Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    komoly nehézségekbe lehet ütközni, ahogy látszik is...
    Pedig én is szemeztem a dologgal, igaz én fából faragott minta után, homokba öntött hengerben gondolkodtam. Ugye elkészíteni a léghűtéses hengert fából osztott kivitelben, bemintázni homokba, készíteni hozzá magot szintén homokból, aztán öntés után gépmunka-perselyezés. Talán így pontosabban elkészíthető lenne, mint viaszból, kézben tartva farigcsálni, hiszen a gyári acélhengereken is látszik hol volt az öntőforma osztása. Na meg megismételhető.
    De egyenlőre addig jutottam, hogy az öntés metódusával meg a mintakészítéssel so-so tisztában vagyok. Meg van itthon vasasok elől mentett, törött Jawa blokk alapanyagnak.
    Hosszú távú cél lenne alu, léghűtéses, egy kipufogós Pannonia hengert önteni - az egyszerűség kedvéért maradna a két felömlő, csak azt a fránya kipufogót kellene átvariálni. Meg a hattyúnyakat esetleg, ami egyszerűsítené az elkészítendő mag formáját is.

    Teszek ide én is egy videót, persze nem akarok nekiállni itthon önteni - de a forma és a mag megoldása itt egész szépen látszik:

    https://www.youtube.com/watch?v=bOrxSsnrqew
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 24, 08:40.
    St.Z.350, Feri92 és 4 további látogató kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      No kezdenek röpködni megint az édesség körül a darazsak vagy úgy is mondhatnám indul a motoszka a fejekbe. Milyen jó lenne egy kiforrott megoldás akár a melegedésre hajlamos 634-re is. Jobb hűtés csendesebb motor - kisebb kopás.
      Kedves Sepy!

      Nagyon tetszett a megfogalmazás"...kezdenek röpködni megint az édesség körül a darazsak..."
      Baromira találó...
      St.Z.350, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Én olyan jól megtuningoltam hogy már csak az nem előz le aki nem akar!
        St.Z.350, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Jó a videó nagyon , bár nem próbálnám meg utánacsinálni!
          A "karácsonyfa izzósor" tuningolásán túl vagytok már?????
          Fergusson, sepy és kollarg kedvelte ezt.

          Komment


            Jó a videó nagyon , bár nem próbálnám meg utánacsinálni!
            Én sem - de alapanyagot gyűjtöttem, a fa mintát csak el kellene készítenem, a mag gyártásához a mintát szintén (a perselynél kisebb átmérőjű henger + a csatornák), aztán kifizetni valamelyik környékbeli öntőnek a munkadíjat.

            Click image for larger version

Name:	112614_3lo.jpg
Views:	1
Size:	92.0 KB
ID:	143310 Click image for larger version

Name:	112614_21lo.jpg
Views:	1
Size:	72.5 KB
ID:	143311

            A „karácsonyfa izzósor” tuningolásán túl vagytok már???
            Azt nálunk nem kell tuningolni, mert kiforrt rendszer: huszonéves lengyel sor, földelés nélküli kerek dugóval. Annyira kiforrott, hogy 4 éve izzót sem kellett benne cserélni. (bár lehet nem is találnék hozzá... ...de amíg megy nem kell másik.)
            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 24, 12:10.
            St.Z.350, Fergusson és sepy kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              Barátom Apacsavó ne keseregj mert én tudom a hideg miatt nem merted neki húzni rendesen. Ne légy türelmetlen lesz még tavasz csak addig még sok a meló.
              Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                Hosszú távú cél lenne alu, léghűtéses, egy kipufogós Pannonia hengert önteni - az egyszerűség kedvéért maradna a két felömlő, csak azt a fránya kipufogót kellene átvariálni. Meg a hattyúnyakat esetleg, ami egyszerűsítené az elkészítendő mag formáját is.
                és a kész nem jó MZ-ETZ-henger-átmérő azonos szerintem a felfogatás és az átömlőket kellene variálni és akár a hengerbordákat is lehet pannonia alakúra faragni,egyszerűbb mint újat önteni,vagy kipréselni a hüvelyt és pannoniásat készíteni bele.

                De vajon kinek tetszene egy 120-al berregő,pannonia kinézetű motor.....Ami nem azt mondaná,hogy PAMM:..PAMM:..PAMM...???
                sepy, joker és 2 további látogató kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  A fenébe is ,csak ki sikerülne csavarni az egyhengeresből egy valós 120-at !!!!
                  Hát dobjuk össze a szellemi tőkét , vitassuk meg a lehetőségeket ,és ha mindjárt az ETZ hengert is alakítanánk " normális formára "valahogy csak kicsikarnánk abból a vasból azt a 120 -at tartósan , elvégre "magyarok vagyunk , vagy mi ...!!! "

                  Komment


                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A fenébe is ,csak ki sikerülne csavarni az egyhengeresből egy valós 120-at !!!!
                    Hát dobjuk össze a szellemi tőkét , vitassuk meg a lehetőségeket ,és ha mindjárt az ETZ hengert is alakítanánk " normális formára "valahogy csak kicsikarnánk abból a vasból azt a 120 -at tartósan , elvégre "magyarok vagyunk , vagy mi ...!!! "
                    Ezek szerint a Pannónia új korában sem ment ennél többet (?) mármint 80-90 km/h?
                    Bocsássatok meg, nem vagyok Pannónia fan, ezért nem értem?!
                    sepy, mir-mur és joker kedvelte ezt.

                    Komment


                      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      No kezdenek röpködni megint az édesség körül a darazsak vagy úgy is mondhatnám
                      ...talán inkább a muslincák az ecetes bor körül - de annak tudjuk mi a vége --

                      Saját káromon megtanulva had adjak egy tanácsot : szerintem elég ha az ember tisztában van a munkadarab létrejöttének teljes menetével !---------de elég ha az egészből csak egy -két dolgot végez saját kezüleg ----Én azt aki( elismerem hogy rendkivüli ember ! ) aki
                      az öntéshez szükséges anyagot maga akarja kibányászni , aztán végig is csinálja az egészet ---inkább sajnálom , mint dícsérem !
                      Vegyük pl. a bemutatott Simson hengert , -azt az öntvényt max kapukitámasztónak használnám -mert egy profi ellenőrzöt, tudott minőségű , végén hőkezelt munkadarab - kb . 6000 ft kézbe adva ! hatdobozcigaretta ???

                      Közben elfelejtettem a lényeget , amit ki akartam hozni az egészből .... --mert reggel kezdtem , aztán meló , házimeló , kammilla gőzölés , főzés segítés , lázcsillapító alvás ...

                      De a lényeg , valami szomoruságot érzek , hogy nem tud összeállni ez a sok tényleg értelmes , nagytudásu , valami jót akaró fórummuslinca , hogy összedobjatok egy frankó csereszabatos , szép , jó , hasznos , olcsó , ....stb alkatrészt .

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      elvégre „magyarok vagyunk , vagy mi ...!!!”
                      ..aztán rájöttem , itt a válasz ---

                      elnézést mindenkitől , nem volt bántó szándékom ---talán a karácsony

                      - - - Updated - - -

                      Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ezek szerint a Pannónia új korában sem ment ennél többet (?) mármint 80-90 km/h?
                      Bocsássatok meg, nem vagyok Pannónia fan, ezért nem értem?!

                      ...ezt még senki nem árulta el neked
                      sepy, CZsolti és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ...ezt még senki nem árulta el neked
                        Kedves Joker!

                        Ha röviden akarok fogalmazni, akkor: -Még nem.
                        Hosszabban:-Sajnos,amikor a Pancsik virágkorukat élték, én még hátulgombolós volta...aztán a sors úgy hozta,hogy mire "venni" tudtam volna egyet, akkor már nem volt sajnos. Helyette maradt a 350-es kategória ( nekem a CZ), amit ajándékba kaptam a szüleimtől...Annak is nagyon örültem.
                        kamasz koromban még mentek ezek a motorok, de már akkor kuriózumnak számítottak. A környezetemben viszont P20-21-ek voltak,amik azonban többet tudtak ennél a sebességnél (Az igaz,hogy állandó szervizelést igényeltek, már akkor is)
                        T-s és P-10-es a családban sem volt, max.: Danúvia,ami köztudottan nem volt egy eszeveszett tempójú vas.
                        Nagyjából ennyi
                        CZsolti kedvelte ezt.

                        Komment


                          Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Helyette maradt a 350-es kategória (nekem a CZ), amit ajándékba kaptam a szüleimtől...
                          ...talán már írtam -én is . A Kelenföldi Áruházból ! Csak én marha olyant választottam ami a fakalodában , kipufogóval felfelé várta a balekot --aztán megjöttem . Két nap mulva csapágyas .....garancia ...macera
                          OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            „normális formára” valahogy csak kicsikarnánk abból a vasból azt a 120 -at tartósan , elvégre „magyarok vagyunk , vagy mi ...!!!”
                            Nem reális a 120-utazó,egy kollegám vett egy yamaha ybr-250-est autópályán hosszú úton 130-ról 120ra lassított mert nem szerette a hangját.
                            Ez a mai csucstechnikával elért normális sebesség,számítógéppel tervezett,vezérelt injektoros,5-sebességes pille váltóval, generátorral,spéci gördülési ellenállással.
                            Ma is van gyorsabb,de az nem sokáig.
                            Aki gyorsabban akar motorozni,az nagyobb gépben gondolkozzon,mint én!
                            Bevallom....lecseréltem a pannoniámat egy kawasakira.
                            sepy, zahi és Fergusson kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem reális a 120-utazó,egy kollegám vett egy yamaha ybr-250-est autópályán hosszú úton 130-ról 120ra lassított mert nem szerette a hangját.
                              Ez a mai csucstechnikával elért normális sebesség,számítógéppel tervezett,vezérelt injektoros,5-sebességes pille váltóval, generátorral,spéci gördülési ellenállással.
                              Ma is van gyorsabb,de az nem sokáig.
                              Aki gyorsabban akar motorozni,az nagyobb gépben gondolkozzon,mint én!
                              Bevallom....lecseréltem a pannoniámat egy kawasakira.
                              Az a beszéd! Komoly váltásra tettél szert...ha szabad kérdeznem, mikor történt ez a "csere"?

                              Komment


                                és a kész nem jó MZ-ETZ-henger
                                Az ETZ-t nem néztem - Trophy volt itthon, annál az a fránya kipufogónyílás képes pont a bölcső felé irányulni... Pedig tényleg egyszerűbb lenne azt a sok órányi munkát ami egy hengerben van annyiért megvenni, amennyiért az ember MZ hengerhez juthat.

                                Ezek szerint a Pannónia új korában sem ment ennél többet
                                Háááát... Állítólag nagyapám (akinek fatömegáru gyártó magánvállalkozása volt a vörös csillagos időkben, magyarul szerszámnyeleket meg hordókat gyártottak, attól függően éppen minek volt szezonja) nem véletlenül járt vele 80-nal körbe-körbe az országban, mert afölött gyorsabban nőtt a problémák száma, mint a megtett távolság.
                                Az egyhengeres nem egy sportos szerkezet, azt meg kell hagyni.

                                Bevallom...lecseréltem a pannoniámat egy kawasakira.
                                Eretnek! Én is vettem mellé egy Suzuki GS500-at, még a kéthengeres előtti időkből, azaz 4 hengeres kivitelt 1978-ból. Pontosabban rögtön kettőt, az egyiknek van papírja. Az is épül lassacskán, gyárilag 54 ló, ezen rajta van az 550-es hengersor, 6-os váltó, 3 tárcsafék, fokozatkijelző, minden.
                                De nekem a szívás kell, ha egy motor összeáll problémamentesre rögtön el kell adnom.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 24, 21:45.
                                CZsolti, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X