Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Vissza a régmúlthoz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Vissza a régmúlthoz

    Sziasztok!
    Fiatalkoromat végig motoroztam, Verhovinával kezdtem, utána jöttek az MZ-k: 125, 250/1, majd ETZ 250 zárta a sort. Sokat szereltem MZ-t, sajátot, haverokét, ahol dolgoztam minden szerszámom megvolt hozzá, még a gyári célszerszámok is. Az MZ-k után próbálkoztam 350-es Jawa-val, de valahogy nem tudtam megkedvelni, így hamar eladtam.
    Hosszú kihagyás után lett egy kétsebességes Babettám, amit az automata váltó miatt vettem, tetszett a működése. Egyszer nagyon kiröhögtek rajta - nem vagyok éppen aprónép -, ezért ettől is megváltam.
    Megint hosszú kihagyás, de nem hagyott a vérem nyugodni, bepróbálkoztam egy 50-es Suzuki robogóval, de ezzel életveszélyes közlekedni, így átnyergeltem egy 150-es Aprilia Leonardóra, de két hét múlva elkaptak a rendőrök, mert segédmotornak volt álcázva. Ettől is megváltam, nem volt kedvem a rendőrséget támogatni és utolsónak vettem egy rendszámos Aprilia Leonardo 250-est. Ezt pár évig használtam nagy örömömre, de ahová most költöztem, elsüllyedt a homokban a viszonylag kis kerekei miatt, így pár éve megváltam tőle.
    Most megint MZ-t szerelek, kollégám fiának TS 125-ösét újítom fel, ezekhez kerestem információt, leírásokat. 20 év kihagyás kissé megkoptatta a tudásomat, de sok minden visszajött a szerelés közben.
    A Google hozott ide, sok mindent találtam, de lehet tudok én is segíteni, régen minden MZ motorom szerelési könyvét beszereztem magyarul, remélem nem dobtam ki a költözés közben. Ha megtalálom szkennelve számotokra is elérhetővé tudom tenni.
    Jó motorozást mindenkinek, talán egyszer megint lesz motorom. (CHF lakáshitellel nem tűnik túl közelinek.)

    #2
    Szia!

    Nagyon élvezetes volt ezt a bemutatkozást olvasni.
    Érezd jól magad itt!
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Kicsit kutakodtam és találtam egy képet az utolsó motoromról. A kép nagyjából 25 éve készült, ezt az elszíneződése is jól mutatja. Ez az ETZ a Magyarországra elsők között bekerült Deluxe modellek egyike. A cég kapta mint mintadarab, és én raktam össze kalodából. Szerencsére a kollégám aki a motorokért felelt JAWA "fanatikus" volt, rá sem ült, rám testálta a motort, csinálok vele amit akarok. Jó ideig próbarendszámmal közlekedtem vele, majd fél év múlva amikor az alkatrészek beérkeztek hozzá és már nem volt rá szükség, meg tudtam venni a cégtől. Az első és eddig utolsó járművem, amit 0 kilométeres korától hajthattam.
      A kép az egyik túránkon készült, amikor az első órában bőrig áztunk. Éppen szárítkozunk a napon. Az akkori eső elleni védelem a rikító sárga műanyag esőruhából állt. Olyan esőt kaptunk, hogy a postáscsizma is elázott. A dobozok, illetve azok pótlása is megér egy misét. Mindent felakasztottunk a motorra amibe csomagolni lehetett, műbőrtáskát, hűtőtáskát, nagy nejlonszatyrokat, bármit. Nekem még szerencsém volt, valahonnan szereztem két egyforma - bár eltérő színű - keménydobozos műszerésztáskát, ami a vártnál jobbnak bizonyult mint motorostáska, így a túra után a szürkét is feketére festettem le, legalább egyformák legyenek. Rögzítéstechnika a megfelelő számú gumipókban merült ki.
      Azért sikerült ilyen felszerelésekkel eljutni a Bolgár tengerpartra, amikor Romániában nem lehetett keveréket kapni és ami benzin volt, azt is csak jegyre. Érdekes világ volt így visszaidézve.

      Click image for larger version

Name:	Moci3.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	129045

      Milyen fura, a kép már veterán, de a moci a képen még nagyon is fiatal (volt akkor).
      Utoljára szerkesztve a következő által: Thorwald; 2011 júl. 01, 17:04.
      soveny és TZ kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia!

        Üdvözöllek a fórumon!
        Valamikor, több mint húsz éve nekem is volt egy 250-es ETZ-m. Nagyon szerettem, de sajnos a sebességet is.(volt pár esésem)
        A kuplungja a főtengelyen szeretett megforogni, sajnos megváltam tőle. A könyve még mindig megvan.
        Ha kell valakinek, akkor én is be tudnám digitalizálni pdf formátumba.

        Üdv
        Thorwald kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Attached Files
          soveny és Thorwald kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha valamiben tudok segíteni, szólj. Most fogtam neki az idén a 3. Ts 125-nek. Ma fejeztem be a fényezést, terveim szerint két héten belül gurulni9 fog a gép.

            Üdv!
            Thorwald kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              ApaE köszönöm, nagyon jó lett a kép! Van több is.
              Megkeresem a másik két motoromat is, mindet szerettem, megérdemlik a nyilvánosságot.



              Nagyfékdobos köszönöm a felajánlást, lehet élni fogok vele. Mind a 3 saját motor? Van fénykép róla? (galériában?)

              Mostanában erősen bújom a netet és keresem az infókat, szerencsére sok minden elő is jön a régi tudásomból. Sajnos nem elég gyorsan, már így is találtam két dolgot ami miatt részben szét kell szednem az összerakott blokkot. Ma elvittük a kerekeket ferodoztatni és a dobokat felszabályoztatni. Lassan ennek is mennie kell, már alig várom, hogy kipróbálhassam.
              Teljesen begárgyultam, már az eladó ETZ-ket néztem, melyiket venném meg ha lehetne.



              Szia Ricsi.
              A sebességet én is szerettem, de néhány kisebb eséssel megúsztam eddig. A kuplunggal nekem nem volt bajom, sosem forgott le a főtengelyről. Ha nem volt megsérülve a kúpfelület, csak arra kellett vigyázni, hogy teljesen tiszták és olajmentesek legyenek az illeszkedő felületek. A kuplungagyat kissé felmelegítve raktuk fel, utána leszedni is alig lehetett.
              sricsi70 kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X