Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa & CZ

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    na csak lejött gratula
    Amit ember összerak azt ember szét is tudja szedni

    Komment


      #62
      Szét bizony! De majd az össze rakás lessz még szép móka.
      OdinHEM és kavycka kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        A mélyen tisztelt nagy JAWAsokhoz fordulok megint (és még sok ilyen lesz). Próbáltam utána járni de nem jöttem rá, hogy miért van az 1982-es 634-es JAWAmban *632 000001580* ilyen számu blokk? Nem 634-nek kellene lennie benne, mert van mégegy 634-es és annak stimmel a szám a blokkal és szintén 82-es. Átépítés lenne vagy így adták ki. Bár a másik, aminél stimmel ott a típus 634-5. Aki tud kérem segítsen. Nagyon köszönöm!




        Ja és még valami. Pontos JAWA típus ismertető van valahol? Akár könyv, cd, honlap mindegy, hogy mi csak pontos legyen. Tehát ne felújított gépek legyenek hanem hiteles, gyári gépek leírással, ismertetővel. Mert amit eddig láttam azokat nem tudom eldönteni, hogy hiteles-e. Nagyon köszönöm.

        Komment


          #64
          Üdv zsiráf!

          Remélem,hogy itt megtalálod amit keresel.

          JAWAmania




          JAWAmania


          Üdv zsiráf!

          Itt megtalálod a Jawa típusait.
          Tamás78, zsíráf és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            ezt találtam a motor altípusairól:

            Engine
            623-1 250 ccm, 2 cylinder, oil pump, holds for "spinal" frame, year 1969 - 73, used for JAWA 623 BIZON
            623-2 same as 623-1, but without oil pump
            633-0 350 ccm, 2 cylinder, holds for "spinal" frame, year 1968 - 73, used for JAWA 633 BIZON
            633-1 same as 633-0, but used oil pump
            633-3 350 ccm, 2 cylinder, used for JAWA 634, connection rod pins on "needle bearings" diameter 16mm, (first few pieces with 18mm), reverse gear (1° down), canceled semi-automatic clutch release, but renew again later
            633-4 same as 633-3, but 84dB for CSSR for JAWA 634
            633-5 same as 633-4, with oil pump MOTORPAL
            633-6 same as 633-5, 84 dB for JAWA 634
            633-7 for sidecar (changed chain sprocket and tachometer drive)
            633-8 for Austria, 352 ccm, for JAWA 634
            633-9 84 dB, sidecar, JAWA 634
            623-4 250 ccm, 2 cylinder, used for CZ 471
            623-5 same as 623-4, but separated lubrication
            623-6 same as 623-4, but 75W generator
            634-1 350ccm, 2 cylinder, same as 633, but holder for frame CZ, used in CZ 472
            634-2 same as 634-1, oil pump
            634-3 same as 634-1, model for Ministry of Defence
            634-5 same as 634-1, model for Soviet Union
            634-6 same as 634-1, 84dB, CSSR
            634-7 same as 634-1, sidecar
            634-8 same as 634-1, for CZ 472.04 ( 1978 )
            634-9 same as 634-1, for Austria
            631-0 separated lubrication, mechanical speedometer
            631-1 same as 631-0, 84 dB, JAWA 634
            631-2 same as 631-0, sidecar, England, JAWA 634
            631-3 model 1980, mechanical speedometer, JAWA 634
            631-4 same as 631-0, sidecar, JAWA 634
            631-5 same as 631-4, oil pump, JAWA 634
            631-6 for Austria, 352 ccm, mechanical speedometer, for JAWA 634
            631-9 mechanical speedometer, reduced noise, JAWA 634
            632-00 updated engine 633, JAWA 634
            632-001 same as 632-000, sidecar, 15 teeth sprocket, JAWA 634
            632-013 engine for Egypt producer, 60 W generator
            632-2 engine derived from 632-0, used alternator 12v from 638. Used in CZ 472.6 and JAWA 632-0 (1988-90). In 1991 were produced limited series for JAWA 634 frame for English customer.
            Produced variations:
            00 - for CZ 472.6
            01 - same as 00 with modernise gearbox
            02 - for JAWA 632-0
            03 - 2 x FAG bearings on crank shaft, cast-iron shifting forks
            04 - same as 03, for sidecar
            05 - all bearings FAG on crank shaft, cast-iron shifting forks
            06 - same as 05 for sidecar
            Tamás78, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              Köszönöm mindenkinek a segítséget! Már megérte reggel felkelni, mert így okosabban fekszek majd le .

              ui:. már annyit foglalkozok (foglalkoztatlak benneteket), hogy már lassan JAWAval álmodok az asszony helyett

              Komment


                #67
                zsíráf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                már lassan JAWAval álmodok az asszony helyett
                Világos: pulyka JAWA, asszony JAWA. Nem baj, ha a JAWA jut mindenből.
                madorka és zsíráf kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Click image for larger version

Name:	MS-4529.jpg
Views:	3
Size:	202.3 KB
ID:	133398Nézd csak meg ezt a forgalmit
                  zsíráf kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    Sziasztok!
                    Szín-kódra lenne szükségem egy 638-as JAWA-hoz. Click image for larger version

Name:	2351593_1_644x461_jawa-350-638-alkatreszek-mako[1].jpg
Views:	2
Size:	33.0 KB
ID:	133504 Ez lenne a minta, pontos RAL szín kelle illetve a matrica lelőhelye. Az évjárat 1986 ha ez segít. Előre is köszönöm! Illetve ennek a kivitelnek mindig króm volt a sárvédője?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zsíráf; 2012 nov. 21, 23:12.

                    Komment


                      #70
                      Szia Zsiráf

                      rengeteg Jawa-s oldalt böngésztem de (és ez nem csak a Jawa-ra érvényes) azt tapasztaltam, hogy a szoci motorok idejében nem használták a gépeknél a RAL kódot.( Igazából ma sem használják a járműveknél, pl a Banditomnak is valami speciális Suzuki kódja, de annyi itt a pozitívum, ha ezt megadom a fényezőnek, tudni fogja mit kell kikevernie) Vannak ugyan itt-ott a német oldalakon az NDK gyártmányokhoz RAL kódok megadva melyek hasonlítanak a gyári színhez , de a csehekhez ilyet még nem láttam. Úgy tűnik itt is átüt a németek precízebbb lelkülete.

                      Festés esetén legjobb ha elviszed szaküzletbe vagy fényezőhöz a tankot vagy valami olyan alaktrészt aminek van egy viszonylag jól megóvott felülete ami sok napfényt sem kapott , ez alapján ki tudják keverni a helyes színt.

                      A króm / festett cuccakkal is így vagyok. Számomra teljes a káosz hogy mikor volt krómozott sárvédő mikor festett, vagy mikortól milyen tankot szereltek a 634 ill 638 sorozatokra (nagy krómblende, kis króm blende , csak festett ...).

                      Ha valakinek van hiteles infója ezekről, én is érdeklődéssel várom.
                      zsíráf kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        Kedves Ba701!
                        Nem genyóskodni és nem is kötekedni akarok de nem Zsiráf hanem zsíráf ! Amúgy köszönöm válaszod és örülök, hogy nem csak az én fejemben van káosz. Azért kérdeztem a RAL színt (tudtam, hogy nem használtak régen ilyet, illetve ma sem azt használják), mert bízam benne, hogy már valaki csinált ilyet. Ugyan is az a nagy bajom, hogy átmázolták a gépet és nincs gyári színem (akkor nem lenne ez a baj). A sárvédők is festve vannak jelen állásban de az nme zárja ki a króm lehetőségét. Amugy a tankokkal már kezd körvonalazódni a fejemben egy rendszer (ami a JAWA-nál nem egyszerű ).
                        Ba701 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #72
                          Nem veszem kötekedésnek , és bocs a figyelmetlenségért , gondolom megvan az oka hogy miért így írod a nicked.
                          Üdv

                          Ba701
                          zsíráf kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            Semmi gond ! Amugy ahogy a nick-magyarázos topikban is említettem a zsiráfnak is vannak érthetetlen részei (antenna) úgy nekem is (veterán mánia korom ellenére).

                            Komment


                              #74
                              De vissza a térve az eredeti kérdéshez milyen szín kódú a keresett színem és a matricát gyártatnom kell vagy lehet ilyet venni? Cseheknél nem találtam ilyen sajna.


                              Stratégiát váltok! Kinek van ilyen Click image for larger version

Name:	2351593_1_644x461_jawa-350-638-alkatreszek-mako[1].jpg
Views:	2
Size:	33.0 KB
ID:	133565 motorja Budapesten és környékén? De pont ilyen színű és matricájú kellene. Akinek van kérem privátban jelezze. Köszönöm!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zsíráf; 2012 nov. 28, 13:55.

                              Komment


                                #75
                                Sziasztok.
                                Egy forumtag Kvaga segitsegevel sikerult szert tennem azelso potolando alkatreszekre henger,hengerfej (meghozza az a nagyobb hutobordas) meg a komplett hatsofutomu origi lengescsillapitoval mivel az enyemen van egy Paoli ami biztos hogy jobb a hasznalat szempontjabol de nem az az eredeti

                                Click image for larger version

Name:	DSC00903.JPG
Views:	1
Size:	90.5 KB
ID:	133593 Click image for larger version

Name:	DSC00902.JPG
Views:	1
Size:	82.5 KB
ID:	133594

                                Fotengely is lessz folujitott ugynezki .Ugyhogy lassan ossze all a nagyresze maradnak a vezetek ,bowden,kulombozo gum i alkatreszek de ezeket aruljak ahogy lattam tobb Cseh web aruhazban is.Meg egyszer szertnem megkoszonni Kvaga-nak a kozremukodeset akin keresztul letudtam bonyolitani az alkatreszek vasarlasat.
                                Sziasztok .
                                zsíráf és Che kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X