Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kis fogyasztasu veteran autok. Van ilyen?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kis fogyasztasu veteran autok. Van ilyen?

    Sziasztok!

    Mindig is kozel alltak hozzam a veteran gepek, de sajnos idaig csak egy 1302-es bogarat birtam birtokolni csaladunkban egy kis ideig. A valasom banatomra elvitte szegenyket. Ugy nez ki ujra fellobban a regi tuz es talan a vagyak akar az esszeruseggel is talalkozhatnak.

    Kerlek benneteket javasoljatok kis vagy szerenyebb fogyasztasu, meg viszonylag megbizhato veteran autokat az alabbiak szerint:

    1955-1959.12. evjarat kozottiek Evi 3-6000 kilometert mennek vele. Jo lenne a megbizhatobb, nagyon egyszeruen szerelheto tipusok kozul valasztani, amelyekhez meg lehet szerezni alkatreszt.


    Jogosan felmerulhet az olvasoban a kerdes mikent estem a fejemre, hogy ilyen szamokat talaltam ki
    Roviden elmondom. Egy kulfoldi orszagban elek ahol nagyon magasak az adok, biztositasok, es a vizsgaztatast sem ugy intezik mint Mo.on. Esetemben celszeru lenne vasarolni egy veteran vasat, igy a vagyak is ki lennenek elegitve, es zsebben maradhatna nemi mani.
    Ez a kategoria azert erdekes mert 1959.12 hoig gyartott autoknal itt a veteran biztositason, sulyadon kivul nem kell soha vinni az autot vizsgaztatni!!!

    Ugy hallottam a regi olasz, franciak nem tul megbizhatoak. Par hete hirdettek egy Ford Anglia 105E-t 1000-es motorral. A wiki 6.86 L/100 km-es fogyasztast ir, amely szerintem elfogadhato. Megbizhatosagarol nincs infom. Persze hamar megvettek....

    A regi Bogarak elvileg uzembiztosak. Egy Type 1-es szerintem 7-8 literrel elmenne nyugis tempoban foleg orszaguton poroszkalva.

    Akadt itt Austin A30-as 1955-bol. kb.7.3 litert irnak ra.
    Az Opel Kapitanok eleg szomjasak.
    Renault 4-es volt a kezeim alatt, bar akkor meg nem veteranban. 1.1-es mocival. 6-7 literrel elment, es mindent birt. Racafolt a francia autok rossz hirere. Bar o ebbe a kategoriaba nem tartozik bele. Elodje a 4Cv teljesitett akkoriban szolgalatot 1961-ig. Bizalmam nem sok van hozza.
    A Merci 180D, vagy 190D (Ponton) johet meg szamitasba 6-6.5 liter. Ezek a gepek viszont eleg combos arsavban mozognak.

    Varom hozzaszolasaitokat, tapasztalataitokat egy egy tipusrol!

    #2
    Szervusz Korkada!

    Nem tudom mely pontján élsz a világnak,-ha akarod majd megírod.Felsoroltál jó pár autót,melyeket esetleg szívesen használnál és amelyeknek egy részéről sem jót,sem rosszat nem tudok írni,-mert nincs tapasztalatom velük kapcsolatban.

    Van azonban egy autó,amit említettél,amit nagyon jól ismerek és talán elfogult is vagyok vele,mert nagyon praktikusnak,tartósnak,jól javíthatónak és kis fogyasztásúnak tartok,ez pedig a Renault R4.Szerintem,minden idők egyik legjobb konstrukciója és a 850ccm.-es motorral szerelt változat megelégedett 5,4-6 l. fogyasztással 100 Km.-en,a legalja benzinből.Egy nedveshüvelyes hosszúlöketes,nyomatékos elnyűhetetlen motor,jól mászik a hegyre,jól vontat és bár nem terepjáró,de viszonylag ott is jól teljesít.A karosszéria padlókeretes alváz,melyről a fülke lebontható,-javítás szempontjából,minden része hozzáférhető.A futómű minden keréken független,torziós rugózással,egy guruló hintaszék.Úgy tudom Francia belpiacra,gyártották 700-egynéhány ccm.-es változatban is,amely lehetséges még kevesebbet fogyasztott,egy kisebb teljesítmény mellet

    Az árukról nem tudok sokat,főleg azok árairól,ahol Te élsz,de itt egy lepukkantért is elkérnek már 100 000.-Ft körül,ha van papírja,természetesen ez szerencse dolga.Azt viszont a gyakorlatból tudom,hogy eléggé elkorrodált egyedeket lehet találni,a sok só elbánt velük.

    Az esztétikumokról,-az ilyenekre szokták mondani,hogy "annyira csúnya,hogy az már szép".

    A Renault R4,bár szemre szinte egyformák,de azért megtévesztő,mert az évek során sok apró módosításokon mentek keresztül,mint futóműben,mint belsőben,-ezt azért írom,mert az alkatrészek beszerzésénél figyelembe kell venni.

    Üdvözlettel:Che
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      korkada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Evi 3-6000 kilometert mennek vele.
      Azért ez nem egy kevés használat ! Magyarul kell egy napi használatu autó . Azért kicsit bővebb infó kellene , mert nem mindegy hogy Afrika , Svájc , .....vagy ...vagy . Nem sorolom miért , mert potyára nem koptatom a szám , de ha mindent leírsz pontosan akkor nagyon szívesen . Hol, mennyi időre , hány főre , ...stb . Van ötletem ,de nem ezek özül amit felsoroltál .
      UK kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Hú, Afrikában vagy Dél-Amerikában élsz? Mert különben nem nagyon értem a dolgot. Igaz akkor sem. Egy több mint ötven éves autónak a fenntartási költségei évi ~5000km futás mellett nem hiszem, hogy kevesebb, mint a befizetendő adó. Ha ehhez hozzá vesszük a bekerülési árat is, ami szerintem szintén több mint egy tizen-huszon éves autóé, akkor nem tudom mit lehet nyerni. Azt meg nem is értem, hogy miért baj, ha nem úgy állnak a műszakihoz, mint nálunk. Normális ország, normális műszakiján nem a szívatás a lényeg, hanem átvizsgálják az autót és elmondják a tulajnak, hogy mi nem jó. Ha meg közvetlen balesetveszélyt jelentő súlyos hibát találnak, akkor nem megy át. Ezt miért is jó megspórolni?

        A fogyasztási adatokról meg csak annyit, hogy a 312-es Wartburgom elment 7,5 liter benzinnel 100 km-en, városon kívül, de a budai hegyekben simán 11 liter fölé ment a fogyasztása. Ami megegyezett a Volga M-24 kombi fogyasztásával.

        Mindenesetre támogatom a veterán járművek napi szintű használatát és kívánom, hogy sikerüljön szert tenni egy megfelelő példányra, de nem hiszem, hogy pont anyagi szempontból érdemes a kérdéshez közelíteni.
        sepy és dongos78 kedvelte ezt.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          #5
          Azért az nem lehetséges,hogy olcsó és megbízható , keveset fogyasztó autó legyen ráadásul az 50.es évek beli.Valamit áldozni kell.A Bogár pedig egy ilyen gép lehet persze megfelelő műszaki állapot még ott is szükséges mert az esetleges ebből adódó baleset okozást szigorúan büntetik!!

          Komment


            #6
            Egy jó ismerősöm Opeleket hajt. Igaz, inkább a 60-as, 70-es évekbelieket. Több kadettje is volt már, mind elég megbízható volt (nagyjából napi használatban), elfogadható 6-7 literes fogyasztással.
            Igaz, hogy nem az az autó, amit megbámul az ember az utcán, na de a vw bogár sem az ugye...

            Komment


              #7
              Kedves Che!

              A Renault R4-es nem fér bele az 1959-ig terjedő korhatárba,mert '61-ben jelent meg. A francia belpiacos változat a 750cc kategóriába tartozott.

              Komment


                #8
                Hali!

                Pont itt Norveg nyugati felen Igen az R4-es nagyon bejott a mindennapokban meg suhanc koromban. Ket gondom tamadt az R4-el. 1. Imad rohadni es megesik, hogy az alvazat cserelni, nagyjavitani kell rajta. 2. Erzekeny a hatso hossztartoja+neha az elektronika elmegy nyaralni. Igaz ez 3 erv, de sebaj Hatalmas lelke bir lenni egy ilyen verdanak. 1959.12-ho-ig meg a regi valtozatot gyartjak. Azt hiszem 1961-tol jott az "uj" R4-es. A haverom 850-es gepevel megjartuk a mediterran terseget muszaki hiba nelkul. Eleg keves elado peldanyt latni manapsag. A restauralt autokert komoly zset kell kipengetni. Esztetikumrol annyit, hogy a fiatal csajok szerettek akkoriban, mert olyan "cuki volt".

                Komment


                  #9
                  Ketto kozott XD A paromnak szinten szuksege lenne egy autora. Amugy okolszabaly nalunk a ket auto meglete. Egy auto nem auto. Olyan helyen lakunk, ahol a kozlekedes eleg gyengusz. Egyik elromlik es javitasra var, a masik meg mindig harcra foghato. Egyenlore ket fovel szamolunk. Mennyi idore? Hmm..ezt odafont kene megkerdezni Celunk masik orszagban "nyugdijba menni" nem itt Norvegban. Szerencsere messze lakunk az igazan hideg reszektol. A 2 meter magas ho sem jellemzo erre. Az utakat viszont sozzak am rendesen. Ezen a tajon inkabb a sok eso, kod, nyirkossag dominal A multkor jot rohogtem amikor egy delceg, veteran Ladat kinaltak eladasra. Sot, a legjobb poennak bizonyult felfedezni egy elado Moszkvics fejedelmet iit a csodas nyugati regioban XD

                  Komment


                    #10
                    Norveg! Tenyleg? Hmmm erdekes, mert nekem be kell fizessek ket autora evente 460000 ft-ot...es akkor meg nem mentem egy metert veluk. Kotelezo+sulyado+plusz 2 evre leosztva csak a hivatalos vizsgaztatas koltsege. Az egesz onmagaban nem csak a sporolasrol szol, hanem a veteran feelingrol. Ettol fuggetlenul nagyon kiraly erzes lehet, amikor soha tobbe nem kell aggodni a muszaki vizsga miatt. Tavaj csorgattam a nyalam. Egy rendezvenyen megjelent egy amicsi verdas fazon. Micsoda erzes latni egy ilyen vasat vezeto tulajt az autojaban. Minden orszagban a muszaki vizsga egyenlo a lehuzassal. Mindenki sajat erdekeben koteles a feket, futomuvet stb. rendben tartani. Ehhez nem kell kotelezo vizsga. Kicsit tul lett lihegve a balesetveszely tema. Mar tul vagyok boven 1 millio km-en. Jartam otvar kolcson gepekkel, amelyek valoban veszelyes allapotban kerultek hozzam. Ilyenkor extra ovatosan vezettem, es lassabban. Ha annyira "szukseges" a muszaki vizsga, miert nem kell az 1959-es es attol idosebb verdakra? Hallottam egy tortenetet egy norvegrol, aki valami 50-es evekbeli autoval eljutott Afrikaba Szoval mese habbal a muszakiztatas. Inkabb a lehuzast latom benne. Ok. van nemi szuro hatasa, de nem egy eletbiztositas. A Volga kiesett... a Warcsiaban a 311-et 1956-65-ig gyartottak. A 7.5 elfogadhato, a 11 kisse huzos Ugy hallottam ezek a szekerek megbizhatosagbol nem voltak a legjobbak. Koszi a jokivansagokat. Valami elobbutobb befigyel

                    Komment


                      #11
                      .....köszönöm , nekem ennyi elég . Biztos sikerül majd valami jó fogost találni . Sok sikert.
                      St.Z.350 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Ez??
                        Messerschmitt KR200 Kabinroller.
                        Kicsit iszogat, régi, és garantálom, hogy megnéznek vele..
                        CZsolti, supermax és sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Soha nem láttam még élőben. :S
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            "A Bogár pedig egy ilyen gép lehet persze megfelelő műszaki állapot még ott is szükséges mert az esetleges ebből adódó baleset okozást szigorúan büntetik!"
                            Hat igen, fontos lenne a jo muszaki allapot. Nics annal bosszantobb mint amikor egy hidegebb napon szepen elbucsuzik a futes, mert a kardanalagutnal elporladt egy resze. Tapasztalat az elozo Bogarammal A kromok azert szepen csillogtak rajta XD Muszaki szempontbol a Ford Anglia 105E, mankulatlan allapotban kinalta magat. Atszamitva kb. 800000 ft-ra jott ki az ara.

                            Komment


                              #15
                              A feltuneskedest pont igyekszem elkerulni. Szoktak nalunk lenni 1.1-es stb. kadettek, egesz kivalo muszaki allapotban, csak 60 utaniak. Siman kibekulnek egy Opellal. Legyen veteran, ne egye le a gatyam, tartson ki es szeretni fogom

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X