Egy régi sztori jutott az eszembe, a mondanivalója még ma is aktuális lehet.
Még tanuló koromban a MÉH telepről mentettem ki egy T csepelt. Nem voltak meg a kerekei, rozsdás volt, az oldaldobozai szét voltak rohadva....... Iszonyat sok melóval, és utánajárással újra motor lett belőle. Csumira le lett csiszolva, alapozás festés, stb. No nem Standox- al lett festve, de 16 éves voltam, és nem volt pénzem. A festő haver csak fújt, és tapaszolt én meg csiszoltam. Így volt a legolcsóbb. Akkor még nem volt Vatera, kocsim sem amivel börzére menjek, az alkatrész beszerzés volt a legmacerásabb, de voltak ismerősök, akik segítettek! A fenti okok miatt kerültek tipusidegen alkatrészek is a mocira. (d-Csepel, Pannónia) mikor elmentem vele egy veterán talira, egy " régi motoros" úgy lefikázta a munkámat, hogy csak lestem, mint a lukinyúl.
Még most is elgondolkodok néha a dolgok elvi oldalán. Annak a fickónak kb 1930- as lehetett a legfiatalabb mocija, de szerintem egy olajcsarét még az életében nem csinált. Nem törte le a lelkesedésem, ( legalább is hosszú távon nem ), de nagyon szarul esett. Óriási lelkesedéssel csináltam meg azt a mocit, és büszke voltam arra, hogy egy darabka történelmet megmentettem a megsemmisüléstől. Ma már könnyebben jutok alkatrészekhez is, törekszem az eredetiségre, de nem tartom szentségtörésnek, ha nem 100% eredeti. Főleg, ha egy fiatal "suhanc" áll a gép mellett, lehet, hogy ő is a zsebpénzéből csinálta meg. Szerintem nem az eredetiség 100%-a a legfontosabb, hanem hogy ne az enyészeté legyen a ÖREG VAS
Még tanuló koromban a MÉH telepről mentettem ki egy T csepelt. Nem voltak meg a kerekei, rozsdás volt, az oldaldobozai szét voltak rohadva....... Iszonyat sok melóval, és utánajárással újra motor lett belőle. Csumira le lett csiszolva, alapozás festés, stb. No nem Standox- al lett festve, de 16 éves voltam, és nem volt pénzem. A festő haver csak fújt, és tapaszolt én meg csiszoltam. Így volt a legolcsóbb. Akkor még nem volt Vatera, kocsim sem amivel börzére menjek, az alkatrész beszerzés volt a legmacerásabb, de voltak ismerősök, akik segítettek! A fenti okok miatt kerültek tipusidegen alkatrészek is a mocira. (d-Csepel, Pannónia) mikor elmentem vele egy veterán talira, egy " régi motoros" úgy lefikázta a munkámat, hogy csak lestem, mint a lukinyúl.
Még most is elgondolkodok néha a dolgok elvi oldalán. Annak a fickónak kb 1930- as lehetett a legfiatalabb mocija, de szerintem egy olajcsarét még az életében nem csinált. Nem törte le a lelkesedésem, ( legalább is hosszú távon nem ), de nagyon szarul esett. Óriási lelkesedéssel csináltam meg azt a mocit, és büszke voltam arra, hogy egy darabka történelmet megmentettem a megsemmisüléstől. Ma már könnyebben jutok alkatrészekhez is, törekszem az eredetiségre, de nem tartom szentségtörésnek, ha nem 100% eredeti. Főleg, ha egy fiatal "suhanc" áll a gép mellett, lehet, hogy ő is a zsebpénzéből csinálta meg. Szerintem nem az eredetiség 100%-a a legfontosabb, hanem hogy ne az enyészeté legyen a ÖREG VAS
Komment