos a gyártó előírását érdemes be tartani. Még a szintetikus esetén is hiszen a kenést veszi vissza ki spórolni akar mely sokba fog kerülni. A full. szint. nem jelenti azt,hogy kevesebb kell belőle csak tökéletesebben elég esetleg. Ha rendesen be van állítva a karbi és a gyújtás akkor üzemi hőfok elérése után a félszint. sem füstöl, addig meg a másikkal is füstöl. Ez különösen érvényes a városi forgalomban használt gépre ott tényleg csöpög a kipufogóból az olaj. Ezért kell helyre állítani a Sport Cz-k kenését mely forradalmi megoldás volt akkori években! és még ma is.

                            Komment


                              #29
                              Köszönöm a válaszokat mindenkinek, úgy látom az olaj kérdés megosztja a csapatot, de ez így még érdekesebb. Ami viszont kezd aggasztani és talán az olajfolyással is összefüggésben lehet, hogy hidegen a váltó oldali henger felől egy éles fémes nyikkanás hallatszik szinte fülsértő és tized másodpercig hallatszik csak. Max. kétszer vagy háromszor hallatszik és mindjárt indítás után amikor beindul. Ha melegszik egy kicsit, akkor semmi tünet még csak nem is füstöl egyik henger sem pörgetve terhelés mellett sem. Sőt ma motoroztam megint és nagyon kulturáltan járt a motor meg is állapítottam magamban, hogy amíg ilyen szépen jár nem szabad állítgatni, mégis zavar az említett hang, ha valaki tudja a megfejtést nagyon szívesen meghallgatom, de az általam nagyra becsült tapasztalt csapat lehetséges ötleteit is szívesen olvasom!

                              Komment


                                #30
                                Olajszint? és nem benzin szagú esetleg?. Engem az olajszegény kenő filc tréfált már meg hasonló nyikorgó hangot adva de az a túloldalon van. Én is várom a hozzáértőbb feltevését.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X