Tisztelt Tapasztaltabb Motorbűvölő Veteránosok! Szeretnék egy motor tuninggal foglalkozó elmélkedést nyitni.Célom a fiatalabb és még a korombeli veterán bűvölőknek információt nyújtani. Ez mindíg egy burokban őrzött titokként kezelt dolog volt és sok-sok munkával sikerültek eldobós " műalkotások".Én nem vetem meg a fiatalkori próbálkozásokat pl. sok Simson fut ilyen-olyan" sufni tuninggal",lássuk be mi is hasonlóan kezdtük egyik másikunk immár fél évszázada és ez tartós szerelemmé vált.Vagytok sokan Kik ezt nálam jobban ismeritek / most nem hivatkozok nevekre/. Kezdve onnan ,hogy miért kell szűkíteni a forgattyús teret miért nem szabad polírozni a szívó nyílást stb. Én úgy gondolom egy sokunkat érdeklő eszmecserét lehetne nyitni.Köszönöm aktivitásototat és BUÉK! mindenkinek.üdv. Sepy.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kétütemű motorok tuningolása!
Collapse
X
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemiért nem szabad polírozni a szívó nyílást
Esetleg valaki 634-hez tud rajzot a csatornák bővítéséhez?Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 dec. 31, 12:23."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Én is örülök a kezdeményezésnek. Bár rengeteg oldal foglalkozik ilyen olyan 2t tuningal itt is biztos lesznek hasznos megoldások. Sajnos én is az állandóan próbálkozók kategóriába tartozom (érdemi tudás nélkül).
Amire én is rájöttem már, nagyon nem érdemes agyon tuningolgatni az öreg vasakat.
Tapasztalat szerint egy jobb korszerűbb gyújtás egy kicsit nagyobb kompresszióviszony és egy jól sikerült kipufogó esetleg egy jobb karburátor bőven elég az utcára.
Ennyivel plusz erő és kisebb fogyasztás lehet a végeredmény.
Próbálkoztam az egyik motoromnál (Mz-Ts 150) több felömlős hengerrel, nagyobbított szívó illetve kipufogónyílással.
Nem én csináltam őket, hanem elméletileg tervezett program illetve leírás után készítettem. De ennél csak ömlött a benzin befelé teljesítménycsökkenés! mellett.
Ami a fantáziámat izgatja az a membránosítás. Ez is egy számomra nagyon hasznosnak tűnő dolog. De erről már volt szó itt:http://veteran.forum.hu/izs-motorok-...-membran-3237/
A keleti blokk gépein kívül szinte minden 2t motort gyártó cég alkalmazza a membránt. A gond csak az hogy esetenként elég nagy gépészeti beavatkozás szükséges.sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindíg is első dolgom volt a felömlőkkel együtt ezek polírozása. Ismerem az ellenvéleményt, de régen is így csinálták, és mért én vonjak kétségbe több évtizedes tapasztalatot? A szívócső rövidítés az ok, És a külön úszóház is. A méretezett rezonátoron kívül nem sok olyan megoldás van, ami nagyot durran...Az pedig valljuk be furán hat egy veteránon. A csatornák bővítése is jó ötlet, de ez esetben jobb már tesztelt megoldást követni, különben könnyen tönkretehetjük a hengerünket.
Esetleg valaki 634-hez tud rajzot a csatornák bővítéséhez?
Sajnos rajzot nem tudok viszont van Gyula-bá nevű tagunk akinek tudomásom szerint 634-es jawaja van. Ezen van valamiféle tuning. Azt hiszem a hengerfejből vett le.....
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseForgótolattyú membrán helyett? Vagy egy rászerelhető membránház?(a szívócső helyére)
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe ez megnöveli a káros teret is, nem?Mert így az elősűrítési tér növekszik a szívócső űrtartalmával is!
Minden esetre az írás szerint több anyagot tud beszívni és szinte semmit a karburátor felé visszadolgozni.
Persze a hosszú szívórész károsan hat. Szinte minden tuning leírásnál ilyen olyan formában szerepel a szívócsonk bővítése, rövidítése...
Talán erre a legjobb megoldás ha az ember úgy próbálja az utólagos membránt beépíteni, hogy az a legközelebb essen az eredeti megoldáshoz.
Komment
-
És mi a helyzet a 2 hengeres közös szívónyilású egykarburátoros gépeken? Ott nem dolgozik egymásba a 2 henger a dugattyú vezérlésének megszüntetésével? Nekünk ott a hattyúnyak, azzal a vékony falával együtt, és az áramlásterelő is.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 dec. 31, 13:36."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
Egy valamit érdemes szem előtt tartani ! A régi, meg a mai motorokat sem hülyék csinálták. Minden ki lett mérve, találva, méretezve. Tuningolni , alakítgatni, mindig csak valamely más alkatrész, részegység kárára lehet. Annak idején én is csináltam a Trabantunkba, a leírás szerint 45 lóerős motort. Varázsoltuk a felömlőket, a vezérlést, a hengerfejet, meg mindent. Aztán mindig bekerepált valami. volt hogy a hengerfej tépte ki a motorháztetőt, még máskor a hengertalpcsavarok szakadtak ki tőből. A 16 literes fogyasztásról már nem is beszélve. A porírozásból nem lehet baj. de a forgácsoló beavatkozásokat a henger, meg a hengerfej környékén érdemes meggondolni.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy valamit érdemes szem előtt tartani ! A régi, meg a mai motorokat sem hülyék csinálták. Minden ki lett mérve, találva, méretezve. Tuningolni , alakítgatni, mindig csak valamely más alkatrész, részegység kárára lehet. Annak idején én is csináltam a Trabantunkba, a leírás szerint 45 lóerős motort. Varázsoltuk a felömlőket, a vezérlést, a hengerfejet, meg mindent. Aztán mindig bekerepált valami. volt hogy a hengerfej tépte ki a motorháztetőt, még máskor a hengertalpcsavarok szakadtak ki tőből. A 16 literes fogyasztásról már nem is beszélve. A porírozásból nem lehet baj. de a forgácsoló beavatkozásokat a henger, meg a hengerfej környékén érdemes meggondolni.
Ez olyan mikor az első feleségemet elvettem. Apám anyám óva intett, de nem érdekelt.
12év és két gyerek után elváltunk.
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs mi a helyzet a 2 hengeres közös szívónyilású egykarburátoros gépeken? Ott nem dolgozik egymásba a 2 henger a dugattyú vezérlésének megszüntetésével? Nekünk ott a hattyúnyak, azzal a vékony falával együtt, és az áramlásterelő is.
Komment
-
Örülök neki,hogy ilyen aktivitással indult az oldal.Én amit tettem és tenni akarok:felömlők és kipufogó nyílás bővítése és polírozása. Szívónyílás bővítése polír nélkül, dugattyú palástját rövidebbre veszem/ a szoknya hosszából/,hogy hamarabb nyisson és később zárjon.A főtengely nagy kikönnyítését / furatát/ be parafázom,hogy nőljön ezáltal az elősűrítés. Kis mértékű hengerfej csökkentés a végén káros tér csökkenése. Hát nagyon röviden ennyi nem szeretném ha a fordulat a fellegekbe járna és ha a tartósság és üzembiztonság rovására menne. Majd meghallgatjuk a változást.
Komment
Komment