Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fiat specialistát keresek. :D

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    De ez a pár gondolat épp hogy csak karcolja a témát, erről nagyon hosszasan lehetne beszélgetni.

    !!!!!!!!!!!!::::::::::::...........

    Komment


      #17
      Fejlemények a következők.
      A főtengely hajtókar páros ami az 1499-es motorból származik bele lett próbálva egy Zastava 1116-os blokkba a dugattyú 10mm-ert kijön a blokkból felső holtponton így az 1302ccm-es blokkba se építhető be, hogy az 1499 legyen.
      Méricskéltem egy kicsit az 1499-es blokk 1 cm-rel magasabb ezt bizonyítja az, hogy a vezérmű burkolat sem stimmel egyik motorról a másikra. Így marad a blokk 1,3-as. Kiderül milyen lesz egy Gaál tengellyel most még 1 kéttorkú Weber karbival későbbiekben pedig egy motorkerékpár karbisorral.
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Nos ezek alapján viszont ugyan az a helyzet mint a Ladánál. Az oroszok 2 féle blokkot és két féle dugót csináltak
        Volt 76-os dugó és 79-es.
        Kislöketű főtengely kisebbik dugóval 1200
        Kislöketű főtengely nagyobb dugóval 1300
        Nagylöketű főtengely kisebb dugóval 1500
        Nagylöketű főtengely nagyobb dugóval 1600
        Ilyen eccerű kérem...
        Annyi volt a könnyebbség a ladánál hogy a kisebbik blokkba simán elforgott a nagyobbik löketű főtengely.

        Ifás!
        Az 1.3-as blokkban elfér az 1.5-ös főtengely?
        OdinHEM, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          De ha a főtengely elforog akkor csak rövidebb hajtókarok kellenek és ki lehet hozni belőle a másfél litert. Nem?
          joker és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            De ha a főtengely elforog akkor csak rövidebb hajtókarok kellenek és ki lehet hozni belőle a másfél litert. Nem?
            Szerintem ez a lényege,és mivel a LADA:FIAT tervezésű emiatt a rövid hajtókarok biztosan egyeznek........ugyan-igy meg kellene nézni a Lengyel testvért,a szintén egy alapon nyugvó POLSKI FIAT alkatrészeit ott is 1300-1500-as motorok vannak!
            OdinHEM, sepy és joker kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              De ha a főtengely elforog akkor csak rövidebb hajtókarok kellenek és ki lehet hozni belőle a másfél litert. Nem?

              -----elforog , mert azt írta -- csak kijár 10 mm- t . tehát csak kell bele keresni egy 10 mm rel rövidebb hajtókart .

              miről is beszélünk ? hát kész , van nem ?
              OdinHEM, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Nem vagyok biztos benne , de a fiat 1,6 literes DOHC blokkjában van a legrövidebb hajtókar .... ezt szokták beépíteni a "zsugor hajtókarok " helyett (kb 8-10 mm-el rövidebb ) és még a hosszuk is egyforma , nem úgy mint a "mókolt" társaiké . Így a magasság lecsökken, a vez.tengelyhez szükséges sűrítés talán a hengersíkolással beállítható , vagy alkalmazható más dugattyúfenék-csapszegvonal magasságú dugó is , (pl :talán samara , vagy audi TT 1.8 turbo). De ha a vez.tg.-hez javasolt sűrítési arányt nem sikerül beállítani nem fog jól működni ! Arra viszont számítani kell hogy a csökkenő hajtókarhossz miatt a dugattyú palástnyomása meg fog növekedni ami élettartam csökkenéssel szokott járni ...

                Komment


                  #23
                  ami élettartam csökkenéssel szokott járni ...
                  Minden teljesítménynövelés az élettartamot rövidíti meg, kérdés milyen szinten. Mi csináltunk olyan 163 lovas Lada motort annak idején ami még a motorfékpadon szétrobbant.....

                  De ha a vez.tg.-hez javasolt sűrítési arányt nem sikerül beállítani nem fog jól működni !
                  Ez alap dolog. Itt több mindennel lehet játszani. A hengerfejben lévő károstér, a dugótető kialakítása, (valószínű a vezértengely f.holtponti benyitása miatt csak zsebes dugattyú kialakítás játszik), de még a hf.tömítés vastagsága is befolyásoló.

                  Komment


                    #24
                    Írok ismerősnek aki most rak össze blokkot, hogy hasonlítsa össze az 1,1-es motor hajtókarját az 1,5ével és nézze meg mi van ha az 1,1 hajtókarját teszi rá az 1,5-ös főtengelyre mi lesz a különbség.

                    Komment


                      #25
                      Így a magasság lecsökken, a vez.tengelyhez szükséges sűrítés talán a hengersíkolással beállítható , vagy alkalmazható más dugattyúfenék-csapszegvonal magasságú dugó is , (pl :talán samara , vagy audi TT 1.8 turbo).
                      ...ezt át kéne gondolni -----ha megnöveltem a henger térfogatát , aztán ugyan abba az égéstérbe nyomom össze , akkor mi is van ? ?

                      A benzint meg majd a F-1 től rendeled ?

                      Komment


                        #26
                        -----elforog , mert azt írta -- csak kijár 10 mm- t . tehát csak kell bele keresni egy 10 mm rel rövidebb hajtókart .

                        miről is beszélünk ? hát kész , van nem ?

                        Jaja, ennyi.

                        Milyen átmérőjű az a főtengely csap Ifás?

                        Komment


                          #27
                          Leméretem és estére megmondom.
                          Ha jó a sejtésem akkor az 1,1-es Zastava hajtókar és az 1,3-as hajtókar ugyan akkora ami 10mm-rel rövidebb mint az 1,5-ös hajtókar de estére kiderül.

                          - - - Updated - - -

                          Újabb fejlemények:
                          Az 1500-ös főtengelyre felrakott 1,1-es zastava hajtókar 8mm-tert lóg ki felül alsó holtponton pedig nem fordul át a főtengelytől.
                          Estére megmérik a főtengely csapját és a csapszeget is.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Ifás; 2017 júl. 21, 10:15.

                          Komment


                            #28
                            ha megnöveltem a henger térfogatát , aztán ugyan abba az égéstérbe nyomom össze , akkor mi is van ? ?
                            Akkor az van hogy a motor kompresszióviszonyát megnöveltük.
                            És ha nem lesz a vezérlése megváltoztatva a motornak, nem lesz jó. Ez egy rendszer, minden összefügg mindennel. Ha lökettérfogatot növelek, és nem változtatok a vezérlésen növelnem kell a káros teret is hogy ne változtassam meg a sűrítési viszonyomat.
                            Jelen esetben viszont fel kellene hergelni a motort. Ifás azt írja hogy Gaál sportveztengely, meg "fekvővéber" meg ilyesmi. Itt neki a kompresszióviszonyt is növelnie kell a tengely miatt.
                            De, és itt a lényeg, hogy ezt nem hasra, vagy találomra kell csinálni. A kutya a vez.tengely nyitási szögeinél van elásva. Ugyanis minél hosszabb nyitási idejű vez.tengelyt raknak a motorba annál többet vesz le a sűrítési végnyomásból. Ha a végnyomás nem megy kb 12-13 bar fölé akkor nem kell f1 benya.
                            Ezért van az hogy a hosszú nyitású vez.tengelyekhez nagy kompresszióviszony kell. Gondoljatok csak bele a szívás minél tovább tart, vagyis ahp után minél később zár be a szívószelep, annál kevesebb ideje lesz sűríteni annak az árva dugattyúnak.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2017 júl. 21, 10:39.

                            Komment


                              #29
                              a szívás minél tovább tart,
                              Annál többet szív...ha tud. És még az összenyitás+az öblögetés is egy külön fejezet. Ha egy részt erösen alakítunk,akkor mindenbe bele kell nyúlni.

                              Komment


                                #30
                                Ezért írtam hogy itt minden összefügg mindennel. Ha egy részhez hozzányúl az ember akkor az viszi a többit is.
                                Az 1,5-ös motorból simán ki lehet hozni 100-110 lovat úgy hogy ne legyen túlságosan rövid életű, kvázi lehessen utcán használni. A Zaszti könnyű kaszniját meg viszi mint a rongyot...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X