Közlemény

Collapse
No announcement yet.

bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Túl vékony a csőtengely egy reteszhoronyhoz. Így is deformálódik, ha beteg a berugókar ricnije, és megszorítja a váltó tengelyét.

    Kell gyártani normális anyagból berugótengelyt, nem ilyen biliből, mint amiből a gyári, és az utángyártottak vannak. Maradhat ez a kerb fogazás, amivel meg van oldva. A berugókart meg át kell kicsit variálni. Egy 2 csavaros bilincset kell készíteni, melynek egyik felére ráhegeszteni a berugókart, és a belsejét meg a kerb fogazásnak megfelelően kimunkálni. Így nem csak féloldalas a bilincs szorítása, hanem teljesen körben meg lehetne szorítani a tengelyt. Nem vetemedne. Persze ez 1 db esetén nagyon nem kifizetődő gépmunka. Ha egy 20-50 db-ot le lehetne gyártani, akkor már értelmes ár lenne.

    - - - Updated - - -

    karról beszélt,nem tengelyről
    Az eredeti konstrukcióban mindkettő használhatatlan kategória. Ha mindennapi használatú motornak épül egy Pannonia, akkor ezzel mindenképp foglalkozni kell, mert különben csak idő kérdése a fogatlanodás.
    sepy, mátéapu és zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Miért van az, hogy úgy hiszem ,egy kicsit felkavarodott az állóvíz !

      Komment


        #18
        Ilyen szeles, viharos időjárásban csodálod? :-)
        zahi kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ez jóóó! (nálatok is esik , itthon vagyok szabin , anya meg lábadozik az arcüreggyulladásával )

          Komment


            #20
            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Bokor28, ha gondolod küldök neked pm-ben egy telefonszámot, egy szakiét aki készít berúgótengelyt.
            Ezt megköszönöm, egy jó karom van, illetve egy használható tengelyem, amin félig lóg a kar. Úgyhogy bármennyire finomkodok a berúgással, elmozdul.


            "Kavarja ez, vagy nem kavarja?" - ha nem kavarjuk meg, még bent ragad ez a sok remek ötlet és valaki tolulást kap és megválasszák képviselőnek. Ezt pedig nem akarjuk.
            sepy, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              amin félig lóg a kar. Úgyhogy bármennyire finomkodok a berúgással, elmozdul.
              Amíg egy kicsit is mozog, addig foglalkozós, mert gyötri a tengelyt. Fogj egy kicsi háromszögreszelőt, és reszelgesd ki a berugókarban a bordákat. A bevágás környékén simítsd, hogy tudjon szorítani, a többi részen meg készíts szép éles, tiszta bordákat, amennyire lehet.

              Komment


                #22
                Alternatívaként javasolnám,a berúgótengely és kar átalakítását ékesre,hasonlóan ahhoz,ahogy a Csepeleken van megoldva.A hatszöges és az ékes megoldás hátránya,hogy az átalakításkor,nagy figyelemmel kell lenni,a berúgókar pozicionálására,mert azon később nem lehet változtatni!Úgy gondolom,hogy az ékes megoldás,talán kevesebb munkával jár és stabilabb is mint a hatszög,bár Pannónia berúgókar hiányában,,nem tudom eldönteni hirtelen,hogy van ott elegendő hely,az ék furatának kialakításához.
                Kedves fiuk ez már lefutott dolog anyagminőség és méretezés baj van rendkívül vékony a berúgótengely falvastagsága és a rugdosástól nem lekopik hanem befelé deformálódik,emiatt az ékelés sem vált be és a hatszőgnél is ez a probléma a sebváltótengelyt mozgatja a szorítás emiatt nem szorítható eléggé nemrég ötlőtt belém,a megoldás ami belefér a veterán kategóriába!!!
                Berugócsőtengely hosszabbít 5-6m/m-el borda hossza nő erőátadás jobban eloszlik ugyanígy berugókar szélesít,még egy kis erősítés:deklit felfurni két +m/m szintén erősít Pl.Co-awi borda kivés cementál vagy"gáléz" a sebváltótengelyt is hoszabítani kell ami pluszmunka de szerintem ez járható és nem észrevehető beavatkozás.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  Ha jó anyagból készíted a berugótengelyt, és a kart átalakítod 2 csavarosra, akkor szerintem nem feltétlen kell hosszabbítani. Az 1 csavaros szorításnál az a gond, hogy nem minden borda támaszt. Cementálással szerintem elég lenne eredeti méretben is.

                  Komment


                    #24
                    Esetleg valami önindító nem jöhet szóba?

                    Komment


                      #25
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Esetleg valami önindító nem jöhet szóba?
                      Ötletnek nem rossz, de mi lesz a korhűséggel(?)

                      Komment


                        #26
                        önindító nem jöhet szóba?
                        Be kő tóni, ozt kész. :-)

                        Komment


                          #27
                          A haver dombon áll meg az mtz-vel. Annak önindító se kell.

                          Komment


                            #28
                            Igényesebb Pannónia motoros kistraktorok készültek önindítóval már annak idején is, mikor motorbontók nem léteztek. Ma még alkatrész is jobban állna rendelkezésre hozzá.
                            Aki olyat akar persze.

                            Komment


                              #29
                              ....hát dinostarter , az korhű

                              Komment


                                #30
                                Esetleg nem a motor van túlméretezve a berúgóhoz?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X