Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    YAMAHA -RD 350-400=az eddig felsorolt álmok beteljesedésével . KIcsit talán olcsób(vagy nem drágább ) , de biztos üzem és élvezet biztosabb .

    Mondom én, a marha aki.....
    Igen, pont ezeket az előnyöket szem előtt tartva gondoltam a képen látható motort megvenni. Bár a papirokkal volt némi (de kezelhető) probléma. Mire célegyenesbe értem volna felhivott az eladó hogy sajnos elvitték. Persze olyan valaki vette meg akinek állitólag papirok nem kellenek csak dísznek akarta
    Egyébként '74-es évjárat Suzuki Gt 250 32le.....

    Click image for larger version

Name:	suzuki gt.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	139060Click image for larger version

Name:	suzuki gt 2.jpg
Views:	1
Size:	47.6 KB
ID:	139061

    Komment


      kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Találtam 3 érdekes videot és egy kommentet sajnos csak google forditóval boldogultam.Azért bemásolom hátha valaki szebben letudja forditani
      Tettem egy 1986 típusú 638 (34 LE változat) egy 1978 CZ 471 keretben (vázba). ... A lehető legjobb végsebesség = 180 KMH 1992-ben egy autópálya fut 98 RON oktánszámú ólmozott benzin után több mint 1 óra felmelegedés a motort.
      Az említett 180 km/ó sebességhez kb. 50 Le/7900 ford/min tartozik (az áttételt nem változtatta meg), egyáltalán nem lehetetlen egy 638-as blokk esetén. Hogy meddig bírja a hűtés az kétséges (a gyári ajánlás is csak "rövid ideig" adja a max teljesítményt. A régebbieknél már kétséges, hogy ennyit ki lehet hozni belőle.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 21:45.

      Komment


        dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ... Egyébként '74-es évjárat Suzuki Gt 250 32le.....

        [ATTACH=CONFIG]20724[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]20725[/ATTACH]
        Szép moci, kár, hogy nem sikerült megcsípni.
        Különben az említett Yamaha RD 350 (a legerősebb változat) 64 Le/9000 ford, emlékeim szerint mindössze 165 kg (menet készen).
        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 21:47.

        Komment


          vizes jawa: http://aprod.hu/hirdetes/motor-ID1ty73.html
          ha kell öntöde szólok szobrász kollegának ők heti szinten ötetnek nem keveset, hogy hol érdemes ilyeneket emberi áron viaszról öntetni.
          kavycka 86 os 638 blokkot raktak egy 471 es cz vázba a kiömlőt 3 a beömlőt 2mmrel bővítették és egy 80mm es jikovot tettek rá (az skodára való?) nameg rezondob. lassan sikerül elintézni az utalásos mizériát a 638 elektromos cuccokhoz, utána ha sikerül felteszem az átalakító műszaki rajzát meg a fotókat blogba, hátha valaki cserélné a 6 voltos rendszert

          Komment


            Ez a vizes blokk nagyon csúnya de biztos érdekes. Köszi a szöveget.

            Jawa-sok nagyon kreativak.

            http://aprod.hu/hirdetes/jawa-5-idea...tml#3b740f23c3
            Utoljára szerkesztve a következő által: kavycka; 2014 jan. 09, 21:58.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szép moci, kár, hogy nem sikerült megcsípni.
              Különben az említett Yamaha RD 350 (a legerősebb változat) 64 Le, emlékeim szerint mindössze 165 kg (menet készen).
              Igen de az már az Lc azaz vízhűtéses változat(bár az 69, lehet a régi levegős Rd 400 volt 64, de ha jól tudom az 54volt): "YPVS" beszéltem egy sráccal akinek korábban volt, azt mondta : 160 alatt dadogott a motor

              Click image for larger version

Name:	350huvud.jpg
Views:	1
Size:	32.5 KB
ID:	139062

              Személy szerint nem is a lóerők miatt vettem volna a Jawa helyett a Suzukit hanem az alkatrész ellátás miatt. Az e-bay tele van ezekhez eredeti vagy utángyártott de japán alkatrészekkel, szemben az Mz-hez és Jawa-hoz kapható ÉLETVESZÉLYES utángyártott Sz@rokkal. Amik láttán megy el a kedvem az Mz-től és a jawatól......

              Komment


                Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                vizes jawa: http://aprod.hu/hirdetes/motor-ID1ty73.html
                ha kell öntöde szólok szobrász kollegának ők heti szinten ötetnek nem keveset, hogy hol érdemes ilyeneket emberi áron viaszról öntetni.
                kavycka 86 os 638 blokkot raktak egy 471 es cz vázba a kiömlőt 3 a beömlőt 2mmrel bővítették és egy 80mm es jikovot tettek rá (az skodára való?) nameg rezondob. lassan sikerül elintézni az utalásos mizériát a 638 elektromos cuccokhoz, utána ha sikerül felteszem az átalakító műszaki rajzát meg a fotókat blogba, hátha valaki cserélné a 6 voltos rendszert
                A hirdetésben látható fotó jó kondulási alap lehet (eddig még nem láttam).
                A 80 mm szerintem a "trombita" átmérője, a Skodában is sokkal kisebb a torok, sacc. 32-34 mm.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 09, 22:23.

                Komment


                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hol a kép arról, ami a pincében van és verekszünk érte?
                  már lefényképeztem , de még nem jött a srác aki kiveszi a gépből és ide teszi

                  Komment


                    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ... szemben az Mz-hez és Jawa-hoz kapható ÉLETVESZÉLYES utángyártott Sz@rokkal. Amik láttán megy el a kedvem az Mz-től és a jawatól......
                    Tapasztalatom szerint ezek a nagyon kihegyezett kétüteműek az utcán, forgalomban, nagyon nehezen kezelhetőek. (egy ideig "nem megy" aztán hirtelen "megvadul")
                    Pont ez a szocimotor "varázsa".
                    Gabó_Racing kedvelte ezt.

                    Komment


                      Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A hirdetésben látható fotó jó kondulási alap lehet (eddig még nem láttam).
                      A 80 mm szerintem a "trombita" átmérője, a Skodában is sokkal kisebb a torok, sacc. 32-34 mm.
                      határozottan érdekes konstrukció pislogtam is először amikor megláttam a képet .
                      A korabeli kétütemű versenygépeken, hogy oldották meg a hűtést?
                      Ez most ugrott be: a bordák között végigvezetett vékony rézcsővel nem oldható meg egy vizes hűtőrendszer?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Gergőke; 2014 jan. 10, 01:07.

                      Komment


                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én is verekedni akarok,de csak békésen!(-:

                        Behűtöttem a sört. Jöhettek! Hely van elég itt Békésen! (Ide járok át Csabáról dolgozni)
                        wsievers kedvelte ezt.

                        Komment


                          Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ...
                          A korabeli kétütemű versenygépeken, hogy oldották meg a hűtést?
                          Ez most ugrott be: a bordák között végigvezetett vékony rézcsővel nem oldható meg egy vizes hűtőrendszer?
                          Melyik "korabeli", 'xx, '40-es, '60-as, esetleg '90-es évek? Általában elmondható, hogy az idő előrehaladtával az egyszerűtől (léghűtés) a bonyolultabb (vízhűtés) irányába tartott a fejlődés.
                          A csövek, nehezen elképzelhető megoldás, kicsi a keresztmetszet rossz a csö és a borda (henger) közti hővezetés.

                          Komment


                            "a nagyon kihegyezett kétüteműek az utcán, forgalomban, nagyon nehezen kezelhetőek"
                            Ezt csak megerősíteni tudom. Vezettem már Yamaha RD250-et. Félelmetesen gyors volt (160-170 körül volt a vége), de valóban egyáltalán nem nevezném kezesnek. Lassú menetben a kormány iszonyatosan húzott jobbra-balra (nem, nem volt lapos a gumi), és motorikusan sem volt túl rugalmas. Hiába, nem hétköznapi munkábajárósnak tervezték...

                            Komment


                              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              "... Lassú menetben a kormány iszonyatosan húzott jobbra-balra (nem, nem volt lapos a gumi), és motorikusan sem volt túl rugalmas. ...
                              Lassú menetben az én Jawam is úgy ment mit egy vízisikló. Már azt hittem elfelejtettem motorozni, aztán kiderült, hogy lóg a hátsó villa.

                              Komment


                                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                "a nagyon kihegyezett kétüteműek az utcán, forgalomban, nagyon nehezen kezelhetőek"
                                Ezt csak megerősíteni tudom. Vezettem már Yamaha RD250-et. Félelmetesen gyors volt (160-170 körül volt a vége), de valóban egyáltalán nem nevezném kezesnek. Lassú menetben a kormány iszonyatosan húzott jobbra-balra (nem, nem volt lapos a gumi), és motorikusan sem volt túl rugalmas. Hiába, nem hétköznapi munkábajárósnak tervezték...

                                Ezek az állítások igazak az 1978-1980 utáni gépekre. Pl amit felraktam képen Suzuki Gt illetve a Yamaha Rd régi még léghűtéses gépei hasonló módon működnek mint a jawaink, mz-ink. Csak kevesebb összeszerelési gondokkal. És kicsit rugalmasabban

                                Sőt a suzuki gt-ből létezett 750ccm kétütemű!! is. Bár ez már vizes.

                                http://de.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GT_750

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X