Közlemény

Collapse
No announcement yet.

bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Itt a közelben egy szaki építget egy kéthengerest két egyhengeres blokkból, olyat tervez rá.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Különben elég bosszantó,hogy az utángyártott szrbb a gyárinál. Lehetne sokkal jobb is.
      zahi és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Atti69! Írtam egy privátot...megnéznéd...

        Komment


          #34
          Hoppá. Nem jelez a gép de megfigyelem.

          Komment


            #35
            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Fogj egy kicsi háromszögreszelőt, és reszelgesd ki a berugókarban a bordákat.
            Ezt már próbáltam, javított rajta. Sajnos ebben az alkatrészben már elég nagy deformáció van, mintha meg lenne kicsit csavarodva.

            Komment


              #36
              Atti69
              Esetleg nem a motor van túlméretezve a berúgóhoz?
              ...Na ugye! Egy újabb bizonyíték arra, hogy viszonylag milyen hatalmas teljesítménye van a Pannóniának!...és még ezt akarják itten sokan táltosítani...

              - - - Updated - - -

              Ha el van nyalva a Kerb-fogazás a tengelyen, megette a fene, mert olyan vékony a csőtengely fala. Ha viszont a berúgókar is kuka (többnyire az), akkor meg felesleges önmagában a tengellyel fáradozni...

              Megoldásként azon gondolkozom, esetleg a tengelyt felhegeszteni és névleges méretre (a fogak csúcsmérete) leesztergálni, majd felhegesztés után a berúgókart is erre a méretre kiesztergálni síktárcsán (vagy kifúrni), és kis méretű tűgörgőknek (kb. 1,5 mm, had ne nézzem meg most az SKF-katalógust) megfelelő átmérőjű fúróval úgy körbe furkodni a tengelyre húzott berúgókart, hogy a görgők fele teste a karban, a másik fele a tengelyben legyen, és mindezt kb. olyan osztással, hogy a görgők között egy-egy görgőnyi hely kimaradjon?!?

              Természetesen a csavaros feszítés továbbra is kell, hogy a berúgókar-menesztő görgők-berúgó tengely szilárdan együtt mozogjon!

              Ui: Persze mondhattam volna, hogy bordástengely kapcsolatot kell kialakítani, csak az sokkal bonyolultabban kivitelezhető...

              Amúgy meg nem értem, hogy akik ezeket az utángyártott sz@rokat készítik, miért nem képesek normálisan hőkezelt (pl. nemesített anyagból) elkészíteni ezt az alkatrészt, ha már van szerszámuk a tengely bordáinak kimunkálására?

              Komment


                #37
                csak az sokkal bonyolultabban kivitelezhető...

                Amúgy meg nem értem, hogy akik ezeket az utángyártott sz@rokat készítik, miért nem képesek normálisan hőkezelt (pl. nemesített anyagból) elkészíteni ezt az alkatrészt, ha már van szerszámuk a tengely bordáinak kimunkálására?
                Azért egy felhegesztett tengely palásján fúrni 2-es fúróval 20 mm hosszan se egy egyszerű feladat.

                Azért készítik ilyen gagyira, mert a kedves vevő 2000 Ft-ot akar érte adni, nem 12000 Ft-ot. 12-15000 Ft alatt még egy 50 db-os széria se állna meg / db. Tengely + berugókar átalakítás.

                Komment


                  #38
                  A magyar is tanulékony melyhez ötlet adó China.Rossz anyag olcsóbb és könnyebb megmunkálni.

                  Komment


                    #39
                    gesszti
                    Azért egy felhegesztett tengely palásján fúrni 2-es fúróval 20 mm hosszan se egy egyszerű feladat.

                    Igen, valóban nem könnyű, de nem lehetetlen. (Önmagában az, hogy felhegesztett, nem akkora probléma szerintem.)
                    Ez csak azért kell, hogy utána eredeti méretre le lehessen esztergálni a tengelyt, ill. kiesztergálni a hajtókart, hogy illeszthetőek legyenek egymáshoz.

                    Természetesen a fúrás csak úgy mehet, hogy egyben van a két alkatrész, és úgy fúrom telibe a furatot, hogy a fúró fele a hajtókarban, fele meg a tengely palástjában dolgozik. Ha nagyon eltér egymástól a két anyag keménysége, akkor persze félreviheti a puhább felé a vékony fúrót, de pont arról beszéltünk, hogy mind a kettőt felhegesztem, praktikusan ugyanazzal a pálcával, így talán ez nem akkor a gond.

                    A fúrást célszerű marógépen végezni, szerintem oszlopos fúrógépen is meg lehet csinálni nagy fordulaton kicsi előtolással, szerintem így sikerülhet. A görgők nem illeszkednének szoros illesztéssel a furatba (ekkor nem is volna szerelhető a berúgókar), de az, hogy akár egy tizedes (vagy néhány százados) illesztése van a görgőnek a furatban, nem okoz gondot, hiszen a berúgókart továbbra is szorosra kellene húzni a csavarjával, hogy az egész konstrukció szilárdan dolgozzon.

                    Elismerem, hogy nem könnyű dolog, hiszen a hegesztés mellett esztergáltatni kell, esetleg marógép is kell, azaz nem mindenkinek van ilyen otthon, nekem sem, de nem ez az egyetlen dolog, amit szakemberhez viszünk...

                    A dolog nem egyszerű és nem kipróbált, hanem csak egy ötlet, a puding próbája pedig az evés...

                    Ha van jobb, egyszerűbb megoldás, én is szívesen veszem!!!

                    Azért készítik ilyen gagyira, mert a kedves vevő 2000 Ft-ot akar érte adni, nem 12000 Ft-ot. 12-15000 Ft alatt még egy 50 db-os széria se állna meg / db. Tengely + berugókar átalakítás.
                    Egyetértek veled, kétezer Ft-ból valóban ne várjunk csodát, de továbbra is azt mondom, hogy nemesíthető szénacélból, vagy akár nemesíthető ötvözött acélból ugyanezzel a technológiával, ahogy a "lekvár anyagokból" gyártanak, készíthető volna a tengely, persze ez nyilván valamivel drágább, mint a lekvár anyag, és valóban hőkezelni kellene, de nem gondolom, hogy a nemesítés megfizethetetlen volna...


                    Legjobb persze, ha találsz eredetit jó állapotban olcsón!!! A kis szériás utángyártás nyilván kevésbé rentábilis, mint az eredeti nagy szériás gyártás volt...

                    Komment


                      #40
                      Szerintem nem akkora őrültség ez a homlokbafúrás. Akár nagyobb furatot is készíthetsz. Csigakerekeknél általános gyakorlat volt az ilyen, hogy a Bronc csigakoszorút az acél, vagy öntöttvas agyra az illesztőfelület homlokába fúrt 6 db M6-os hernyócsavarral rögzítettük elfordulás ellen. Pedig a bronz és az acél minősége igen eltér egymástól.

                      Persze nem tudom mekkora a falvastagság. A fele mindenképpen maradjon meg, különben nem elég erős.

                      Komment


                        #41
                        Elismerem, hogy nem könnyű dolog, hiszen a hegesztés mellett esztergáltatni kell, esetleg marógép is kell, azaz nem mindenkinek van ilyen otthon, nekem sem, de nem ez az egyetlen dolog, amit szakemberhez viszünk...
                        Csak halkan jegyzem meg hogy egy új (!) tengely "faragása", jó minőségű anyagból, gyorsabb mint felhegeszteni és visszamunkálni (utána a fogasívre kell csak hegeszteni , mármint a "ricnizés" után...), esztergálás szerintem 30 perc , lefejtő marón a bordák elkészítése ráállással 1 óránál nem több + hegesztés .. Csak az a k..va marás nehezíti a "dógot" mármint marós megtalálása aki rendelkezik a megfelelő géppel , kapacitással , szakértelemmel , és szerszámmal ... ( ahogy az egyszeri ember is mondta, 30 év házasság után : szép - szép ez a szerelem , csak az a k..va b@szás ne vóna ! )
                        Szerintem a "homlokbafúráshoz" kicsi a falvastagság. Egyébként találkoztam már kreatívabbnál , kreatívabb megoldással is , (a reklám után szabadon: ) : Kis mókusok szöget vernek közé , nagy mókusok fel is hegesztik ! ... ( persze aki tutira megy )
                        Egyébként én a váltókarral jártam úgy , hogy felépítés után úgy lógott a tengelyen , mint a .... , így hirtelen felindulásból az összeérő végeket kifűrészeltem , majd meghuzáskor , amikor már elég fix volt , jött egy tuti gondolat : - majd én ezt jóó meghúzom , hogy nehogymá fellazuljon ... Így a kar , egy halk reccsenéssel jelezte , a művelet végén hogy a belső recézett résznél , némi anyag-folytonossági hiány keletkezett , és egy újra kell helyette szert tennem ... ( és most erre mondjam azt hogy zárványos volt az alu ??? )
                        Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2015 júl. 31, 08:42. Oka: Remek szöveg, de a bíró és lovának része nem kell bele! :)

                        Komment


                          #42
                          Csak az a k..va marás nehezíti a „dógot”
                          Dolgoztam olyan kolegával aki a simson berúgótengelyt felhegesztés után leszabályozta és menetkést lefektetve az esztergán véste a tengelyre a bordázatot a tokmányra papírszalagot ragasztott azon volt a beosztás.
                          Az itholi gépem kicsi a véséshez,meg aki kivésett kézzel egy egy ékpályát az tudja miféle munka.!

                          Lényeg:ha eléggé elkötelezett valaki egy esztergával el lehet készíteni úgy a külső,mint a belső fogazást.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            Ok . nekem is csináltak már pici fogaskereket sárgarézből ,a fűtésszabályzó léptető mechanizmushoz (peugeot 406...) , úgy hogy a profilt gyorsacélból kiköszörülte , majd mintegy "ütőkéssel" , egyessével kimarogatta az osztókészülék segítségével a fogárkokat . És szuperált , bár ismerős volt , és nem annyira örült a felkérésnek !
                            Azt hiszem a régi Bulgár eszt . gépeknek volt a főorsótól különálló , külön motorral meghajtott előtolásuk , amin az ügyes mesterek sokat véstek ...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 júl. 30, 20:59.

                            Komment


                              #44
                              Dolgoztam olyan kolegával aki a simson berúgótengelyt felhegesztés után leszabályozta és menetkést lefektetve az esztergán véste a tengelyre a bordázatot
                              Cnc-n is így csináljuk a kerb fogazást.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #45
                                zahi
                                Csak halkan jegyzem meg hogy egy új (!) tengely „faragása”, jó minőségű anyagból, gyorsabb mint felhegeszteni és visszamunkálni (utána a fogasívre kell csak hegeszteni , mármint a „ricnizés” után...), esztergálás szerintem 30 perc , lefejtő marón a bordák elkészítése ráállással 1 óránál nem több + hegesztés ..
                                Jó a gondolatmenet, csak egy baja van, a tengely mellett a berúgókar is gyakran nyomorult állapotban van, annak a belsejét ilyen egyszerűen nem tudod megricnizni...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X