valahogy így nézett ki az első verzió szerint :
De aztán a hőelvezetés elégtelensége miatt ( gondolom ez a nagyobb méretű ferrodol-csík alkalmazásának is köszönhető ! ) a fékdob oválissá vált , és két derby után igen csak rázta az elejét fékezéskor , nem is beszélve a fékhatás csökkenéséről .... Ezért kellett egy zsebet rá varázsolni , ha lehet akkor nagyot , hogy minél több levegő jusson be a dobba ,hűtve azt . Mivel a féklap , a zseb (vagy kopoltyú... ) alatt, csak a féklapmerevítő bordák közt lett perforálva kb 8-as fúróval, majd a furatok légirányban egy picit megnyitva , hogy több levegő jusson be. ( de lehet hogy inkább pici peremet meghagyva a bordák tetején , - a merevség viszonylagos megőrzése végett -(és itt most szigorúan a féklapról van szó ! ) nagyobb nyílást kellett volna nyitni a lapon ....) .A meleg levegő elvezetése pedig , a fékdob külső oldalán lévő négy kb 35-40 mm átmérőjű furatukon történt .A furatok a lehető legközelebb kerültek a fékdob surlódó felületéhez , gondolva arra , hogy talán, mint egy centrifugál légszivattyúhoz hasonlóan fog működni a dolog ... Természetesen minden nyílást , az esetlegesen a bejutó kavics , vagy más darab ellen ráccsal próbáltam védeni . Meg egy kis "pofát" próbáltam neki adni , mégis nézzen már ki valahogy . Egy kis csicsa , polír ...
Sajnos így , az első verzióhoz képest új, teljesen más kialakítású fékkarokat kellett készíteni (és ezek már krómozva , és nem nikkelezve lettek , mint a korábbi verzió esetén ...) A húzórúd villái (esztergakés szárból ), és csapjai, kemény-krómot kaptak . A hab a tortán a bowden , ami VW kézifékkötélből készült , hogy ne nyúljon ... A bowdendiók is ,mind saját kreálmányok , hasonlóan az MZ-hez, hosszított szárral hogy minél nagyobb felületen fogjon , nehogy kiszakadjon , vagy kicsússzon + a bowdenvég széthajtogatva , ékelve . A rajta lévő rugó , egy picit besegített a rendszer alaphelyzetbe állításában , mivel a sok surlódó , és csukló pont miatt igényelte.Így a fék oldása gyorsabbá vált . Ennek ellenére nem volt nagy a kar behúzásához szükséges erő .
Minden prímán működött is , csak a gyári fékdob adta fel az évad végére a harcot , ovális lett a hőtől , és szabályozni kellett.Tervben volt egy fékdob készítése is , de hál' istennek engedélyezték a féktárcsa használatát .
Az igazság az , hogy feltett szándékom a féket a széria gépen is kipróbálni , hátha .....
De aztán a hőelvezetés elégtelensége miatt ( gondolom ez a nagyobb méretű ferrodol-csík alkalmazásának is köszönhető ! ) a fékdob oválissá vált , és két derby után igen csak rázta az elejét fékezéskor , nem is beszélve a fékhatás csökkenéséről .... Ezért kellett egy zsebet rá varázsolni , ha lehet akkor nagyot , hogy minél több levegő jusson be a dobba ,hűtve azt . Mivel a féklap , a zseb (vagy kopoltyú... ) alatt, csak a féklapmerevítő bordák közt lett perforálva kb 8-as fúróval, majd a furatok légirányban egy picit megnyitva , hogy több levegő jusson be. ( de lehet hogy inkább pici peremet meghagyva a bordák tetején , - a merevség viszonylagos megőrzése végett -(és itt most szigorúan a féklapról van szó ! ) nagyobb nyílást kellett volna nyitni a lapon ....) .A meleg levegő elvezetése pedig , a fékdob külső oldalán lévő négy kb 35-40 mm átmérőjű furatukon történt .A furatok a lehető legközelebb kerültek a fékdob surlódó felületéhez , gondolva arra , hogy talán, mint egy centrifugál légszivattyúhoz hasonlóan fog működni a dolog ... Természetesen minden nyílást , az esetlegesen a bejutó kavics , vagy más darab ellen ráccsal próbáltam védeni . Meg egy kis "pofát" próbáltam neki adni , mégis nézzen már ki valahogy . Egy kis csicsa , polír ...
Sajnos így , az első verzióhoz képest új, teljesen más kialakítású fékkarokat kellett készíteni (és ezek már krómozva , és nem nikkelezve lettek , mint a korábbi verzió esetén ...) A húzórúd villái (esztergakés szárból ), és csapjai, kemény-krómot kaptak . A hab a tortán a bowden , ami VW kézifékkötélből készült , hogy ne nyúljon ... A bowdendiók is ,mind saját kreálmányok , hasonlóan az MZ-hez, hosszított szárral hogy minél nagyobb felületen fogjon , nehogy kiszakadjon , vagy kicsússzon + a bowdenvég széthajtogatva , ékelve . A rajta lévő rugó , egy picit besegített a rendszer alaphelyzetbe állításában , mivel a sok surlódó , és csukló pont miatt igényelte.Így a fék oldása gyorsabbá vált . Ennek ellenére nem volt nagy a kar behúzásához szükséges erő .
Minden prímán működött is , csak a gyári fékdob adta fel az évad végére a harcot , ovális lett a hőtől , és szabályozni kellett.Tervben volt egy fékdob készítése is , de hál' istennek engedélyezték a féktárcsa használatát .
Az igazság az , hogy feltett szándékom a féket a széria gépen is kipróbálni , hátha .....
Komment