Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Vagyis az ukránok a csatornák egybedolgozását , és az áramlás, ez általi javítását célozták elő a ménes összeterelgetésének érdekében , változattlan vezérlés mellett . Szerintem van benne elég sok igazság , ezzel a módszerrel akár 10 %-nál is több teljesítmény növekedést elérhetünk ! A régi szaki bácsik (talán valamelyik balassagyarmati versenyen mesélték) hogy az újonan vásárolt gyári versenygépeket(!) is szét kellett szedni bevetés előtt , kicsit össze kellett reszelni a dolgokat ,újra összerakni rendesen és észrevehetőbben jobb teljesítményt nyújtottak , mint amikor megkapták őket ( nem csoda hogy a gyári versenycsapatnak a méréskor nagyobb teljesítményt nyujtó motorblokkokat szánták...) , és sokszor csak ennyin múlt .
Jelentős változás az ablakos dugattyút érte. Van egy másik rajzom, ahol a szívónyílást 5mm rel szélesítették, lefelé 2 mm-t süllyesztették, a felömlők alsó nyilását (634 nél ilyen is van)8 mm- rel emelték.
A 638 váltó pedig gyári, prototípus és nullszéria néven hivatkoznak rá.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 23, 16:22.
Igen ezt észleltem ... Csak egy dolgot nem értek ! A 634 dugattyúját , ha az ablak mentén kinyitjuk lefelé , és mivel a hajtókar forgatási iránya, nem esik egybe a dugattyúszoknya így keletkezett szimmetria síkjával, nem fog-é a dugattyú ezért önálló életet élve eldeformálódni , mégpedig annyira hogy a gép a csendes járása is áldozatául esik a dolgoknak . Továbbá képes-e a dugattyú ,így maradéktalanul átadni a henger falának a hüvelyre ható, homogénnak tetsző nyomó erőt deformálódás nélkül, hogy az nem okoz semmiféle rendellenességet a működésben ???, vagyis ez mennyire megy a tartósság rovására ????
A 638-nak már eleve ilyen a kialakítása:
Sőt, láttam már olyat is, ahol még szélesebb a nyitás, az egyik oldalon szinte szoknyája sincs, csak egy kis nyúlvány.
Hozzátenném, hogy a régi Cz motorkerékpároknak(meg máshol is) oldalt alul szintén össze volt kötve a palástja.
Ez az ablakosdugattyús marhaság a Perák óta jön a Jawákkal, a 638-nál tudtak tőle szabadulni csak. Elvileg nem ártana, ha lenne egy belső bordája, de így is ki kell neki bírni.
Idáig 1 repedt szoknyagyűrűs dugó volt a kezemben, semmi több, és abban se vagyok biztos, hogy használat közben repedt meg.
Viszont azt nem tudom, hogy a 638 dugattyúja átalakítással belemenne-e a 634 hengerbe? Bár gyanítom, hogy a hossz nem egyforma. Soha nem hasonlítottam még össze, itthon pedig csak 634 van.
Elvileg a jellemző adatok egyformák: http://www.almet.cz/en/pisty-motocykly.html
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 24, 00:59.
sepy, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
A 634 dugattyúját , ha az ablak mentén kinyitjuk lefelé , és mivel a hajtókar forgatási iránya, nem esik egybe a dugattyúszoknya így keletkezett szimmetria síkjával, nem fog-é a dugattyú ezért önálló életet élve eldeformálódni , mégpedig annyira hogy a gép a csendes járása is áldozatául esik a dolgoknak .
Pont ezt írja: "De ez az intézkedés csökkenti a dugattyú tartósságát, részben erősíti a zajt, és megfigyeléseink szerint, változik a motor teljesítménye magas fordulatszámnál.Ugyanakkor, ez teljesen megszünteti a spontán törés veszélyét a dugattyú alsó hídjának , amely, sajnos előfordul". Annyit már látok, hogy a 638 szoknyája továbbér a csapszegen, a 634 pedig a csapszegig tart.
Idézet zolisun eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Tisztelt zahi! Láttam a képeid közt a kethengeresed első fékjét, te magad csináltad vagy készítette vki, gondolom jó a fékhatás! :-)
Az egy félig kész saját gyártmány , hűtés nélkül tesztelés előtt (kb 4-5 éve !!!) . rá egy évre kapott „hűtőkopoltyút” ráccsal , a dobon szellőző furatokkal (ca 35 mm) szintén ráccsal a meleg levegő kiáramlása céljából , (bár így is megmelegedett verseny körülmények között , és ovális lett a dob egy évad alatt ...) hogy a hűtését valamelyest javítsam . Vagyis saját kreálmány minden szempontból !!!
Tegnap nem felejtettem el , és készítettem pár képet a kétkulcsos jelenlegi kialakításáról , állapotáról. Remélem tetszeni fog . Már bocsánat , de mivel elég sok munka van benne - lehet hogy szerénytelenül - de azért büszke vagyok a végeredményre!
Komment