Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
na , pedig az nem egy nagy agymunka -és mi a drága rajta ?
Kösz ! Nem is az volt az agymunka hogy kiönteni , hanem az hogy milyen Ö.V. betéttel , vagy melyik autó fékdobjából lehet beleszabni ... hűtőbordák kialakítása , megvalósítása , csapágyház kialakítás lehetőleg az Ö.V. betéttel együtt , elfordulás elleni bordázat kialakítása hogy a sima gravitációs aluöntés esetén se legyen lunkeros ...
Állandó túlmelegedés miatti deformációval küzdöttünk... A koncepció az volt hogy egy alu tömb kerülne ráöntésre aÖ.V. dobrészre , majd méretre , formára esztergálva , hűtőbordák kialakítva , küllőfuratok osztófejen , bemarás a hűtőbordákra a küllő szerelhetőségét elősegítendő , ...stb
Hogy mi volt a drága ? Amikor közöltük hogy úgy képzeljük el , hogy sima lemezből hegesztünk egy acéltálcát peremmel , amibe bele kéne lötyizni némi alut , majd ez úgy is leesztergálódik ... Rögtön jött a válasz , az nem jó mert egy öntő kokillát kell csinálni hozzá "200 -zé" , vagy a formázás 70-120 "péz" ... leginkább nem vállalták be
Később , inkább tárcsa fék alkalmazása mellett dőlt el a dolog , pedig az nem olyan autentikus ... úgyhogy abba maradt a dolog , továbbiakban lesz@rtam . Nos csak ennyi volt az agyalás rajta ...
Erről az egész ricni dologról meg azt nem értem , minek kell, kellene gányolni , amikor nem gond jól megcsinálni ? Őszintén szólva eddig úgy szóltam bele , hogy meg se néztem mi ez ( beszéltem hülyeségeket , 6 szög meg hasonló )
Most megnéztem ( képeken ) mi ez és akkor elmondom , ha az a nehezen hihető dolog történne , hogy egy Pannónia fészkelne a garázsba -mit tennék .
Kezdve az anyagminőséggel . Csepelen a gyár területén lehet vásárolni , szinte bármit , bármekkorát és szerintem olcsón . ( én az árakat mindig a cigaretta és a sör árával állítom szembe , olcsó -drága )
Szóval én élből vastagabb falura csinálnám - lehetőség szerint , amit a dekli felöntése megenged .
Csináltatnék egy fogazó tüskét , prés van ( ha nem nekem -másnak ) .
Aztán a csonkot kinagyolnán , majd megricniztetném egy arra szakosodott jó helyen . ( bár van profi marógépem , minden cuccal ehhez a művelethez )
Persze aztán a deklit egy vazelinos fúró-dörzsár kombóval lerendezném . Aztán a többi úgy mint a másik felújított esetében .
Ja aztán én is aranyért árulnám a mutatványt . Aztán a muszáj hozná a vevőket .
( persze ezt az egész agymenést 1 db ra vonatkoztatva legyszerüsítve is meg lehet csinálni , a lényeg a VASTAGÍTÁS meg az az egy fúrás a deklin , Megjegyzem az amúgy is ráfér . Az innyencek be is perselyezhetik , vállas perselyel ami kintről rögtön távtartó is )
elnézést a hirtelen , hibáktól sem mentes írásomért - de vacsira egy kis lecsó volt , kevés kenyérrel , sok bogyiszlóival ---és ezért csak úgy hírtelen kikivánkozott belőlem , hogy leírjam én is az ötletem .
de lehet , hogy hülyeség az egész , azért nnyit mondanék , hogy van olyan álltalam gyártatott és árult gumi alkatrész , ami úgy indult , hogy nekem kellet 8db --aztán igen szívtam a fogam amikor kifizettem a szerszámért 30 000 ft ot . viszont az évek alatt eladtam min 1500 db ot nyugati börzéken
ja meg csináltam ilyent is :
Elképzelem a pannoniást lekapja a csomagtartóról...oldalról az aksit....rátolja,beindítja elkezdi elrakni:akkorra besokal és megáll.
Király cucc tetszik!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Erről az egész ricni dologról meg azt nem értem , minek kell, kellene gányolni , amikor nem gond jól megcsinálni ?
...Hát igen, visszajutottunk a kályhához, ahonnan elindultunk, azaz miért nem lehetne jó anyagból és utána hőkezelve elkészíteni azt az utángyártott tengelyt, amit ma ugyan mérethelyesen (a legkényesebb veterános sem mondhatja, hogy sérült az eredetiség!), de "lekvár anyagból" készítenek?!
Valaki erre már ráállt, gondolom kis szériában csinálja, de mégiscsak olcsóbb lehet gyártani, mint ha minden Pannóniás egyet-egyet legyártat...
Joker!
Az általad javasolt megoldás tökéletes, de a felszerszámozása (főleg a húzótüskével) szerintem meghaladja egy nem felújított Pannónia árát! Ezt most sörbe cigibe kellene átszámolnom...
Ez miez? Elektromos, lánchajtású festéklehúzó henger, vagy ezen járatod a frissen összerakott pannoniákat, és közben áramot termelsz? Vagy önindító lenyalt ricnis pannoniákhoz?
Az általad javasolt megoldás tökéletes, de a felszerszámozása (főleg a húzótüskével) szerintem meghaladja egy nem felújított Pannónia árát! Ezt most sörbe cigibe kellene átszámolnom...
...és ez sok ? mennyiért lehetne adni egy tökéletes darabot ? ( berugó + tengely ) , minusz vond le belőle azt hogy neked van egy jó , nem kell megvenni a s@rt .
A Csatári Sanyinak itt könyörögtem , rágtam a fülét , hogy csapjon bele abba a ki...tt küllőbe ........mondjam tovább?
- - - Updated - - -
...ja és az én indító állványom abban volt külömb a többinél , hogy míg az összes vagy pedállal , vagy nyomógombal indul . Én megcsináltam távirányítósra , igy a konrmányon ugyan ott volt egy gomb mint az önindítónak normál esetben .
Pedig tényleg segghülye vanyok minden villanyhoz , de annyi kitűnő ember van szana meg szét
Szerintem egy elszánt veterános tűreszelővel meg egy satuval mind a tengelyt, mind pedig a berúgókart megcsinálja!
Hajjaj, akkor nem vagyok elszánt. Egyébként ha a teljesen behajolt ricniket alaposan kireszelem, akkor szvsz. lecsökken az átmérő. Utána lehet annyit húzni a berúgókaron?
Elolvasva az előző két oldal fémmegmunkálós hozzászólásait úgy éreztem magam, mint tegnap, amikor valami suhancok számítógépes játékos oldalára kerültem. Egy büdös szót nem értettem belőle.
Ez biztos az ellenség megtévesztése.
Igen. De néha elég nehéz Őket megtalálni. (el vannak bújva)
Nem vagyunk elbújva,sokan vagyunk,csak minket tettek lapátra elsőnek mert nem akartunk kör alakú kockát készíteni!
Nekünk nem lehetett megmagyarázni ,hogy a mennyiség a legfontosabb.
A gépeket amelyeken játéból dolgoztunk,beolvasztották kivették a kezünkből,és átképezték a legtőbbünket csicskává,mert a munka minősége ma nem érték!!!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Ez elég kemény..de sajnos nagyon igaz. Engem dühít,és bosszant,hogy ez irányba halad a világ. Sajnos valamilyen mértékben alkalmazkodnunk kell Tiszakeszin az kapcsolt ki leginkább,hogy veletek,olyan emberek között lehettem akik értéket őriznek magukban a múltból...s ebben a kis csoportban úgy is élnek. Örülök,hogy ott lehettem.
Egyébként ha a teljesen behajolt ricniket alaposan kireszelem, akkor szvsz. lecsökken az átmérő. Utána lehet annyit húzni a berúgókaron?
Ha erősen megkoptak a tengelyen a ricnik, akkor valószínűleg a berúgókaron is, és szerintem nem lehet úgy meghúzni, hogy illeszkedjen rendesen.
Esetleg, ha a berúgókar hasítékával átellenben kikönnyítenéd a hajtókar "húsát", akkor teheted annyira rugalmasra, hogy rászorítsad azzal a 6-os csavarral (úgy emlékszem M6-os), de a kopott fogak ekkor sem illeszkednek rendesen és néhány rúgás kimozdíthatja a kart, továbbá túlzott kikönnyítés után a hajtókar el is repedhet ott...
Az illesztendő alkatrészek felhegesztését nem véletlenül írtam korábban, a hiányzó kiverődött, kikopott anyagot vissza kell pótolni valahogy...
Elég reménytelen dolognak tűnik egy kikopott berúgókar feljavítás nélküli javítása...bár tapasztalataim szerint a nők szigszalaggal szinte bármit képesek megjavítani, egyes vélemények szerint, amit már ők sem képesek így megjavítani, annak már nem is nagyon érdemes nekiállni...
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 aug. 03, 07:25.
Oka: elütés
S a kis szobába toppanék... Mit csinált ott anyám?
Kis fogóval kezében
alu csavart kalapácsolt serényen.
S jutott eszembe számtalan Szebbnél-szebb gondolat...
Ezek óta nálunk ha valami tönkremegy, szépen leteszik és megvárják, amíg megjavítom, vagy kimondom az ítéletet: végleg tönkrement. Apám nagy mestere volt a tönkrement tárgyak újraélesztésének. Ezen felül nagyon ritkán ment boltba alkatrészért, megoldotta abból, ami volt. Így lett az ócska átfolyós csap felfészekmarózva rengetegszer, vagy a Hajdu porszívó fele epokittból és PVC darabokból kipótolva, a békazár drótból újra hajlítva, porzsák finom szitaszövetből újra varrva stb.
Komment